Deathstar by Andrzej

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Re: HE 2500 (8ed) deathstar by Andrzej

Post autor: zaf »

Jest też inna, stara metoda. Jesteś, złóżmy, 8 cali ode mnie. Idę na dziesięć cali pod skosem i ustawiam się mniej więcej tak.
w nowej ed nielegalna :roll:

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Z chęcią bym się z tym sprawdził. W ostatniej bitwie z HE wielki kloc WL nawet nie zauważył, kiedy poszedł do warpa. Mam wrażenie, że purple sun nie wystarcza na wszystko.

Co do Hoteka - poczekajcie. Zapisy w FAQ, Erracie i rulebooku naprawdę dają sporo do myślenia. I ciężko określić, jak to gówno działa.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Dokładnie... FaQ mówi co innego a opis przedmiotu w erracie mówi co innego.
Paskudny uśmiech power gamera

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

zafael pisze:
Jest też inna, stara metoda. Jesteś, złóżmy, 8 cali ode mnie. Idę na dziesięć cali pod skosem i ustawiam się mniej więcej tak.
w nowej ed nielegalna :roll:
Może napisałbyś coś więcej? Na przykład, dlaczego? Nie umiem czytać w myślach i nie wiem o co Ci chodzi.

Jankiel pisze:Z chęcią bym się z tym sprawdził. W ostatniej bitwie z HE wielki kloc WL nawet nie zauważył, kiedy poszedł do warpa. Mam wrażenie, że purple sun nie wystarcza na wszystko.
Ale wtedy było ich 10 mniej, nie walili z trzech szeregów i nie mieli przerzutów.
Bardzo chętnie zagram. Możemy się umówić w katowickim bardzie między 12 a 16 lipca.

Jankiel pisze:Co do Hoteka - poczekajcie.
Poczekamy. I trzymamy kciuki :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

chyba chodzi o to że trzeba się dosuwać :wink: albo że walczą całe ranki :mrgreen:
Paskudny uśmiech power gamera

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ok, to znajdź mi taką zasadę. Ba ja takiej nie widzę.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Koziorożec
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Koziorożec »

ile ataków od frontu w sumie wypłaca ten kloc WL ?

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Andrzej pisze:Ok, to znajdź mi taką zasadę. Ba ja takiej nie widzę.
Ja też nie, ale on coś pod nosem mruczy :lol2:
Koziorożec pisze:ile ataków od frontu w sumie wypłaca ten kloc WL ?
31
<pierwszy szereg + czempion = 11 + drugi szereg = 10 + trzeci szereg z tytułu "horde" = 10>
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ale wtedy było ich 10 mniej, nie walili z trzech szeregów i nie mieli przerzutów.
Grałem w czwartek z nowymi - było ich 30. Po trzech zionięciach zostało 6. Breath weapon jest teraz bardzo groźny, imo, że jednorazowy. Po pierwszym zionięciu nie walisz już trzech szeregów, a po turze hth możesz już uderzać z jednego.
ile ataków od frontu w sumie wypłaca ten kloc WL ?
Zależy w co. W monstera 12, jeśli nikt wcześniej nie zginie. W normalny kloc piechoty 22. 31 to może wypłaci w inną hordę.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Jankiel pisze:Grałem w czwartek z nowymi - było ich 30. Po trzech zionięciach zostało 6. Breath weapon jest teraz bardzo groźny, imo, że jednorazowy. Po pierwszym zionięciu nie walisz już trzech szeregów, a po turze hth możesz już uderzać z jednego.
I nie zadał ani jednej rany w hydre? Ani z magii, ani z 55 łuczników? Tym bardziej chętnie z Tobą zagram. Nic tak nie poprawia skilla, jak solidny oklep. Od Ciebie dostałem maskę, i dzięki temu Dimitrowi który miał Twoją rozpę zrobiłem 13:7 :)

Jab pisze:
Andrzej pisze:Ok, to znajdź mi taką zasadę. Ba ja takiej nie widzę.
Ja też nie, ale on coś pod nosem mruczy :lol2:
Tak, Zafael ma czasem dziwne interpretacje zasad :)

Tak czy inaczej, czekam na wyjaśnienie.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
amadeus
Mudżahedin
Posty: 287
Lokalizacja: Sucha Beskidzka/Andrychów

Post autor: amadeus »

Z tego wychodzi że kamikaze Alter Noble z Amber pendant (dwurak albo druga broń) ma największe szanse go ubić?
Wiem mówiłeś o challenge tylko jeżeli z overkilla zrobię +3 chociaż i +1 za szarżę to przetrwam by w kolejnej turze bić tylko po BSB
oczywiście to też tylko teoria a jak już wspomniałem gościu i tak nastawia się na kamikaze :)
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Pamiętaj, że to działa tylko w B2B, czyli i tak dostaniesz 6 ataków zanim uderzysz. A jak nie daj boże będzie tam arcymag, to wyzwę Cię nim na challenge i możesz sobie pomachać dwurakiem w powietrzu :)

Ale jakiś sposób to jest.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
amadeus
Mudżahedin
Posty: 287
Lokalizacja: Sucha Beskidzka/Andrychów

Post autor: amadeus »

Aż dziwne że tak splewili ten przedmiot dając jednocześnie mieczyk z ASF za 25 pkt :/
no i właśnie to jest moja odpowiedź użyłbym w takim razie tego mieczyka mam większą I no i dodatkowo należą mi się przerzuty do tego daje duszka co daje d6 magicznych zatrutych ataków
opcji może być kilka np jednocześnie z tą szarżą atakuje także oddziałem driadek z championem tylko po to by przyjąć kim innym tego chellenga :)
co człowiek to pomysł w tym przypadku ale przyznasz że taki alter wydaje się chyba najrozsądniejsza opcją na i tak niezniszczalny klocek w walce wręcz jaki posiadasz
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Dziś rozegrałem pierwszą bitwę na zasady 8 edycji (2250 ptk) przeciwko krasnoludom. Dokładnie nie pamiętam krasiowej rozpiski ale przytoczę ile się da.

Arcymag (4 lv.) BoH - 360 <Death> 6,5,4,2

Mage (2 lv) JotD + SI = 180 <life> 2,3

Mage (2 lv) starwood staff (+1 cast) = 175 <light> 1,6

Noble <bsb> foe bane + AoC = 160

15 Archers

10 Archers

10 Archers

10 Archers

11 Phenix guard + BoS + FCG

31 WL + FCG + czempion miał<ironcurse icon+ dragon helm+ GoC>

2x GE

Krasnolud zaś miał coś takiego:

Runlorda z kowadłem

Dragon slayera

BSB <bez żadnego magicznego sztandaru>

30 wojowników

30 lognów

chyba 20 slayerów

2x 16 kuszników

cannon

Katapa

Organki

Od razu powiem że musieliśmy kończyk gdzieś na początku 3 czy 4 rundy, ale parę spostrzeżeń mam:

BoH słaby na arcymagu, znacznie lepiej dać mu item dający + 1 cast +1 disspell, albo odporność na misscasta <imho najlepsze co można mu dać>, ponieważ prawie na pewno będziesz miał IF gdy rzucasz z 6 kości... podczas tej bitwy miałem 3 misscasty, a do tego jeden Xereus miał missfire i stał Sobie wesoło w moich PG <mój fart ^.^>

Krasnoludzka katapa nie jest taka groźna, <było trochę farta i 10 WL mi sprzątnął no ale ^^>

Xereus jest genialnym spellem, i seerstaff na dużym magu tak naprawdę nie ma sensu ponieważ, 4/6 spelli jest spora szansa na wylosowanie jej, a w dodatku na każdym dublecie na rzucanie na czary można wybrać jaki się chce spell więc ten item na dużych magach nie ma sensu.

WL <nawet po wycięciu 10 przez katapultę i strzał 15 kuszników> spisali się świetnie w jednej rundzie zabili koło 10 slayerów. <byli w zbyt ciasnej formacji aby wypłacić wszystkie 21 ataków> ale generalnie te przerzuty to świetna sprawa.

PG są bardzo twardzi i ta 11 w zupełności wystarczyła aby przetrzymać shooting.

Wylosowaliśmy ten skońny scenariusz <meeting engagment> i miałem sporego nie farta bo 2 małych magów + 2x10 archerów rzuciło 1 i potem nie mogli rzucać czarów boostujących na WL czy PG, więc tego akurat nie przetestowałem, choć takie było założenie tej rozpy :wink: >

Z drugiej strony nawet przy słabych rzutach na PD <np. 5+1> dzięki BoS/JotD/channeling i wyciągnąłem 11 PD co i tak jest sporo.
Co innego że przez misscasty wytraciłem chyba z 12 PD przez te 3 tury magii>

Tyle jeżeli chodzi o moje uwagi :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

amadeus pisze:Aż dziwne że tak splewili ten przedmiot dając jednocześnie mieczyk z ASF za 25 pkt :/
no i właśnie to jest moja odpowiedź użyłbym w takim razie tego mieczyka mam większą I no i dodatkowo należą mi się przerzuty do tego daje duszka co daje d6 magicznych zatrutych ataków
opcji może być kilka np jednocześnie z tą szarżą atakuje także oddziałem driadek z championem tylko po to by przyjąć kim innym tego chellenga :)
co człowiek to pomysł w tym przypadku ale przyznasz że taki alter wydaje się chyba najrozsądniejsza opcją na i tak niezniszczalny klocek w walce wręcz jaki posiadasz
No okej, zabijesz mi BSB. Ale ja w odpowiedzi zabijam Ci wszystko, czym we mnie wpadłeś. Ja straciłem 185 punktów, Ty o wiele więcej. A jaki jest rezultat? WL jak stali tak stoją i nadal nie masz ich czym zabić.
Poza tym będę dawał na arcym eteryczność+wyłączanie magicznych broni w b2b, więc możesz mieć ciężko :)


@ Jab

Zgadzam się z Twoimi wnioskami, wystarczy zagrać parę bitew żeby to wyszło. Taka rozpa będą teraz bardzo mocna, dopóki nie wyjdzie w BP np. WL max 20 :)

Gram jutro kolejną bitwę na ósmą, wrzucę raport jak mi poszło.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Tak, ale dzięki temu że akurat z krasnoludami grałem to miałem okazję wypróbować wszystkie itemy dające kopa w magii, i nie musiałem brać BSB z BotWD :wink:

Kolejną rzeczą którą się dowiedziałem to to że 4+ ward sava nie przechodzi na bohaterów, gdy są w oddziale :shock:
W sumie przed 7 edycją PG grałem może raz, dlatego bardzo się zdziwiłem gdy nagle się okazało że arcymag z BoH tak naprawdę nie ma żadnej ochorny, dlatego mówię, BoH nie jest dobre :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

nigdy PG nie dawali warda herosom w środku... Nie wiem skąd przyszlo Ci to do glowy. Czemu BoH jest zle? Po jednej bitwie chyba nie wiele można rzec. Widać, że te rozpy byly mile i nie wymaksowane. Jakby Krasnolud napchal się scrolami, to byś nie mowil, ze BoH jest zle, podobnie WE z przerzutami dispela mogą być bardzo uciązliwe i przeicie się nie będzie takie proste jak z innymi armiami, wspominalem orki na totemie i kradzieży kostki? :D
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Kosa pisze:nigdy PG nie dawali warda herosom w środku... Nie wiem skąd przyszlo Ci to do glowy. Czemu BoH jest zle? Po jednej bitwie chyba nie wiele można rzec. Widać, że te rozpy byly mile i nie wymaksowane. Jakby Krasnolud napchal się scrolami, to byś nie mowil, ze BoH jest zle, podobnie WE z przerzutami dispela mogą być bardzo uciązliwe i przeicie się nie będzie takie proste jak z innymi armiami, wspominalem orki na totemie i kradzieży kostki? :D
Krasnolud napchał się scrollami. I to też mu nie pomogło, ponieważ to jest zamknięte koło. Na krasnoludy <chyba się z tym nie będziesz kłócił> najlepsza jest 6 z death, która dosłownie masakruje mu armię. Zawsze rzucasz to z arcymaga, który ma przynajmniej +4 casta. Deklarujesz wiekszą albo mniejszą wersję i ... bierzesz te cudowne 6 kostek do ręki i rzucasz! Szansa na to że wypadnie IF jest ogromna. <Ja sam miałem 3 IF podczas krótkiej gry> i taki BoH po prostu staje się bezużyteczne, ponieważ IF i tak masz...

A teraz niespodziewanka! Cannony celują do twojego arcymaga wymuszając LOS! <a że on ma działa z magicznymi pociskami to robi się średnio przyjemnie> W dodatku katapa też ma ochotę na arcymaga i nagle okazuj się że masz bardziej przerypane niż rękaw szaty czarodzieja, ponieważ masz BoH, które nie daje Ci żadnej ochrony, A tak to bierzesz mu eteryczność i idziesz do combatu w ten sposób czyniąc go znacznie bezpieczniejszym.

A co do warda w PG to nie mambladego pojęcia co mi do głowy strzelio #-o

A co do kradzieży kostek i disspela. Dzięki BoS i JotD nawet przy rzucie 5,1 <czyli totalnie beznadziejnym> a krasiowy gracz miał scrolle kowadło itd... Ja wyciągnąłem 11 PD a on ledwo 8.
Paskudny uśmiech power gamera

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Grałem sobie wczoraj z wampirkami. Móglbym opisać tą bitwę, ale nie ma to wielkiego sensu. WL wspomagani słoneczkiem i snajperkami dosłownie zeżarli armię przeciwnika. W 3 turze stół był czysty, ja straciłem jednych łuczników i paru WL. Jestem trochę zniesmaczony tą grą, rozpiska grała sama, ja tylko przesuwałem figurki i rzucałem kośćmi, a przeciwnik zdejmował modele... :?

Ale jutro mam sparing z Jankielem na smoku i dwuch hydrach. Może będzie ciekawiej :)

Jab pisze: A co do kradzieży kostek i disspela. Dzięki BoS i JotD nawet przy rzucie 5,1 <czyli totalnie beznadziejnym> a krasiowy gracz miał scrolle kowadło itd... Ja wyciągnąłem 11 PD a on ledwo 8.
Też tak często mam, HE w tej edycji rządzą w fazie magii :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Nie martw się Andrzej. Ja też mam takie zdanie o takowej rozpisce. Chwilami to mi się głupio robiło. Z imperium jak grałem został tylko Tank, kloc Spearów i mały mag. Ja straciłem tylko 4 orły i łuki 315p...

Haje tak naprawdę mają i w dispellu i w castingu dużą przewagę nad przeciwnikiem. BoS i inne duperele :mrgreen:

ODPOWIEDZ