Beastmen - 1650 pts

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Beastmen - 1650 pts

Post autor: CAR2N »

Bray Shaman 2lvl – 160 pts
2 DS [50]

Bray Shaman 2lvl – 160pts
2 DS [50]

Gorebull - 222pts
heavy armour , shield [12]
hunting spear (24" single bolt as bolt thrower S6 D3W no AS, s&s , shot after moving - not march) [50]

Cygor - 275pts
hurl attack (shooting attack each turn if it were a stone thrower , no minimum range , may move in the same turn it uses this ability , but not march)

6 Harpies - 84
scouts

2 Minotaurs - 252pts
shield
musician [10]
standard bearer [20]
1 Bloodkine (+1A) [20]
ramhorn helm (+1sv , every AS passes , the bearer may immediately make a bonus attack at his basic Strength) [15]
bitting blade (-1sv for enemy) [10]

2 Razorgor herd - 110

5 Centigors - 311pts (count as core unit)
throwing axes , standard bearer , musician
1 Ghorros Warhoof
mansmasher (unsaved wound = D3W)
skull of the unicorn lord (magic resistance 2)
the sons of ghorros (+1WS centigors unit)


6 Ungor Raiders - 36

6 Ungor Raiders - 36


PD - 6
DD - 4 + 4DS

Na mniej jak 2000pts trudno zrobic cos ciekawego w Bestiach , jednak sprobowalem zapewnic w miare dobra obrone magiczna (nie biore fetysza ,gdyz szansa wylosowania Viletide jest srednio-mala) , mozliwosc wykorzystania 2 "machin" wojennych czyli bolt i stone throwera , dodatkowo toporki w centigorach ,czy bolt thrower u gorebulla na s&s.
Harpie moznaby ustawic tak by zdjely potencjalnie ciekawy do zdjecia sprzet przeciwnika w 1 turce , gorebulla moze bym dal do minotaurow coby ich to zabezpieczylo s&s-em ,zwiekszajac przy tym znaczaco potencjal jednostki.
Centigory w zaleznosci co wylosuja w Drunken bylyby silami "szybkiego" reagowania , tak samo razorgory ,chociaz te potworki to raczej taka ciekawostka .
Ungor raidersi do ochrony shamankow (chociaz czy tak slaba jednostka cokolwiek pomoze to nie wiem)


// 1646 pts
WFB playing since 1994

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Bray Shaman 2lvl – 160 pts
2 DS [50]

Bray Shaman 2lvl – 160pts
2 DS [50]
Prawisz, iż Fetish nie potrzebny. Moim zdaniem, jest potrzebny i to bardzo. Dlaczego? Gdyż masz troszkę Lorów magii do wyboru( przykładowo Lore of Death), gdzie pocisków troszkę jest:) A Lore of the Wild na mniejsze pkt. jest dość trudny w użyciu.


Gorebull - 222pts
heavy armour , shield [12]
hunting spear (24" single bolt as bolt thrower S6 D3W no AS, s&s , shot after moving - not march) [50]
Bez sensu. Typ ma m6, w walce będzie naprawdę szybko, a dajesz takowemu broń do....strzelania. Polecam Axes of Khorgor:) Poza tym, zrób go bsbkiem.
2 Minotaurs - 252pts
shield
musician [10]
standard bearer [20]
1 Bloodkine (+1A) [20]
ramhorn helm (+1sv , every AS passes , the bearer may immediately make a bonus attack at his basic Strength) [15]
bitting blade (-1sv for enemy) [10]
Za mało ich i za bardzo "dopakowani" ulepszeniami. To ja już wolę 3 "gołych" z Ahw.

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

W zalozeniu bylo wykorzystanie tylko beastmen army booku wiec Lore of the wild (przy zrobieniu armi na 2350 napewno bylby fetish na 4lvl magu i byc moze staff of darkoth + lore of death ,ale to moze kiedy indziej jak zrobie taka rozpiske)
Co do gorebulla to zastanwialem sie czy nie wziac tanszego wargora (o BSB zapomnialem wiec dzieki za przypomnienie) , byc moze spearka kiepska turniejowo ,ale w zalozeniu jak pisalem armia miala miec w miare duzo "machin" , a biorac bestial surge (da sie rzucic ten czar 2-oma shamanami w 1 turce?) dodaloby to 2x D6+1" dodatkowo czyli nawet bez marszu gorebulla moznaby nim zrobic 6 + (4/14) cali co chyba zle nie jest ;) Ale faktem jest ,ze dobrze jak minotaury szybko dojda ,zaleznie z jaka armia sie walczy (czy posiada duzo strzeleckich jednostek)
Minotaurow malo , poczatkowo mialo ich byc 5-6 ,ale wolalem sprobowac z ghorros warhoofem wiec ich tam odjalem . Zawsze mozna pozbyc sie swiniakow i dodac 2 minosow .
Tak jak pisalem na 1650 trudno zrobic cos w miare optymalnego , a chcialem by armia miala tez jakis tam klimat do gry , bo chyba o zabawe chodzi a nie jedynie o to by armia byla "wygrywajaca" ;)
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, o 19:22 przez CAR2N, łącznie zmieniany 1 raz.
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Za mało raidersów, no i jak ktoś zauważył, Hunting Spear kompletnie nie trafiony kolesiowi do walki
No i nie ma piesków, ogólnie śmiecia żeby coś powystawiać na początek

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

jak dla mnie bloodkine może brać jeden item magiczny co sugeruje liczba pojedyncza użyta w AB

poza tym dokładam się nogami i rękami do komentarzy, wyłączając użycie piesków( jak dla mnie to free ptk panikujące jeszcze armię - pozdro 600)

minoski przepakowane ptk - wystarczy zdjąć jednego i już są warzywkiem nie przecisną nawet klocka

po co aż 4 DS, piszesz że nie turniejowo, że dla fanu, jak dla mnie 4 DS to nie jest ani klimat ani fun,

poredukuj ptk na zbędne wydatki dopakuj raidersów , może coś z tego wyjdzie

btw gdzie będziesz trzymał szamanów ? w 5 ungorów ?

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Bray Shaman 2lvl – 155 pts
hagtree fetish [20]
DS [25]
Lore of Death

Bray Shaman 2lvl – 160pts
2 DS [50]
Lore of Wild

Gorebull - 233pts
heavy armour , BSB [33]
Axes of Khorgor(+1A ,re-roll any missed to hit rolls in close combat) [40]


Cygor - 275pts
hurl attack (shooting attack each turn if it were a stone thrower , no minimum range , may move in the same turn it uses this ability , but not march)

6 Harpies - 84
scouts

5 Minotaurs - 325pts
shield
musician [10]
standard bearer [20]

5 Centigors - 311pts (count as core unit)
throwing axes , standard bearer , musician
1 Ghorros Warhoof
mansmasher (unsaved wound = D3W)
skull of the unicorn lord (magic resistance 2)
the sons of ghorros (+1WS centigors unit)



6 Ungor Raiders - 36

6 Ungor Raiders - 36

5 Ungor Raiders - 30


PD - 6
DD - 4 + 3DS


// 1645

W takim zestawieniu Gorebull zapewne dolaczylby minosy , shamany w otoczeniu 2 ungor raiders jednostek (ten 5cio osobowy moznaby uzyc do ambusha)
Moze i te 4DS nie jest klimatyczne ,ale wyrzniecie magia jednostek zanim dojda tez nie jest ciekawe :P
Taki zestaw lepszy ?
WFB playing since 1994

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Wygląda solidniej:)

Jest jednak parę ALE:

1)5 Minosów+Gorebull zajmują zajebiście dużo miejsca, nie dostawisz ich wszystkich do wrogiego oddziału(zazwyczaj!). Proponuję 2 oddziały po 3;)
2)Nie wiem czy Centki się sprawdzą, ja nie testowałem:)
3)Magia jest ultra-klimatyczna! Zwłaszcza, jak jebniesz ifkę i zetniesz pół wrogiego oddziału.

Co do reszty, wygląda to fajnie. Zamieniłbym jednak Lore of the Wild na death na drugim shamanie. Czemu? Większa szansa na Doom & Darkness!, który to spell jest zajebiście synergiczny z Bestiami:) Sądzę, iż sam przekonasz się, dlaczego.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

zamiast 2 DS chalice of darkness

a od tego sa ungory żeby zasłaniały strzelanie/ magie

3 minoski + gorebull wystarczą, za resztę raidersów, ewentualnie 2 świniaki

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

No i Ghorros Warhoof jest specialem, więc turniejowo odpada ;)
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

wyłączając użycie piesków( jak dla mnie to free ptk panikujące jeszcze armię - pozdro 600)
Nie wiem. Ja staram sie je tak niańczyć żeby mi niczego nie spanikowały i wychodzi.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

minotaury wygladaja teraz o klase slabiej niz kiedys (ten przelicznik jakosc/cena/ilosc)
choc do walki z undeadami nadaja sie b.dobrze.

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

war2bone pisze:zamiast 2 DS chalice of darkness

a od tego sa ungory żeby zasłaniały strzelanie/ magie

3 minoski + gorebull wystarczą, za resztę raidersów, ewentualnie 2 świniaki
co to jest chalice of darkness bo nie widze tego w armybooku ?
ungory sa za wolne by zaslonic cokolwiek , a kombinowanie z tym spowolniloby centaury czy minoski ;) a rozszczelane ungory chyba by powodowaly panike u niektorych :P
swiniaki sa ciekawa opcja i sa wymienne pkt z minosami jak kto woli ;)
btw testowo odpowiednio wyposazony gorebull + 5 minoskow(atakujace tak by sie jak najwiecej stykalo ,vel 2 grupy minosow po 3) z great weapon potrafia teoretycznie zdjac steam tanka w turze szarzy przy odrobienie szczescia nie tracac nikogo od impact czolgu;) jakby byla wieksza rozpiska to doombull robi to jeszcze latwiej majac odpowiednia magiczna zabawke ;)
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

1 - warhoof jest special championem, jak chesz go mieć w rozpie upewnij sie ze możesz. (W naszym Krakowskim bardzie jest dozwolony wiec luz) Jak już na nim grasz to więcej centków ... po coś go chyba wziołeś nie ?
2 - zapomnij o lore of the wild .
3 - 5 minosów ? Varinastari dobrze radzi obetnij to. No chyba ze chcesz to ustawiać jak na zdjećiach w AB (albo jak Orgy) 3 z tyłu 2 z przodu z BSB :roll: (mocno słaba opcja) A wpadnaie mionskami w ST to samozagłada niestety (impakty)
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

CAR2N pisze: co to jest chalice of darkness bo nie widze tego w armybooku ?

chalice of dark rain

sorry - moja pomyłka

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Dibo pisze:1 - warhoof jest special championem, jak chesz go mieć w rozpie upewnij sie ze możesz. (W naszym Krakowskim bardzie jest dozwolony wiec luz) Jak już na nim grasz to więcej centków ... po coś go chyba wziołeś nie ?
2 - zapomnij o lore of the wild .
3 - 5 minosów ? Varinastari dobrze radzi obetnij to. No chyba ze chcesz to ustawiać jak na zdjećiach w AB (albo jak Orgy) 3 z tyłu 2 z przodu z BSB :roll: (mocno słaba opcja) A wpadnaie mionskami w ST to samozagłada niestety (impakty)
Robilem symulacje ze steam tankiem akurat zadal 1 impact ,ktory nawet nie zranil ,a gorebull+5/6 minoskow zadalo lacznie 13 woundow czolgowi (great weapon daje S7 czyli 3+ i save 5+ czolgu + frenzy + steel claws na gorebullu to dodatkowe D3 ataki przy rzuceniu 6tki ignoruje AS , itd) domebull teoretycznie jest jeszcze lepszy bo wali D3 impacty na poczatku na 5+ , potem 6 atakow z S10 (specjal item) co daje 4-5 woundow bo nie ma za bardzo czolg sejva ;) chociaz wszystko zalezne jest tez od tego kogo czolg walnie impactem ,bo tak jak dawalem link gdzies , liczy sie impact w jednostke a ogolniej w wybrana 1 tegeske z jednostki (mozna rzucic kostkami losow w kogo) - fajnie jakby to ktos doprecyzowal z GW
Czemu zapominac o lore of the wild ? Wg mnie sa tam fajne czary , takie klimatyczne zaleznie od przeciwnika , co tez trzeba sobie zdawac sprawe,ze kazda rozpiska bedzie zla jesli bedzie sie brac pod uwage ze dana armia walczy ze wszystkimi armiami :P
Pozatym wydaje mi sie ,ze armia bestyjek jest lepsza na ponad 2000pts, bo mozna wiecej pokombinowac ,na male pkt minoski trzeba brac raczej jak trolle czyli po 3 bez bajerow ;)
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

A nie jest przypadkiem tak ze jak wpadną minoski to każdy z nich dostaje d6s6 ?? Głowy sobie nie dam uciąć ale tak mi sie wydaje. Gdyby było tak jak mówisz d6 w cały oddział to wtedy OK i ST jest wsysany nosem.

Dlaczego zapomnij o Lorze Wild ? Bo pozostałe dostepne lory są poprostu lepsze :wink:
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Każdy minos, który zetknie się z czołgiem dostaje D6S6 impactów, więc mozna próbować samym doombullem tylko ;)
Release the Przemcio!

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Napisalem do GW zapytanie ,bo jeszcze w 2008r na forach pisali co innego ,ale jesli kazdy dostaje to jest lipa . Ogolnie steam tank jest chyba za bardzo przykapowany jak na 300pts ,mozna jedynie probowac z razorgorkami w szarzy (S6 ,A4) tylko ze moga przepasc na terror tescie :( Jedynie Ghorgon moze chyba zniszczyc ST by killing blow , o ile to w tej edycji mozliwe , bo tez roznie czytalem.
WFB playing since 1994

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

trikk pisze:Każdy minos, który zetknie się z czołgiem dostaje D6S6 impactów, więc mozna próbować samym doombullem tylko ;)
ten tez zbierze impacty 8)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Jasne, ale chłopak ma szanse to przetrzymać i jeszcze w szarży tak zwarzywić czołg, żeby nie oddał ;)
Release the Przemcio!

ODPOWIEDZ