1. Można robić S&S jeśli odległość do pokonania jest większa od M szarżującegodebelial pisze:1. Na jakiej zasadzie określa się czy oddział zdąży ze S&S?
2. Jak działają Supportive Attacks przy monstrous infantry - czy tam też jest to tylko jeden atak?
3. Czy Stomp i Thunderstomp działają zawsze czy tylko w szarży?
4. Czy lanca daje w szarży bonus do inicjatywy?
z góry dzięki
2. Do 3 ataków z modelu.
3. Działają zawsze
4. Nie daje bonusu do inicjatywy
- Sztandar tak jak teraz: bonus +1 do CR. Ale ale: sztandar umiera jak oddział się zbreakuje, nie trzeba gonić, na zawsze przepada. Model sztandarowego zastępuje się zwyklakiem. Co lepsze: BSB także po niezdanym Breaku umiera, jego niczym nie zastępujemyMUKER pisze:Co robi teraz każdy z command group?
Jak się ma robienie testów LD na pewne manewry (reform, maszerowanie gdy wróg blokuje), czy jest jak tak to gdzie?
O ile dobrze rozumie mając M4 szarżuję na 4+ 5+2 i nie dochodzę, to palę na 5?

- Muzyk tak jak teraz daje +1 Ld do zbierania się, +1 do CR w przypadku remisu, oraz pozwala na Swift Reform (deklarujesz taką akcję w Remaining Moves, rzucasz Ld: jak nie zdasz robisz reform ze wszystkimi konsekwencjami, jak zdasz robisz reform, po którym możesz iść (nie maszerować) oraz strzelać (liczysz się zawsze jak ruszony)
- Czempion jak do tej pory, ale odmówienie challenge nigdy nie przesuwa czempiona do tyłu, po prostu olewa wyzwanie
Marsz robisz bez Ld jak przeciwnika nie ma w 8", jak w 8" jest, to musisz zdać Ld, by móc maszerować.
Reform bez Ld, ale jak chcesz się ruszyć po reformie, to musisz mieć muzyka w oddziale i zdać Ld. Należy pamiętać, że jak się próbuje zrobić Swift Reform i się nie uda, to trzeba zrobić zwykły reform i nici z ruszania się / strzelania.
Palenie szarży to wyższy wynik z 2 kostek rzuconych na zasięg szarży niezależnie od M. Tak, to możliwe, by latacze paliły szarżę na 5 cali np

Najpierw Hate, bo krótszyMurmandamus pisze:jak działą panika w tej edycji? Co daje hate?

Daje przerzuty to hit w pierwszej turze walki, nie ma obowiązku Overrunowania, ani gonienia!
Panika
Należy przetestować Ld, jeśli:
- stracimy 25% modeli w oddziale
- w 6" nasz oddział zostanie zniszczony (niezależnie od wielkości, 1 skink biegający sam zastrzelony z łuku to już panika w 6" )
- w 6" nasz oddział się zbreakuje (niezależnie od wielkości)
- nasz oddział przebiegnie przez oddział (niezależnie od wielkości)
Panikę testuje się od razu po wystąpienia okoliczności zmuszających do paniki. Testuje się tylko raz na daną fazę.
Ucieczka następuje poprzez odwrócenie oddziału tyłem do zagrożenia i porusza się oddział 2d6 cali, którym to zagrożeniem jest:
- w przypadku straty 25% od oddziału , który zadał najwięcej strat
- w każdym innym przypadku od najbliższego oddziału przeciwnika
Następnie ucieka się już do końca w kierunku, w którym patrzy oddział, nie do krawędzi. Przebiegając przez wrogi oddział (dowolnego rozmiaru), lub impassable terrain rzucamy za każdy model w oddziale na Dangerous Terrain (rzut d6, na 1 rana bez AS), czyli nie ma już rozbijania się. Można się zbierać bez problemów do 25% liczebności oddziału, jak jest poniżej, to tylko na dwóch '1' się oddział zbiera