Chodzi dokładnie oto, aby nie nadawali się wyłącznie do tego ;PFisch pisze:jakby norsmeni mieli frenzy to na 100% bym ich brał do trzymania magów/herosów
Co byś powiedział o takich norsmenach:
Norse Berserkers:
points/model: 8
Marauder M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I4 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I4 A2 LD7
Unit size: 5-15
Equipment: Hand weapon
Special Rules: Immune to Psychology, Skirmish
Options:
- Upgrade one Norse Berserker to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Norse Berserker to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Norse Berserker to a champion for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Light Armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Great Weapon (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Flai (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with additional Hand Weapon (+1 pts/per model)
Ew. ItP zamienić na zwykły immune np. panic czy fear.
Niestety to już problem samego WFB, czy poprostu tej edycji. Aczkolwiek ugrywalnione piki nie są gorsze od włóczników DE czy HE. Tzn. te corowa piechota elfów może nie jest jakaś mocna, ale da się na niej grać w przypadku DE czy HE, zwłaszcza jak włócznik DE już 7 punktów kosztuje. Wiadomo - chodzi oto aby piki były na poziomie. Zaś problem piechoty to już problem całego WFB. Obecnie to gracze na turniejach coraz częściej rezygnują z takich piechot jak gwardia DE czy elitarne piechoty HE na rzecz spamu shadów czy kawalerii np. DP.Fisch pisze:piki w kazdej konfiguracji będą słabe, podobnie jak klocek z 4 ruchu z słabym savem. Po prostu tacy Shadzi zdejmują ich w dwie tury, Terrki podobnie przelatując nad nimi
Temat przedmiotów wróci jak ustali się co zrobić z RoRami. Wszak trzymają one duży potencjał magic itemów i to oficjalnych ;P. Napewno też niektóre jednostki mogą wiele zyskać na ciekawych przedmiotach czy bannerach. Przedmioty magiczne napewno budowałaby się wzorem tych z orków z BP - czyli takie rozwiązujące pewne duże problemy armii. W każdym bądź razie "wzór" jest ;P.Fisch pisze:na serio, magiczne przedmioty są mega ważne. Te od RoR bywają fajne ale kwestia itemów musi być dopracowana tip top jeśli chcesz to dać Barbowi do przejrzenia.Pamiętaj, ze mam teraz obok common itemów też kampanię włoską z piką na czele i przedmiot ze spoils of war. Jeśli chcesz z tego zrezygnować ot na bank potrzebne są nowe itemy. Jeśli mają zostać to wystarczy z 10 przedmiotów aby ruszyć tę kwestię. Niekoniecznie z RoR.
Chwilowo tak to wygląda ;P.Fisch pisze:Napisać pdfa do DoW, wprowadzając te lekkie zmiany, które wielokrotnie były dyskutowane i przedstwiane. Czyli zmiana commandów, paymaster, sztandary magiczne, upgread Bodygouardów, pik itp ale bez rewolucji w postaci nowych jednostek. Jakieś nowe zasady, formacje są OK.
Jak narazie widzisz to co zostało przedstawione w drugim wątku przez Kokesz'a z jednostkami corowymi? Dodałbyś coś do tego, zmienił, zostawił jak jest?
Tzn. rozwiązanie imiennego chempiona ma poprostu odchudzić jednostki RoR z ich największego balastu punktowego jakimi są wbudowani herosi bez żadnych zasad, a jedynie z fluffem i statystykami capitana. Przykładowi kusznicy z breganzy posiadają herosa, który do niczego im nie jest potrzebny, a który kosztuje 50 punktów + średnio 10 punktów za ekwipunek. Razem średnio 60 punktów.Fisch pisze:Potem bym pozmieniał niektóre RoR. Nie wiem czy lepszy jest pomysł upgreadów championa do imiennego "Lumpina" (czyli, ze jedne piki mogą być dowodzone przez Lumpina. Kosztuje on 100 punktów. Oddział dostaje cośtam cośtam za ileś ileś) czy po prostu zmienić koszt punkotwy tego co jest.
Przykładowy koszt Breganzas Besiegers to:
- Heros 71 punktów (50 bazowo + 10 za kusze + 7 za pistolet + 4 za ciężką zbroje)
- 9 kuszników każdy po 11 punktów = 99
- Sztandar (10 pts.) + Muzyk (10 pts) = 20 punktów
Razem wychodzi 190 punktów. Moje obliczenia mają marginalny błąd gdyż oficjalnie sam regiment kosztuje 185 - najwyraźniej nasz heros ma nieco tańszy ekwipunek niż przeciętny kapitan - lub poprostu gdzieś coś zawyżyłem w koszcie.
Całość polega na tym aby naszego herosa zamienić w imiennego chempiona za 20/15 punktów. Zaś FCG dać jako opcje do wykupienia za normalne punkty. tym samym naszych 10 kuzników zamiast kosztować 185 punktów kosztują 100 punktów ;P. Różnica niemal dwukrotna ;P.
A metoda bardzo prosta ;P. Banalna rzekłbym.