Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Pajo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137

Re: Pytania krótkobrodego

Post autor: Pajo »

Pytanie dotyczące taktyki :)

Jak grać dziesiątkami warriorsów? Owszem znam takie zastosowania jak flankowanie walczących oddziałów, ale chodzi mi bardziej o to jak skutecznie odginać tym szarże czy używać jako "fasta" :P

Awatar użytkownika
Mikusz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 106
Lokalizacja: Pueblo polaco
Kontakt:

Post autor: Mikusz »

Potrzebuję na szybko, gdyż nie jestem graczem krasiowym. Czy bolec z runką zajmuje cały slot special czy też nie? Tzn czy można wsadzić drugiego bolca nadal zajmując tylko jeden slot.

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

niezależnie, czy bolce są obrunowane, czy też nie, to wchodzą dwa na jeden slot :)
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Mikusz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 106
Lokalizacja: Pueblo polaco
Kontakt:

Post autor: Mikusz »

Dzięki, miałem jakieś błędne informacje.

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

Zapewne z army buldera . Tam nie można wziąć 2 bolców w oddziale gdy mają na sobie runy . Trzeba wykupić 2 bolce i w opcjach jednego zaznaczyć free slot czy coś takiego .
runepriest pisze:
Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^

Awatar użytkownika
Mikusz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 106
Lokalizacja: Pueblo polaco
Kontakt:

Post autor: Mikusz »

Możliwe, kiedyś zasłyszałem cuś takiego i przyjąłem za pewnik.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

ludzie jutro gram z bretka
jakies taktyki?
CO brać lorda na tarczy czy kowadło??
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

weź Kowadło żeby spowalniac lance, popychac swoich lub uziemiac pegazy. Oprócz tego daruj sobie antymiagię.
mountain rangerzy z rogiem są istnym batem na bretke - wchodzisz w środek armii, trąbisz i prawie wszystkie jego oddziały testują panikę :twisted:
do tego maszynki jak bolce, katapy, organy i dwa-trzy silne klocki na przyjęcie na klate tego co dojedzie.

Ogólnie bretka nie jest większym problemem ale masz zazwyczaj tylko 2 tury na strzelanie, z Kowadłem będą to 2-3 tury więc musisz wykorzystac je mądrze. Potem już większośc jest w kombacie dlatego musisz miec klocki które wezma wroga na siebie i beda łoic.
Obrazek

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

mountain rangerzy z rogiem są istnym batem na bretke - wchodzisz w środek armii, trąbisz i prawie wszystkie jego oddziały testują panikę :twisted:
weź mi już nie przypominaj...
z oddziałów: slayerzy/hammererzy to podstawa, dobrze złożeni longbeardzi też mają szansę ustać szarżę. Warriorów możesz zostawić w domu, ew. 10 żeby miało co wpaść w bok, jak już lance ugrzęzną. Z maszyn najgroźniejsze są katapulty - cholernie łatwo zachaczyć nimi całą lancę, a siła 4 bardzo bretkę boli - mają warda tylko na 6+, a moje doświadczenia z bolcami pokazują, że najczęściej przez całą bitwę ubijają 1, czasem 2 rycerzy - trzeba trafić, zwoundować, a koleś i tak ma warda na 5+. Właściwie jedyne do czego się przydają - to ograniczają mobilność samotnych bohaterów, którzy potrafią dobrać się do maszyn. Żeby nie powtarzać tego co napisał Rakso - w końcu krasnolud a nie bretończyk - żyrokopter potrafi przeciw bretce zdziałać cuda, szczególnie jeśli przeciwnik weźmie 2 trebuczety - a one dla odmiany mogą BAAAAAARDZO zaboleć klasyczną krasnoludzką górkę. A i bretka jest jedną z niewielu armii, na które opłacalni są thundererzy - co prawda mają tylko turę strzelania, ale wysoki BS i AP w pełni to rekompensują, a w razie potrzeby - flankują i łamią lance. Co dalej? Master rune of challenge to must be - trzeba niezłego skilla, żeby zaszarżować na to na co się chce, jeśli jakiś niezabijalny bohater ma tą zabawkę. Dobrym pomysłem (o ile nie spodziewasz się trebuczetów) jest koncentracja bohaterów w oddziale hammererów - szczególnie jeżeli weźmiesz kinga. Taki oddział trzyma taką ilość punktów, że bretończyk, choćby stanął na c**** nie ugra więcej niż remis, a zawsze ściągniesz na nich jakąś lancę/pegazy przy pomocy runy. Natomiast sam oddział jest dla brety nie do ruszenia - z Bsb zawsze ustoi szarżę, a potem bije, trafiając i raniąc na 3+, prędzej lub później łamiąc wszystko, co w niego wleci. A jeśli chodzi o antymagię: przeciwnik może założyć że właśnie ją olejesz, i niespodzianka - wystawić się na magii. A kometa + popychaczka (stystycznie powinny się obie trafić na 1 dużej i 2 małych czarodziejkach) mogą zaboleć - z tym, że szansa na to że bretończyk będzie grał na magii jest raczej znikoma. A kluczowy czar zawsze można na tych 4 kościach rozproszyć... To takie wnioski z drugiej strony - wiem co mnie u krasnoludów boli, jasna sprawa, że to co napisał Rakso - jak najbardziej jest prawdziwe

Dalin
Plankton
Posty: 1

Post autor: Dalin »

Takie noobowskie pytania, dopiero zaczynam przygodę z WFB:
1. Czy jeśli użyję Wielkiej Runy Lotu na postaci o 3 atakach, to będę mógł zadać 3 rany na odległość 12" czy jedną?
2. Czy jeśli Zabójca wybierze walkę 2 toporami, to ma dodatkowy atak?

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Wytłumaczy mi ktoś o co chodzi, że jak czempion oddziału thundów ma 2 pistole to zawsze robią s&s na bliskim?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

@Dalin
1) nie. zadajesz tylko jedna rane. liczba atakow okresla liczbe atakow tylko w close combacie.
2) tak. ale pamietaj, ze jak bedziesz mial runiczna bron to nie mozesz uzywac dwoch toporkow tylko jeden (ten runiczny)

@ANtY
strzelasz na bliskim, bo:
masz championa z dwoma pistoletami ktory strzela na 8 cali. pamietaj, ze caly oddzial strzela w momencie kiedy wszyscy moga wystrzelic, wiec czeka sie az przeciwnik znajdzie sie w zasiegu strzalu dla championa. 8 cali to dla kazdego juz bliski zasieg wiec nie masz kary za dystans (tylko za S&S) ;)
same pistolety natomiast nie maja czegos takiego jak daleki zasieg, wiec nie dostaja kary -1 (podobnie jak throwingi)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Dziekan pisze:
Jab pisze:Co się dzieje kiedy włączona jest sztormówka a żyros nie może latac? Czy może wtedy zrobić flee?
Dobre pytanie. 8)

Może - ale się nie rusza (po prostu jest uciekający)

Inny przykład - sztormówka włączona obok żyroska stoi terrorysta - nie zdajesz Ld stajesz się uciekającym ale nie uciekasz bo nie masz ruchu. Jednak jeśli sztormówka się skończy musisz wpierw się zebrać i odczekać swoje zanim się ruszysz.

Jeśli dasz flee na szarżę - która dochodzi popełniasz po prostu samobójstwo.

Mnie tylko interesuje co jest w momencie gdy uciekniesz od breaka a nie możesz się ruszać ... a przeciwnik nie goni :) - zasędziował bym że jest niszczony (przeciwnik (nie) pogonił 0 ty uciekłeś 0) - ale to intuicyjne rozwiązanie (choc w zasadach nie ma opisanego takiego przypadku więc - nikt mi nie udowodni z całą pewnością że nie słuszne)

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

Gogol pisze:Inny przykład - sztormówka włączona obok żyroska stoi terrorysta - nie zdajesz Ld stajesz się uciekającym ale nie uciekasz bo nie masz ruchu. Jednak jeśli sztormówka się skończy musisz wpierw się zebrać i odczekać swoje zanim się ruszysz.
żyros nie musi niczego odczekiwać :P

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

nie musi jak da flee od szarży ... a nie od terroru / breaka / feara / paniki / syrenki / rune of challange i tym podobnych.

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

kurde... tak dawno nim nie grałem, że już nawet nie wiem jak on działa...

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Mam pytanko:
Faścik szarżuje na bolca z Master Rune Of Immolation, wybija obsługę do nogi i czy moge użyć użyć runki zanim zrobi overruna?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

Niestety nie , po wybiciu załogi nie rozpatrujemy wyniku walki przed którym używa się tej runy .
runepriest pisze:
Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Q. Can the Master Rune of Immolation be
activated if all the Dwarfs attached to the
machine have been wiped out?
A. Yes.
Jakoś nie widzę wypisanych wyjątków, a więc... czemu nie - wybuchaj!
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Dokładnie. Rób buuuum! I nie rozumiem Grunaldi Twojego tłumaczenia, że nie można nawet...
Obrazek

Zablokowany