Wybór składu - ETC 2011
Moderator: swieta_barbara
Re: Wybór składu - ETC 2011
Ograniczenia mi się średnio podobają...
Zaczynając od formatu, który jest śmiesznie mały jak na prawdziwą bitwę (smoków już prawie nie zobaczymy, a w końcu są one jednym z symboli fantasy).
Obawa przed "armiami bunkrami" jest strasznie paniczna... nie dość że kasowanie steadfasta jest banalnie proste (rozumiem że stubborn za który płaci się w cenie modelu tez jest przez to kasowany?), to jeszcze ograniczenie liczby modeli w oddziale (czemu nie można wystawić 15 kawalerii?) - IMO ktoś tu na siłę próbował zrobić z tego 7 ed., czyli walkę małymi i mobilnymi oddziałami. Przy tych zasadach 6 kawalerii wpadająca od boku rozpędza prawie każdy klocek - nie podoba mi się to. Jeśli Disruption ma kasować steadfast to niech przynajmniej będzie na zasadach z RB (oddziały powinny być większe, a żeby to umożliwić trzeba zwiększyć format )
Przycięcie magii można jeszcze przeżyć, choć nie wiem czemu autorzy trzymają się tego samego formatu ograniczania co w poprzedniej edycji. Wcześniej kości PD i DD można było określić już na podstawie rozpiski - teraz jest to nie możliwe, więc i sposób wprowadzania restrykcji powinien ulec zmianie.
To tyle z moich przemyśleń po przeczytaniu draftu. Mo ze komuś się przydadzą
pozdrawiam
Zaczynając od formatu, który jest śmiesznie mały jak na prawdziwą bitwę (smoków już prawie nie zobaczymy, a w końcu są one jednym z symboli fantasy).
Obawa przed "armiami bunkrami" jest strasznie paniczna... nie dość że kasowanie steadfasta jest banalnie proste (rozumiem że stubborn za który płaci się w cenie modelu tez jest przez to kasowany?), to jeszcze ograniczenie liczby modeli w oddziale (czemu nie można wystawić 15 kawalerii?) - IMO ktoś tu na siłę próbował zrobić z tego 7 ed., czyli walkę małymi i mobilnymi oddziałami. Przy tych zasadach 6 kawalerii wpadająca od boku rozpędza prawie każdy klocek - nie podoba mi się to. Jeśli Disruption ma kasować steadfast to niech przynajmniej będzie na zasadach z RB (oddziały powinny być większe, a żeby to umożliwić trzeba zwiększyć format )
Przycięcie magii można jeszcze przeżyć, choć nie wiem czemu autorzy trzymają się tego samego formatu ograniczania co w poprzedniej edycji. Wcześniej kości PD i DD można było określić już na podstawie rozpiski - teraz jest to nie możliwe, więc i sposób wprowadzania restrykcji powinien ulec zmianie.
To tyle z moich przemyśleń po przeczytaniu draftu. Mo ze komuś się przydadzą
pozdrawiam
+1Jedy Knight pisze:Nie.Aldean pisze: ja jestem zadowolony ze steadfasta. idealne rozwiazanie;]
Wolałbym, żeby "disruption" robiło się jak w RB. (Dwa pełne szeregi po 5 modeli, z ewentualnym ukłonem w stronę Lanc.)
Tam jeszcze nic nie jest idealne, ale to niezła podstawa. IMHO itd.
Mimo wszystko jest różnica – 24 można rozkręcić jakąś wielką kanapką(aczkolwiek żeby to zrobić trzeba zatrzymać na 1 turę wszystkie popychaczki… które to właśnie bym jakoś przyciął(recast)Grolshek pisze:Biedni GG będą biegać w 24 zamiast w 30... Nadal z regenką i 2+ 2+ ...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
I dostaniesz na tę kanapkę drugie 24 sztuki poparte mentalną presją 2x30 ghuli Policzyłem na szybko... 2x24 gwardii, 2x30 ghuli, bohaterowie jak trzeba, jakieś wraithy i odrobina śmieci wchodzi...
Ostatnio zmieniony 5 paź 2010, o 13:44 przez Grolshek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Grolshek pisze:Praktycznie nieścięta armia... Chyba ktoś lubi VC; oprócz wyczesanego kodeksu dostają brak przycięć...
Snippet from Secret Forum;
Jedy Knight pisze:....
BTW - here VC are too strong - we will cut them up during the FINAL CUT. Trying to restrict VC reminds me of Gary Lineker's saying; "22 armies play and in the end VC win anyway". Thank God we have Barb with us - when the time comes he can drive the stake through the beast's heart with the right amount of delicacy.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Moim zdaniem moznaby zrobic jeszcze mniejsze ograniczenia, gdyby przywrocono bazyliszkowe dostawienia. No ale huk, moze 30ego zrobimy turniej na ten AR, to bedzie mozna dac jakis feedback.
A tak w ogole to co robimy w koncu z wyborem kadry? Juz wiemy mniej wiecej jak to bedzie wygladac, wiec mozna sprobowac cos ustalic.
A tak w ogole to co robimy w koncu z wyborem kadry? Juz wiemy mniej wiecej jak to bedzie wygladac, wiec mozna sprobowac cos ustalic.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Na razie 2 do testowania - Polski i "Benowy". Ja tam wolę Polski.Dębek pisze:Jak wygląda sprawa LOSa?
Jeśli chcecie zrobić turniej na ten AR - można go lekko zmienić. To jest wstępna wersja, co nie oznacza że VC vs Dwarfs musi koniecznie na tym turnieju dawać 20-0.
Ze scenariuszy - B&G.
Podajcie datę - będę jeśli tylko możliwe.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 18&t=78142Dębek pisze:Jak wygląda sprawa LOSa?
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Pogramy, zobaczymy. Na razie można zasady testować do woli i luk w nich szukać. Na pewno ten AR committee jest otwarty zarówno na rozsądne argumenty, jak i na twarde dane z turniejów.
Zajebiscie to wygląda. Może jedynie kasowanie steadfasta należało by zrównać z kasowaniem szeregów i gra muzyka.
Czy dobrze rozumuję, że unity ze stubbornem nie czerpią steadfasta z rzędów, a zatem ich skasowanie przez wjazd z boku albo z tyłu mają w głębokim poważaniu.
@Assasello. Mając 600 pkt, lorda na stardragonie można złołyć na pierdylion grywalnych sposobów.
Czy dobrze rozumuję, że unity ze stubbornem nie czerpią steadfasta z rzędów, a zatem ich skasowanie przez wjazd z boku albo z tyłu mają w głębokim poważaniu.
@Assasello. Mając 600 pkt, lorda na stardragonie można złołyć na pierdylion grywalnych sposobów.
cool story bro mi zawsze wychodzi za mało o jakies 31 punktówDębek pisze: @Assasello. Mając 600 pkt, lorda na stardragonie można złołyć na pierdylion grywalnych sposobów.
2+ sejwa z rerolem, odpornoc na ogień, do tego smok z dobrym jebnięciem, zianie z siłą 4 i thunderstomp z siłą 7. Zostaje 35 pkt na subborna, albo magiczny kozik np. SoM+potion of strengh.Furion pisze:cool story bro mi zawsze wychodzi za mało o jakies 31 punktówDębek pisze: @Assasello. Mając 600 pkt, lorda na stardragonie można złołyć na pierdylion grywalnych sposobów.
No ni ch..a nie da się tym grać.
Dębek da się ale dlaczego jedno mają być przycięci, a inni nie - zasady muszą być fair dla wszyskich, a tylko największe przegięcia mają być tępione, dlatego pkt. powinno być więcej, żeby każdy złożył sobie smoka jakiego chce.Dębek pisze: No ni ch..a nie da się tym grać.
No chyba są fair dla wszystkich. "Duński smok" będzie tak samo przycięty jak "polski".Dalmar pisze:Dębek da się ale dlaczego jedno mają być przycięci, a inni nie - zasady muszą być fair dla wszyskich, a tylko największe przegięcia mają być tępione, dlatego pkt. powinno być więcej, żeby każdy złożył sobie smoka jakiego chce.Dębek pisze: No ni ch..a nie da się tym grać.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Signature stuff.Dębek pisze: No chyba są fair dla wszystkich. "Duński smok" będzie tak samo przycięty jak "polski".
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Fajne podejście, szczególnie ze to pierwsza iteracja, co mnie osobiście "dziwi" to:
-disruption, zmienia to jednak potężnie nastawienie do samej gry, moim zdaniem jest to taki syndrom trochę "gra jest zbyt odległa od 7 edycji trzeba ją przywrócić na swoje miejsce",
-wielkość oddziałów, o ile jest to dobry pomysł, to nie bardzo mogę znaleźć te super mocne oddziały kosztujące po 10 i 11pt żeby musiały być w kategorii 24 modele max, natomiast rykoszetem dostaje się jakimś dziwnym oddziałom typu spearelfy, (owszem są wtedy więksi great swordzi, saurusy bez dzid czy warriorzy krasnoludzcy z dwurakami), sam pomysł na przycięcie zarówno wagonów slavów jak i bunkrów bardzo ok, ale czy luzując go trochę w środku nie ograniczymy efektu wylewania dziecka z kąpielą,
Co do limitów armijnych, w moim otoczeniu najbardziej dziwią:
-VC, nie twierdzę że recast popychaczki musi być zbanowany, aczkolwiek ale gdyby chociaż uderzał w limit power diców to nie mieściłby się z minicombem +2 kości,
-Empire, w singlu rozumiem, ale w drużynówce będą armie nie mające co zrobić z 2 czołgiem,
-TK uznaliście za na zbalansowane że nie ruszaliście ich magii?
Natomiast co do samego wyboru teamu, to ja bym chyba się skłaniał do top X wybiera osobę/osoby odpowiedzialne za wybór składu.
-disruption, zmienia to jednak potężnie nastawienie do samej gry, moim zdaniem jest to taki syndrom trochę "gra jest zbyt odległa od 7 edycji trzeba ją przywrócić na swoje miejsce",
-wielkość oddziałów, o ile jest to dobry pomysł, to nie bardzo mogę znaleźć te super mocne oddziały kosztujące po 10 i 11pt żeby musiały być w kategorii 24 modele max, natomiast rykoszetem dostaje się jakimś dziwnym oddziałom typu spearelfy, (owszem są wtedy więksi great swordzi, saurusy bez dzid czy warriorzy krasnoludzcy z dwurakami), sam pomysł na przycięcie zarówno wagonów slavów jak i bunkrów bardzo ok, ale czy luzując go trochę w środku nie ograniczymy efektu wylewania dziecka z kąpielą,
Co do limitów armijnych, w moim otoczeniu najbardziej dziwią:
-VC, nie twierdzę że recast popychaczki musi być zbanowany, aczkolwiek ale gdyby chociaż uderzał w limit power diców to nie mieściłby się z minicombem +2 kości,
-Empire, w singlu rozumiem, ale w drużynówce będą armie nie mające co zrobić z 2 czołgiem,
-TK uznaliście za na zbalansowane że nie ruszaliście ich magii?
Natomiast co do samego wyboru teamu, to ja bym chyba się skłaniał do top X wybiera osobę/osoby odpowiedzialne za wybór składu.