VIII edycja kontra szczury
Moderator: Hoax
VIII edycja kontra szczury
Panowie (i szczury)
Niespecjalnie przejmowałem się plotkami 8-edycji, tym bardziej, że w większości zapowiadały się nieźle - przycięcie kawalerii i rydwanów, wzmocnienie klocków etc.
Podobnie zignorowałem praktycznie pewną na ten moment informację o nowych progach przy tworzeniu rozpisek, czyli powrót do Good Ol' Times: (lord < 25%, herosi <25%, spec <50%, rary <25% CORE > 25%)
Problemem są oczywiście cory. Coś mnie tknęło i z ciekawości sprawdziłem sobie w army-builderze statystykę typów jednostek w moim standardowym układzie. Ku mojemu przerażeniu okazało się że we wszystkich rozpiskach jakie miałem gdzieś tam pozapisywane moje cory mają od 6 - 14%!
Z bardzo złymi przeczuciami postanowiłem zrobić legalną rozpę na 8ed z zachowaniem wszystkich progów na 2250. Okazało się, że na cory trzeba wpakować minimum 562 punkty. W efekcie brakło punktów na wszystko inne. Nie ma szans włożyć np. kółka, abominacji, furmanki i 2x censerów - za mało punktów, baby!
Nie mówię, że cory mamy złe. Wrócą do łasko kloce s.verminów, być może duże wredne klocki GiantRatów, które są niezłe, ale zawsze brakowało na nie punktów. Najtków raczej jednak nic nie będzie w stanie zagnać na stół lecz 8 paczek slavów zrobi wrażenie itp.
Probemem jest to, że braknie miejsca na inne mocne jednostki. Koniec końców siła rozpisek wyraźnie zmaleje i zamiast się w tej edycji minimalnie wzmocnić, dostajemy centralnie w czoko.
Jakie są wasze statystyki? Może to tylko ja sobie zaniżam cory? Może z palcem w uchu dajecie radę zapchać 25%?
Niespecjalnie przejmowałem się plotkami 8-edycji, tym bardziej, że w większości zapowiadały się nieźle - przycięcie kawalerii i rydwanów, wzmocnienie klocków etc.
Podobnie zignorowałem praktycznie pewną na ten moment informację o nowych progach przy tworzeniu rozpisek, czyli powrót do Good Ol' Times: (lord < 25%, herosi <25%, spec <50%, rary <25% CORE > 25%)
Problemem są oczywiście cory. Coś mnie tknęło i z ciekawości sprawdziłem sobie w army-builderze statystykę typów jednostek w moim standardowym układzie. Ku mojemu przerażeniu okazało się że we wszystkich rozpiskach jakie miałem gdzieś tam pozapisywane moje cory mają od 6 - 14%!
Z bardzo złymi przeczuciami postanowiłem zrobić legalną rozpę na 8ed z zachowaniem wszystkich progów na 2250. Okazało się, że na cory trzeba wpakować minimum 562 punkty. W efekcie brakło punktów na wszystko inne. Nie ma szans włożyć np. kółka, abominacji, furmanki i 2x censerów - za mało punktów, baby!
Nie mówię, że cory mamy złe. Wrócą do łasko kloce s.verminów, być może duże wredne klocki GiantRatów, które są niezłe, ale zawsze brakowało na nie punktów. Najtków raczej jednak nic nie będzie w stanie zagnać na stół lecz 8 paczek slavów zrobi wrażenie itp.
Probemem jest to, że braknie miejsca na inne mocne jednostki. Koniec końców siła rozpisek wyraźnie zmaleje i zamiast się w tej edycji minimalnie wzmocnić, dostajemy centralnie w czoko.
Jakie są wasze statystyki? Może to tylko ja sobie zaniżam cory? Może z palcem w uchu dajecie radę zapchać 25%?
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Macie pecha. Czas się odzwyczaić od powergamingu abdominacyjno-maszynowego- i pograć trochę masą szczuroludów tak jak zakłada kanon świata.
Ja widzę to inaczej. Fajnie, że będzie się znów biegało prawdziwą hordą, jedyny minus jest taki, że mam ok 300 modeli (z czego jakieś 140 clanratów/slavów) i może być ich za mało na 2250pkt. Przecież 500pkt w niewolnikach to będzie 250 modeli
Ta armia jest już i tak droga, teraz jeśli miałbym z nią zaczynać od nowa, to 1500PLN może byc za mało na skompletowanie odpowiedniej ilości grywanych modeli.
Ta armia jest już i tak droga, teraz jeśli miałbym z nią zaczynać od nowa, to 1500PLN może byc za mało na skompletowanie odpowiedniej ilości grywanych modeli.
Murmandamus pisze:Macie pecha. Czas się odzwyczaić od powergamingu abdominacyjno-maszynowego- i pograć trochę masą szczuroludów tak jak zakłada kanon świata.
tośmy mieli lata całe żeby się przyzwyczaić kanon świata jest o "pupę roztrzaść" w prawie wszystkich armybookach, także nie ma co bić piany. Prukając fluffowo spokojnie można założyć, że oprócz armii zalewających masą przeciwnika skaveny potrafią również podziałać elitarnie.
Lecz nie w tym rzecz, gdyż Murmandamus ma rację, gdyż zmienia się cała koncepcja armii. Tylko, że, moim zdaniem, nowe szczury to armia przede wszystkim ofensywna, śmiało grzejąca do przodu i mieląca przeciwnika zanim zdąży go zastrzelić / zaczarować. Nowe progi slotów ten styl grania bardzo osłabiają, gdyż w corach siedzą głównie przeszkadzajki, odginaczki, zasłaniaczki, itp. Taka na przykład gejownia DE specjalnie nie odczuje zmiany przy koncepcji ostro strzelającyeh corowych unitów.
W zasadzie wszystkie armie defensywne dostają boosta, przy założeniu, że wykorzystują corowych strzelców. Wszystkie zaś armie ofensywne, która stawiają na elitarnych fighterów ze speciala i rara (czyli większość armii naporowych) dostaje solidnego klapsika, jak sądzę.
Horda jest fajna i smaczna, pod warunkiem, że coś robi, oprócz umierania dziesiątkami. A co do ewidentnego faktu, że koszmarnie podraża to nasze hobby finansowo i drugą plotkę, że w VIII edycji stnadardem ma być 3000, widać bezdyskusyjną politykę wydawniczą mającą odpompować nas z kasy. Życie
Mi na 2400 wyszło coś takiego:
Heroes:
Grey Seer; Skalm; Dispel Scroll; Screaming Bell 495 (przy założeniu, że można mieć tylko jednego scrolla)
Plague Priest; Flail; Plague Furnace; Pipes of Piebald; Scrying Stone; Plague Furnace 294
Warlock Engineer; Magic Level 2; Doom Rocket; 130
Warlock Engineer; Magic Level 2; Warp-Energy Condenser 120
Core:
25 Stormvermin; Shields; Standard; Musician; Fangleader; War Banner 250
30 Clanrats; Shields; Standard; Musician; Clawleader 155
30 Clanrats; Shields; Standard; Musician; Clawleader 155
21 Skavenslaves 42
Special:
25 Plague Monks; Standard; Musician; Bringer-of-the-Word; Storm Banner 250
7 Plague Censer Bearers 112
6 Plague Censer Bearers 96
Rare:
Doomwheel 150
Doomwheel 150
Casting Pool: 11
Dispel Pool: 7
Models in Army: 151
Hero 43%
Core 25%
Special 19%
Rare 12%
Heroes:
Grey Seer; Skalm; Dispel Scroll; Screaming Bell 495 (przy założeniu, że można mieć tylko jednego scrolla)
Plague Priest; Flail; Plague Furnace; Pipes of Piebald; Scrying Stone; Plague Furnace 294
Warlock Engineer; Magic Level 2; Doom Rocket; 130
Warlock Engineer; Magic Level 2; Warp-Energy Condenser 120
Core:
25 Stormvermin; Shields; Standard; Musician; Fangleader; War Banner 250
30 Clanrats; Shields; Standard; Musician; Clawleader 155
30 Clanrats; Shields; Standard; Musician; Clawleader 155
21 Skavenslaves 42
Special:
25 Plague Monks; Standard; Musician; Bringer-of-the-Word; Storm Banner 250
7 Plague Censer Bearers 112
6 Plague Censer Bearers 96
Rare:
Doomwheel 150
Doomwheel 150
Casting Pool: 11
Dispel Pool: 7
Models in Army: 151
Hero 43%
Core 25%
Special 19%
Rare 12%
Inna sprawa, że można pokombinować w tych corach i zrobić z tego co najmniej dwa razy tyle modeli, ale to już kwestia smaku każdego gracza. Tak samo rary. W każdym razie nie wydaje mi się, żeby jakoś strasznie gryzły nas same procenty. To o nowe zasady piechoty i magiczne przedmioty będzie zapewne chodziło.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Trochę nekromancji, ale myślę, że wraz z potwierdzaniem się kolejnych plotek można już kontynuować jakieś konkretniejsze dyskusje o naszych szczurkach ukochanych
Na pewno plotki są dla nas ciekawe jeśli idzie o LD, bo gienio na LT ma dawać swoje LD w 18 calach, do tego można na potrzeby stubborn brać jego LD. Mam tylko nadzieję, że nasze szeregi będą to mogły modyfikować...
Trochę się boję o nasze wszelkie duże cele, bo to co niektórzy mówią o o strzelaniu i parkach maszynowych to zgroza... Dobrze, że chociaż stormbanner mamy...
Nie wierzę, żeby errata nie zmodyfikowała nam lekko chociaż naszych domen magii, chociaż smuci fakt, że nie można powtórzyć tego samego zaklęcia w armii (oprócz tych domyślnych - spam błyskawic zapewne). Do tego lore wybierany na etapie pisania rozpiski a nie przed bitwą i już jest jakoś tak... dziko, bo mamy dostęp tylko do dwóch domen.
Z ciekawszych rzeczy jeszcze: mounty i herosi mają mieć jeden profil (o ile nie są LT) tak, by nie dao się ich zabić osobno, W wzięte z tej części, która ma ich więcej, T herosa. Warlord na bonebreakerze z 5W wcale nie będzie taki zły Chociaż z drugiej strony zawsze to 5 a nie 8 sumarycznych W...
Co myślicie?
Na pewno plotki są dla nas ciekawe jeśli idzie o LD, bo gienio na LT ma dawać swoje LD w 18 calach, do tego można na potrzeby stubborn brać jego LD. Mam tylko nadzieję, że nasze szeregi będą to mogły modyfikować...
Trochę się boję o nasze wszelkie duże cele, bo to co niektórzy mówią o o strzelaniu i parkach maszynowych to zgroza... Dobrze, że chociaż stormbanner mamy...
Nie wierzę, żeby errata nie zmodyfikowała nam lekko chociaż naszych domen magii, chociaż smuci fakt, że nie można powtórzyć tego samego zaklęcia w armii (oprócz tych domyślnych - spam błyskawic zapewne). Do tego lore wybierany na etapie pisania rozpiski a nie przed bitwą i już jest jakoś tak... dziko, bo mamy dostęp tylko do dwóch domen.
Z ciekawszych rzeczy jeszcze: mounty i herosi mają mieć jeden profil (o ile nie są LT) tak, by nie dao się ich zabić osobno, W wzięte z tej części, która ma ich więcej, T herosa. Warlord na bonebreakerze z 5W wcale nie będzie taki zły Chociaż z drugiej strony zawsze to 5 a nie 8 sumarycznych W...
Co myślicie?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Pierwsza myśl po tym jak usłyszałem o stubbornie dla oddziałów o większej ilości szeregów i o łatwości z jaką będą one uszczuplane przez katalupty etc, mam wizję na oddziały klanratów po 40-50 chłopa To mi się podobaMyth pisze: Co myślicie?
Niestety martwią kwestie losowych szarż (wzrost znaczenia kostkologii) i na razie zagmatwana strasznie magia, dużo plotek się nawzajem wyklucza, ale może być nieciekawie pod tym względem
Co do magii to jesli naprawdę wszystkie czary będą mieć 2 wersje, to ja chcę zobaczyć casting value i działanie silniejszej wersji naszej szczęśliwej trzynastki 2D6 wrogich oddziałów poddanych podstawowemu działaniu czaru, CV 40+
Na pewno w rozpisce znajdzie się miejsce dla BSB, który ma dawać przerzuty nie tylko break tests, ale ponoć całej psychologii (albo nawet wszystkich testów LD, plotki się wykluczają). 70 pkt za golasa, a daje niesamowite możliwości
Ponadto cieszy, że przed szarżą z frenzy da się powstrzymać rzutem na LD, w końcu LD 10 w zasięgu generała to genialna sprawa. No i do łask wrócą mam nadzieję małe oddziały special, czyli globki oraz gutterzy, tym bardziej że skirmish może maszerować i strzelać (czyli globki plus death globe ).
Na pewno w rozpisce znajdzie się miejsce dla BSB, który ma dawać przerzuty nie tylko break tests, ale ponoć całej psychologii (albo nawet wszystkich testów LD, plotki się wykluczają). 70 pkt za golasa, a daje niesamowite możliwości
Ponadto cieszy, że przed szarżą z frenzy da się powstrzymać rzutem na LD, w końcu LD 10 w zasięgu generała to genialna sprawa. No i do łask wrócą mam nadzieję małe oddziały special, czyli globki oraz gutterzy, tym bardziej że skirmish może maszerować i strzelać (czyli globki plus death globe ).
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Premiera rulebooka za trzy dni, a u nas cisza jak makiem zasiał. Jest nas tak mało, czy tak dobrze się ukrywamy w tunelach pod innymi frakcjami?
Na tą chwilę prawie na pewno to testów steadfast można brać szeregi i liderkę generała, przeciwnicy będą wniebowzięci grzęznąc w wielkich oddziałach slaves No i na pewno trup będzie się słać gęsto na polach bitew.
Na tą chwilę prawie na pewno to testów steadfast można brać szeregi i liderkę generała, przeciwnicy będą wniebowzięci grzęznąc w wielkich oddziałach slaves No i na pewno trup będzie się słać gęsto na polach bitew.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Liderke generała napewno co do ranków skaveńskich w rulebooku jest to oczywiście nie wyjaśniono i pewnie trzeba będzie czekać na errate. Fajne są giant raty bijące z 3 rzędów ale niestety nie wliczają się w cory:/ Tanie rary a zwłaszcza herosi będą zalewali pola bitew.Myth pisze: Na tą chwilę prawie na pewno to testów steadfast można brać szeregi i liderkę generała, przeciwnicy będą wniebowzięci grzęznąc w wielkich oddziałach slaves No i na pewno trup będzie się słać gęsto na polach bitew.
Przecież nie wliczają się w tej edycji do limitu slotów core, więc w 8 ed. też nie będą zużywać procentówKefas pisze:Jak to się nie wliczają? przecież graty od wieków w corach siedząLazur pisze:Myth pisze: Fajne są giant raty bijące z 3 rzędów ale niestety nie wliczają się w cory:/ Tanie rary a zwłaszcza herosi będą zalewali pola bitew.
Właśnie wyliczyłem, że na 2400 wchodzi spokojnie abomka, kółko i dwa działa, robi się naprawdę obiecująco Jedyne co to żałuję, ale chyba z rozpiski wyleci z hukiem piec, zostanie jedynie dycha monków z sztormówą...
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
no fakt z tymi gratami ale Lazur niedokładnie się wypowiedział albo ja po prostu go źle zrozumiałem... niemniej nadal widzę miejsce dla walecznych gratków z pierdylionem ataków... picyk u mnie obowiązkowo i co za tym idzie monki no i z pewnością globadierzy który dostali kopa śmierdzący kamikaze
-
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 35
Wydaje mi sie ze errata skoryguje opcje z gratami, bo w 7 edycji zeby zapelnic wymagane cory w bitwie na powiedzmy 1500 pkt wystarczyly 2 oddzialy po 5 gratow + packmaster za lacznie 46 pkt (pewnie dlatego nie liczyly sie do corow),
a w 8 edycji w bitwie na 1500 pkt trzeba by wystawic 83 graty + 16 packmasterow zeby zapewnic wymagane 25%.
a w 8 edycji w bitwie na 1500 pkt trzeba by wystawic 83 graty + 16 packmasterow zeby zapewnic wymagane 25%.
Giant raty i ratswarmy się nie wliczają w minimum corów. Niby są fajne z biciem z trzech rzędów ale musimy 1/4 punktów przeznaczyć na cory i biorąc raty zostaje mniej punktów na herosów, speciale i rary a w porównaniu z tymi graty już takie dobre nie są :/
-
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 35
Przy dobrym ustawieniu (3 ranki gratow, 1 packmasterow, 2 gratow) bijesz z 4 rank i to bez wystawienia 10 modeli w ranku (hordy). Wlasciwie giant raty to pewnie jedyna jednostka wfb w ktorej opcja hordy nie przyniesie dodatkowych atakow (z pierwszych 4 rankow beda bily graty a z 5 ranku packmasterzy juz nie moga atakowac).
Jak sobie podliczysz to giant raty sa najlepsza jednostka jesli chodzi o proporcje liczby atakow do ilosci punktow (przy sensownym WS3 i S3).
Jak sobie podliczysz to giant raty sa najlepsza jednostka jesli chodzi o proporcje liczby atakow do ilosci punktow (przy sensownym WS3 i S3).