8 WFB edycja TYLKO PLOTKI I FAKTY, BEZ SPAMU

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Re: 8 WFB edycja TYLKO PLOTKI I FAKTY, BEZ SPAMU

Post autor: tomekjar »

debelial pisze:1. Na jakiej zasadzie określa się czy oddział zdąży ze S&S?
2. Jak działają Supportive Attacks przy monstrous infantry - czy tam też jest to tylko jeden atak?
3. Czy Stomp i Thunderstomp działają zawsze czy tylko w szarży?
4. Czy lanca daje w szarży bonus do inicjatywy?
z góry dzięki :D
1. Można robić S&S jeśli odległość do pokonania jest większa od M szarżującego
2. Do 3 ataków z modelu.
3. Działają zawsze
4. Nie daje bonusu do inicjatywy

MUKER pisze:Co robi teraz każdy z command group?
Jak się ma robienie testów LD na pewne manewry (reform, maszerowanie gdy wróg blokuje), czy jest jak tak to gdzie?
O ile dobrze rozumie mając M4 szarżuję na 4+ 5+2 i nie dochodzę, to palę na 5?
- Sztandar tak jak teraz: bonus +1 do CR. Ale ale: sztandar umiera jak oddział się zbreakuje, nie trzeba gonić, na zawsze przepada. Model sztandarowego zastępuje się zwyklakiem. Co lepsze: BSB także po niezdanym Breaku umiera, jego niczym nie zastępujemy :D
- Muzyk tak jak teraz daje +1 Ld do zbierania się, +1 do CR w przypadku remisu, oraz pozwala na Swift Reform (deklarujesz taką akcję w Remaining Moves, rzucasz Ld: jak nie zdasz robisz reform ze wszystkimi konsekwencjami, jak zdasz robisz reform, po którym możesz iść (nie maszerować) oraz strzelać (liczysz się zawsze jak ruszony)
- Czempion jak do tej pory, ale odmówienie challenge nigdy nie przesuwa czempiona do tyłu, po prostu olewa wyzwanie

Marsz robisz bez Ld jak przeciwnika nie ma w 8", jak w 8" jest, to musisz zdać Ld, by móc maszerować.
Reform bez Ld, ale jak chcesz się ruszyć po reformie, to musisz mieć muzyka w oddziale i zdać Ld. Należy pamiętać, że jak się próbuje zrobić Swift Reform i się nie uda, to trzeba zrobić zwykły reform i nici z ruszania się / strzelania.

Palenie szarży to wyższy wynik z 2 kostek rzuconych na zasięg szarży niezależnie od M. Tak, to możliwe, by latacze paliły szarżę na 5 cali np :D
Murmandamus pisze:jak działą panika w tej edycji? Co daje hate?
Najpierw Hate, bo krótszy :D
Daje przerzuty to hit w pierwszej turze walki, nie ma obowiązku Overrunowania, ani gonienia!

Panika
Należy przetestować Ld, jeśli:
- stracimy 25% modeli w oddziale
- w 6" nasz oddział zostanie zniszczony (niezależnie od wielkości, 1 skink biegający sam zastrzelony z łuku to już panika w 6" )
- w 6" nasz oddział się zbreakuje (niezależnie od wielkości)
- nasz oddział przebiegnie przez oddział (niezależnie od wielkości)

Panikę testuje się od razu po wystąpienia okoliczności zmuszających do paniki. Testuje się tylko raz na daną fazę.

Ucieczka następuje poprzez odwrócenie oddziału tyłem do zagrożenia i porusza się oddział 2d6 cali, którym to zagrożeniem jest:
- w przypadku straty 25% od oddziału , który zadał najwięcej strat
- w każdym innym przypadku od najbliższego oddziału przeciwnika

Następnie ucieka się już do końca w kierunku, w którym patrzy oddział, nie do krawędzi. Przebiegając przez wrogi oddział (dowolnego rozmiaru), lub impassable terrain rzucamy za każdy model w oddziale na Dangerous Terrain (rzut d6, na 1 rana bez AS), czyli nie ma już rozbijania się. Można się zbierać bez problemów do 25% liczebności oddziału, jak jest poniżej, to tylko na dwóch '1' się oddział zbiera
Obrazek

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Garbin pisze:Nie chce mi sie jechac i samemu sprawdzic, wiec jakbyc mogl zerknac:

- Flanki i rear - jak sie dokladnie zdobywa i czy jezeli wytluke caly tylni rzad to ktos mi oddaje (skoro trupy zdejmuje sie z tylu.. :P)?

- Czy sa jakies zmiany w pursue off the table - dokladniej: czy jak jednostka wraca z poza stolu, to czy moze marszowac/szarzowac?

- terror - czy jak szrzuje jednostke z terrorem to jak nie zdam Ld to jest flee czy tylko ws do 1 (wiem, ze jak unit z terrorem szarzuje i nie zdam Ld to jest flee, ale jak jest w druga strone).
1. Zdobywasz je poprzez szarżę na bok / tył :D Po prostu. Jak masz 1 model na flance przeciwnika, to masz bok. Jeśli chodzi o trupy: z tego co jest w Rulebooku, to wygląda na to, że po szarży nikt nie odda.
2. Wystawiasz oddział tak, by tyłem dotykał krawędzi, następnie możesz się ruszyć, ale nie maszerować.
3. Fear - testowanie Ld co turę walki: niezdanie to WS1
Terror - Fear + jeśli terrorysta szarżuje, to cel musi zdać test paniki: niezdanie to Flee. Działa to tylko jak terrorysta szarżuje, w żadnym innym przypadku
Fear daje odporność na Fear oraz Terror staje się Fearem, Terror daje odporność na Fear i Terror.

Co ciekawe, oddział musi składać się całkowicie z Fearujących lub Terrorujących / odpornych na fear lub terror modeli, żeby nie musieć testować Fearu/Terroru. Na przykład mając 5 Knechtów z WoC (mają Fear), a w nich mag na koniu (nie ma Fear) i szarżuje taki oddział smok, to cały oddział Knechtów najpierw zdaje panikę (jak nie zda, to cały oddział ucieka), a potem w walce zdaje Fear (ale za to niezdanie oznacza, że tylko modele bez Feara / odporności na Fear mają obniżony WS)

Co ciekawe, ItP zabrania mówić Flee jak większość modeli w oddziale ma tę zdolność. Innymi słowy mając np bohatera z Frenzy w łucznikach bez ItP można zadeklarować Flee.
Obrazek

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

a mając bohatera z frenzy w niesfrenzowanym odziale to bohater jest wyciągany/odział szarżuje z nim?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Jak mamy choć jeden model z Frenzy w oddziale, to cały oddział musi deklarować szarżę, lub powstrzymywać się od deklarowania.
Obrazek

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Trzy pytanka, z góry dzięki za odpowiedź:

1.Czy minusy do strzelania się zmieniły?
2.Czy gonienie po wygranej walce wygląda tak samo?
3.Czy katapulta ma minimalny zasięg?
Obrazek

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

i jeszcze jedno, czy po gonitwie oddział będzia miał coś takego jak darmomy reform ??
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

Panowie zaprzyjazniony sklep internetowy z wawki wystawil wlasnie gratke dla nas :)
osobiscie polecam, radze korzystac poki gorace :D

http://www.allegro.pl/item1091994963_wa ... zedaz.html

163 zeta :D
pelna gwarancja :)

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Voodoo pisze:Trzy pytanka, z góry dzięki za odpowiedź:

1.Czy minusy do strzelania się zmieniły?
2.Czy gonienie po wygranej walce wygląda tak samo?
3.Czy katapulta ma minimalny zasięg?
1. Nie zauważyłem. Oprócz tego, że Pistolety i Thrown Weapons mają Quick to Fire ( brak kary za ruch, zawsze mogą robić S&S), więc muszą brać pod uwagę zasięg daleki przy modyfikatorach.

2. Podobnie jak teraz:
Możesz się powstrzymać lub gonić.
- Jak powstrzymujesz się, to masz reform
- Jak się nie powstrzymujesz, to goniący i uciekający rzucają 2d6, jak goniący ma więcej to zniszczył oddział uciekający. Jak uciekający ma więcej, to odwraca się tyłem do wroga i idzie 2d6, potem rusza się prostu za wrogiem oddział goniący wyrzucone 2d6. Wpadnięcie na:
+swój oddział to ustawienie się cal od niego
+impassable terrain to ustawienie się cal od niego
+nieuciekający oddział przeciwnika to szarża udana, tylko Hold możliwy
+uciekający oddział przeciwnika, to dostawiasz się do uciekającego oddziału, po czym zdejmujesz go jako zniszczony. Następnie masz reform

3. Zasięg 12-60"


@kubon
patrz punkt 2
Obrazek

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

A jest modyfikator za S&S? Strzelają tylko 2 szeregi, niezależnie od broni, tak?

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Tandor92 pisze:A jest modyfikator za S&S? Strzelają tylko 2 szeregi, niezależnie od broni, tak?
Tak, jest modyfikator -1 to hit za S&S
Strzelają 2 szeregi zawsze, ponadto wszystkie łuki mają zasadę Volley Fire: jeśli oddział się nie ruszał i nie jest to S&S, to oprócz 2 pierwszych szeregów strzela też połowa każdego kolejnego (zaokrąglając w górę).
Obrazek

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Hehe jaki koncert życzeń:P

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

jak by ktoś wkleił skrótowo listę magic itemów w sposób nie łamiący praw autorskich ;)

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Czyli jaki sposób Furion? Możesz zapodać przykład?
Obrazek

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

Były chyba na 2 stronie :P
edit. Kiedyś gdzieś było ale chyba w starym wątku :P
Ostatnio zmieniony 24 cze 2010, o 11:50 przez kubon, łącznie zmieniany 1 raz.
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1239

Post autor: Big Boss M. »

Czy jest SV od katapulty?

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

@Aryjczyk tak

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Na jakiej podstawce umieszcza się maszyny?

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Na żadnej, wszystko mierzy się do samej maszyny (jak szarżujesz i dotkniesz lufty, to doszedłeś, nic nie alignujesz .Za to maszyny nie mają stref, więc nigdy nie zaszarżujesz ich na bok np), a w walce wręcz bije się z nią zawsze max 6 modeli niezależnie od ilości walczących oddziałów. (Monstrous Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts liczone za 3 modele, a Monstery (z jeźdźcem, czy bez) za 5 modeli). Co turę walki wybierasz, które modele znajdą się w grupie walczącej, mogą być to modele z dowolnego miejsca oddziału, liczone są jakby się stykały z działem. Bije się na WS załogi i na jej T. Niezdany Break Test i działo zostaje zniszczone.

Symbolizuje to otoczenie działa przez część członków oddziału i szturm, podczas gdy reszta stoi z tyłu i robi tłum :D
Obrazek

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

To jak jest w końcu z obsługantami ?? Podobno mie;li byc, na jednej podstawce. czy w takim razie będą na osobnych podstawkach czy nie będize ich w ogóle :P ?
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Są jak Handlersi: nie są ważni, nie szarżuje się do nich oni sami atakują, ale nie muszą w żaden sposób się stykać, są niejako dekoracyjni. Tylu ilu ich = ilość pozostałych ran maszyny.
Obrazek

ODPOWIEDZ