Pytania krótkobrodego - stary temat
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego
Pytanie dotyczące taktyki
Jak grać dziesiątkami warriorsów? Owszem znam takie zastosowania jak flankowanie walczących oddziałów, ale chodzi mi bardziej o to jak skutecznie odginać tym szarże czy używać jako "fasta"
Jak grać dziesiątkami warriorsów? Owszem znam takie zastosowania jak flankowanie walczących oddziałów, ale chodzi mi bardziej o to jak skutecznie odginać tym szarże czy używać jako "fasta"
Potrzebuję na szybko, gdyż nie jestem graczem krasiowym. Czy bolec z runką zajmuje cały slot special czy też nie? Tzn czy można wsadzić drugiego bolca nadal zajmując tylko jeden slot.
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 700
- Lokalizacja: Bendsburg
niezależnie, czy bolce są obrunowane, czy też nie, to wchodzą dwa na jeden slot
putoa alasti avantoon!
Dzięki, miałem jakieś błędne informacje.
Zapewne z army buldera . Tam nie można wziąć 2 bolców w oddziale gdy mają na sobie runy . Trzeba wykupić 2 bolce i w opcjach jednego zaznaczyć free slot czy coś takiego .
runepriest pisze:oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
Możliwe, kiedyś zasłyszałem cuś takiego i przyjąłem za pewnik.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
weź Kowadło żeby spowalniac lance, popychac swoich lub uziemiac pegazy. Oprócz tego daruj sobie antymiagię.
mountain rangerzy z rogiem są istnym batem na bretke - wchodzisz w środek armii, trąbisz i prawie wszystkie jego oddziały testują panikę
do tego maszynki jak bolce, katapy, organy i dwa-trzy silne klocki na przyjęcie na klate tego co dojedzie.
Ogólnie bretka nie jest większym problemem ale masz zazwyczaj tylko 2 tury na strzelanie, z Kowadłem będą to 2-3 tury więc musisz wykorzystac je mądrze. Potem już większośc jest w kombacie dlatego musisz miec klocki które wezma wroga na siebie i beda łoic.
mountain rangerzy z rogiem są istnym batem na bretke - wchodzisz w środek armii, trąbisz i prawie wszystkie jego oddziały testują panikę
do tego maszynki jak bolce, katapy, organy i dwa-trzy silne klocki na przyjęcie na klate tego co dojedzie.
Ogólnie bretka nie jest większym problemem ale masz zazwyczaj tylko 2 tury na strzelanie, z Kowadłem będą to 2-3 tury więc musisz wykorzystac je mądrze. Potem już większośc jest w kombacie dlatego musisz miec klocki które wezma wroga na siebie i beda łoic.
-
- Oszukista
- Posty: 837
weź mi już nie przypominaj...mountain rangerzy z rogiem są istnym batem na bretke - wchodzisz w środek armii, trąbisz i prawie wszystkie jego oddziały testują panikę
z oddziałów: slayerzy/hammererzy to podstawa, dobrze złożeni longbeardzi też mają szansę ustać szarżę. Warriorów możesz zostawić w domu, ew. 10 żeby miało co wpaść w bok, jak już lance ugrzęzną. Z maszyn najgroźniejsze są katapulty - cholernie łatwo zachaczyć nimi całą lancę, a siła 4 bardzo bretkę boli - mają warda tylko na 6+, a moje doświadczenia z bolcami pokazują, że najczęściej przez całą bitwę ubijają 1, czasem 2 rycerzy - trzeba trafić, zwoundować, a koleś i tak ma warda na 5+. Właściwie jedyne do czego się przydają - to ograniczają mobilność samotnych bohaterów, którzy potrafią dobrać się do maszyn. Żeby nie powtarzać tego co napisał Rakso - w końcu krasnolud a nie bretończyk - żyrokopter potrafi przeciw bretce zdziałać cuda, szczególnie jeśli przeciwnik weźmie 2 trebuczety - a one dla odmiany mogą BAAAAAARDZO zaboleć klasyczną krasnoludzką górkę. A i bretka jest jedną z niewielu armii, na które opłacalni są thundererzy - co prawda mają tylko turę strzelania, ale wysoki BS i AP w pełni to rekompensują, a w razie potrzeby - flankują i łamią lance. Co dalej? Master rune of challenge to must be - trzeba niezłego skilla, żeby zaszarżować na to na co się chce, jeśli jakiś niezabijalny bohater ma tą zabawkę. Dobrym pomysłem (o ile nie spodziewasz się trebuczetów) jest koncentracja bohaterów w oddziale hammererów - szczególnie jeżeli weźmiesz kinga. Taki oddział trzyma taką ilość punktów, że bretończyk, choćby stanął na c**** nie ugra więcej niż remis, a zawsze ściągniesz na nich jakąś lancę/pegazy przy pomocy runy. Natomiast sam oddział jest dla brety nie do ruszenia - z Bsb zawsze ustoi szarżę, a potem bije, trafiając i raniąc na 3+, prędzej lub później łamiąc wszystko, co w niego wleci. A jeśli chodzi o antymagię: przeciwnik może założyć że właśnie ją olejesz, i niespodzianka - wystawić się na magii. A kometa + popychaczka (stystycznie powinny się obie trafić na 1 dużej i 2 małych czarodziejkach) mogą zaboleć - z tym, że szansa na to że bretończyk będzie grał na magii jest raczej znikoma. A kluczowy czar zawsze można na tych 4 kościach rozproszyć... To takie wnioski z drugiej strony - wiem co mnie u krasnoludów boli, jasna sprawa, że to co napisał Rakso - jak najbardziej jest prawdziwe
Wytłumaczy mi ktoś o co chodzi, że jak czempion oddziału thundów ma 2 pistole to zawsze robią s&s na bliskim?
@Dalin
1) nie. zadajesz tylko jedna rane. liczba atakow okresla liczbe atakow tylko w close combacie.
2) tak. ale pamietaj, ze jak bedziesz mial runiczna bron to nie mozesz uzywac dwoch toporkow tylko jeden (ten runiczny)
@ANtY
strzelasz na bliskim, bo:
masz championa z dwoma pistoletami ktory strzela na 8 cali. pamietaj, ze caly oddzial strzela w momencie kiedy wszyscy moga wystrzelic, wiec czeka sie az przeciwnik znajdzie sie w zasiegu strzalu dla championa. 8 cali to dla kazdego juz bliski zasieg wiec nie masz kary za dystans (tylko za S&S)
same pistolety natomiast nie maja czegos takiego jak daleki zasieg, wiec nie dostaja kary -1 (podobnie jak throwingi)
1) nie. zadajesz tylko jedna rane. liczba atakow okresla liczbe atakow tylko w close combacie.
2) tak. ale pamietaj, ze jak bedziesz mial runiczna bron to nie mozesz uzywac dwoch toporkow tylko jeden (ten runiczny)
@ANtY
strzelasz na bliskim, bo:
masz championa z dwoma pistoletami ktory strzela na 8 cali. pamietaj, ze caly oddzial strzela w momencie kiedy wszyscy moga wystrzelic, wiec czeka sie az przeciwnik znajdzie sie w zasiegu strzalu dla championa. 8 cali to dla kazdego juz bliski zasieg wiec nie masz kary za dystans (tylko za S&S)
same pistolety natomiast nie maja czegos takiego jak daleki zasieg, wiec nie dostaja kary -1 (podobnie jak throwingi)
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Dziekan pisze:Dobre pytanie.Jab pisze:Co się dzieje kiedy włączona jest sztormówka a żyros nie może latac? Czy może wtedy zrobić flee?
Może - ale się nie rusza (po prostu jest uciekający)
Inny przykład - sztormówka włączona obok żyroska stoi terrorysta - nie zdajesz Ld stajesz się uciekającym ale nie uciekasz bo nie masz ruchu. Jednak jeśli sztormówka się skończy musisz wpierw się zebrać i odczekać swoje zanim się ruszysz.
Jeśli dasz flee na szarżę - która dochodzi popełniasz po prostu samobójstwo.
Mnie tylko interesuje co jest w momencie gdy uciekniesz od breaka a nie możesz się ruszać ... a przeciwnik nie goni - zasędziował bym że jest niszczony (przeciwnik (nie) pogonił 0 ty uciekłeś 0) - ale to intuicyjne rozwiązanie (choc w zasadach nie ma opisanego takiego przypadku więc - nikt mi nie udowodni z całą pewnością że nie słuszne)
żyros nie musi niczego odczekiwaćGogol pisze:Inny przykład - sztormówka włączona obok żyroska stoi terrorysta - nie zdajesz Ld stajesz się uciekającym ale nie uciekasz bo nie masz ruchu. Jednak jeśli sztormówka się skończy musisz wpierw się zebrać i odczekać swoje zanim się ruszysz.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Mam pytanko:
Faścik szarżuje na bolca z Master Rune Of Immolation, wybija obsługę do nogi i czy moge użyć użyć runki zanim zrobi overruna?
Faścik szarżuje na bolca z Master Rune Of Immolation, wybija obsługę do nogi i czy moge użyć użyć runki zanim zrobi overruna?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Niestety nie , po wybiciu załogi nie rozpatrujemy wyniku walki przed którym używa się tej runy .
runepriest pisze:oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
Jakoś nie widzę wypisanych wyjątków, a więc... czemu nie - wybuchaj!Q. Can the Master Rune of Immolation be
activated if all the Dwarfs attached to the
machine have been wiped out?
A. Yes.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt: