Rozpiski
Re: Rozpiski
Natomiast broń dwuręczną można podzielić na obuchową i sieczną. Ma to duże znaczenie w przypadku opcjonalnych zasad ran krytycznych.
właśnie zacząłem interesować się mordheimem i postanowiłem spróbować zagrać sobie undeadami - wykminiłem coś takiego:
Vampire
- Sword
Necromancer
- Mace
Dreg
- 2 x hammer
2 x Dreg
- Mace
3 x Ghouls
3 x Ghouls
2x Zombies/Warlock
Pytanie - czy mając dwa hammery, pałke i sztylet mamy jeden atak więcej? i co sądzicie o rozpisce? co lepsze 2 zombie czy warlock?
Vampire
- Sword
Necromancer
- Mace
Dreg
- 2 x hammer
2 x Dreg
- Mace
3 x Ghouls
3 x Ghouls
2x Zombies/Warlock
Pytanie - czy mając dwa hammery, pałke i sztylet mamy jeden atak więcej? i co sądzicie o rozpisce? co lepsze 2 zombie czy warlock?
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
Po pierwsze: można mieć jedynie dwie bronie, nie licząc pierwszego, darmowego sztyletu.Korhil pisze: Pytanie - czy mając dwa hammery, pałke i sztylet mamy jeden atak więcej?
Po drugie: młot i pałka niczym się nie różnią w zasadach.
Po trzecie: tak, masz +1A.
Warlock.Korhil pisze: co lepsze 2 zombie czy warlock
dobra - daję warlocka zamiast zombich. mam teraz tylko pytanko odnośnie magii -ile czarów losuje się na warlocku, ile na necromancie. do tego czy na początek nie lepiej dać jednak 2 zombich, a warlocka później w następnych etapach kampanii? bo to zawsze te -15gc
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jakie skille opłaca się dawać vampirowi w miarę jak lvluje w kampanii - mnie osobiście zainteresowały skille takie jak:
step aside, dodge, mighty blow, expert swordsman i sprint. nie wiem jednak czy sprawdzają się one w grze/w jakiej kolejności w nie ładować?
step aside, dodge, mighty blow, expert swordsman i sprint. nie wiem jednak czy sprawdzają się one w grze/w jakiej kolejności w nie ładować?
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
Z jednym wyjątkiem - rzucają przy awansie na tabelkę herosów.Skavenblight pisze:Nie, warlock i wszyscy HS są henchmenami.
Osobiście nie lubię skilli ochronnych (bo rzadko rzucam te 5+ ) ani expert swordsman - bo działa tylko w szarży.Korhil pisze:jakie skille opłaca się dawać vampirowi w miarę jak lvluje w kampanii - mnie osobiście zainteresowały skille takie jak:
step aside, dodge, mighty blow, expert swordsman i sprint. nie wiem jednak czy sprawdzają się one w grze/w jakiej kolejności w nie ładować?
Dobre umiejętności to Resilient (efektywnie +1 T) i Mighty Blow.
Step aside to mój ulubiony skill,biorę go zawsze kiedy tylko mogę,choć żeczywiście przy testach skila najczęściej pada 4 .Dla wampira myślę że kolejność przyznawania umiejętności powinna zależeć od taktyki jaką chcesz stosować.Jeśli krwiopijca ma jak najszybciej związać walką przeciwnika to sprint powinien być podstawą później step a ,resilent,na końcu mighty b.Expert s fajny skill jak darmowy(u mieczników ludzi),wydawać na niego rozwój dopiero po zapełnieniu tymi lepszymi.Dodge dobry ale raczej dla strzelców których nie będziesz pchał do walki wręcz.
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sprint wampirowi raczej średnio się przyda.
Jest i tak najszybszy z bandy. Zostawia w tyle dregi, nekromantę, ghule, a nawet wilki, nie mówiąc już o zombiakach. Może biegać szybko, tylko po co - dobiegnie do "kupy" wrogów 2-3 tury przed resztą bandy i dostanie łomot.
Step aside jak najbardziej. Można tym fajnie wkurzyć przeciwnika, zwłaszcza jak się ma więcej niż 1W
Mighty blow i resilient - fajne skille, powiedziałabym, że taki "turniejowy standard" (nie ma turniejów, ale kij tam, kiedyś były ).
Dobra rzecz, jeśli przeciwnik załapie jakieś rozwoje i zacznie niebezpiecznie dosięgać do poziomu wampirka.
Jest i tak najszybszy z bandy. Zostawia w tyle dregi, nekromantę, ghule, a nawet wilki, nie mówiąc już o zombiakach. Może biegać szybko, tylko po co - dobiegnie do "kupy" wrogów 2-3 tury przed resztą bandy i dostanie łomot.
Step aside jak najbardziej. Można tym fajnie wkurzyć przeciwnika, zwłaszcza jak się ma więcej niż 1W
Mighty blow i resilient - fajne skille, powiedziałabym, że taki "turniejowy standard" (nie ma turniejów, ale kij tam, kiedyś były ).
Dobra rzecz, jeśli przeciwnik załapie jakieś rozwoje i zacznie niebezpiecznie dosięgać do poziomu wampirka.
może znowu będą - ze znajomym zaczynamy wciągać się w Mordheima, ogólnie gramy w WFB, ale mordheim ze względu na swój KLIMAT, łatwy dostęp do rulebooków i to że jest relatywnie tani przyciągnął naszą uwagę. w trójmieście jest oprócz nas parę osób zainteresowanych grą, więc może kiedyś... jak się zbierze większa grupa... ciekaw jestem czy ktoś by przyjeżdżał do trójmiasta specjalnie na turnieje, jest tu na forum ktoś z okolic? ale w sumie mordheim jest chyba przeznaczony do takich bardziej domowych gier pomiędzy dobrymi znajomymi...Skavenblight pisze:nie ma turniejów, ale kij tam, kiedyś były.
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak się znajdą chęci, to i czas się znajdzie. Kiedyś ludzie jechali pół Polski na turniej. Potem przestali jeździć... więc i turniejów już nie ma. Taka smutna prawda. Tzn. smutna dla tych, którzy lubią turniejeKorhil pisze: ciekaw jestem czy ktoś by przyjeżdżał do trójmiasta specjalnie na turnieje
Owszem. Coś z tego Mordheima ginie na turniejach, a tak być nie powinno.ale w sumie mordheim jest chyba przeznaczony do takich bardziej domowych gier pomiędzy dobrymi znajomymi...
z drugie jednak strony ilu dobry znajomych można poznać właśnie na turnieju mordheima.... w trójmieście mam już chętnych z 10 osób co najmniej, zobaczymy jak to będzie w praktyce - w długi weekend może się spotkamy i zobaczymy ile tam jest chętnych na częstszą grę. część jest początkująca, łącznie ze mną, ale wszyscy chyba grają w Wfb więc przyswojenie zasad to czysta formalność, po paru grach wszystko wejdzie do głowy i zostanie . jakbysmy planowali jakiś turniej to dam znać tutaj i na najmicie może i zobaczymy jak będzie, a nóż turnieje powrócą
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.
właśnie zacząłem interesować się mordheimem i postanowiłem spróbować zagrać sobie Marienburgiem-wymyśliłem coś takiego ;
Kapitan:
-sword
Champion:
-mace
Champion:
-mace
Youngblood:
-axe
Youngblood:
-axe
7 Marksmen:
-bows
3 Warriors
-swords
Zostaje mi jeszcze 64 gc z którymi nie wiem co zrobić (dać na armoura czy zamienić bowy na kusze )
Kapitan:
-sword
Champion:
-mace
Champion:
-mace
Youngblood:
-axe
Youngblood:
-axe
7 Marksmen:
-bows
3 Warriors
-swords
Zostaje mi jeszcze 64 gc z którymi nie wiem co zrobić (dać na armoura czy zamienić bowy na kusze )
"Aby być niepospolitym graczem, trzeba zacząć od pospolitego grania."
WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2
WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2