Uściślenia sędziowskie kwiecień 2010

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1877
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Uściślenia sędziowskie kwiecień 2010

Post autor: Marek G »

Nie wiem, czy wszyscy zauważyli, że pojawily sie na stornie Barba (LS) nowe uscislenia sedziowskie (kwiecien 2010).
http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html

Barb nie wykonal uroczystego zalozenia nowego tematu a mysle, ze cos takiego jest potrzebne a przynajmniej nie zaszkodzi.
To tyle :)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Chyba najbardziej rażącą literówką (nie wiem czy są inne, nie przyglądałem się) jest tytuł uściśleń dotyczący nowego kodeksu Bestii:
Beats of Chaos
Bity Chaosu... od tej strony nie znałem mrocznych mocy, ale zawsze uważałem, że obracają się w klimatach death metalu.
Tak tylko chciałem wskazać :P
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Data na pierwszej stronie też się nie zgadza. Wygląda jakby te uściślenia były nieco nieświeże.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

W tabeli z armiami brakuje Dwarfs of Chaos Indy GT ....

Awatar użytkownika
Shyym
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shyym »

Bo IndyGT są w BP, nie w uściśleniach.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

czemu murki nie są wykonane z kamienia? :P

i dzięki, że zaorane pole nie daje już soft cover :)

rozumiem, że brak modyfikatorów Stubborna dotyczy też np. efektów czarów obniżających Ld.
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

m) Doomwheel nie wpada w przeciwnika bez deklaracji szarży: musi zadeklarować szarżę normalnie, jak każdy inny oddział, by móc szarżować.

Czy to znaczy że koło musi widzieć żeby szarżować?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

bigpasiak pisze:m) Doomwheel nie wpada w przeciwnika bez deklaracji szarży: musi zadeklarować szarżę normalnie, jak każdy inny oddział, by móc szarżować.

Czy to znaczy że koło musi widzieć żeby szarżować?
uscislenie jest niepotrzebne- FAQ wyjasnia jak doomwheel szarzuje

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Myślę, że chodziło o to, że nawet jeśli według FAQ Doomwheel, może szarżować w to co nie widzi, to wciąż musi deklarować, że taką szarżę będzie robił.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

No tak tylko że idąc tokiem "normalnych szarż" to cel trzeba widzieć...
Inaczej jej nie zadeklarujesz bo nie ma podstaw.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:No tak tylko że idąc tokiem "normalnych szarż" to cel trzeba widzieć...
Inaczej jej nie zadeklarujesz bo nie ma podstaw.
No cóż, jak wskazuje nam ładnie, kolorem żółtym, zapis dotyczący deklaracji szarży przez Doomwheel'a, to uściślenie zostało zmienione w ostatniej wersji uściśleń. A jako, że najnowsza wersja uściśleń pojawiła się w Kwietniu, a FAQ do szczurów 8 Marca, to trzeba sensownie założyć, że LS miało jakiś większy plan, wprowadzając go ze świadomością treści FAQ szczurków.

W tym przypadku wyglądałoby to na olewkę tradycyjnych zasad deklaracji szarż, specjalnie i ekskluzywnie dla Doomwheela. No chyba, że LS samo się przyzna, że coś jest w tym uściśleniu nie tak.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shyym
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shyym »

Rakso_The_Slayer pisze:rozumiem, że brak modyfikatorów Stubborna dotyczy też np. efektów czarów obniżających Ld.
Dobrze rozumiesz, dokładnie o to chodzi. Masz ld 5 i stubborna, choćbyś się zesrał i tak masz 5. (co mądrzejszym przypominam, że przy fear&outnumber i tak zdajecie tylko na 2x1 :P)

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Shyym pisze:
Rakso_The_Slayer pisze:rozumiem, że brak modyfikatorów Stubborna dotyczy też np. efektów czarów obniżających Ld.
Dobrze rozumiesz, dokładnie o to chodzi. Masz ld 5 i stubborna, choćbyś się zesrał i tak masz 5. (co mądrzejszym przypominam, że przy fear&outnumber i tak zdajecie tylko na 2x1 :P)
Ten temat był omawiany w "Sędziowskim rynsztoku" gdzieś w okolicach stycznia i z tego co pamiętam większość osób stwierdziła, że jest inaczej niz mówisz. "Niemodyfikowany ld" dotyczy tego, że wynik combata nie modyfikuje testu względem twojego ld, ALE jeśli zostanie rzucony czar lub wziety przedmiot modyfikujący ld to na taki zmodyfikowany ld (przez przedmiot lub czar a nie wynik combata - to jest różnica!) zdajesz niemodyfikowany test stubborna.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No i super, że większość osób wypowiadało się inaczej. LS uściśliło, że nic nie działa na stubborn i basta. Polecam lekturę uściśleń sędziowskich.

http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

LS uściśliło na podstawie FAQa do szczurów.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1877
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Remo: tak bylo, ale pozniej pojawil sie faq do szczurow.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Marek G pisze:Remo: tak bylo, ale pozniej pojawil sie faq do szczurow.
Ok. To zmienia postać rzeczy. Trudno dojść do ładu z tym GW...

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Uściślenia pisze:Niektóre przedmioty pozwalają na przerzut/modyfikację rzutu 2 na tabelce miscast (Infernal Puppet, Cupped Hands of the Old Ones). Nie można oddziaływać na efekt miscasta (Carstein Ring).
RB pisze:The wizard is annihilated and immediately removed as casualty, regardless of any protective magic item or special rule he might have.
Teraz pytanie:
1. Czy własciciel puppeta może zmodyfikowac wynik miscasta 2x1. IMO nie. Powód zaznaczyłem w drugim cytacie.
2. Czy właściciel Cupped Hands of the Old Ones może modyfikować swój wynik miscasta2x1. IMO zależy od kolejności czy najpierw rzucamy na tabelke, czy przekazujemy miscasta. Jesli najpierw rzucamy to wyparowuje. Powód zaznaczyłem w drugim cytacie.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Q. When using Cupped Hands of the Old Ones,
do you hand over the miscast BEFORE or
AFTER determining the result on the Miscast
table? Does any wound caused by this item
combine with the Bane Head? Can a result of
'2' be transferred?

A. Declare the use of the Cupped Hands of the
Old Ones after determining that a miscast has
occurred and rolling on the Miscast table. Yes,
those wounds can be combined with the Bane
Head! Yes, you can transfer a 2 to the enemy
wizard (and anybody unlucky enough to be
standing near him, ouch!).

Ogólnie tak jak już kiedyś starałem się argumentować - w miscaście 2 chodzi o to że wardy/regenki/auto wskrzeszenia/ignorowanie wondów itp nie działają. Przerzucajki, modyfikacje tabeli tak.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1877
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=20803
tak jak Gogol, generalnie chodzi o to, ze przy uzyciu ww itemow efekt miscasta nie wystepuje, wiec nawet nie ma sie przed czym chronic (czego oczywiscie nie mozna robic).

ODPOWIEDZ