8 WFB edycja TYLKO PLOTKI I FAKTY, BEZ SPAMU

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Re: 8 WFB edycja TYLKO PLOTKI I FAKTY, BEZ SPAMU

Post autor: Doman- »

niech będzie;p
dobra nie spamujmy tu :wink:
mamy od tego inny temat;d

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

no chodziło mi o czempiona czy tam dowódce :oops:

Garbin
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Garbin »

No dobra, widzialem ksiazeczke i moge potwierdzic kilka kolejnych rzeczy:

Fear- jak nie zdasz to WS leci w dol do 1. zdaje sie co ture.

Terror - Tak jak fear, ale jak zaszarzuje sie terrorysta, to Ld albo flee. Nie ma terroru w 6" od modelu z terrorem.

Muzyk tak jak byl i dodatkowo na poczatku ruchu unit moze zdac Ld zeby sie zreformowac. Jak zda, to robi reform i moze sie ruszyc (nie marszuje) i sobie postrzelac. Jak sie Ld nie zda, to oddziall robi normalny reform z normalnymi konsekwencjami (nie rusza sie, nie strzela, itd.).

Nie ma turnow w sekcji ruchu, wiec trzeba zrobic reform zeby sie obocic na bok (no ewentualnie wheel jak komus starczy ruchu).

WSZYSTKO strzela z 2ch rzedow, luki jak nie robia S&S i sie nie ruszyly to wala z 2ch +1/2 (zaokraglajac w gore z kazdego kolejnego)

Szarze sa M+2d6 (kawaleria, latacze, m7+ maja 3d6 i wybieraja 2 najwyzsze)

Frenzy jak bylo, ale jezeli istnieje mozliwosc zaatakowania (vide sa w zasiegu swojego M+12 od jakiejs jednostki przeciwnika, to musza zdac Ld albo deklaruja szarze)

Hatred podobno daje re-roll na to hit i to wound w pierwszej turze walki (nie widzialem tego na wasne oczy, bo juz wychodzilem ze sklepu, wiec prosze nie brac mnie za slowo:P)

Nie mozna deklarowac S&S na jednostki z random movement (np. abominacja/doomwheel/spawn), jednostka taka jak wejdzie w combat, to traktuje sie ja jak szrzujaca, jezeli ma wejsc w kontakt z impassible terrain/friendly unit, to zatrzymuje sie 1" away.

Wszystko wali z 2 szeregow ale tylko do przodu/ trupy zchodza z tylu unitu. Supporting attacks (te z 2giego rzedu i dalej) piechota wykonuj z A1 ale z bonusami za bron. Kawa tez 1 atak na model ale tylko jezdziec. Ogre sized do 3 atakow z tylu. (tutaj nie jestem pewien czy wystarczy miec powiedzmy 6 ogrow 2x3 i juz wala wszystkie, czy najpierw trzeba zdobyc status hordy)

Horda - jak masz unit 10 szeroki (6 dla ogre sized/juggerow) to walisz do przodu z dodatkowego rzedu.

Stubborn - Oddzial daje stubborn herosowi i na odwrot. Stubborn pozwala na zdawanie Ld na niemodyfikowanej Ld ale mozesz uzyc do tego testu Ld generala jak jest w zasiegu (jego Ld nadal jest niemodyfikowana). Jak masz wiecej rankow niz jednostka z najwieksza iloscia rankow przeciwnika, to jestes stubborn (niewazne czy masz oddzialy na flankach/tyle czy gdziekolwiek - masz wiecej, to jestes stubborn).

MResistace daje + do ward save przeciwko magic missiles.
MR1 +1
MR2 +2
MR3 +3 - Przyklad: flesh hounds maja 5+ ward normalnie i MR3, wiec maja 2+ warda na pociski z magii. :P

Podzial herosow jest 25/25 i nie ma zandych limitow na duplikowanie.
core to min 25%
nie wiecej niz 3x taki sam special
nie wiecej niz 2x taki sam rare

Armia jest legalna jak masz generala i minimum 3 oddzialy (ktore nie musza byc corowe).
Przyklad: elektryk,jeden unit 500 savow i 2 oddzialy globadierow = legalna armia.

Katapa jest S3(9) D6woundow i pozwala na save.

Bolec jest S6 D3 woundy no armour save, wytraca sile tak jak teraz

Cannon jest S10 D6 woundow i pozwala na save, wytraca sile jak bolec (wiec kolo w 8 rzedzie goblinskiej piechoty moze zatrzymac kule armatnia reka... :/)

Dispel Scroll jest 0-1 jak wszystkie inne przedmioty. Sa za to duze DS so to robia poza dispelowaniem dodtkowe kuku magowi.

Tyle co pamietam narazie... Jak cos, to patrzcie na liste na warseerze - tam wszystko jest i w 95% jest prawdziwe.

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

2,5h przeglądałem booka z pandą dziś:

-Redirect jak w 6ed,redirectujesz gdzie chcesz w widzialny oddział
-Standandshoot tylko do pierwszego oddziału szarżującego
-Fajnie pokazany align jednostki szarżowanej do szarzującego
-gdzie twój oddział ucieka przez wroga to rzucasz każdym modelem na dangourus terrein.
-Irrestibble force= Ifka i miscast.Miscast jest po wyniku czaru.
-jesli rzucasz czas z 2 kosci to czary nie wchodza na wyniku 1 i 2Jak nie wejdzie przez to-nie rzucasz czaru do konca tury..Blokuje wskrzanie u vampirow?.
-mozesz miec sejva max 1+,nie wiem czy chodzi o sam rzut czy wogole
-modyfikacja sejvu od S4,nie jak bylo mowione od s5
-ASF+większa I=przezuty trafień
-zianie max 1 w grze,max 1 w 1 turze,2d6 hitow w CC liczone do CRa albo normalny breath,mozna ziac po marszu
-Fast tak jak bylo mowiona 12' przed bitwa
-frenzy,+1 atak dla jezdzca,trzeba zdac liderke albo szarzujesz do najblizszego
-NIE MA +1 CRa za feara(szukalem dokladnie,moze przeoczylem)
-LATAJACA KAWALERIA MA ZASADE FASTA,YEAH
-MR ward od magii,tak jak bylo mowione
-nie wyczytalem w hejcie ze trzeba gonic/overunnowac
-głupota tak samo z tym że ruszasz sie d6 jak nie zdasz
-quick to fire-javeliny i plujki nie maja kar za ruch(ale za dystants chyba tak)
-charioty nie gina od S10,nie maja Stompa
-Grapeshot 12''artyleryjska,S5 armour piercing
-missfire maszyn ujednolicony,1i2=wybuchasz
-katapulta S3(9)
-Atak stomp +1 dla ogropodobnych z bazowa sila,ASL,dla largetargerów d6 hitów
-katapulty moga strzelac jak nie maja line of sighta tylko ze wtedy scaterruje sie w przypadku hit od jego strzalki,mozna wrocic o BS strzelajacego
Obrazek

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

ASF + większa inicjatywa czy większa i równa to re- roll hitów ?

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5907
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

czyli nie ma ograniczeń % na special i rare ?? :twisted:

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Loremaster pisze:ASF + większa inicjatywa czy większa i równa to re- roll hitów ?
Większa i równa.
Manfred pisze:czyli nie ma ograniczeń % na special i rare ?? :twisted:
:twisted:

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

MR się dodaje ?

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Tak.

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

jest nowa zasada, nazywa sie devastating charge daje +1 atak w szarzy . Ciekawe które jednostki to dostaną

Awatar użytkownika
jamakot
Wodzirej
Posty: 688
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jamakot »

to jak wh40k :)
]arrrr

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

chyba tą zasade dostaną duże jednostki typu treekiny i ogry:D

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

Widzisz MAĆKO a ty sie martwiłeś :twisted:
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jak to jest z tymi dwurakami w końcu? Ktoś kto widział booka mógłby napisać?

swordmasterzy idą do lamusa czy rzezają? :)

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

ASF i przerzut hita przeciwko mniejszej i równej inicjatywie, więc chyba nie jest źle :)
WG erraty HE zatrzymują ASF z great weaponami, u nich nie znosi się on z asl.

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Ja nie wierzę że ktoś już nie ma erraty do AB:P Jak ktoś posiada do WE to bardzo prosze o link albo wysłać mi na adres maciejrusztyn@gmail.com.
Z góry dziekuje:)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

MAĆKO pisze:Ja nie wierzę że ktoś już nie ma erraty do AB:P Jak ktoś posiada do WE to bardzo prosze o link albo wysłać mi na adres maciejrusztyn@gmail.com.
Z góry dziekuje:)
Erraty mają być wypuszczone na głównej stronie internetowej GW, a nie razem z RB. Będą parę dni przed premierą i są to zupełnie oddzielne dokumenty. Na razie to co będzie w erratach to tylko przypuszczenia i nadzieje, gdziekolwiek byś tego szukał, no chyba, że u samiuteńkiego źródła. Tak będzie aż do samego dnia ich wypuszczenia, więc trzeba czekać bo nie sądzę by ktokolwiek miał do nich dostęp.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Jak macie pytania to walcie do Wujka Tomka, on Wam chętnie odpowie :D

Biorąc pod uwagę ostatnie parę postów garść info:

Co do dwuraków: zasada ASF i ASL naraz znoszą się po prostu, tak, jakby żadnej z nich nie było. Bije się po inicjatywie po prostu, czyli całkiem niezła wiadomość dla elfików.

Devastating Charge ma 1 przedmiot magiczny, i chyba tylko tyle.

Treekiny są sklasyfikowane jako monstrous infantry, co daje im Stomp, oraz 3d6 i wybór 2 najwyższych na losowym ruchu (szarże itp).

Stomp (ogrowo-monstrusowa rzecz), jak i Thunderstomp (hydro-smokowa rzecz) działają wyłącznie na Swarmy, War Beasty (takie rzeczy jak psy chaosu) oraz Infantry. Na resztę typów jednostek nie działa.
Obrazek

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Post pod postem, ale news jest syty:

Maszynki
- zasada ogólna ważna dla maszyn: mierzy się to co się chce i kiedy się chce
- liczy się tylko model maszyny (załoga pokazuje tylko ile ran ma maszyna, a ma ona tyle ran ile żyjących załogantów)
- maszynę ranimy na T maszyny, każda rana to ściągnięty załogant (jedna rana mniej maszyny)
- maszyny nigdy nie uciekają (spanikowane przez turę nie strzelają), po niezdanym Break Teście umierają
- maszyny oblewają automatycznie każdy test (poza Ld i T)
- na każdy template nie ma partiali: co dotknięte to trafione
- działa nie kasują AS (tylko modyfikator za siłę)
- działa małe jak i duże mają S10, oraz Multiple Wounds (d6) (tak, także te DoW oraz Dwarfickie, różni się tylko zasięg!)
- gdy strzał z działa nie zabije modelu, to dalej już nie leci (jak przebicie bolca). Dotyczy tylko modeli wieloranowych (Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Monsters)
- katapulty nie kasują AS (tylko ewentualny modyfikator za siłę)
- katapulty mają teraz profil S3(9), Multiple Wounds (d6) wyłącznie pod dziurką
- katapulty mogą strzelać do rzeczy poza LoS, ale wtedy na gdy wypadnie Hit scatteruje strzał o to co wypadło na Artillery Dice - BS załogi
- tabelki misfire są 2: dla katapult i dla broni używających prochu. Katapulty to: 1-zniszczone; 2,3-dwie tury nie strzela; 4,5,6-w tej nie strzela, dla broni prochowych: 1,2-zniszczone; 3,4-dwie tury nie strzela; 5,6-w tej nie strzela



Jak Was coś interesuje szczególnie to piszcie postaram się zaspokoić Waszą ciekawość, dodam tylko, że magia będzie, hmmm, destrukcyjna!



A graczy Dwarfów proszę o nie marudzenie nadmierne w temacie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Ja dzisiaj zagrałem jedną grę na 8ed
Ja VC angol DoCH
Keeper generalnie robi sieczkę - extra D6 ataków co turę daje naprawdę sporo. Rozmontował mi 30 ghouli w 2 tury
Tak samo z Vargami :D D6 co turę kozacka sprawa.
Szukaliśmy w 3ech RB czy single model dalej widzi 360 i jakoś nie znaleźliśmy nic.
Fajne jest to, że magowie w turze dispela na 6 dają dodatkową kostkę.
Magia IMO jest naprawdę fajna a tabelka MC mordercza.
2 tura total na 3 kościach - 2x6 i na efekcie 10 i d3lvl i po lordzię i jego czarowaniu eheheh
Obrazek

ODPOWIEDZ