Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Infernal Puppet »

Siła 5 to juz prawie balista, więc zostańmy przy 4. Natomiast Zasieg 36 ( bo większy niż u normalnej kuszy ) i AP ( bo bełty są w końcu nieco większe niż w normalnej ) jak najbardziej tak.

Co do krasnoludów - odziałem ofęsywnym oni nigdy nie będą, 3 ruchu to zdecydownie ogranicza ( choć trzeba pamięta o tym, DoW mogą mieć maga z popychaczką ). Ja osobiście zostawił bym krasnoludów mniej wiecej tak jak są i ich własnym AB, z tym wyjątkiem że nie byli by rozbici na wiele oddziałów, tylko jako jedna jednostka mieli by wszystkie ich opcje- a więc tarcze/kusze/handguny ( moze nawet normalne i krasnoludzkie jako oddzielne opcje ? )/piki i tp. Opcja weteranów też była by niezgorsza ( krasnoludy lubią złoto, a wynajmujący byli by zapewne gotowi zapłacić niezła cenę ze usługi kompani brodaczy-weteranów ). Całość wyszła by mniej więcej tak :
DWARFS:
points/model: 7

Dwarf M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Champion M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A2 LD9

Unit size: 10+
Equipment: Light Armour, Hand Weapon
Special Rules: Dwarf Rules ( rentless, hate greenskins etc. )

Unit Options:
- Upgrade one Dwarf to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Dwarf to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Dwarf to a champion for +10 pts.
Weapon options :
- Any unit may upgrade Light armour to Heavy armour for +1 pts.
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pike (+3 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Crossbow (+4 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Heavy Crossbow (+7 pts/per model)
- Any unit may be equipped with handgun (+5 pts/per model)
- Any unit may be equipped with dwarf handgun (+7 pts/per model)

- Up to half ( and at lest one ) dwarf units may be upraded to weteran dwarfs (+3 pts/per model). Dwarf weterans gain 5 WS and have 4 Strenght
Wyszła by wedle woli jednostka kombatowa lub stzrelecka, albo nawet i kombinowana, ale z stosowna cenę..
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

IMO ciężka kusza: 36 cali, S4, AP, MorF. Proste i skuteczne.

@Infernal
Zapis dobry, ale jednak dałbym sobie na luz z tymi strzelbami. Piki nadal jakoś mi nie pasują. Z jednej strony krasie walczące np. w Tileii przyjmują nieco z kultury walki na danym terenie, ale są one bardziej konserwatywne niż ogry i wg mnie wykałaczkami bawić się nie będą. Stal to stal.
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Wiem, ze wykałaczki są kontrowersyjne, z drugiej strony jeśli krasnoludy przyjmują style walki z danego kraju to czemu nie ? Kompania takich niskich brodaczy z pikami wyglądała by pięknie to raz, dwa, że pika - broń z natury defensywna, skłaniająca do stania w zwartym jak mur szyku, ramię w ramie z klanbraćmi to IMO coś bardzo pasującego do krasnoludzkiego sposobu myślenia. Krasnoludy z twierdz nie stosują włóczni ani pik, albo halabard, bo po prostu nie nadawały by się do działań w podziemnych korytarzach czy w czasie oblężeń. Natomiast najemnicy parający sie walką raczej na powierzchni mogli by taką broń z checią przyjąć na wyposażenie.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Infernal Puppet bardzo dobrze myśli ;P

Z klimatem pik u krasnoludów jest tak jak z klimatem samych krasnoludów chaosu. Czy ktoś dawniej dopuszczał myśl o krasnoludach, które walczą razem z zielonoskórymi, a nawet ich produkują? Czy ktoś podejrzewał, że ich maszyny to będą żywe demony? No nikt. Niby herezja, ale jak już herezja AB się stała to nawet klimat został przez wielu złapany w lot, a potem nawet fanowie tej armii przepchnęli projekt własnego AB ;P. Krasnale chaosu też się przystosowały do warunków. Krasnale najemnicy również nie powinni mieć kłopotou z dostosowaniem się i docenieniem nowych sposobów wojowania, które wszakże wspomagają ich styl defensywny ;P.

Aczkolwiek krasie z boostem veteranów i ciężkimi kuszami też już dość solidnie wyglądają.

Rozumiem, że ciężka kusza z 36 cali i AP przechodzi.

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Krasnoludy Chaosu są obecne w świecie warhammera od zawsze.
Krasnoludy z pikami nie.

P.S. To miło, że staracie się ugrywalnić każdą jednostkę (aż dziw, że w ChD są jednostki wyraźnie słabe/niegrywalne :P).
Mam tylko nadzieję, że nie przegniecie za bardzo. Wydaje się, że za bardzo udziwniacie i jednak troszeczkę za mocne rzeczy dajecie. Z tego co na razie patrzę spam halflingów for the win - są przegięte. Powinny mieć short bowy.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jeśli halfingi będą za mocne (dziwnie to brzmi ;P) to można zwiększyć ich koszt o punkt albo odebrać ogniste strzały. Aczkolwiek powinny być w corach nie licząc się do limitu - inaczej to będzie martwa jednostka w specach. Fakt można się obawiać, że halfingi mogą nieco przysłonić kuszników. Jeśli w tym wypadku różnica między kusznikiem a halfingiem będzie za duża na korzyść halfinga to wtedy można pomyśleć o short bowach lub/i większym koszcie punnktowym lub/i ograniczeniem ognistych strzał. Ale wyrównać poziom halfingów w corach między innymi jendostkami z corów jest bardzo prosto, zaś w przypadku speców jest to poprostu niemożliwe.

Jeśli zaś chodzi o krasnoludy. No od biedy można ich zostawić jak w oficjalnym AB. Przynajmniej mają ten bonus że moga brać ciężkie zbroje i dwuraki z kuszami. Krasie najkorzystniej wypadają jako spec w porównaniu do halfingów czy norsmenów.

Zauważyłem, że piki na krasnoludach mogą spowodować pewien duży problem. Otóż przy T4, LD9 mogą wejść w kompetencje gwardii. Będą wtedy dwie jednostki o zbyt zbliżonym do siebie profilu.

W tym wypadku rzeczywiście skłaniam się do opcji weteranów u krasi z udostępnieniem magicznego sztandaru do 50 punktów.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Uwazam ze za duzo pakujecie w jednotki, krasnale z pikami i miliardem opcji to za duzo, podobnie jak strzelajace ogniem halfingi.

Jednostki nie maja byc tak samo skuteczne, po prostu.

Wydaje mi sie ze zbyt szczodrze traktujecie DoW, pamietajcie o przedziale silowym w ktorym maja sie znalezc.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Aves pisze: Wydaje mi sie ze zbyt szczodrze traktujecie DoW, pamietajcie o przedziale silowym w ktorym maja sie znalezc.
To się okaże jak będzie już pierwsza wersja AB, z przedmiotami itd.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

To się okaże jak będzie już pierwsza wersja AB, z przedmiotami itd.
to widac juz teraz, za bardzo sie dodaje kazdej jednostce, i za bardzo wymusza dodatkowe opcje (dodatkowe nie mylic z alternatywne) oraz zasady.

A co do kuszy na 36" to zasadowo ona nie mam minusu do trafienia za zasieg od 18" wiec daje realny bonus do trafienia, zyskuje sie jedna ture efektywniejszego strzelania.

Nie wydaje mi sie ze ultra dlugi zasieg cokolwiek wnosi, nie dosc ze jest to nieuzyteczne (teren na stolach, zobaczcie stoly na mastery) to ma staty handguna S4 AP. :S
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Na początku śledziłem projekt, jednak w pewnym momencie jak pooczytałem o projektach dziwnych poczwar, masy opcji dla unitów (w tym nigdy nie występujących wczesniej w DoW) i kopy prototypów roznych dziwnych broni o niestandardowych parametrach to szczerze mowiac kopara mi opadła :) IMO za dużo radosnej "tfurczości". :mrgreen: A ciarki mnie przechodzą na mysl o przedmiotach magicznych któe powstaną (o ile będa trzymac dotychczasowy poziom booka).
Obawiam się ze w takiej postaci ta książka nie ma szans przejscia przez LS :/

Pozdrawiam

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Widać, że z krasnoludami mamy mieszane uczucia. Zatem chwilowo można poprzestać na ich klasycznej wersji. Gwardie już jako taką mamy. Co do norsmenów to jesteśmy zgodni co do tego, żeby mieli skirmish. Zaś halfingi z ogniem czy nie najważniejsze że znalazły się w corach i uratowało się tą jednostkę przed "wymarciem".

Zatem zaprezentuje trzy speciale - krasnale, norsmenów i gwardie.


DWARFS:
points/model: 7

Dwarf M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Champion M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A2 LD9

Unit size: 10+
Equipment: Light Armour, Hand Weapon
Special Rules: Dwarf Rules

Options:
- Upgrade one Dwarf to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Dwarf to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Dwarf to a champion for +10 pts.
- Any unit may swap Light armour witch Heavy armour for +1 pts.
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Crossbow (+4 pts/per model)



GUARDS:
points/model: 8

Bodyguards M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD8

Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon and Heavy armour
Special Rules: Stubborn, Bodyguards (As long as there is a living Paymaster in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle the Bodyguards are immune to panic and fear)

Options:
- Upgrade one Bodyguards to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Halberd (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pikes (+3 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points



Norse Raiders:
points/model: 8

Marauder M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I4 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I4 A2 LD7

Unit size: 5-15
Equipment: Hand weapon
Special Rules: Frenzy, Skirmish

Options:
- Upgrade one Norse Maruders to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Norse Maruders to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Norse Maruders to a champion for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Light Armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Flai (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with additional Hand Weapon (+1 pts/per model)

Podsumowanie:
1. Gwardia ma inicjatywę 4, no i wcześniejszy zestaw ekwipunku oraz zasad, które uzgodniliśmy. Myślę, że jest "akurat". Tacy Wystarczą?

2. Krasnale narazie śą tacy jak byli. Ich jedynym plusem to oczywiście statystyki i posiadanie ciężkiej zbroi w wersji kuszniczej co mieli na oficjalnym AB. Można im dać możliwość wzięcia magicznego sztandaru do 25 lub 50 punktów. Ew. zastanowić się nad możliwościom dania im zwykłego handguna jako opcji. To wystarczy? Czy jednak opcja ciężkiej kuszy i/lub veteranów będzie potrzebna? A może te opcje to zdecydowanie za dużo jak pisze Aves. Co o tym myślicie?

3. Co do norsmenów to chyba każdy się zgodzi, że w wersji zwykłych maruderów chaosu z markiem khorna ich pozycja w specach jest niemal równa halfingom? Pod każdym względem ustępując gwardii i krasnalom bez żadnych zmian. Norsmeni ze skirmishem to naturalna formacja dla tej jendostki,która sprawia że mogą spełniać inne zadania niż krasnale i gwardia. Stąd mają skirmish. Plus dodatek w postaci S4 za cenę 8 punktów za sztukę bez żadnego wbudowanego ekwipunku. Liczebność oddziału jest od 5-15. Moim zdaniem są idealni. Chyba, że rzeczywiście zostawiamy ich jako zwykłych maruderów w klocku
Kal_Torak pisze:Na początku śledziłem projekt, jednak w pewnym momencie jak pooczytałem o projektach dziwnych poczwar, masy opcji dla unitów (w tym nigdy nie występujących wczesniej w DoW) i kopy prototypów roznych dziwnych broni o niestandardowych parametrach to szczerze mowiac kopara mi opadła IMO za dużo radosnej "tfurczości". A ciarki mnie przechodzą na mysl o przedmiotach magicznych któe powstaną (o ile będa trzymac dotychczasowy poziom booka).
Obawiam się ze w takiej postaci ta książka nie ma szans przejscia przez LS :/
Fluffy dopuszczenie przez LS to nie jest "jednorazowa próba". Nie przyjmie się, to korekty według uwag oceny LS i znowu. I znowu. Aż będzie okey. To tylko kwestia chęci.

Fluffy napisz co dokładnie byś odpuścił - głównie chodzi o cory zaprezentowane w oddzielnym wątku przez Kokesz'a. Opcje dla unitów łatwo usunąć. Owe poczwary też jeśli rzeczywiście są poczwarami. Należy pamiętać, że AB do chadecji nie opierał się tylko na kosmetycznych poprawkach (wprowadzał nowych herosów, nowe zasady i nowe jednostki). Narazie wszystkie te projekty nie wprowadzają zmian na poziomie chadecji.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Obiecalem Ci na priv swój projekt :) Nie mowie ze będzie super, ale..
Po prostu wolę wiekszy nacisk na synergie miedzy unitami, niż popdakowywanie ich pojedynczo, mniej opcji uzbrojenia/wyposażenia (aczkolwiek dostepne opcje nadal atrakcyjne). Mniej nietypowych broni. Mam wrażenie ze wyszło Wam tego za dużo :)
No i w moim odczuciu niektóre jednostki tutaj są jednak zbyt mocne. To takie osobiste wrażenie :)

Pozdrawiam

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Tak wiem, czekam na niego z niecierpliwością ;P
Fluffy pisze:Po prostu wolę wiekszy nacisk na synergie miedzy unitami, niż popdakowywanie ich pojedynczo


Koncepcja synergii jak najbardziej mi się podoba.
Fluffy pisze:mniej opcji uzbrojenia/wyposażenia (aczkolwiek dostepne opcje nadal atrakcyjne). Mniej nietypowych broni. Mam wrażenie ze wyszło Wam tego za dużo
O które nietypowe wyposażenie ci chodzi? Cieżka kusza fakt to może być za dużo.
Fluffy pisze:No i w moim odczuciu jednostki tutaj są jednak zbyt mocne. To takie osobiste wrażenie
Które dokładnie? Poprostu jestem ciekaw Twojego zdania ;P

Jeśli możesz napisz jak prezentuje się Twoim zdaniem narazie corowe jednostki. Czy jest tam coś za mocnego?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Z Twojego chociazby przedostatiego posta:

Koncepcja Norsmenów w skirmishu z frenzy (co za tym idzie ITP) i great weaponami/flailami za 9-10 pkt śmierdzi mi z daleka ;)

Z rzeczy któe przeglądałem wczesniej:
Koszt fasta mnie mocno zdziwił (bardzo niski)
Duelisci w opcji z pistoletem za 8 pkt/model będą straszni (40 pkt za minimalny oddział.. ze cztery takie i przeciwnik nie ma zycia, a to jedyne 160 pkt..

Cięzko się połapac co jest ostateczną wersją, wiele jednostek jest rożrzuconych po wielu stronach tematu.

Dalej:
Niepotrzebny powszechny dostęp do broni palnej - DoW nie miały handgunow na wyposazeniu zadnych unitow.
Niepotrzebna duza ilosc wyposazenia specjalnego (lekka kusza, ciezka kusza, puklerz, pika, itd) - kusze są zbyt wydumane, łuki/tradycyjne kusze będa wystarczające.
Halflingi w skaucie - jak najbardziej, ale jeszcze do tego norsmeni i duelisci.. Słowem, za duzy wybór jednostek w skirmiszu. Tylko WE tyle mają :D A jak dorzucicie RoRy to deklasujecie wszystko :mrgreen:
To tak na pierwszy rzut oka :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Co do Norsmenów... Uważam, że niepotrzebna jest im siła = 4. Z siłą 4 mamy ogry w specjalach. Norsmeni z failami czy GW z skirmishem będą wystarczająco przydatni.

@Fluffy...
Duellists faktycznie powinni mieć stare min. oddziału: 8+

Z resztą można się łatwo połapać. Jednostki, do których raczej nie ma zastrzeżeń są w temacie "PL Fan AL DoW..."

O Norsach napisałem wyżej.

Nie ma jeszcze powszechnego dostępu do broni palnej jak na razie tylko duellists mają pistolety. Reszta to nadal dyskusja.

Halflingi nie są w skirmiszu i nie mają skauta.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

mam podobne odczucia jak Fluffy

kilka rzeczy na zły koszt punktowy,

wielkie kusze to jakiś kosmos,

krasie z pikami nowość zupełna, nie wiem czy pasują (nigdy nie widziałem krasnoludka z piką)

za dużo skirmisha (gw od niego wręc odchodzi)

za dużo tych mozliwości wystawienia poszczególnych jedostek

niestety krasie są chyba punkt za tanie,

skirmish norsmeni to wrzód na dupie i lepiej jakby byli w klockach. Teraz po prostu to najgorszy unit świata i wiem co mówię bo to samo sądzę o censerach skaveńskich

hobbici mega mocni w opcji z ognień wypas. Ale średnio uzasadniony jest ten ogień...

podoba mi się ciężka kawa z pistoletami

fast mega tani, chyba znowu o punkta za bardzo

bodygouardzi mogliby mieć 4 siły za punkt wiecej 8)

duelisci mają 4 innicjatywy i nie wiem dlaczego im zabraliście
Obrazek

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Fisch pisze:mam podobne odczucia jak Fluffy

kilka rzeczy na zły koszt punktowy,
Myślę, że to nie problem, zwłaszcza na początku. Koszty zawsze można zmienić. L. kawa faktycznie powinna mieć stary koszt 11 p.
Fisch pisze: wielkie kusze to jakiś kosmos,
To tylko propozycja. Jeszcze na 100% nikt jej nie dostał. W sumie nic nie jest jeszcze pewne na 100% ;)
Fisch pisze:krasie z pikami nowość zupełna, nie wiem czy pasują (nigdy nie widziałem krasnoludka z piką
Ja jestem przeciwny pikom u krasi.
Fisch pisze:za dużo skirmisha (gw od niego wręc odchodzi)
Opcja skirmisha dla halflingów odpadła. Trwa dyskusja nad Norsmenami. Jak już wspomniałeś jest to najgorszy oddział w specjalach i skirmish to próba poprawy tej sytuacji. Może masz jakiś inny pomysł?
Fisch pisze:za dużo tych mozliwości wystawienia poszczególnych jedostek

niestety krasie są chyba punkt za tanie,
Faktycznie dziwnie wygląda to, że oddział ma tyle możliwości wykupu ekwipunku. W przypadku gwardii było to podyktowane tym, że niektórzy chcieli, żeby była bardziej uniwersalna. Ja chciałbym pozostać przy Paymaster`s Bodygaurds.
Krasie kosztują tyle co w starym AL DoW.

Ogień u halflingów może być zlikwidowany, żaden problem :D

Do pistoletów u c. kawy można powrócić. Trzeba tylko ustalić jakieś ludzkie zasady działania.

O S4 dla ochroniarzy już było mówione. Myślę, że nadal jest to do przedyskutowania. Jednak w takim przypadku musieliby mieć ograniczony ekwipunek nawet do: halabard i c. zbroi.

Duellists mają I4, już to jakiś czas temu poprawiłem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

Koncepcja Norsmenów w skirmishu z frenzy (co za tym idzie ITP) i great weaponami/flailami za 9-10 pkt śmierdzi mi z daleka

Z rzeczy któe przeglądałem wczesniej:
Koszt fasta mnie mocno zdziwił (bardzo niski)
Duelisci w opcji z pistoletem za 8 pkt/model będą straszni (40 pkt za minimalny oddział.. ze cztery takie i przeciwnik nie ma zycia, a to jedyne 160 pkt..

Cięzko się połapac co jest ostateczną wersją, wiele jednostek jest rożrzuconych po wielu stronach tematu.

Dalej:
Niepotrzebny powszechny dostęp do broni palnej - DoW nie miały handgunow na wyposazeniu zadnych unitow.
Niepotrzebna duza ilosc wyposazenia specjalnego (lekka kusza, ciezka kusza, puklerz, pika, itd) - kusze są zbyt wydumane, łuki/tradycyjne kusze będa wystarczające.
Halflingi w skaucie - jak najbardziej, ale jeszcze do tego norsmeni i duelisci.. Słowem, za duzy wybór jednostek w skirmiszu. Tylko WE tyle mają A jak dorzucicie RoRy to deklasujecie wszystko
To tak na pierwszy rzut oka
- stwierdziłem, że nie będę się spinał i frustrował, bo to nie ma sensu. fluffy lepiej się nie wysilaj z tym swoim projektem, bo itak LS DoW nie zmieni..bo po co...zmieniają tylko armię, która są niegrywalne...a furion i fish coś DoWem ugrywają...
Ostatnio zmieniony 20 sty 2010, o 10:46 przez Hurtmaker, łącznie zmieniany 1 raz.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Fisch pisze:wielkie kusze to jakiś kosmos,
Projekt ciężkiej kuszy można narazie zostawić w spokoju, skoro wzbudza tak duże kontrowersje. To tylko była propozycja.
Fisch pisze:krasie z pikami nowość zupełna, nie wiem czy pasują (nigdy nie widziałem krasnoludka z piką)
Z tego już się wycofałem. To tylko była propozycja na próbę ugrywalnienia tej jednostki chociażby względem corowych pikinierów, którzy będą sensowniejszym klockiem do wystawienia niż krasie w klocku.
Fisch pisze:za dużo skirmisha (gw od niego wręc odchodzi)
Skirmish jest jeden - dueliści. Skirmish na to maks druga jednostka. 1 lub 2 skirmishe. Chyba, aż tak dużo tego nie ma - prawda? ;P. Halfingi też nie mają skirmisha.
Fisch pisze:podoba mi się ciężka kawa z pistoletami
Mi również, ale też nie dla wszystkich. Nie wiadomo czy jeszcze się uchowa ta opcja ;p
Fisch pisze:niestety krasie są chyba punkt za tanie,
Krasie mają punktacje identyczną z podstawowymi krasiami. Kosztują 7 punktów dlatego, że mają lekkie zbroje wbudowane a nie ciężkie jak u wojowników klanowych. Wojownik klanowy z ciężką zbroją kosztuje 8 punktów. Krasnolud z DoW wykupując ciężką zbroję i tarczę kosztuje 9 punktów- dokładnie tyle samo co wojownik klanowy z tym smaym uzbrojeniem. Kransolud zaś wyposażony w kusze kosztuje bazowo 11 punktów czyli tyle ile kusznik krasnoludzki w AB Dwarfów.
Fisch pisze:skirmish norsmeni to wrzód na dupie i lepiej jakby byli w klockach. Teraz po prostu to najgorszy unit świata i wiem co mówię bo to samo sądzę o censerach skaveńskich
Co byś proponował? Może poprostu wywalić im wtedy te frenzy?

Fish to jaką miałbyś propozycję zrobienia cokolwiek z tą jednostką, aby wogóle warto byłoby chociażby przez chwilę zastanowić się aby wystawić norsmenów mając ciekawsze ugrywalnione klocki pikinierów, gwardii czy nawet deulistów?
Fisch pisze:hobbici mega mocni w opcji z ognień wypas. Ale średnio uzasadniony jest ten ogień...
Kokesz wydaje mi się, że chwilowo można usunąć hobbitom zapis z tym kupnem ognia. Do ognistych ataków wróci się jeśli rzeczywiście armia DoW jakies magiczne ataki będzie potrzebowała. Stąd usunąłbym ten zapis z halfingów. Jako corowa jednostka halfingi i bez ognia są już jendostką "wystawialną" co byłoby niemożliwe w przypadku pozostawienia ich w specach.
Fisch pisze:fast mega tani, chyba znowu o punkta za bardzo
Analogiczna sytuacja jak z krasnoludami. Fast w poprzedniej wersji miał wbudowany light armour i dlatego kosztował o 1 punkt drożej. Poprostu pozostawiliśmy ciut większą swobodę graczowi DoW w doborze ekwipunku na faście. Będzie zatem opcja fasta "gołego" za 60 punktów, albo fasta wyposażonego ale już odpowiednio droższego. Fast z dokupionym light armourem kosztuje dokładnie 11 punktów.
Fisch pisze:bodygouardzi mogliby mieć 4 siły za punkt wiecej
Pytanie czy to nie za mocne będzie?
Fisch pisze:duelisci mają 4 innicjatywy i nie wiem dlaczego im zabraliście
To było przeoczenie. Już poprawione przez Kokesz'a.

Fish rozwiałem już wątpliwości co do większości punktów?

Ja naprawdę uważam, że te nasze propozycje nie są ultra rzeźnickie. Żadna jendostka nadal nie wychodzi z poziozmu "średniaka". Furion o ile pamiętam nawet to zarzucał temu AL ;P.
Kokesz pisze:o do Norsmenów... Uważam, że niepotrzebna jest im siła = 4. Z siłą 4 mamy ogry w specjalach. Norsmeni z failami czy GW z skirmishem będą wystarczająco przydatni.
Mogą być i bez siły 4. Mogą nawet nic nie mieć byle ten skirmish był ;P. Inaczej dla mnie równie dobrze może ich nie być w tym AL ;P.
Fluffy pisze:Koszt fasta mnie mocno zdziwił (bardzo niski)
Już tłumaczyłem wyżej ;P. Nie mają wbudowanego light armoura - tylko tyle.
Fluffy pisze:Duelisci w opcji z pistoletem za 8 pkt/model będą straszni (40 pkt za minimalny oddział.. ze cztery takie i przeciwnik nie ma zycia, a to jedyne 160 pkt.
To samo można robić obecnie za punkt drożej.

Rozumiem, że sugerujesz aby byli o punkt drożsi?
Fluffy pisze:Cięzko się połapac co jest ostateczną wersją, wiele jednostek jest rożrzuconych po wielu stronach tematu.
Na to nic nie poradzę ;P
Fluffy pisze:Niepotrzebna duza ilosc wyposazenia specjalnego (lekka kusza, ciezka kusza, puklerz, pika, itd) - kusze są zbyt wydumane, łuki/tradycyjne kusze będa wystarczające.


Rozumiem, że ciężka kusza jest zbędna, ale powiedz szczerze co złego jest w tym puklerzu który oficjalnie występuje pod tą nazwą w AB DoW tyle, że ma zasady zwykłej tarczy. Jeśli pozbędziesz się lekkiej kuszy fast traci całą swoją orginalność, zaś lekka kusza wspiera motyw DoW jako specjalistów i miłośników kuszy. To trochę jak wyrzucić z armii DE ręczne kusze samopowtarzalne na korsarzach, bo wtedy jest za duża ilość specjalnego wyposażenia i jeszcze ktoś przypadkiem dostanie od tego bólu głowy.

Rozumiem doskonale, że ciężka kusza czy pika na zbyt wielu jendostkach wzbudza mieszane i uzasadnione uczucia. Sam z tego się wycofałem. Jednak wywalenie puklerza i lekkich to już nie jest pozbycie się "zbyt dużej ilość unikatowego wyposażenia" ale jest to pozbycie się wogóle calkowicie unikatowego wyposażenia z Armii DoW. Nie wspominając o tym, że puklerze istnieją w oficjalnym AB.
Fluffy pisze:Niepotrzebny powszechny dostęp do broni palnej - DoW nie miały handgunow na wyposazeniu zadnych unitow.


Jak Kokesz wspominał broń palną mają tylko dueliści i ew. ciężka kawa. Reszta jest w sferach propozycji i to dość zdeaktualizowanych ;P.
Fluffy pisze:Halflingi w skaucie - jak najbardziej, ale jeszcze do tego norsmeni i duelisci.. Słowem, za duzy wybór jednostek w skirmiszu. Tylko WE tyle mają A jak dorzucicie RoRy to deklasujecie wszystko
Halfingi nie są w skirmishu. Skirmish to maks dueliści, ew. norsmeni.

Ogólnie Fluffy zgadzam się z tobą. Ale na litość boską daj spokój biednym puklerzom i ręcznym kuszom ;P. Przynajmniej o lekkiej kuszy proszę byś nie zapomniał w swym projekcie który masz mi przesłąć na priv ;P.
Kokesz pisze:O S4 dla ochroniarzy już było mówione. Myślę, że nadal jest to do przedyskutowania. Jednak w takim przypadku musieliby mieć ograniczony ekwipunek nawet do: halabard i c. zbroi.
Zgadzam się z Koszesz. Jeśli gwardia miałaby mieć siłę 4 to bez pik. Zawsze możemy wrócić do starej gwardii, która ma wbudowaną halabardę i conajwyżej tarcze jako opcję do wykupienia, aby była przynajmniej minimalnie uniwersalniejsza. Do hammererów to tej gwardii i tak daleko.

Wtedy wyglądałoby to tak:


GUARDS:
points/model: 8 or 9

Bodyguards M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I4 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I4 A2 LD8

Unit size: 10+
Equipment: Heavy armour, Halberd
Special Rules: Stubborn, Bodyguards (As long as there is a living Paymaster in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle the Bodyguards are immune to panic and fear)

Options:
- Upgrade one Bodyguards to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points


No i proszę. Bez wielu opcji do wykupienia. Z magicznym sztandarem. Jak komuś zależy można im zabrać i tarczę, żeby przypadkiem nie byli zbyt przeżywalni w CC ;P. Dzięki temu będą wtedy słabsi od GreatSwordów ;P.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Jeśli chodzi o nietypowy ekwipunek, to wydaje mi się, że aż tak bardzo nie przesadzamy. Jak na razie mamy trzy rodzaje: pikę, puklerz i lekką kuszę. Ciężka kusza nie została jeszcze zaakceptowana. DE mają: kusze powtarzalną, ręczną kusze czy płaszcze z morskich stworzeń. Imperium ma aż takich 6: płytówkę, impetialny handgun, młot kawaleryjski, hochlandzką sprzelbę, powtarzalny pistolet i handgun. Czy wobec tego 3 czy nawet 4 bronie/zbroje występujące tylko w DoW to aż tak dużo?
Kal_Torak pisze:GUARDS:
points/model: 8 or 9

Bodyguards M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I4 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I4 A2 LD8

Unit size: 10+
Equipment: Heavy armour, Halberd
Special Rules: Stubborn, Bodyguards (As long as there is a living Paymaster in the unit that was fielded in that unit at the start of the battle the Bodyguards are immune to panic and fear)

Options:
- Upgrade one Bodyguards to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Bodyguards to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points
Myślę, że są w OK. Koszt raczej 8 p., ale niech się więcej osób wypowie (zwłaszcza Fisch i Fluffy ;))
Obrazek

ODPOWIEDZ