Rozpiski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rozpiski

Post autor: Chmura »

Natomiast broń dwuręczną można podzielić na obuchową i sieczną. Ma to duże znaczenie w przypadku opcjonalnych zasad ran krytycznych.

Grabz
Kretozord
Posty: 1540
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grabz »

Chmura pisze:Natomiast broń dwuręczną można podzielić na obuchową i sieczną
Zgadza się .Nie był to brak wiedzy a krotka pamięć,dawno nie używałem dworaków(preferuję halabardy ) i się zapomniało.

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

właśnie zacząłem interesować się mordheimem i postanowiłem spróbować zagrać sobie undeadami - wykminiłem coś takiego:

Vampire
- Sword

Necromancer
- Mace

Dreg
- 2 x hammer

2 x Dreg
- Mace

3 x Ghouls
3 x Ghouls
2x Zombies/Warlock

Pytanie - czy mając dwa hammery, pałke i sztylet mamy jeden atak więcej? i co sądzicie o rozpisce? co lepsze 2 zombie czy warlock?
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Korhil pisze: Pytanie - czy mając dwa hammery, pałke i sztylet mamy jeden atak więcej?
Po pierwsze: można mieć jedynie dwie bronie, nie licząc pierwszego, darmowego sztyletu.
Po drugie: młot i pałka niczym się nie różnią w zasadach.
Po trzecie: tak, masz +1A.
Korhil pisze: co lepsze 2 zombie czy warlock
Warlock.

Grabz
Kretozord
Posty: 1540
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grabz »

Dodatkowa broń = dodatkowy atak.Wampir golutki,dorzuć mu chociaż młot.Zombi są cieniuteńkie i nienadążną za resztą bandy,lepszy czaramara.
Edit:MT szybszy 8) .Różnica między pałką a młotem jest ogromna(w wyglądzie :D ).

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

grabz pisze:Wampir golutki,dorzuć mu chociaż młot.
Ja widzę u wampira miecz :)

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

dobra - daję warlocka zamiast zombich. mam teraz tylko pytanko odnośnie magii -ile czarów losuje się na warlocku, ile na necromancie. do tego czy na początek nie lepiej dać jednak 2 zombich, a warlocka później w następnych etapach kampanii? bo to zawsze te -15gc
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Warlock - 2 czary z lesser magic
Nekro - 1 czar z nekromancji
Bierz Warlocka. Masz komplet herosów, więc nie będzie problemu z kasą. Poza tym prawie zawsze grałem bez nekromanty i z opłaceniem najemników nie miałem problemów.

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

a warlock liczy się jako bohater przy rzutach na eksplorację lub handel? ogólnie hired swordsi zaliczają się do bohaterów czy henchamanów?
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Nie, warlock i wszyscy HS są henchmenami.

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

jakie skille opłaca się dawać vampirowi w miarę jak lvluje w kampanii - mnie osobiście zainteresowały skille takie jak:
step aside, dodge, mighty blow, expert swordsman i sprint. nie wiem jednak czy sprawdzają się one w grze/w jakiej kolejności w nie ładować?
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Skavenblight pisze:Nie, warlock i wszyscy HS są henchmenami.
Z jednym wyjątkiem - rzucają przy awansie na tabelkę herosów.
Korhil pisze:jakie skille opłaca się dawać vampirowi w miarę jak lvluje w kampanii - mnie osobiście zainteresowały skille takie jak:
step aside, dodge, mighty blow, expert swordsman i sprint. nie wiem jednak czy sprawdzają się one w grze/w jakiej kolejności w nie ładować?
Osobiście nie lubię skilli ochronnych (bo rzadko rzucam te 5+ :) ) ani expert swordsman - bo działa tylko w szarży.
Dobre umiejętności to Resilient (efektywnie +1 T) i Mighty Blow.

Grabz
Kretozord
Posty: 1540
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grabz »

Step aside to mój ulubiony skill,biorę go zawsze kiedy tylko mogę,choć żeczywiście przy testach skila najczęściej pada 4 :roll: .Dla wampira myślę że kolejność przyznawania umiejętności powinna zależeć od taktyki jaką chcesz stosować.Jeśli krwiopijca ma jak najszybciej związać walką przeciwnika to sprint powinien być podstawą później step a ,resilent,na końcu mighty b.Expert s fajny skill jak darmowy(u mieczników ludzi),wydawać na niego rozwój dopiero po zapełnieniu tymi lepszymi.Dodge dobry ale raczej dla strzelców których nie będziesz pchał do walki wręcz.

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Sprint wampirowi raczej średnio się przyda.
Jest i tak najszybszy z bandy. Zostawia w tyle dregi, nekromantę, ghule, a nawet wilki, nie mówiąc już o zombiakach. Może biegać szybko, tylko po co - dobiegnie do "kupy" wrogów 2-3 tury przed resztą bandy i dostanie łomot.

Step aside jak najbardziej. Można tym fajnie wkurzyć przeciwnika, zwłaszcza jak się ma więcej niż 1W ;)

Mighty blow i resilient - fajne skille, powiedziałabym, że taki "turniejowy standard" (nie ma turniejów, ale kij tam, kiedyś były ;) ).
Dobra rzecz, jeśli przeciwnik załapie jakieś rozwoje i zacznie niebezpiecznie dosięgać do poziomu wampirka.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

grabz pisze:Dodge dobry ale raczej dla strzelców których nie będziesz pchał do walki wręcz.
Wystarczy przed bohaterem postawić inny model i już na pewno w bohatera nie poleci strzał :twisted:

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

Skavenblight pisze:nie ma turniejów, ale kij tam, kiedyś były.
może znowu będą - ze znajomym zaczynamy wciągać się w Mordheima, ogólnie gramy w WFB, ale mordheim ze względu na swój KLIMAT, łatwy dostęp do rulebooków i to że jest relatywnie tani przyciągnął naszą uwagę. w trójmieście jest oprócz nas parę osób zainteresowanych grą, więc może kiedyś... jak się zbierze większa grupa... ciekaw jestem czy ktoś by przyjeżdżał do trójmiasta specjalnie na turnieje, jest tu na forum ktoś z okolic? ale w sumie mordheim jest chyba przeznaczony do takich bardziej domowych gier pomiędzy dobrymi znajomymi...
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Korhil pisze: ciekaw jestem czy ktoś by przyjeżdżał do trójmiasta specjalnie na turnieje
Jak się znajdą chęci, to i czas się znajdzie. Kiedyś ludzie jechali pół Polski na turniej. Potem przestali jeździć... więc i turniejów już nie ma. Taka smutna prawda. Tzn. smutna dla tych, którzy lubią turnieje ;)
ale w sumie mordheim jest chyba przeznaczony do takich bardziej domowych gier pomiędzy dobrymi znajomymi...
Owszem. Coś z tego Mordheima ginie na turniejach, a tak być nie powinno.

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

z drugie jednak strony ilu dobry znajomych można poznać właśnie na turnieju mordheima.... ;) w trójmieście mam już chętnych z 10 osób co najmniej, zobaczymy jak to będzie w praktyce - w długi weekend może się spotkamy i zobaczymy ile tam jest chętnych na częstszą grę. część jest początkująca, łącznie ze mną, ale wszyscy chyba grają w Wfb więc przyswojenie zasad to czysta formalność, po paru grach wszystko wejdzie do głowy i zostanie ;). jakbysmy planowali jakiś turniej to dam znać tutaj i na najmicie może i zobaczymy jak będzie, a nóż turnieje powrócą
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
Chmura
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Chmura »

Skavenblight pisze: Step aside jak najbardziej. Można tym fajnie wkurzyć przeciwnika, zwłaszcza jak się ma więcej niż 1W ;)
Jeszcze bardziej wkurza healing herbs. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pitul
Mudżahedin
Posty: 245
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pitul »

właśnie zacząłem interesować się mordheimem i postanowiłem spróbować zagrać sobie Marienburgiem-wymyśliłem coś takiego ;

Kapitan:
-sword

Champion:
-mace

Champion:
-mace

Youngblood:
-axe

Youngblood:
-axe

7 Marksmen:
-bows

3 Warriors
-swords

Zostaje mi jeszcze 64 gc z którymi nie wiem co zrobić (dać na armoura czy zamienić bowy na kusze )
"Aby być niepospolitym graczem, trzeba zacząć od pospolitego grania."

WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2

ODPOWIEDZ