Multi-Combat i brak modeli wroga

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

1).czyli wszystkie jednostki pozostaja w combacie, tak? poprostu sie je przesuwa?

to teraz powiedzcie mi jakie bedzie ustaiwnie tych jednsotek - jesli przeciwnika zdejmuje sie tak samo jak przy ostrzale - czyli z bokow - to wszystkie oddzialy HE beda musialy sie przesunac ku srodkowi oddzialu lucznikoów (tak by max ich walczylo), dobrze to rozumiem?

a teraz graficznie - z zachowaniem ukladu w dwoch wymiarach
PRZED:
....................................................................................EE
....................................................................................EE
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
....DDDBDD.......CC
............................CC
............................CC
PO:
....................................................EE
....................................................EE
.................................................AAAAA
...........................................DDDBDDCC
.............................................................CC
.............................................................CC
- została srodkowa piatka luczników TK
- oddzialy HE zostały poprzesuwane (na tym rys bylyby to ok 10-11" - w rzeczywistosci takich dlugich regonow sie nie spotyka, wiec przesuniecia wynosily by ok 4-5" - co nadal jest dosc znaczaca odlegloscia jesli chodzi o widocznosc danego oddzialu przez przeciwnika, cz tez ewetulna trase pogoni - jesli zamiast TK byla by inna armia)


2. czy mozna takie rozwiazania uznac za zgodne z RB i jedyne wlasciwe - nie lubie jak powstaja niejednoznacznosci na polu bitwy.

pozdrawiam.
Obrazek

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

tak tyle że jeśli orzeł stykał sie kant w kant z jakiegoś powodu to dalej tak bedzie

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

Gogol pisze:Tak mylisz się tylko w tym usunięciu orła i rydwanu z combata
Cytaty masz? Bo Twoja analogia z walka z tylu/boku oddzialu potwierdza moja opinie.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Gogol pisze:tak tyle że jeśli orzeł stykał sie kant w kant z jakiegoś powodu to dalej tak bedzie
czyli nie dochodzi to tego jeszcze to ze przy takich akcjach nie mozna zwiekszyc ilosci walczacych modeli :)


oby to byla wykladnia RB - bo jest to dosc jasne - ale jak znam zycie to na najblizszym turnieju spotkam sie z kilkoma roznymi interpretacjami.. :/
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

lith pisze:
Gogol pisze:Tak mylisz się tylko w tym usunięciu orła i rydwanu z combata
Cytaty masz? Bo Twoja analogia z walka z tylu/boku oddzialu potwierdza moja opinie.
w sumie po przejrzeniu RB moge stwierdzic ze nie widze mozliwosci przesuwania oddzialow w bok.
jest roznica w przesuwaniu w przód, gdy brakuje ranków (jak opisano w RB) a w przesuwaniu w bok.
nie ma tez nic napisane o odlaczaniu sie od combatu w takiej (lub podobnej) sytuacji.

chcialbym nowa LS (jak ja wybiora) jakos sie do tego szybko ustosunkowala:
a) bedzie tak jak jest, czyli balagan i kazdy gra po swojemu (czyli LS nic nie zrobi)
b) bedzie tak jak Gogol prawi, czyli przesuwamy figsy w bok
c) bedzie tak jak prawi Lith, czyli modele sa odlaczane od combatu.

oczywiscie stysfakcjonuja mnie tylko opcje b lub c :)

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

powinno byc b) bo nie ma mozliwosci wyjsc z combatu jesli sie on nie skanczyl lub nie ma mozliwosci walczyc z przeciwnikiem... mozliwosc jest, combat sie nie skonczyl. tyle gdybania wg mnie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ