Co do krasnoludów - odziałem ofęsywnym oni nigdy nie będą, 3 ruchu to zdecydownie ogranicza ( choć trzeba pamięta o tym, DoW mogą mieć maga z popychaczką ). Ja osobiście zostawił bym krasnoludów mniej wiecej tak jak są i ich własnym AB, z tym wyjątkiem że nie byli by rozbici na wiele oddziałów, tylko jako jedna jednostka mieli by wszystkie ich opcje- a więc tarcze/kusze/handguny ( moze nawet normalne i krasnoludzkie jako oddzielne opcje ? )/piki i tp. Opcja weteranów też była by niezgorsza ( krasnoludy lubią złoto, a wynajmujący byli by zapewne gotowi zapłacić niezła cenę ze usługi kompani brodaczy-weteranów ). Całość wyszła by mniej więcej tak :
Wyszła by wedle woli jednostka kombatowa lub stzrelecka, albo nawet i kombinowana, ale z stosowna cenę..DWARFS:
points/model: 7
Dwarf M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Champion M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A2 LD9
Unit size: 10+
Equipment: Light Armour, Hand Weapon
Special Rules: Dwarf Rules ( rentless, hate greenskins etc. )
Unit Options:
- Upgrade one Dwarf to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Dwarf to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Dwarf to a champion for +10 pts.
Weapon options :
- Any unit may upgrade Light armour to Heavy armour for +1 pts.
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Pike (+3 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Crossbow (+4 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Heavy Crossbow (+7 pts/per model)
- Any unit may be equipped with handgun (+5 pts/per model)
- Any unit may be equipped with dwarf handgun (+7 pts/per model)
- Up to half ( and at lest one ) dwarf units may be upraded to weteran dwarfs (+3 pts/per model). Dwarf weterans gain 5 WS and have 4 Strenght