Narobiłeś mi apetytuJak zobaczycie moją wersję to wam szczęka opadnie

Moderator: esgaroth
Narobiłeś mi apetytuJak zobaczycie moją wersję to wam szczęka opadnie
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Hehe. Rozumiem grywalne unity corów = zło ;P. Obecnie Cory udało nam się bardzo ładnie wyważyć. Jest idealny bilans pomiędzy nimi. Mamy cięzką kawę i lekką. Lekką piechotę (dueliści) i ciężką piechotę (pikienierzy), lekkich ostrzał z BS4 i nieco cięższy z S4 i większym zasięgiem. 6 corów o pełnej grywalności i synergii względem siebie. Marzenie każdego AB. W dodatku żaden nie jest przegięty. Żadnych zasad specjalnych. Ot średniaki ale za to pięknie zbilansowane. Aż tak bardzo to przeszkadza? Widzę, że GW tak przyzwyczaiło graczy do masy niegrywalnych jednostek i kilku przegiętych, że inne opcje niż made in GW wydają się czarną magią ;P.Fluffy pisze:Wychodzą hordówki po 200 modeli lekką rączką, a kazdy unit bardzo grywalny i upierdliwy.
Akurat dueliści są grywalni na tyle ile każdy piechotny skirmsh. Nie umywają się do harpii a mają podobne zadanie z 8 calami ruchu...Koszt duelisty za niski, powinno byc ok 6 pkt (teraz kosztuje mniej niz imperialny swordsman, ma ekstra skirmish i dostep do broni palnej) (w dodatku niejako podwójnie!!). Zgroza.
Tu jest problem, bo taka sama jednostka jest w imperium. Kusze są jednak ultra plewne w armii DoW i jak się ich nie obtani to nie wytrzymają konkurencji innych unitów. W sumie mi to zwisa i mogą zostać przy starej punktacji ale po co?4) Do teraz nie rozumiem kosztu kusznika. Skąd 7 pkt zamiast 8?
Teraz mamy fajną lekką kawę. Za 11 punktów goły kolo. Za 55 faścik. Rzeczywiście ta zmiana średnia.5) Lekka kawaleria jest ewidentnie za tania. Tansza niż goblińska przy wyzszych cechach i braku animozji... 12 pkt bazowo minimum.
Ale mi przesada. Na takiej piątce zaoszczędzisz 5 punktów w porównaniu do dzisiejszego kosztu. Zgroza!6) Ciężka akwaleria ewidentnie za tania. Z bardingiem 20 pkt/model. Przesada.
Halfingi z łukiem za 4 punkty to rzeczywiście przesada. Prawdę mowiąc to niezly unit nawet teraz. Można zostawicich jak są chyba, ze ktos ma na pólkach zalegających hobbitów to nie mam nic przeciwko do obniżki do 5 punktów.7) Halflingi ewidentnie za tanie. 4 pkt za łucznika z BS 4 i foresterem (nawet jezeli ma zwykły łuk) to paranoja. Powinien kosztowac ok 5-6 pkt, a i tak będzie to koszt niski i atrakcyjny.
Hot pot OK, ale każdy slot powinien wymagac przynajmniej jednego unitu halflingów - żeby uniknąc zapchania speców Hot Potami. Walka z 8 hot potami nie bedzie nalezała do fajnych ani przyjemnych a to ledwo 400 pkt... Inna propozycja, albo 1 Hotp Pot/slot w Spec, albo up to 2 Hot Pots/slot w rarach.
Bo nie mają możliwoście popchnięcia z kowadła. A tak na serio to powinny być identyczne punktowo, najlepiej z zasadą 0-1.9) Czemu dwarfy są tańśze niż ich odpowiednik w Krasnoludzkim AB?
Niezłe mi porównanie. Jeszcze ich porównaj z Eternal Guardsami. Piechota z 4 ruchu nigdy nie będzie mocna więc moim zdanie 8 punktów to i tak przesada bo tworzy klocek za chore punkty i stojacy w miejscu calą bitwę. Mi się wydaje, ze można jeszcze w tej jednoscte pokombinowac, zeby stalo się unikatową i rozpoznawalną dla DoW.10) Czemu Bodyguard kosztuje TYLKO 8 pkt/model? Rozsądnym kosztem byłoby ok 10 pkt, i tak bedzie zaniżony.. Deklasują Great Swordów na starcie w każdym punkcie.
Zgadzam się. Magiczny banner dla jednej kawy, bodyguardów i może ewentualnie dla jednego oddziału pik. Ogólnie jedyne czego trzeba maruderom to niższy koszt punktowy. Żadne tam inne podstawki czy immune to psych tylko niech kosztują 6 punktów boazowo z light armourem.11) Marauderom zabrałbym magiczny banner. W obecnym kształcie to idelany tani unit do trzymania magów, może i takiego potrzebujemy. Ale dopychac ich bonusowym bannerem - odpada.
[/quote]Na chwilę obecną rozpiski w stylu [przykład]: 1x armata, 8x hot pot, 3x 10 kusz, 6x 5 ciężkiej kawy, plus wypasieni herosi.. np 3 magów 2 tym lord plus Asarnil - jest jak najbardziej mozliwa. I paskudna. Na równe 2k punktów.
Jest to niezłe wyjście w sytuacji. Pasuje do DoW i nie trzeba się męczyć z magikami. Wystaczy trochę zmodyfikować zasadę spoils of war i powinno być cacy. Zaś przemdioty z tilei wtedy możnaby wycofać, a dla commonów zrobić odpowiednią nieco tańszą punktację.Furion pisze:IMO nie ma sensu kombinować z przedmiotami DoW. Zasada Spoils of War jest mega klimatyczna, charakterystyczna i nieprzegięta. Jedyne co można zmienić, to np. 50 pts magic itemów za każde pełne 1000 pts armii.
Czemu? ;PFisch pisze:Nie chciałem sie już za bardzo udzielać w tym temacie ale nie masz racji Fluffy.
Twoja ocena tego co zostało przedstawione w oddzielnym wątku byłaby bardzo pomocna.Rasti pisze:Wieczorem jak mi się zechce to ustosunkuje się jeszcze raz do propuzycji już zaakceptowanyhc przez szacowne grono.
Są identyczne punktowo ;P. Mają ten punkt mniej gdyż warriorzy klanowi posiadają wbudowany heavy armour. Krasnale z DoW zaś mają lekkie zbroje stąd kosztują 7 punktów z bazy. Z tarczą i ciężką zbroją kosztują 9 punktów, czyli tyle ile warrior.Fisch pisze:Bo nie mają możliwoście popchnięcia z kowadła. A tak na serio to powinny być identyczne punktowo, najlepiej z zasadą 0-1.
Zgadzam się. Jeśli dueliści są za tani wystarczy, że będą za 5 punktów ale bez wbudowanych dóch broni, a z ich opcją za 1 punkt.Fisch pisze:Akurat dueliści są grywalni na tyle ile każdy piechotny skirmsh. Nie umywają się do harpii a mają podobne zadanie z 8 calami ruchu...Porównujesz do swordsmanów a ja Ci mówię, porównaj ich do driad, harpii, furii czy starych night runnerów.Za 40 punktów oddział, który służy jako screen, ma 7 LD to nadto. W dzisiejszym army liscie wystawiam duelistów bo nie mam innego wybobu.
Tutaj raz jeszcze wytłumaczą, że lekka kawa kosztuje 10 punktów z bazy tylko dlatego że nie ma lekkiej zbroi wbudowanej, aby gracz DoW miał możliwość wystawienia gołą i najtańszą opcję tego fasta. Z light amrourem, który można dokupić fast kosztuje dokładnie 11 punktów czyli tyle ile w aktualnym AL.Fisch pisze:Teraz mamy fajną lekką kawę. Za 11 punktów goły kolo. Za 55 faścik. Rzeczywiście ta zmiana średnia.
Ciężka kawa jest o ten punkt tańszy aby symbolicznie wyrazić ich przeciętność względem każdej innej ciężkiej kawy. Erranci kosztują 20 punktów, 23 imperialni, 21 silverzy etc... Każda ta kawa jest zdecydowanie lepsza od tej z DoW, która żadnego specjalnego wyposazenia ani zasad nie posiada. Dlatego kosztuje ten symboliczny punkt mniej.Fisch pisze:Ale mi przesada. Na takiej piątce zaoszczędzisz 5 punktów w porównaniu do dzisiejszego kosztu. Zgroza!Też uważam, ze można zostawic koszt ale dać normalny koszt muzyka, możliwość wzięcia magicznego sztandaru jednemu oddziałowi. Ale to wszystko jedno.
Fisch ile byś proponował punktów halfingów z włóczniami? Chodzi mi o zestawienie ich z łukami a włóczniami? Wydaje mi się, że łucznik powinien kosztowac 5 punktów, a druga wersja do walki z 3 lub 4. Jak ty to widzisz?Fisch pisze:Halfingi z łukiem za 4 punkty to rzeczywiście przesada. Prawdę mowiąc to niezly unit nawet teraz. Można zostawicich jak są chyba, ze ktos ma na pólkach zalegających hobbitów to nie mam nic przeciwko do obniżki do 5 punktów.
Hot poty mają być dwa na slot w specach. Wziąłbyś wtedy do rozpy chociaż dwa? ;PFisch pisze:Hot Poty dwa za slot rare. Są turbo plewne i nawet 100 hot potów nikogo nie uratuje ale jednak zupe powinno się jeść a nie wylewać komuś na ubranie.
Zgadzam się. Co byś im zaproponował?Fisch pisze:Niezłe mi porównanie. Jeszcze ich porównaj z Eternal Guardsami. Piechota z 4 ruchu nigdy nie będzie mocna więc moim zdanie 8 punktów to i tak przesada bo tworzy klocek za chore punkty i stojacy w miejscu calą bitwę. Mi się wydaje, ze można jeszcze w tej jednoscte pokombinowac, zeby stalo się unikatową i rozpoznawalną dla DoW.
Screen z dwoma pistolami na modelu bez kar do strzelania za ruch i zasięg.. Mam wrażenie ze 5+3 (pistole) = 8 pkt za model jest tanio, nawet w stosunku do Driad.Za 40 punktów oddział, który służy jako screen, ma 7 LD to nadto. W dzisiejszym army liscie wystawiam duelistów bo nie mam innego wybobu.
Czemu kusze w DoWach sa plewne? A w innych armiach (dwarfs) nie? Imo powinno zostac te 8 pkt.Tu jest problem, bo taka sama jednostka jest w imperium. Kusze są jednak ultra plewne w armii DoW i jak się ich nie obtani to nie wytrzymają konkurencji innych unitów.
Dokładnie, i tak powinno imo zostac.eraz mamy fajną lekką kawę. Za 11 punktów goły kolo.
Dokładnie. Wystarczy "poprawienie" w formie mozliwosci wziecia banneru i koszt CG.Ale mi przesada. Na takiej piątce zaoszczędzisz 5 punktów w porównaniu do dzisiejszego kosztu. Zgroza!
Też uważam, ze można zostawic koszt ale dać normalny koszt muzyka, możliwość wzięcia magicznego sztandaru jednemu oddziałowi. Ale to wszystko jedno.
DokładnieHalfingi z łukiem za 4 punkty to rzeczywiście przesada. Prawdę mowiąc to niezly unit nawet teraz. Można zostawicich jak są chyba, ze ktos ma na pólkach zalegających hobbitów to nie mam nic przeciwko do obniżki do 5 punktów.
Każdego niesmaczy coś innegoHot Poty dwa za slot rare. Są turbo plewne i nawet 100 hot potów nikogo nie uratuje ale jednak zupe powinno się jeść a nie wylewać komuś na ubranie.
Lol. Mają za to dostep do wspparcia kawaleryjskiego. Poza tym zgoda - koszt zgodnie z bookiem krasi. 0-1 niekoniecznieBo nie mają możliwoście popchnięcia z kowadła. A tak na serio to powinny być identyczne punktowo, najlepiej z zasadą 0-1.
Odnosnie piechoty z 4 ruchu - powiedz to dwarfomNiezłe mi porównanie. Jeszcze ich porównaj z Eternal Guardsami. Piechota z 4 ruchu nigdy nie będzie mocna więc moim zdanie 8 punktów to i tak przesada bo tworzy klocek za chore punkty i stojacy w miejscu calą bitwę. Mi się wydaje, ze można jeszcze w tej jednoscte pokombinowac, zeby stalo się unikatową i rozpoznawalną dla DoW.
Tu jestesmy zgodni.Zgadzam się. Magiczny banner dla jednej kawy, bodyguardów i może ewentualnie dla jednego oddziału pik. Ogólnie jedyne czego trzeba maruderom to niższy koszt punktowy. Żadne tam inne podstawki czy immune to psych tylko niech kosztują 6 punktów boazowo z light armourem.
Tarcza +1 punkt, podobnie flail.
Coż, po pierwsze masz rację. Nie grywam ostatnio na turniejach, wypadłem troche z tego co mozna "wykręcic". Mam jednak nadzieje ze nie celujemy w "zwykłe imperium" na dwóch czołgach itp" [zreszta chyba 4 cannonow z dwoma tankami i war altarem sie teraz nie da, nie?]Haha. Nawet nie wysiliłeś sie, zeby przegiac rozpę nowego DoW. Może jesteś "klimaciarzem" albo nie znasz się na realiach gry turniejowej ale po co zapodałeś to jedna z gorszych rozpisek jakie można złożyć. Normalnie 8 hot potów, 30 kusz i stado kawalerii. Wielkie mi mecyje. Porównaj to sobie z moją rozpą w realiach dzisiejszego army lista. Albo ze zwyklym imperium na 4 cannonach i dwóch czolgach.
Nie zgadzam się. Cięzko przewidziec wszelkie mozliwe komba jakie moga wyskoczyc. Powinnismy unikac tego rozwiazania.IMO nie ma sensu kombinować z przedmiotami DoW. Zasada Spoils of War jest mega klimatyczna, charakterystyczna i nieprzegięta. Jedyne co można zmienić, to np. 50 pts magic itemów za każde pełne 1000 pts armii.
Ale przecież oni mają jeden pistolet. Jedynie champion może być dwa pistolety. W zapisie ich ekwipunku chodzi o jeden pistolet nie dwa.Fluffy pisze:Screen z dwoma pistolami na modelu bez kar do strzelania za ruch i zasięg.. Mam wrażenie ze 5+3 (pistole) = 8 pkt za model jest tanio, nawet w stosunku do Driad.
Bo tak jest. Lekka kawa z light armourem kosztuje 11 punktów. Jedyna różnica polega na tym, że w AL na BP gracz może zdecydować czy chce kupić lekką zbroję czy nie. To tak boli, że jest opcja wystawienia gołego fasta?Fluffy pisze:Dokładnie, i tak powinno imo zostac.
Ok, zapis jest nieczytelny, zrozumiałem ze 2 pistols.Ale przecież oni mają jeden pistolet. Jedynie champion może być dwa pistolety. W zapisie ich ekwipunku chodzi o jeden pistolet nie dwa.
W podstawowym armyliscie (made by GW) goła kawa kosztuje 11 pkt bez light armoura. I nawet nie ma jej w opcji wykupienia, trzeba zadowolic sie co najwyzej tarczą. Za 2 pkt per model. Więc efektywnie to co kosztuje 13 pkt bazowo u nas mozna wziasc za 11. 10 pkt na minimalnym unicie. Ładnie. Nie za dużo? Tym brdziej ze ten oddział prosił sie tylko o rozsądne wycenienie łuków i CG.Bo tak jest. Lekka kawa z light armourem kosztuje 11 punktów. Jedyna różnica polega na tym, że w AL na BP gracz może zdecydować czy chce kupić lekką zbroję czy nie. To tak boli, że jest opcja wystawienia gołego fasta?
- ale nie jest odporny na panikę...Odnosnie piechoty z 4 ruchu - powiedz to dwarfom
Nie rozumiem. Dla mnie oddział ze stubbornem z dostepem do immuna na fear i terror jest genialny (vide hammerers) Do tego jeszcze mozliwosc boosta magicznym bannerem. 8 pkt za model w tej sytuacji to kpina. Naprawde powinni kosztowac ok 10 pkt.
Zresztą kto Ci mówi ze oddział będzie stac całą bitwę? Korzenie mają? Zabrania ktos isc na wroga?
Mam wrażenie ze chcielibscie miec oddział za 8 pkt wyżynający DE gwardię. To nie tak
Nie wiem co się wszyscy tak uwzięli na tę pikęKal_Torak pisze:Jest to niezłe wyjście w sytuacji. Pasuje do DoW i nie trzeba się męczyć z magikami. Wystaczy trochę zmodyfikować zasadę spoils of war i powinno być cacy. Zaś przemdioty z tilei wtedy możnaby wycofać, a dla commonów zrobić odpowiednią nieco tańszą punktację. Stąd jestem za pomysłem Furiona.
Nie da się jednak zaprzeczyć, ze pika to i owo potrafiNie wiem co się wszyscy tak uwzięli na tę pikęDopóki DoW nie wygra 3 masterów w jednym sezonie, to przegiętość tego przedmiotu pozostaje w sferze legend. "Pika to, Pika tamto". Obecnie, o kant wanny można rozbić domniemania o przegiętości.
Biadolenie.
Pika powinna zostać, tak jak i wszystkie przedmioty od Włochów.
pozdrawiam
Furion
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Owszem, ale rozmawiamy na razie o samych jednostkach podstawoego armylistu. Te jednostki beda miały dostep do herosów i magicznych bannerów, prawda? Zapewne ich to nie osłabiFluffy- poza paroma jednostkami odpornymi na psyche DoW to jeden wielki kocioł albo linia jednostek z Ld 7, która w efekcie testu paniki potrafi sama się wykończyć - coś a la orki czy obecne Bestie. pomyśl o wężykach kuszników - jakie stwarzają zagrożenie - nawet MMM z wszystkimi bohaterami nie mogą się czuć bezpieczni.
Dlatego mamy np Braganzów któzy są twardsi nawet od krasnoludzkich kuszników. Zresztą czego chcemy? Oddziału za 80 pkt któy nie dosc ze strzela na 30'' to jeszcze wycina fasty i latacze? I odpornego na panikę? No bez jaj..kusznicy krasnoludzcy mają wyższą Ld i T- moga mieć tez armor i tarcze...byle fast ich może nie przepchnąć.
a tu jedna szarża harpii lub jakiekogoś fasta i narka..testy paniki na wszystkim w pobliżu 6'
Wypadlem z gry turniejowej, ale nie spodziewłem się że aż tak.. To teraz Hot Poty są używane do zatrzymywania szarz wgora?hot pot- jest plewny na tle innych speców DOW (MMM i meneatrzy) i ma plewną załogę, która nie ustoi kombatu.
No i co? Nie wierze zeby wśród magic itemów nie znalazł się jakis który rozwiaze ten problem. Zreszta Ld 7 tez miec nie będą - heros pewnie jakis niedaleko sie znajdzie..- ale nie jest odporny na panikę...
Krasnale nie mają za bardzo czym isc do przodu, a nieraz by chciały, uwierz. A po drugie, jakos cięzko mi sobie wyobrazic Dwarfy z przewagą w flankowaniu..- poza tym nie porównuj ich z krasnalami - tam jest kowadlo i park maszyn - krasnale zwykle nie muszą iść do przodu, nie muszą się bać oflankowania ani ostrzału, bo zwykle sami dysponują przewagą w tej dziedzinie.
Wiesz, za "starych dobrych czasów" maszyny się wstawiało do lasu. Albo zasłaniało innymi jednostkami przed szarżami takich paskudztw. Rozumiem ze teraz to niemożliwe?rozpa, która wcześniej złożyłeś nadaje się co najwyżej na O&G i szczury w VI edycji. w chwili obecnej dla DoW wazna jest odporność na psychologię, zabezpieczenie przed corowymi lataczami zwykle w postaci strzelania (te 8 hotpotów zostałoby rozjechane przez 5 harpii).
To stwierdzenie jest wielce zaskakującym. To że da się złożyc jeden typ średniej rozpiski nie oznacza ze armylist jest dobry. Więc pytanie czy warto cos zmieniac jest kuriozalneDoW nie jest w chwili obecnej armią słabą - jest armią średnią - którą furion i fish czasem cos zwojują. da się tym grać, ale gra się na jedno kopyto (różnica to zwykle 1 rare). pytanie zatem czy warto coś zmieniać. a jeśli warto czy ma to byc zmiana kosmetyczna- przycięcie kosztu niektórych zapchaj-dziur.
Pika powinna zniknąc bo jest "dziurą" w systemie. Koles na pegazie z piką któa powinna byc "on foot only" czy koles w skirmishu halflingów/duelistów/cosia (nie wiem czy do Mengili sie moze dołączyc) z tym samym badziewiem.. Nie, to stanowczo nie tak powinno działac. Jest to na maksa "chujowy i zjebany" item (sorki za wulgaryzmy)Pika powinna zostać, tak jak i wszystkie przedmioty od Włochów.