Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Infernal Puppet »

Jak zobaczycie moją wersję to wam szczęka opadnie ;)
Narobiłeś mi apetytu :D .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kokesz wziął się za to na poważnie i bardzo dobrze ;P

Fluffy, Kokesz wrzućcie na forum propozycje corowych RoRów ;P.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Przeczytałem propozycje "na dziś" odnosnie jednostek DoW, przeanalizowalem i porobiłem kilka wstępnych rozpisek.
Wniosek jest jeden: z kosztami polecielismy w kulki, panowie. I nie tylko.
Tu jest wypunktowana lysta:

1) W dowolnym armyliscie magiczny banner moze wziasc z reguły 3-4 unity. Mamy za dużo tego. Stanowczo norsmanom bym bagic bannera zabrał. Nawet jeżeli Paymaster nie bedzie mial do takowego dostępu.
2) Koszt pikemana ok
3) Koszt duelisty za niski, powinno byc ok 6 pkt (teraz kosztuje mniej niz imperialny swordsman, ma ekstra skirmish i dostep do broni palnej) (w dodatku niejako podwójnie!!). Zgroza.
Braces of pistols dla championa stanowczo za tanie.
4) Do teraz nie rozumiem kosztu kusznika. Skąd 7 pkt zamiast 8?
5) Lekka kawaleria jest ewidentnie za tania. Tansza niż goblińska przy wyzszych cechach i braku animozji... 12 pkt bazowo minimum.
6) Ciężka akwaleria ewidentnie za tania. Z bardingiem 20 pkt/model. Przesada.
W tym miejscu musimy się umówic na jedno: czy chcemy robic z DoW armię kawaleryjską czy pieszą? Jeżeli zostawimy bieżące koszty, bedzie na stołach w armiach DoW za duzo walców kawalerii. Jeżeli stosujemy tak zanizone koszty piechoty, kawaleria powinna kosztowac dokłądnie tyle co imperialna (mając mniejszego save!) - po prostu powinna byc z marszu mniej atrakcyjnym wyborem.
7) Halflingi ewidentnie za tanie. 4 pkt za łucznika z BS 4 i foresterem (nawet jezeli ma zwykły łuk) to paranoja. Powinien kosztowac ok 5-6 pkt, a i tak będzie to koszt niski i atrakcyjny.
8) Hot pot OK, ale każdy slot powinien wymagac przynajmniej jednego unitu halflingów - żeby uniknąc zapchania speców Hot Potami. Walka z 8 hot potami nie bedzie nalezała do fajnych ani przyjemnych a to ledwo 400 pkt... Inna propozycja, albo 1 Hotp Pot/slot w Spec, albo up to 2 Hot Pots/slot w rarach.
9) Czemu dwarfy są tańśze niż ich odpowiednik w Krasnoludzkim AB? :|
10) Czemu Bodyguard kosztuje TYLKO 8 pkt/model? Rozsądnym kosztem byłoby ok 10 pkt, i tak bedzie zaniżony.. Deklasują Great Swordów na starcie w każdym punkcie.
11) Marauderom zabrałbym magiczny banner. W obecnym kształcie to idelany tani unit do trzymania magów, może i takiego potrzebujemy. Ale dopychac ich bonusowym bannerem - odpada.
12) Rary OK

Na chwilę obecną rozpiski w stylu [przykład]: 1x armata, 8x hot pot, 3x 10 kusz, 6x 5 ciężkiej kawy, plus wypasieni herosi.. np 3 magów 2 tym lord plus Asarnil - jest jak najbardziej mozliwa. I paskudna. Na równe 2k punktów.

Obecne propozycje to daleko idące wygięcie. Wychodzą hordówki po 200 modeli lekką rączką, a kazdy unit bardzo grywalny i upierdliwy. Jeszcze doróbmy ładne itemy i ciekawych herosów i wyjdą nam drugie demony..
Trzeba te koszty zrewidowac.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Porównujesz Fluffy te oddziały z beznadziejnymi oddziałami z innych armii. GSy są nieopłacalnym oddziałem, więc wg mnie nasza Gwardia musi być od nich o niebo lepsza. Porównaj Gwardię raczej z przeciętnymi Exekami (KB, hate, lepsze staty i stubborn od kotła). Wg mnie 9 pkt to max ceny za nich.

L. kawa kosztuje tyle co wcześniej. Wcześniej kosztowała 11 p., ale miała wbudowaną l. zbroję. Teraz jest całkiem goła i za 10 p. Nie porównuj jej do gobosów, bo O&G to beznadziejna armia - w miarę zbalansowana wewnętrznie, ale w stosunku do reszty ma zawyżone koszty. Dlatego uważam, że jeśli LCav. miała by kosztować więcej to najwyżej 11 p.
12 p. sprawiłoby, że byłaby droższa od bretońskiej l. kawy.

Duellistami mogę się zgodzić
Z halflingami też - u mnie są za 5 p.
Krasie chyba miały mieć l. zbroję

RoRy pokaże jak skończę wszystkie.
Na pytanie czy wolałbym piechotne DoW czy kawaleryjskie odpowiem, że i to i to. Wg mnie armia DoW powinna być tak skonstruowana, by i jedno i drugie było korzystne.
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Zgadzam się z Kokesz. No i porównywanie tych corów do demonów to nieporozumienie ;P.

Z duelistami mogę się zgodzić. Mogą być punkt drożsi.

Co do krasi to Fluffy przelicz ich ekwipunek dodatkowy. Wyjdzie ci albo warrior za 9 punktów z tarczą albo kuszników za 11 punktów bez cięzkiej zbroi. Pisałem o tym już kilka razy ;P

Fluffy w czym ci zawinili ci norsmeni z ich bannerem. Dobrze wiesz, że to martwa jednostka, która nawet jako trzymacz dla magów jest średnia z uwagi na frenzy. Ten banner to był taki kompromis, w którym założyliśmy, że być może zrobi się banner, z którym krasnale czy norsmeni będzie opłacało się wystawić. Ale nie, Ty nawet chcesz pozbawić ich tej jedynej szansy. Jeśli tak to albo przbudujmy tych normsenów na coś grywalnego albo wywalmy ich. Bo zostawiania ich jako martwa jednostka jest najgorszym wyjściem.
Fluffy pisze:Wychodzą hordówki po 200 modeli lekką rączką, a kazdy unit bardzo grywalny i upierdliwy.
Hehe. Rozumiem grywalne unity corów = zło ;P. Obecnie Cory udało nam się bardzo ładnie wyważyć. Jest idealny bilans pomiędzy nimi. Mamy cięzką kawę i lekką. Lekką piechotę (dueliści) i ciężką piechotę (pikienierzy), lekkich ostrzał z BS4 i nieco cięższy z S4 i większym zasięgiem. 6 corów o pełnej grywalności i synergii względem siebie. Marzenie każdego AB. W dodatku żaden nie jest przegięty. Żadnych zasad specjalnych. Ot średniaki ale za to pięknie zbilansowane. Aż tak bardzo to przeszkadza? Widzę, że GW tak przyzwyczaiło graczy do masy niegrywalnych jednostek i kilku przegiętych, że inne opcje niż made in GW wydają się czarną magią ;P.

Właśnie to co mi się podoba w DoW to cory. W zasadzie można na nich złożyć już armię wyglądającą jak armia. Oczywiście siły by to nie miało, ale to zapowiedź naprawdę ciekawego AB. Same Cory mają budowę umożliwiającą złożenie podstawowego wyobrażenia armii, która dzieli się na lekka i ciężką kawalerię, lekką i ciężką piechotę oraz ostrzał. Tyle, ze w odróznieniu od armii orków czy imperium, które mają podobny skład corów, opcja DoW jest poprostu grywalniej wyważona. To takie złe? fluffy czemu chcesz aby poziom DoW posiadał poziom orków? Poto aby gracze znów czekali na wsparcie LS w postaci boostów w nowym BP, jak dla orków? Zastanów się dobrze ;P.

Kokesz co do duelistów to fakt trzeba im zmienić opis wykupu broni przez championa oraz zwiększyć ten koszt o jeden punkt, zważywszy że rzeczywiście mają nieco tańsze pistolety.

DUELLISTS:
points/model: 5

Duelists M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7

Unit size: 8+
Equipment: Hand Weapons
Special Rules: Skirmish, Light Infantry (Deullists don't cause panic), Duelists do not count toward the minimum number of Core Units

Options:
- Upgrade one Duellist to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Duellist to a Champion for +8 pts.
- Any unit may be Two hand Weapons (+1 pts./per model)
- Any unit may swap Two Hand Weapons witch Pistols (+3 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Buclers (+1 pts/per model)
- The Champion may carry one or two pistols (+3/+6 pts.)

To wystarczy? Jeśli tak to można ten opis jendostki zamienić z poprzednim w wątku PL Fan AL DoW - propozycje na dziś.

Co do kosztu halfingów to można pójść na rozsądny kompromis. 5 punktów za łucznika, Zaś 3 lub 4 punkty za model z tarczą, włóćznią i lekką zbroją. Halfingi mimo wszystko jako regiment do walki jest gorszy od chłopów bretońśkich a nawet goblinów. Co wy na to?
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, o 10:05 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Krasnoludy doczekają się swojego przegiętego booka, DoW natomiast nie, dlatego krasnoludzcy najmniecy są lepsiejsi niż zwykłe pokurcze
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Co do Halfingów to proponuję coś takiego:

HALFLINGS:
points/model: 3

Halfing M4 WS2 BS4 S2 T2 W1 I5 A1 LD8
Champion witch Bow M4 WS2 BS5 S2 T2 W1 I5 A1 LD8
Chempion witch Spear M4 WS2 BS4 S2 T2 W1 I5 A2 LD8

Unit size: 10+
Equipment: Spear, Light Armour and Shield
Special Rules: Forester, Halfings do not count toward the minimum number of Core Units

Options:
- Upgrade one Halfling to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Halfling to a standard bearer for +8 pts.
- Upgrade one Halfling to a marksmen for +4 pts.
- Any unit may swap Spear, Light Armour and Shield witch Bow (+2 pts./per model)

Ew. można się zastanowić nad zasadą dla halfingów, że ich sztandar nie daje +100 punktów zwycięstwa. Wtedy jako oddział rankowy za taki koszt mieliby sens ;P. To albo poprostu wywalić im opcje z włóczniami. Bo jeśli zostawiamy im opcję włóczni to wypadałoby aby ta opcja była mimo wszystko grywalna. W końcu GW nie jesteśmy aby dawać opcje kompletnie niegrywalne ;P.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Z tego co napisał Fluffy jednostki DoW mają być proporcjonalne do najgorszych możliwych i niegrywalnych do tej pory.
Porównujesz do SM - czegoś niegrywalnego. Ale pomyśl o Exe i gwardii DE. Nasza gwardia jest słabsza od nich a podobna w punktach.
Lekka kawa - do tej pory tak było i niech tak zostanie.
ciężka kawa - o tutaj nie wiem. Ewentualnie można by im tam zwiększyć koszt punktowy, no ale nad tym trzeba by się zastanowić. Duellistów można podnieść o tam 1 punkt.
Halflingi - większość fastów ich zje. T2? No dobra, strzelcy z nich dobrzy, no ale nawet byle ostrzał ich zje.
Co do Hot potów - no to może być tak jak Ty mówisz Fluffy, ale nie nie wolałbyś wziąć VV zamiast 2 hot potów? Czy czasem sloty special nie będą bardziej zapychane RoRami?

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Nie chciałem sie już za bardzo udzielać w tym temacie ale nie masz racji Fluffy.
Koszt duelisty za niski, powinno byc ok 6 pkt (teraz kosztuje mniej niz imperialny swordsman, ma ekstra skirmish i dostep do broni palnej) (w dodatku niejako podwójnie!!). Zgroza.
Akurat dueliści są grywalni na tyle ile każdy piechotny skirmsh. Nie umywają się do harpii a mają podobne zadanie z 8 calami ruchu...
Porównujesz do swordsmanów a ja Ci mówię, porównaj ich do driad, harpii, furii czy starych night runnerów.
Za 40 punktów oddział, który służy jako screen, ma 7 LD to nadto. W dzisiejszym army liscie wystawiam duelistów bo nie mam innego wybobu.
4) Do teraz nie rozumiem kosztu kusznika. Skąd 7 pkt zamiast 8?
Tu jest problem, bo taka sama jednostka jest w imperium. Kusze są jednak ultra plewne w armii DoW i jak się ich nie obtani to nie wytrzymają konkurencji innych unitów. W sumie mi to zwisa i mogą zostać przy starej punktacji ale po co?
5) Lekka kawaleria jest ewidentnie za tania. Tansza niż goblińska przy wyzszych cechach i braku animozji... 12 pkt bazowo minimum.
Teraz mamy fajną lekką kawę. Za 11 punktów goły kolo. Za 55 faścik. Rzeczywiście ta zmiana średnia.
6) Ciężka akwaleria ewidentnie za tania. Z bardingiem 20 pkt/model. Przesada.
Ale mi przesada. Na takiej piątce zaoszczędzisz 5 punktów w porównaniu do dzisiejszego kosztu. Zgroza!
Też uważam, ze można zostawic koszt ale dać normalny koszt muzyka, możliwość wzięcia magicznego sztandaru jednemu oddziałowi. Ale to wszystko jedno.
7) Halflingi ewidentnie za tanie. 4 pkt za łucznika z BS 4 i foresterem (nawet jezeli ma zwykły łuk) to paranoja. Powinien kosztowac ok 5-6 pkt, a i tak będzie to koszt niski i atrakcyjny.
Hot pot OK, ale każdy slot powinien wymagac przynajmniej jednego unitu halflingów - żeby uniknąc zapchania speców Hot Potami. Walka z 8 hot potami nie bedzie nalezała do fajnych ani przyjemnych a to ledwo 400 pkt... Inna propozycja, albo 1 Hotp Pot/slot w Spec, albo up to 2 Hot Pots/slot w rarach.
Halfingi z łukiem za 4 punkty to rzeczywiście przesada. Prawdę mowiąc to niezly unit nawet teraz. Można zostawicich jak są chyba, ze ktos ma na pólkach zalegających hobbitów to nie mam nic przeciwko do obniżki do 5 punktów. 8)
Hot Poty dwa za slot rare. Są turbo plewne i nawet 100 hot potów nikogo nie uratuje ale jednak zupe powinno się jeść a nie wylewać komuś na ubranie.
9) Czemu dwarfy są tańśze niż ich odpowiednik w Krasnoludzkim AB?
Bo nie mają możliwoście popchnięcia z kowadła. A tak na serio to powinny być identyczne punktowo, najlepiej z zasadą 0-1.
10) Czemu Bodyguard kosztuje TYLKO 8 pkt/model? Rozsądnym kosztem byłoby ok 10 pkt, i tak bedzie zaniżony.. Deklasują Great Swordów na starcie w każdym punkcie.
Niezłe mi porównanie. Jeszcze ich porównaj z Eternal Guardsami. Piechota z 4 ruchu nigdy nie będzie mocna więc moim zdanie 8 punktów to i tak przesada bo tworzy klocek za chore punkty i stojacy w miejscu calą bitwę. Mi się wydaje, ze można jeszcze w tej jednoscte pokombinowac, zeby stalo się unikatową i rozpoznawalną dla DoW.
11) Marauderom zabrałbym magiczny banner. W obecnym kształcie to idelany tani unit do trzymania magów, może i takiego potrzebujemy. Ale dopychac ich bonusowym bannerem - odpada.
Zgadzam się. Magiczny banner dla jednej kawy, bodyguardów i może ewentualnie dla jednego oddziału pik. Ogólnie jedyne czego trzeba maruderom to niższy koszt punktowy. Żadne tam inne podstawki czy immune to psych tylko niech kosztują 6 punktów boazowo z light armourem.
Tarcza +1 punkt, podobnie flail.
Na chwilę obecną rozpiski w stylu [przykład]: 1x armata, 8x hot pot, 3x 10 kusz, 6x 5 ciężkiej kawy, plus wypasieni herosi.. np 3 magów 2 tym lord plus Asarnil - jest jak najbardziej mozliwa. I paskudna. Na równe 2k punktów.
[/quote]

Haha. Nawet nie wysiliłeś sie, zeby przegiac rozpę nowego DoW. Może jesteś "klimaciarzem" albo nie znasz się na realiach gry turniejowej ale po co zapodałeś to jedna z gorszych rozpisek jakie można złożyć. Normalnie 8 hot potów, 30 kusz i stado kawalerii. Wielkie mi mecyje. Porównaj to sobie z moją rozpą w realiach dzisiejszego army lista. Albo ze zwyklym imperium na 4 cannonach i dwóch czolgach.
Wieczorem jak mi się zechce to ustosunkuje się jeszcze raz do propuzycji już zaakceptowanyhc przez szacowne grono.
A co zrobić z RoR nadal nie wiem;]
Ja bym je zostawił w cholerę i pomyslał nad zasadami paymastera albo magic itemami.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

IMO nie ma sensu kombinować z przedmiotami DoW. Zasada Spoils of War jest mega klimatyczna, charakterystyczna i nieprzegięta. Jedyne co można zmienić, to np. 50 pts magic itemów za każde pełne 1000 pts armii.

pozdrawiam
Furion

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Furion pisze:IMO nie ma sensu kombinować z przedmiotami DoW. Zasada Spoils of War jest mega klimatyczna, charakterystyczna i nieprzegięta. Jedyne co można zmienić, to np. 50 pts magic itemów za każde pełne 1000 pts armii.
Jest to niezłe wyjście w sytuacji. Pasuje do DoW i nie trzeba się męczyć z magikami. Wystaczy trochę zmodyfikować zasadę spoils of war i powinno być cacy. Zaś przemdioty z tilei wtedy możnaby wycofać, a dla commonów zrobić odpowiednią nieco tańszą punktację.

Stąd jestem za pomysłem Furiona.
Fisch pisze:Nie chciałem sie już za bardzo udzielać w tym temacie ale nie masz racji Fluffy.
Czemu? ;P
Rasti pisze:Wieczorem jak mi się zechce to ustosunkuje się jeszcze raz do propuzycji już zaakceptowanyhc przez szacowne grono.
Twoja ocena tego co zostało przedstawione w oddzielnym wątku byłaby bardzo pomocna.
Fisch pisze:Bo nie mają możliwoście popchnięcia z kowadła. A tak na serio to powinny być identyczne punktowo, najlepiej z zasadą 0-1.
Są identyczne punktowo ;P. Mają ten punkt mniej gdyż warriorzy klanowi posiadają wbudowany heavy armour. Krasnale z DoW zaś mają lekkie zbroje stąd kosztują 7 punktów z bazy. Z tarczą i ciężką zbroją kosztują 9 punktów, czyli tyle ile warrior.
Fisch pisze:Akurat dueliści są grywalni na tyle ile każdy piechotny skirmsh. Nie umywają się do harpii a mają podobne zadanie z 8 calami ruchu...Porównujesz do swordsmanów a ja Ci mówię, porównaj ich do driad, harpii, furii czy starych night runnerów.Za 40 punktów oddział, który służy jako screen, ma 7 LD to nadto. W dzisiejszym army liscie wystawiam duelistów bo nie mam innego wybobu.
Zgadzam się. Jeśli dueliści są za tani wystarczy, że będą za 5 punktów ale bez wbudowanych dóch broni, a z ich opcją za 1 punkt.

Propozycję przedstawiłem wyżej ;P.
Fisch pisze:Teraz mamy fajną lekką kawę. Za 11 punktów goły kolo. Za 55 faścik. Rzeczywiście ta zmiana średnia.
Tutaj raz jeszcze wytłumaczą, że lekka kawa kosztuje 10 punktów z bazy tylko dlatego że nie ma lekkiej zbroi wbudowanej, aby gracz DoW miał możliwość wystawienia gołą i najtańszą opcję tego fasta. Z light amrourem, który można dokupić fast kosztuje dokładnie 11 punktów czyli tyle ile w aktualnym AL.
Fisch pisze:Ale mi przesada. Na takiej piątce zaoszczędzisz 5 punktów w porównaniu do dzisiejszego kosztu. Zgroza!Też uważam, ze można zostawic koszt ale dać normalny koszt muzyka, możliwość wzięcia magicznego sztandaru jednemu oddziałowi. Ale to wszystko jedno.
Ciężka kawa jest o ten punkt tańszy aby symbolicznie wyrazić ich przeciętność względem każdej innej ciężkiej kawy. Erranci kosztują 20 punktów, 23 imperialni, 21 silverzy etc... Każda ta kawa jest zdecydowanie lepsza od tej z DoW, która żadnego specjalnego wyposazenia ani zasad nie posiada. Dlatego kosztuje ten symboliczny punkt mniej.
Fisch pisze:Halfingi z łukiem za 4 punkty to rzeczywiście przesada. Prawdę mowiąc to niezly unit nawet teraz. Można zostawicich jak są chyba, ze ktos ma na pólkach zalegających hobbitów to nie mam nic przeciwko do obniżki do 5 punktów.
Fisch ile byś proponował punktów halfingów z włóczniami? Chodzi mi o zestawienie ich z łukami a włóczniami? Wydaje mi się, że łucznik powinien kosztowac 5 punktów, a druga wersja do walki z 3 lub 4. Jak ty to widzisz?
Fisch pisze:Hot Poty dwa za slot rare. Są turbo plewne i nawet 100 hot potów nikogo nie uratuje ale jednak zupe powinno się jeść a nie wylewać komuś na ubranie.
Hot poty mają być dwa na slot w specach. Wziąłbyś wtedy do rozpy chociaż dwa? ;P
Fisch pisze:Niezłe mi porównanie. Jeszcze ich porównaj z Eternal Guardsami. Piechota z 4 ruchu nigdy nie będzie mocna więc moim zdanie 8 punktów to i tak przesada bo tworzy klocek za chore punkty i stojacy w miejscu calą bitwę. Mi się wydaje, ze można jeszcze w tej jednoscte pokombinowac, zeby stalo się unikatową i rozpoznawalną dla DoW.
Zgadzam się. Co byś im zaproponował?
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, o 12:29 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Za 40 punktów oddział, który służy jako screen, ma 7 LD to nadto. W dzisiejszym army liscie wystawiam duelistów bo nie mam innego wybobu.
Screen z dwoma pistolami na modelu bez kar do strzelania za ruch i zasięg.. Mam wrażenie ze 5+3 (pistole) = 8 pkt za model jest tanio, nawet w stosunku do Driad.
Tu jest problem, bo taka sama jednostka jest w imperium. Kusze są jednak ultra plewne w armii DoW i jak się ich nie obtani to nie wytrzymają konkurencji innych unitów.
Czemu kusze w DoWach sa plewne? A w innych armiach (dwarfs) nie? Imo powinno zostac te 8 pkt.
eraz mamy fajną lekką kawę. Za 11 punktów goły kolo.
Dokładnie, i tak powinno imo zostac.
Ale mi przesada. Na takiej piątce zaoszczędzisz 5 punktów w porównaniu do dzisiejszego kosztu. Zgroza!
Też uważam, ze można zostawic koszt ale dać normalny koszt muzyka, możliwość wzięcia magicznego sztandaru jednemu oddziałowi. Ale to wszystko jedno.
Dokładnie. Wystarczy "poprawienie" w formie mozliwosci wziecia banneru i koszt CG.
Halfingi z łukiem za 4 punkty to rzeczywiście przesada. Prawdę mowiąc to niezly unit nawet teraz. Można zostawicich jak są chyba, ze ktos ma na pólkach zalegających hobbitów to nie mam nic przeciwko do obniżki do 5 punktów.
Dokładnie
Hot Poty dwa za slot rare. Są turbo plewne i nawet 100 hot potów nikogo nie uratuje ale jednak zupe powinno się jeść a nie wylewać komuś na ubranie.
Każdego niesmaczy coś innego :) Jednego zupa na ubraniu, drugiego 8 hot potó w armii. Ale miedzy nami - nie bardzo rozumiem "plewnosc" tej maszyny.. W normalnym armyliscie plewnosc oznacza poswiecenie slotu Rare. Ale bardziej dostępna Katapulta za 50 pkt? I'm in.
Bo nie mają możliwoście popchnięcia z kowadła. A tak na serio to powinny być identyczne punktowo, najlepiej z zasadą 0-1.
Lol. Mają za to dostep do wspparcia kawaleryjskiego. Poza tym zgoda - koszt zgodnie z bookiem krasi. 0-1 niekoniecznie :)
Niezłe mi porównanie. Jeszcze ich porównaj z Eternal Guardsami. Piechota z 4 ruchu nigdy nie będzie mocna więc moim zdanie 8 punktów to i tak przesada bo tworzy klocek za chore punkty i stojacy w miejscu calą bitwę. Mi się wydaje, ze można jeszcze w tej jednoscte pokombinowac, zeby stalo się unikatową i rozpoznawalną dla DoW.
Odnosnie piechoty z 4 ruchu - powiedz to dwarfom :)
Nie rozumiem. Dla mnie oddział ze stubbornem z dostepem do immuna na fear i terror jest genialny (vide hammerers) Do tego jeszcze mozliwosc boosta magicznym bannerem. 8 pkt za model w tej sytuacji to kpina. Naprawde powinni kosztowac ok 10 pkt.
Zresztą kto Ci mówi ze oddział będzie stac całą bitwę? Korzenie mają? Zabrania ktos isc na wroga?
Mam wrażenie ze chcielibscie miec oddział za 8 pkt wyżynający DE gwardię. To nie tak :)
Zgadzam się. Magiczny banner dla jednej kawy, bodyguardów i może ewentualnie dla jednego oddziału pik. Ogólnie jedyne czego trzeba maruderom to niższy koszt punktowy. Żadne tam inne podstawki czy immune to psych tylko niech kosztują 6 punktów boazowo z light armourem.
Tarcza +1 punkt, podobnie flail.
Tu jestesmy zgodni.
Haha. Nawet nie wysiliłeś sie, zeby przegiac rozpę nowego DoW. Może jesteś "klimaciarzem" albo nie znasz się na realiach gry turniejowej ale po co zapodałeś to jedna z gorszych rozpisek jakie można złożyć. Normalnie 8 hot potów, 30 kusz i stado kawalerii. Wielkie mi mecyje. Porównaj to sobie z moją rozpą w realiach dzisiejszego army lista. Albo ze zwyklym imperium na 4 cannonach i dwóch czolgach.
Coż, po pierwsze masz rację. Nie grywam ostatnio na turniejach, wypadłem troche z tego co mozna "wykręcic". Mam jednak nadzieje ze nie celujemy w "zwykłe imperium" na dwóch czołgach itp" [zreszta chyba 4 cannonow z dwoma tankami i war altarem sie teraz nie da, nie?]
Natomiast 8 katapult + smok + full magia + co nam fantazja podyktuje mnie przeraziło. Wydaje mi sie ze spokojnie taka rozpiską mozna rozkrecic "zwykłe imperium". I wiele innych rozpisek. Nawet jeżeli hot poty są "słabe", a pamietajcie, ze nie ruszylismy jeszcze RoRów, do zrobienia sa herosi i magic itemy, wiec potencjalny boost armii moze byc naprawde potęzny.
Zreszta, nie "ugrywalniajmy" na siłę wszystkiego. Mamy przecenioną tanią piechotę, niech kawaleria nie bedzie atrakcyjnym wyborem. Fajnie byłoby pograc ludzką armią na piechocie, prawda? Niech to nie bedzie druga Bretonia czy "Zwykłę imperium"

Pozdrawiam

Ps:
IMO nie ma sensu kombinować z przedmiotami DoW. Zasada Spoils of War jest mega klimatyczna, charakterystyczna i nieprzegięta. Jedyne co można zmienić, to np. 50 pts magic itemów za każde pełne 1000 pts armii.
Nie zgadzam się. Cięzko przewidziec wszelkie mozliwe komba jakie moga wyskoczyc. Powinnismy unikac tego rozwiazania.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Fluffy pisze:Screen z dwoma pistolami na modelu bez kar do strzelania za ruch i zasięg.. Mam wrażenie ze 5+3 (pistole) = 8 pkt za model jest tanio, nawet w stosunku do Driad.
Ale przecież oni mają jeden pistolet. Jedynie champion może być dwa pistolety. W zapisie ich ekwipunku chodzi o jeden pistolet nie dwa.
Fluffy pisze:Dokładnie, i tak powinno imo zostac.
Bo tak jest. Lekka kawa z light armourem kosztuje 11 punktów. Jedyna różnica polega na tym, że w AL na BP gracz może zdecydować czy chce kupić lekką zbroję czy nie. To tak boli, że jest opcja wystawienia gołego fasta?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ale przecież oni mają jeden pistolet. Jedynie champion może być dwa pistolety. W zapisie ich ekwipunku chodzi o jeden pistolet nie dwa.
Ok, zapis jest nieczytelny, zrozumiałem ze 2 pistols.
Bo tak jest. Lekka kawa z light armourem kosztuje 11 punktów. Jedyna różnica polega na tym, że w AL na BP gracz może zdecydować czy chce kupić lekką zbroję czy nie. To tak boli, że jest opcja wystawienia gołego fasta?
W podstawowym armyliscie (made by GW) goła kawa kosztuje 11 pkt bez light armoura. I nawet nie ma jej w opcji wykupienia, trzeba zadowolic sie co najwyzej tarczą. Za 2 pkt per model. Więc efektywnie to co kosztuje 13 pkt bazowo u nas mozna wziasc za 11. 10 pkt na minimalnym unicie. Ładnie. Nie za dużo? Tym brdziej ze ten oddział prosił sie tylko o rozsądne wycenienie łuków i CG.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

Fluffy- poza paroma jednostkami odpornymi na psyche DoW to jeden wielki kocioł albo linia jednostek z Ld 7, która w efekcie testu paniki potrafi sama się wykończyć - coś a la orki czy obecne Bestie. pomyśl o wężykach kuszników - jakie stwarzają zagrożenie - nawet MMM z wszystkimi bohaterami nie mogą się czuć bezpieczni.

kusznicy krasnoludzcy mają wyższą Ld i T- moga mieć tez armor i tarcze...byle fast ich może nie przepchnąć.
a tu jedna szarża harpii lub jakiekogoś fasta i narka..testy paniki na wszystkim w pobliżu 6'
hot pot- jest plewny na tle innych speców DOW (MMM i meneatrzy) i ma plewną załogę, która nie ustoi kombatu.
Odnosnie piechoty z 4 ruchu - powiedz to dwarfom
Nie rozumiem. Dla mnie oddział ze stubbornem z dostepem do immuna na fear i terror jest genialny (vide hammerers) Do tego jeszcze mozliwosc boosta magicznym bannerem. 8 pkt za model w tej sytuacji to kpina. Naprawde powinni kosztowac ok 10 pkt.
Zresztą kto Ci mówi ze oddział będzie stac całą bitwę? Korzenie mają? Zabrania ktos isc na wroga?
Mam wrażenie ze chcielibscie miec oddział za 8 pkt wyżynający DE gwardię. To nie tak
- ale nie jest odporny na panikę...
- poza tym nie porównuj ich z krasnalami - tam jest kowadlo i park maszyn - krasnale zwykle nie muszą iść do przodu, nie muszą się bać oflankowania ani ostrzału, bo zwykle sami dysponują przewagą w tej dziedzinie.
rozpa, która wcześniej złożyłeś nadaje się co najwyżej na O&G i szczury w VI edycji. w chwili obecnej dla DoW wazna jest odporność na psychologię, zabezpieczenie przed corowymi lataczami zwykle w postaci strzelania (te 8 hotpotów zostałoby rozjechane przez 5 harpii).
DoW nie jest w chwili obecnej armią słabą - jest armią średnią - którą furion i fish czasem cos zwojują. da się tym grać, ale gra się na jedno kopyto (różnica to zwykle 1 rare). pytanie zatem czy warto coś zmieniać. a jeśli warto czy ma to byc zmiana kosmetyczna- przycięcie kosztu niektórych zapchaj-dziur.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

@Fluffy
8 Hot Potów nie uświadczysz nigdy. W specialach jest zbyt mocna konkurencja: Mengile, Maneaterzy.
Kal_Torak pisze:Jest to niezłe wyjście w sytuacji. Pasuje do DoW i nie trzeba się męczyć z magikami. Wystaczy trochę zmodyfikować zasadę spoils of war i powinno być cacy. Zaś przemdioty z tilei wtedy możnaby wycofać, a dla commonów zrobić odpowiednią nieco tańszą punktację. Stąd jestem za pomysłem Furiona.
Nie wiem co się wszyscy tak uwzięli na tę pikę :) Dopóki DoW nie wygra 3 masterów w jednym sezonie, to przegiętość tego przedmiotu pozostaje w sferze legend. "Pika to, Pika tamto". Obecnie, o kant wanny można rozbić domniemania o przegiętości.

Biadolenie.

Pika powinna zostać, tak jak i wszystkie przedmioty od Włochów.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

I tak swoją drogą, nie rozumiem trochę tego "boom'u" na zmienianie całego DoW.

Zmienianie np Halfingów które są ok, dwarfów które ujdą, czy hot potów których i tak nikt nie wystawi i wrzucanie na siłę jednostek typu prawie-jak-blackguard jest w mojej opinii nie na miejscu.

Ta armia jest silna obecnie nie brakuje jej klimatu. Do pełni szczęścia tej armii brakuje tylko ograniczenia punktowego na Spoils of War oraz mniejszych kosztów Command Groupów.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Nie wiem co się wszyscy tak uwzięli na tę pikę :) Dopóki DoW nie wygra 3 masterów w jednym sezonie, to przegiętość tego przedmiotu pozostaje w sferze legend. "Pika to, Pika tamto". Obecnie, o kant wanny można rozbić domniemania o przegiętości.

Biadolenie.

Pika powinna zostać, tak jak i wszystkie przedmioty od Włochów.

pozdrawiam
Furion
Nie da się jednak zaprzeczyć, ze pika to i owo potrafi 8). Co do spoils of war - pomysł 50 pkt na każde pełne 1000 DoW mi sie podoba, choć nie rezygnował bym od razu z przedmiotów fanowskich. I tak je zrobimy, najwyżej w razie "korka" powróci się do spoils of war.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Ja proponuje własne, klimatyczne przedmioty i SoW na zasadzie jednego przedmiotu do 50pts np.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Fluffy- poza paroma jednostkami odpornymi na psyche DoW to jeden wielki kocioł albo linia jednostek z Ld 7, która w efekcie testu paniki potrafi sama się wykończyć - coś a la orki czy obecne Bestie. pomyśl o wężykach kuszników - jakie stwarzają zagrożenie - nawet MMM z wszystkimi bohaterami nie mogą się czuć bezpieczni.
Owszem, ale rozmawiamy na razie o samych jednostkach podstawoego armylistu. Te jednostki beda miały dostep do herosów i magicznych bannerów, prawda? Zapewne ich to nie osłabi :mrgreen: , opcja odpornosci na panikę na pewno się pojawi i zostanie w jakis sposób rozwiazana.
Wiec argument "oddziały są plewne bo uciekną" jest o kant rzyci potluc ;)
kusznicy krasnoludzcy mają wyższą Ld i T- moga mieć tez armor i tarcze...byle fast ich może nie przepchnąć.
a tu jedna szarża harpii lub jakiekogoś fasta i narka..testy paniki na wszystkim w pobliżu 6'
Dlatego mamy np Braganzów któzy są twardsi nawet od krasnoludzkich kuszników. Zresztą czego chcemy? Oddziału za 80 pkt któy nie dosc ze strzela na 30'' to jeszcze wycina fasty i latacze? I odpornego na panikę? No bez jaj..
hot pot- jest plewny na tle innych speców DOW (MMM i meneatrzy) i ma plewną załogę, która nie ustoi kombatu.
Wypadlem z gry turniejowej, ale nie spodziewłem się że aż tak.. To teraz Hot Poty są używane do zatrzymywania szarz wgora? :mrgreen:
A tak poważnie.. Klopa z małym wzornikiem za 50 pkt jest BARDZO atrakcyjna. Do tej pory jeden kociołek żzreał Rara wiec nie dziwne ze na stołąch sie nie pojawiał. Teraz 2 kociołki za Rar / jeden kociołek za spec czynią tę maszynę dosc atrakcyjnym wyborem. Tanie, nie szkoda jak zginie, a krwi napsuje..
- ale nie jest odporny na panikę...
No i co? Nie wierze zeby wśród magic itemów nie znalazł się jakis który rozwiaze ten problem. Zreszta Ld 7 tez miec nie będą - heros pewnie jakis niedaleko sie znajdzie..
- poza tym nie porównuj ich z krasnalami - tam jest kowadlo i park maszyn - krasnale zwykle nie muszą iść do przodu, nie muszą się bać oflankowania ani ostrzału, bo zwykle sami dysponują przewagą w tej dziedzinie.
Krasnale nie mają za bardzo czym isc do przodu, a nieraz by chciały, uwierz. A po drugie, jakos cięzko mi sobie wyobrazic Dwarfy z przewagą w flankowaniu..
Zresztą, co to ma do kusz? :| Czy odpornosci na fear i terror w kombosie ze stubbornem?
rozpa, która wcześniej złożyłeś nadaje się co najwyżej na O&G i szczury w VI edycji. w chwili obecnej dla DoW wazna jest odporność na psychologię, zabezpieczenie przed corowymi lataczami zwykle w postaci strzelania (te 8 hotpotów zostałoby rozjechane przez 5 harpii).
Wiesz, za "starych dobrych czasów" maszyny się wstawiało do lasu. Albo zasłaniało innymi jednostkami przed szarżami takich paskudztw. Rozumiem ze teraz to niemożliwe?
Powiem Ci cos jeszcze. Dwarfy mają najtwardsze maszyny w grze. I 5-6 harpii taką maszynę skutecznie blokuje (jeżeli nie ma w załodze herosa lub oddziału wspomagającego) przez 2-3 rundy gry. Zero strzelania. Wystarczająco zeby reszta armii DE mogła bezkarnie podejsc. Rozumiem ze to oznacza ze artyleria krasnoludzka tez jest plewna? W tej sytuacji, co za rożnica, czy armata stoi zwiazana w walce czy ginie?
Ponadto koncentrujecie sie na Hot Potach.. Jednym hot potem i kusznikami nawiązywałem skuteczną walkę z tankami. Dwie tury systematcznego ostrzału potrafiło go poważnie osłabic i praktycznie wyeliminowac z gry. Ponadto dostęp w rozpisce do full magii (8 poziomów) - np metalu - rozwiazuje sprawe "zwykłego" imperium definitywnie. A do tego jest smok i zostaje masa punktów wolnych.
Myslicie przez pryzmat obcnego armylistu. Zagrał ktos na to co tworzycie? W połączeniu chociazby ze starymi RoRami/herosami?
DoW nie jest w chwili obecnej armią słabą - jest armią średnią - którą furion i fish czasem cos zwojują. da się tym grać, ale gra się na jedno kopyto (różnica to zwykle 1 rare). pytanie zatem czy warto coś zmieniać. a jeśli warto czy ma to byc zmiana kosmetyczna- przycięcie kosztu niektórych zapchaj-dziur.
To stwierdzenie jest wielce zaskakującym. To że da się złożyc jeden typ średniej rozpiski nie oznacza ze armylist jest dobry. Więc pytanie czy warto cos zmieniac jest kuriozalne :)

Pozdrawiam
Pika powinna zostać, tak jak i wszystkie przedmioty od Włochów.
Pika powinna zniknąc bo jest "dziurą" w systemie. Koles na pegazie z piką któa powinna byc "on foot only" czy koles w skirmishu halflingów/duelistów/cosia (nie wiem czy do Mengili sie moze dołączyc) z tym samym badziewiem.. Nie, to stanowczo nie tak powinno działac. Jest to na maksa "chujowy i zjebany" item (sorki za wulgaryzmy) :mrgreen:

ODPOWIEDZ