Rozpiski
Moderator: Kołata
Re: Rozpiski
ninjaska:
1. rydawan ogranicza manewrowość,
2. można go łatwo wyjąc nawet lekkim strzelaniem,
WNIOSKI:
1. trudniej się ukryc przed strzelaniem, a jak zejdzie wózek goblin traci jakąkolwiek wartość,
2. dodatkowo mocno to ogranicza możliwość ustawienia sie do szaży,
3. ogranicza mozliwośc dobierania celi -> na wilku możesz nawet na chama szarżować w las,
poza tym moc goblina leży w cenie, z wózkiem kosztuje prawie 2x tyle
1. rydawan ogranicza manewrowość,
2. można go łatwo wyjąc nawet lekkim strzelaniem,
WNIOSKI:
1. trudniej się ukryc przed strzelaniem, a jak zejdzie wózek goblin traci jakąkolwiek wartość,
2. dodatkowo mocno to ogranicza możliwość ustawienia sie do szaży,
3. ogranicza mozliwośc dobierania celi -> na wilku możesz nawet na chama szarżować w las,
poza tym moc goblina leży w cenie, z wózkiem kosztuje prawie 2x tyle
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
3. i moim zdaniem równie ważne: Wystrzeliwując rakiete z klocka NG ostrzał z reakcji s&s idzie w gobasy (w których oczywiście jest broda) więc dowolnie rzeźnicki oddział strzelający można zaszarżować by wyłuskać np. Maga lordaSzemkel pisze:ninjaska:
1. rydawan ogranicza manewrowość,
2. można go łatwo wyjąc nawet lekkim strzelaniem,
sadze ze sporo szczescia trzeba miec do sciagniecia juz nawet 2lvl czarodzieja /kostki+przeciwnik zaoszczedzil na szamponie/. za to do warzywienia czolgu czy tez innych bzdet wsam raz.
jak juz to wsadzilbym go na pajonka-nadal jezdzi w oddziale,troche mniej ruchu za to olewa tereny. najgorsze ze podraza znacznie koszt
jak juz to wsadzilbym go na pajonka-nadal jezdzi w oddziale,troche mniej ruchu za to olewa tereny. najgorsze ze podraza znacznie koszt
Sprawdza całkiem nieźle. Pod warunkiem, że nie zaliczy sie faila oczywiście.
Dokładniej (przy założeniu, ze goblin jest w rozpisce):
1. Na pkt. poniżej 1000 stosuje zupełnego kamikadze. Wolopa+bąbelki sprawiają, że wyjmie każdego biegacza, zdemoluje jakiś ważny oddział. Przyjemnie łaczy się z dwoma szamanami.
2. W przedziale 1000-2000 (a własciwie 1500-2000) pojawił się jak na razie u mnie dwa razy. Zawsze w konwencji BsB, zapakowany w shino + jakiś gadżet. Może wtedy pognac jakis łuczników, fast, maszynkę, wziąśc na klatę salwe łuczników, dobiec i wspomóc walkę wręcz. Ale na te pkt. mnie jakos nie przekonuje ostatecznie bo wtedy trzeba inaczej rozgrywac antymagię, a ja jednak wole dwóch szamków niż szamka+mork. Dlaczego? Bo taniej.
3. Na 2k+ zachowywał sie całkiem ładnie.
Dokładniej (przy założeniu, ze goblin jest w rozpisce):
1. Na pkt. poniżej 1000 stosuje zupełnego kamikadze. Wolopa+bąbelki sprawiają, że wyjmie każdego biegacza, zdemoluje jakiś ważny oddział. Przyjemnie łaczy się z dwoma szamanami.
2. W przedziale 1000-2000 (a własciwie 1500-2000) pojawił się jak na razie u mnie dwa razy. Zawsze w konwencji BsB, zapakowany w shino + jakiś gadżet. Może wtedy pognac jakis łuczników, fast, maszynkę, wziąśc na klatę salwe łuczników, dobiec i wspomóc walkę wręcz. Ale na te pkt. mnie jakos nie przekonuje ostatecznie bo wtedy trzeba inaczej rozgrywac antymagię, a ja jednak wole dwóch szamków niż szamka+mork. Dlaczego? Bo taniej.
3. Na 2k+ zachowywał sie całkiem ładnie.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
Samobójca jest najpotężniejszy jak się skombuje z xetem. Rozjeżdża wtedy Heraldów/Lisze jak miłoninjaska pisze:Oi,
wiedzialem, ze sa racjonalne powody, dzieki
A tak swoja droga jak Wam sie sprawdza? Mnie zniecheca to, ze sa to tylko trzy ataki z WS 4. By zdjac Maga Lorda, trzeba sporo szczescia.
Najzabawniejsze jest to, że jesli nie ma do nich zasięgu to przykro mi ostrzał nic nie robią.quas pisze:dokladnie ostrzal idzie wtedy kiedy wejdzie w zasieg broni przeciwnika. wiec jezeli to standardowy lucznik to ostrzela NG w momencie deklaracji.
jezeli nie wzbudzi to paniki/przezyje to szarza moze dojsc do skutku.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
Z tego co kojarze jak model wyszarżowuje z oddziału to s&s zawsze idzie w oddział. A w momencie kiedy s&s idzie w oddział do którego nie ma zasięgu to przepada. Chwilowo jestem odcięty od RB, faqów itp. ale postaram sie to znaleźć.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
Oi,Priam pisze:Jeżeli w momencie rozpoczęcia szarży szarżujący jest poza zasięgiem maksymalnym broni obrońcy, to s&s następuje w momencie wjechania w zasięg.
dodam, ze w momencie kiedy wejdzie w zasieg calego(!) oddzialu, co jest szczegolnie wazne, jesli w oddziale jest np. czempion z pistoletem. Wtedy odpalaja salwe dopiero na 8", a wiec w bliskim zasiegu!
Co do Goblina, to kiedys gleboko wierzylem, ze jest rozwiazaniem na Altar Imperium. Z Tricksy Trinket i sila 10, wydaje sie dobrym rozwiazaniem. Niestety, zwykle, Priest ma Spekulum oraz Tarcze zmniejszajaca liczbe atakow (Gorgony?) i nagle mamy tylko 50% na zniszczenie. Dalej niezle, ale juz nie tak slodko.
Ja probowalem samobojcy Dzikiego Orka, na Zelaznym Dziku z Martogiem. Fajny, ale Frenzy go bolalo. Teraz, kiedy pojawil sie Xet, moznaby sprobwac zwyklego Orka, co prawda nie przekracza magicznej Sily 7, ale jako, ze rydwanow co kot naplakal, juz nie jest to takie wazne. Za to ma sporo atakow z dobrym WS. Do pogonienia maszyny, strzelcow, czy biegaczy powinien sie nadac.
A i jeszcze, ja go pakowalem do lekkiej kawalerii, np. pajakow. W ten sposob korzystal z bonusu manewrowosci. A w razie co, pajaki moga z nim atakowac by dac outnumber.
Uff, tyle, bo wyjezdzam po za dzial 'Rozpiski'
Oi,
Takie cos wymyslilem. Na razie raz zagralem przeciwko Ciemnym Elfom na Smoku. Wyszlo fajnie.
Black Orc Warboss 440 Pts
General
Warboss Um's Best Big Boss At
Shinguards of Sneaky Shino
Ulag's Akk'rit Axe
Yellow Kidney Stone of Xet
Wyvern
Black Orc Big Boss 175 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Beard of Barbus
Effigy of Mork
Boar
Night Goblin Shaman 125 Pts
Magic Level 2;
Yan Khel Mushroom
Dispel Scroll
Goblin Shaman 140 Pts
Magic Level 2;
2x Dispel Scroll
Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Musician
Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Musician
2x 21 Night Goblins @ 117 Pts
Musician: Shortbow
2 Fanatic @ Pts
8 Squig Hoppers @ 120 Pts
4 Spear Chukka
Bully
2 Rock Lobber
Bully
Doom Diver
Cannon DoW
Snotlings @ 40 Pts
22 * Orc Big 'Uns @ 331 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Shield; Standard; Musician: Champion
Banner of Gholan
5 Savage Boar Boyz @ 132 Pts
Frenzy; Spear; Shield; Musician
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 136
Total Army Cost: 2349
Do pocwiczenia mam gre Wyvernem. Glownie stalem za lasem, by na koniec zginac od Pitki, srednio. Silny park maszynowy, co zawsze cieszy. I wreszcie, od bardzo dawna, wystawilem orkow. Po pierwsze ladnie sie prezentuja na stole. Po drugie, sa calkiem odporni na ostrzal. Duzo czasu mija nim zaczna tracic ranki i wreszcie po trzecie w Waaagh ida na 2+ z przerzutem i wyplacaja 50 atakow z sila 5! Doprowadzilem do anihilacji Gwardie z ASF i dodatkowym atakiem, Hell Yeah! Na razie bardziej mi sie podobaja od wagonu jazdy.
Takie cos wymyslilem. Na razie raz zagralem przeciwko Ciemnym Elfom na Smoku. Wyszlo fajnie.
Black Orc Warboss 440 Pts
General
Warboss Um's Best Big Boss At
Shinguards of Sneaky Shino
Ulag's Akk'rit Axe
Yellow Kidney Stone of Xet
Wyvern
Black Orc Big Boss 175 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Beard of Barbus
Effigy of Mork
Boar
Night Goblin Shaman 125 Pts
Magic Level 2;
Yan Khel Mushroom
Dispel Scroll
Goblin Shaman 140 Pts
Magic Level 2;
2x Dispel Scroll
Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Musician
Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Musician
2x 21 Night Goblins @ 117 Pts
Musician: Shortbow
2 Fanatic @ Pts
8 Squig Hoppers @ 120 Pts
4 Spear Chukka
Bully
2 Rock Lobber
Bully
Doom Diver
Cannon DoW
Snotlings @ 40 Pts
22 * Orc Big 'Uns @ 331 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Shield; Standard; Musician: Champion
Banner of Gholan
5 Savage Boar Boyz @ 132 Pts
Frenzy; Spear; Shield; Musician
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 136
Total Army Cost: 2349
Do pocwiczenia mam gre Wyvernem. Glownie stalem za lasem, by na koniec zginac od Pitki, srednio. Silny park maszynowy, co zawsze cieszy. I wreszcie, od bardzo dawna, wystawilem orkow. Po pierwsze ladnie sie prezentuja na stole. Po drugie, sa calkiem odporni na ostrzal. Duzo czasu mija nim zaczna tracic ranki i wreszcie po trzecie w Waaagh ida na 2+ z przerzutem i wyplacaja 50 atakow z sila 5! Doprowadzilem do anihilacji Gwardie z ASF i dodatkowym atakiem, Hell Yeah! Na razie bardziej mi sie podobaja od wagonu jazdy.
Ostatnio uznałem, że nie warto grać na artefaktach z BP. Wspiera Orkasy, ale w sposób po prostu irytujący przeciwników. Dlatego postanowiłem zrobić rozpę bez gadżetów z BP, gdzie nie ma gadki: "Wygrałeś, bo Ci BP dopomógł". Eh.. zagrałem na rozpie poniżej i pojechałem 20 - 0 Imperium strzelające. Zacząłem testować taki układ (czyli klocki, skirmish, trolle, fast, ewentualnie rydwany) na różne formaty, m.in. na 500 pkt i okazało się, że trolle dają radę. Wiadomo Flaming atak robi muckę, ale cóż... ryzyko zawodowe, ktoś zabije trolle, to doskoczą squigi, zawsze coś dochodzi. Taktykę można łatwo po rozpie odczytać: WAAAAGGHH!
1 Black Orc Warboss @ 275 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Enchanted Shield [15]
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]
1 Boar @ [0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Collar of Zorga [5]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
1 Boar @ [0] Pts
1 Orc Shaman @ 166 Pts
Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Power Stone [25]
Dispel Scroll [25]
1 Boar @ [0] Pts
1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Power Stone [25]
Dispel Scroll [25]
22 Orc Big 'Uns @ 310 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
1 Orc Boss @ [15] Pts
23 Night Goblins @ 127 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [8] Pts
23 Night Goblins @ 127 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [8] Pts
4 Trolls @ 160 Pts
4 Trolls @ 160 Pts
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wolf @ [0] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 124
Total Army Cost: 2250
1 Black Orc Warboss @ 275 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Enchanted Shield [15]
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]
1 Boar @ [0] Pts
1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Collar of Zorga [5]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
1 Boar @ [0] Pts
1 Orc Shaman @ 166 Pts
Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Power Stone [25]
Dispel Scroll [25]
1 Boar @ [0] Pts
1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Power Stone [25]
Dispel Scroll [25]
22 Orc Big 'Uns @ 310 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
1 Orc Boss @ [15] Pts
23 Night Goblins @ 127 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [8] Pts
23 Night Goblins @ 127 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [8] Pts
4 Trolls @ 160 Pts
4 Trolls @ 160 Pts
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
9 Squig Hoppers @ 135 Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician
5 Wolf @ [0] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 124
Total Army Cost: 2250