Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Aves »

Oj OJ, scout to nie jest must have w armii, nie popadajmy w kolejna paranoje, halfingu niech maja luki i skirmish a lumpini scouta, jezeli chodzi o ich uzytecznosc to moga byc zasiegowa kontra na lekka kawe.

Co do Krasnali, mozna im dac zasade ze maja + 1 CR jezeli bronia lub atakuja mury, beda wtedy jednostka obleznicza, moga miec tez +1 do wyniku na rozwalanie murow taranem, co do grywalnosci to pamietajmy ze w kazdej armi sa jednostki lepsze i gorsze nie musimy kazdej ugrywalniac.

Norsmen Raiders............8 pts per model
M WS BS S T W I A Ld
4 4 3 4 3 1 3 2 8

Unit size: 5-15
Equipment: hand weapon
Special rules: skirmish, battle lust.

Battle lust: norse people belive that men become gods when at war, whenever unit of norse raiders winns a round of combat the unit gains frenzy, if they lose frenzy (because of lost combat round)they can gain it again.

Options:
Light armor +1
Shield +1
Additional hand weapon+1
Great Weapon +2
Champion +8
Musican +4
Komentarz, oddzial flankujacy ktory ma za zadanie dodawac rany do combat resultu, jest potezny wiec zajmuje slot special, jako ze sa skirmishem i maja staty do walki nie maja sztandaru, i jest to celowe, cr maja miec z woundow.




Ostatnie rzecz. Tu jest pomysl jak obliczac kosz ror'a jezeli bohater ma byc darmowym bonusem ALE jego koszt ma byc wliczony w oddzial, jest to alternatywna droga do opisanego przezemnie przedzej pomyslu upgradow (ktory nie da sie zastosowac do wszystkich)
Koszt modelu w odzdziale=bazowy koszt+hero/srednia ilosc modeli(pomiedzy min i max)

Koszt modelu w oddziale=bazowy koszt+hero/optymalna ilosc modeli dla danej formacji
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hurtmaker pisze:1. zapytam ponownie bo nie otrzymałem odpowiedzi...rozumiem, ze ASF z piki nie jest gorszy od innych ASF - i w przypadku kolizji ASF jedziemy po inicjatywie? rozumiem, że pika nie jest też for models on foot only
Pika powinna mieć zapis, że jest wyłącznie dla modeli na piechotę. Z tym oczywiście się zgadzam. Wydaje mi się, że można dodać to zdanie do opisu piki.
Hurtmaker pisze:2. krasie z pikami to by dziwnie wygladało trochę, dla nich włócznie są jak piki poza tym, nie mozna robić zbyt mocnych jednostek strzelających, tzn. takich, które nie dość że są mocne w strzelaniu, to jeszcze nie do zdarcia w CC, wtedy DoW będzie się składało z dwóch klocków -MMM i klocku snajpero-killerów krasi.
Oddział z dwarf wars zapodany przez Nijlor jest przepiękny. Nie widzę nic dziwnego w ich wyglądzie. Powiem nawet że wyglądają ciekawiej niż standardowe krasie. Ja bym nadal zastanowił się nad piką dla krasi. Niewielka zmiana - a zmienia postać rzeczy.
Hurtmaker pisze:3. co z zasada mixed formation dla pikinierów- zostaje tylko przy PLL?
Chwilowo zostaje przy PLL. Przy standardowym AL postanowione, żeby nie mieszać zasad z RoR. Jak przejdzie się do RoRów i ostatecznie trzeba będzie jakieś np. wywalić to wtedy będzie można wrócić do mixed formation jako zasada ogólna dla pikinierów. Osobiście wolałbym tą zasadę jako ogólną, ale rozumiem też potrzebę zachowania RoRów. Ciężko wybrać :?
Kokesz pisze:2. Dotychczasowy projekt Gwardii jest fajny i jak na razie wystarczający.
Też mi się tak wydaje ;P
Kokesz pisze:4. Krasie w specjalach są OK. Na pewno będzie tak, że będą bardziej popularne jednostki i te mniej popularne. Dałbym im tą ciężką kuszę (36 cali, S4, AP, MorF). Dla amatorów krasnoludzkiej piechoty dałbym możliwość upgrade`u do Veterans - najemni Khazadzi to nie muszą być tylko krótkobrodzi poszukiwacze przygód. Na pewno wielu z nich pozostaje dalej najemnikami i stają się w tedy weteranami. Vetarans mieliby większy WS = 5 i może S4. W ten sposób nadal będą normalni krasnludzcy kusznicy, ale też pojawi się normalna specjalowa khazadzka piechota. Magiczny sztandar to oczywiście mus.
Nie chodzi oto aby wszystkie jednostki były równie grywalne - bo to już sztuka. Ale żeby była przynajmniej jakąś alterantywą, może mniej grywalną, ale też mającą swoją rację bytu. Nie ruszone krasie będą tylko jendostką z wartością sentymentalną ;P.

Też jestem za daniem im ciężkiej kuszy. Do tego ulepszenie na veteranów też ciekawie brzmi. Piki w sferze dyskusji ;P. Ale z ciężkimi kuszami i z opcją veteranów napewno krasie stają się już jakąś opcją, może mniej grywalną ale już wartą uwagi.
Kokesz pisze:5. Norsmeni najfajniejsi chyba z zasada raiders.
Również jestem z zasadą raiders. Tzn. ta zasada całkowicie wypada z obiegu na całe lata. A jest to zarazem jedna z najciekawszych zasad w WFB. Szkoda, ją całkowicie porzucić. Ale norsmeni z zasadą skirmish też są ciekawi. Najważniejsze aby byli formacją rozproszoną. Wtedy są już alternatywą w AB.
Kokesz pisze:Krasie z pikami? Może i ciekawe, ale czy nie za dużo już tych oddziałów pik?
Absolutnie ;P. To w końcu ikona tej armii. To tak jakby powiedzieć, że great weaponów jest za dużo - a jednak prawie wszystkie oddziały krasi mają taki wybór w ich AB ;P. Dodatkowo każda opcja zachęcająca graczy do wystawienia piechoty do walki, zwłaszcza rankowej to w obecnych czasach poprostu - skarb.
Aves pisze:Komentarz, oddzial flankujacy ktory ma za zadanie dodawac rany do combat resultu, jest potezny wiec zajmuje slot special, jako ze sa skirmishem i maja staty do walki nie maja sztandaru, i jest to celowe, cr maja miec z woundow.
Z zasadą raiders byłby ciekawszy (ale to moje zboczenie ;P ). Ale taki jak zaprezentowałeś również jest bardzo fajny. Jak pisłem najważniejsze aby norsmeni nie byli jednostką corową, bo wtedy stają się oddziałem o wartości wyłącznie sentymantalnej ;p.
Aves pisze:Ostatnie rzecz. Tu jest pomysl jak obliczac kosz ror'a jezeli bohater ma byc darmowym bonusem ALE jego koszt ma byc wliczony w oddzial, jest to alternatywna droga do opisanego przezemnie przedzej pomyslu upgradow (ktory nie da sie zastosowac do wszystkich)
Może zaprezentowałbyś to na jakiś przykładach jednostek?
Kokesz pisze:3. Podoba mi się pomysł z przeniesieniem halflingów do corów, ale nie zarazem zaliczanie ich do limitu. Oczywiście bez scauta czy skirmishu. Aczkolwiek można im dać te płonące strzały za 10 p. Scaut zostawiłbym Lumpinom. Uważam, że nie musimy mieć masy skautowych jednostek.
Okey. Zatem zaprezentuje naszych halfingów już rozpisanych. W przypadku halfingów nie widzę ich żadnych szans w specialach. Ze swoimi statystykami typu WS 2, S2, T2 poprostu mogą jedynie wzbudząć powszechne politowanie.

---------------------------------------------------------

HALFLINGS:
points/model: 4

Halfing M4 WS2 BS4 S2 T2 W1 I5 A1 LD8
Champion witch Bow M4 WS2 BS5 S2 T2 W1 I5 A1 LD8
Chempion witch Spear M4 WS2 BS4 S2 T2 W1 I5 A2 LD8

Unit size: 10+
Equipment: Bow
Special Rules: Forester, Halfings do not count toward the minimum number of Core Units

Options:
- Upgrade one Dwarf to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Dwarf to a standard bearer for +8 pts.
- Upgrade one Dwarf to a marksmen for +4 pts.
- Any unit may swap Bow witch Spear, Light Armour and Shield
- Unit witch bow may be equipped witch Flame Arrows (+5 pts.)

---------------------------------------------------------------------------

Uważam, że to załatwia sprawę halfingów w DoW. Mamy corowy oddział nie liczący się do minimum corów. DoW jednocześnie zyskują bardzo tani oddział rankowy. Zaś największą zaletą tego oddziału to ogniste strzły z BS 4 według pomysłu Kokesz'a. Tani i genialny oddział będący postrachem abominacji, hydr, vargulfów włącznie z całym asortymentem nowych rarowych monsterów bestii (cyklopów, jabersmoków czy gorgon). Tym samym mamy oddział użyteczny i grywalny. Nie zapycha slotów special. Sam nie miałbym oporów, aby takie dwie dziesiąteczki z ognistymi atakami zatrudnić w armii DoW ;P.

Kto ma lepszy pomysł na ugrywalnienie tej jednostki niech wystąpi !!! Jeśli nie to niechaj zamilknie na wieki !!! ;P

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Hurtmaker pisze:1. zapytam ponownie bo nie otrzymałem odpowiedzi...rozumiem, ze ASF z piki nie jest gorszy od innych ASF - i w przypadku kolizji ASF jedziemy po inicjatywie? rozumiem, że pika nie jest też for models on foot only
2. krasie z pikami to by dziwnie wygladało trochę, dla nich włócznie są jak piki :wink: poza tym, nie mozna robić zbyt mocnych jednostek strzelających, tzn. takich, które nie dość że są mocne w strzelaniu, to jeszcze nie do zdarcia w CC, wtedy DoW będzie się składało z dwóch klocków -MMM i klocku snajpero-killerów krasi.
3. co z zasada mixed formation dla pikinierów- zostaje tylko przy PLL?
1. Uważam, że powinni mieć dotychczasową zasadę ASF, czyli biją pierwsi od frontu, w pierwszej turze walki i jeśli przeciwnik nie ma ASFa (zasady spec., z magicznego przedmiotu, czaru itp.). for models on foot only - to akurat można dopisać, żeby nie było problemów.
2. Moja propozycja z dokupieniem krasiom upgrade`u na Veterans może być poprawiona o zapisek, że Vetarans nie mogą mieć kusz. Dzięki temu kusze będą zarezerwowane dla zwykłych krasnoludów, ale będzie też możliwość posiadania twardej ciężkozbrojnej piechoty. Oczywiście za dodatkową opłatę.
3. Mixed formation wg mnie zostawmy dla PolskichLiniiLotniczych ;) Ewentualnie tak jak już wcześniej wspomniałem dać możliwość wykupienia generałowi armii jakiegoś przydomka czy coś w tym stylu, który dawałby możliwość obdarowania jeden oddział pikinierów tą zasadą. Przypuszczam, że tak czy owak tego typu przydomki powstaną (coś na wzór wamapirzych mocy, bretońskich cnót itp.). Poza tym uważam, że i tak po polach bitew nie będą łazić 3-4 a może więcej zmiksowanych oddziałów, więc możliwość wystawienia 2 wystarczy.

EDIT. Temat "PL Fan AL DoW..." został zaktualizowany o halflingi i poprawiona została inicjatywa duellistsów. Ktoś im zapomniał wpisać I4.
Dodatkowo mam pytanie: dajemy kusznikom możliwość wykupienia LA, HA i pawęży?
I jeszcze coś... Co myślicie o dani Gwardii inicjatywy = 4? W sumie to ma być dużo lepiej wyszkolona jednostka niż cory.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

No halfasy to jednak special w skirmishu, moga miec te plonace strzaly ale ponownie, fire ataki wydaja sie wcisniete na sile zeby bylo z czego strzelac w abotke albo hydre, nie tedy droga

Grasie sa efektywnie za niskie na pike, dlatego tez wlocznie po pewnym czasie zniknely, nie wydajemi sie zeby piki+krasnolu=good idea

Przyklad,

koszt 1 republican guarda to

7+1(za HA)+[50(kapitan dow)+20 (ItP +1ws)/20] (bo po tylu wystawia sie pikinierow)=11,5 za model

Tak wiec startowy oddzial Riccos Republican Guard to 9 pikinierow + ricco za magiczna sume 115 pkt, a kazdy nastepny pikinier kosztuje 11,5 (jezeli zaokraglac to proponuje w dol ale wydaje mi sie ze moga zostac ulamki do 0,5 pkt jak kiedys)
dla porownania RoR kosztuje 180 z muzykiem i sztandarem. i 12 za pikiniera.


kolejny przyklad

Vesperos vendetta

5+1(puklerz) +[50 (kapitan dow) +5 (fear)/12] (8 to minimum ale 12 oscyluje w okolicach optimum)=11

88 za 7 duelistow i 1 vespero i 11 za kazdego kolejnego ( z czego zalozylem ze jego magiczny przedmiot daje feara tlko vespero, jezeli dawalby fear oddzialowi wtedy koszt jednego podskoczylby do 12 za model moze 12,5)

dla porownania teraz kosztuje 125 i za sibie 4 kolesi oraz + 11 za kolejnego
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Ten wzór na pewno się przyda, choć pewnie i tak będzie trzeba to robić indywidualnie. Jednak jako pomoc naukowa jest OK ;D
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kokesz dodaj może zapis przy pikach, że można korzystać z nich tylko piechota "for model in foot only"?
Kokesz pisze:EDIT. Temat "PL Fan AL DoW..." został zaktualizowany o halflingi i poprawiona została inicjatywa duellistsów. Ktoś im zapomniał wpisać I4.
No i halfingi z głowy ;P.
Kokesz pisze:Dodatkowo mam pytanie: dajemy kusznikom możliwość wykupienia LA, HA i pawęży?
Jeśli pawęże i ciężkie pancerze udostępnione zostałyby kusznikom, tym samym mixed formation zostałby udostępniony pikinierom ;P. Czyżbyś zmienił zdanie Kokesz ;P.

Obie tworzą z pikinierów i kuszników coś naprawdę orginalnego. Tyle, że wtedy wypadają z RoRów dwie jednostki. Coś za coś ;P. Wszystko zależy od zdania względem RoRów i fukcji jakiej mają spełniać w DoW. Ja osobiście mogę powiedzieć, że kilka regimentów kuszników i pikinierów w RoRach to aż nadto. Czemu tak ich dużo - tego nie wiem. Jeśli RoRy będą miały sensowne zasady wtedy nie trzeba chyba wywalać tych RoRów. Z drugiej strony będzie żal, że nie będzie się dało wystawić 2 lub więcej oddziałów kuszników z pawężami jak i pikinierów z kusznikami. Dodatkowo heros w kusznikach to zmarnowane punkty. Jeszcze niegdy nie widziałem w grze towarzyskiej czy turniejwej aby ktoś wystawił docelowo herosa w zwykłym oddziale strzeleckim (poza gołym leśnym elfem w 6 edycji z hail of doom arrow na border patrol lub tego typu formaty). Zaś kusznicy są tego rodzaju wyborem, który często wystawia się w ilości większej niż jeden regiment. Dlatego jeśli chodzi o kuszników to osobiście udostępniłbym im pawęże i ciężkie kusze jako opcja do wykupienia. Bo obecny RoR z pawężami wyróżnia się tym, że posiada na składzie zawyżającego koszt punktowy herosa w oddziale. Dlatego dałbym sobie spokój z tym RoRem ;P.
Kokesz pisze:I jeszcze coś... Co myślicie o dani Gwardii inicjatywy = 4? W sumie to ma być dużo lepiej wyszkolona jednostka niż cory.
To nie mają? ;P. Gwardia bez I4 to śmiech ;P. Nie ma co nawet nad tym dyskutować - I4 dla nich to mus ;P
Aves pisze:No halfasy to jednak special w skirmishu, moga miec te plonace strzaly ale ponownie, fire ataki wydaja sie wcisniete na sile zeby bylo z czego strzelac w abotke albo hydre, nie tedy droga
Halfingi w specialach to pomyłka. Naprawde - ta jednostka poprostu tam nie pasuje, obok mengili i masy innych mocarnych jednostek. Halfingi to jednostka typu goblin, hobgoblin, slave, skink czy gnoblar albo zombi. Komu jednostka typu goblin w specach?

Jeśli zaś chodzi o płonące strzały to ciekawa opcja do straszenia tych poczwar. Ta armia musi mieć jakieś opcje poza megilami aby straszyć takie stwory. Powiem, że to mengile wydają się wciśniecię na siłę.
Aves pisze:Przyklad...
Propozycja ciekawa. Co o niej sądzą inni? A i czy nie prościej byłoby z tą lepszą wersją chempiona za 20 punktow? Tylko wound i atak mniej - a różnica punktowa już znaczna.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

hehe stare CHD miały gobliny w specach :P

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Co do mixed formation nie zmieniłem zdania. Co do pawęży też nie. Jednak wcześniej wielu chciało dać pawęże kusznikom, dlatego też - jakby w odpowiedzi na to - dałem pomysł z ciężką kuszą. Bo jeśli pawęże dla zwykłych kuszników, to ciężkie kusze dla BB, żeby ich czymś poważnym odróżnić.

Czemu tak dużo pikinierów i kuszników w RoR? Jak sam Kal Torak wspomniałeś pika i kusza to symbole tej armii. Pikinierzy i kusznicy są z różnych tileańskich państw.

Co do inicjatywy Gwardii... spojrzałem na statsy Paymaster`s Bodygaurds i oni mają I3 :?
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

skoro juz jest radosna tworczosc, to wymyśliła mi się taka zasada - można ją dać jakimś dwarfom czy dobrym piknierom.

"Hold Position"
some veterans are so well disciplined, that they can keep their minds at ease even when they are being charged. Their formation makes an inpenetrable wall for charging enemies.
The unit has +1CR on the turn it was charged.

Tak mi si wymyśliło ;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Furion zasada nawet ciekawa ;P. Pasowałaby jako jedna z zasad wspomnianych "przydomków" dla herosów.

A co do radosnej twórczości. AB do chadecji ma jej bardzo dużo - czemu DoW miałyby tylko i wyłącznie ograniczyć się do zmiany kosztów FCG i punktacji części jednostek ;P.
Kokesz pisze:Co do mixed formation nie zmieniłem zdania. Co do pawęży też nie. Jednak wcześniej wielu chciało dać pawęże kusznikom, dlatego też - jakby w odpowiedzi na to - dałem pomysł z ciężką kuszą. Bo jeśli pawęże dla zwykłych kuszników, to ciężkie kusze dla BB, żeby ich czymś poważnym odróżnić.
To bym narazie zostawił RoR w spokoju. Zaś ciężkie kusze zarezerwował dla krasnali - wyróżnialiby się wtedy od swoich kuzyn z gór z dwarf handgunami.

Tylko jaki ostatecznie kształt miałąby przybrać ciężka kusza:

1. 30 cali i AP
2. 36 cali i AP
3. 30 cali i -3 do AS
4. 36 cali i -3 do AS
5. 30 cali i sila 5
6. 36 cali i sila 5

Która opcja? ;P

Koszt ciężkiej kuszy byłby taki sam jak handguna (czyli +7 punktów)

Krasnalom zaś pozwoliłbym wziąść pike. Razem z ciężką kuszą mamy kolejny grywalny oddział uzyskany wyłącznie dzięki doborowi ekwipunku. Spec warty już rozpatrzenia.

Oto moja propozycja krasnoludów:



DWARFS:
points/model: 7

Dwarf M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Champion M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A2 LD9

Unit size: 10+
Equipment: Light Armour, Hand Weapon
Special Rules: Dwarf Rules


Options:
- Upgrade one Dwarf to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Dwarf to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Dwarf to a champion for +10 pts.
- Any unit may swap Light armour witch Heavy armour for +1 pts.
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Crossbow (+4 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Heavy Crossbow (+7 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pike (+3 pts/per model)


Taki special jest już ciekawą opcją w stosunku do reszty. Nadal mniej grywalny od mengili, ale ma rację bytu w stosunku do reszty i na stole turniejowym.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Takie drogie kusze to tylko nr. 5 ;p
Choć S5 to nie lada moc ;O

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Ciężka kusza to odpowiada mi najbardziej: 30 cali z siłą 5...

albo posiada 30 cali zasięgu z siłą 4, lecz na bliskim ma siłę 5 i AP, lub coś w tym stylu (co by oddawało charakter prawdziwej kuszy). Ale to tylko taki mój pomysł.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

jak jest z dostępnością takich modeli krasnali z włóczniami/pikami...bo choć możemy puścić wodze fantazji, trzeba miec na uwadze graczy, bo nie każdy potrafi konwertować lub stać go na to.
ciężka kusza- imo 36' s4 i AP,

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Cena ciężkiej kuszy jest adekwatna do kosztu krasnoludzkiego handguna. Innymi słowy krasnal z ciężką kuszą kosztuje 14 punktów tyle co thunderer.

Też skłaniam się do opcji 36 cali i AP.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

piki na krasnalach to zly pomysl, z jakiegos powodu krasie nie maja nawet wloczni, to nie ten klimat
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Kal_Torak pisze:Cena ciężkiej kuszy jest adekwatna do kosztu krasnoludzkiego handguna. Innymi słowy krasnal z ciężką kuszą kosztuje 14 punktów tyle co thunderer.
Dlatego właśnie, jeśli kusza ma być lepsza w kwestii zasięgu i siły, a także przebicie, a cena ma być zachowana (bo inaczej to musiałaby ta kusza podrożeć co najmniej 2 punkty. Co z tego, że Thundererzy mieliby +1 do trafienia skoro kusznicy mieliby znacznie lepszy zasięg i większą siłę - czyli skuteczność w woundowaniu) to dałem swoją propozycję - zrobić z kuszy bardziej kuszę.

Skoro jest to ciężka kusza to niech będzie:
1. 30 cali (jak długi łuk, kusze i tak zwykle takich zasięgów nie osiągały)
2. A żeby ukazać aspekt samej kuszy - czyli zabójcza na bliskich dystansach - to dać 4 siły na dalekim i 5 siły na bliskim. (EDIT: tu mogłem trochę przesadzić ze statami, dlatego zmieniłem - wcześniejsze było 36 cali zasięgu z S4 na dalekim i S5 z AP na bliskim)

Z takimi ustawieniem, kusza mogłaby zachować swój koszt, a przy tym byłaby trochę inna od wszystkich handgunów, zwykłych kusz i łuków - wciąż dobra na dalekim zasięgu (nawet bardzo) i zabójcza (w szczególności dla opancerzonych) na bliskim.
Aves pisze:piki na krasnalach to zly pomysl, z jakiegos powodu krasie nie maja nawet wloczni, to nie ten klimat
We wcześniejszych edycjach (chyba aż do piątej) krasnoludy jakoś nie miały problemu z używaniem włóczni (choć rzeczywiście nazywali to "niegodnym" orężem i runy na takim nie lądowały. Ten zaszczyt miały tylko topory, młoty i miecze).
Ostatnio zmieniony 19 sty 2010, o 16:09 przez Mac, łącznie zmieniany 2 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Hmm.. S4, zasięg 36cali, na krótkim zasięgu AP. Co o tym myślicie?
A jak wyglądąją khazalidzkie handguny(jak ich cena ma być taka sama to powinny być jak najbardziej podobne do siebie pod względem jakości).

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Rasti pisze:A jak wyglądąją khazalidzkie handguny(jak ich cena ma być taka sama to powinny być jak najbardziej podobne do siebie pod względem jakości).
Krasnoludzki Handgun - jest dokładnie taki jak zwykły handgun, czyli 24 cale, 4str, AP, ale dodatkowo z racji jakości wykonania mają modyfikator +1 do trafiania przeciwnika.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Hmm to moja propozycja jeszcze ciut za słaba jest ;/ Choć zasięgiem nadrabia.

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Tylko, że każda opcja powyżej 2 to przegięcie. Już 3 jest dużo lepsza od handguna, nie mówiąc o reszcie.

ODPOWIEDZ