Arbiter, ja bym to zwindykował na Twoim miejscuSlayer Zabójców pisze:Całuje po stopach. Myslalem, ze poprostu rusza się 3d6.
Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego - zasady

- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Domyślam się, mały świntuszkuKubcio pisze:Arbiter, ja bym to zwindykował na Twoim miejscu
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Prosiłbym jeszcze raz długobrodych o pomoc 
Jeżeli czar zadaje 2k6 hitów jednostce (unit) to znaczy, że np. w ekipie 30 warriorów trafionych zostaje od 2 do 12 modeli, a jeżeli np. modelem jest maszyna, to wtedy trafienia się rozdziela? Oprócz tego jak organki wystrzelą np. w trolla, wypadnie liczba 8, dostaje on 8 trafień?
Z góry dziękuje za pomoc.
Jeżeli czar zadaje 2k6 hitów jednostce (unit) to znaczy, że np. w ekipie 30 warriorów trafionych zostaje od 2 do 12 modeli, a jeżeli np. modelem jest maszyna, to wtedy trafienia się rozdziela? Oprócz tego jak organki wystrzelą np. w trolla, wypadnie liczba 8, dostaje on 8 trafień?
Z góry dziękuje za pomoc.

- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Rozdzielało się w 7ed. w 8ed, maszyna jest traktowana jako pojedynczy model. W przypadku magii i strzelania ma ona 7T i W=liczbie załogi (czyli w przypadku dwarfów 3 lub 4 jeśli mamy inżyniera dokupionego) i Sejva równego tego załogi (6+ w naszym przypadku).Slayer Zabójców pisze:modelem jest maszyna, to wtedy trafienia się rozdziela?
Np. organki na potrzeby strzelania i magii mają 7T, 3W i 6+sv. Gdy dostaną ostatniego W schodzi cały model.
Tak, liczba oczek na artyleryjce to auto-hity, normalnie bierzesz 8 kości i kulasz na zranienie.Slayer Zabójców pisze:Oprócz tego jak organki wystrzelą np. w trolla, wypadnie liczba 8, dostaje on 8 trafień?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Dostanie tyle trafień, ile wypadło na kostce.
Nic się nie rozdziela, wszystkie hity idą w maszynę. Maszyna ma tyle ataków i ran ile ma obsługantów, ponadto T obsługi jest używane tylko w walce wręcz. Podczas strzelań i czarowania stosuje się T maszyny.
EDIT: Arbitrze, ubiegłeś mnie podczas pisania posta.
Nic się nie rozdziela, wszystkie hity idą w maszynę. Maszyna ma tyle ataków i ran ile ma obsługantów, ponadto T obsługi jest używane tylko w walce wręcz. Podczas strzelań i czarowania stosuje się T maszyny.
EDIT: Arbitrze, ubiegłeś mnie podczas pisania posta.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2010, o 16:08 przez Klafuti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Irek_Dwarf
- Chuck Norris
- Posty: 418
- Lokalizacja: Zabrze
Troll jak wypadnie na Organie 8 Hitów to dostaje 8, 2d6 hitów to nie 2d6 modeli więc maszyna dostaje 2d6 hitów w 7ed się rozdzielało między załogą a maszyną w tej edycji załoga to tylko tokeny do oznaczania pozostałych Woundów maszyny 
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Slayer Zabójców powraca z garścią pytań.
1.Mogę wybrać weapon team w klocku clanratów jako cel i czy może używać zasady "uwaga, panie!"?
2.Jeżeli czar zadaje k6 woundów 3 oddziałom, za każdy oddział rzuca się osobno, czy jeżeli wyrzucę na kostce 5 to wszystkie 3 oddziały dostają po 5 hitów?
1.Mogę wybrać weapon team w klocku clanratów jako cel i czy może używać zasady "uwaga, panie!"?
2.Jeżeli czar zadaje k6 woundów 3 oddziałom, za każdy oddział rzuca się osobno, czy jeżeli wyrzucę na kostce 5 to wszystkie 3 oddziały dostają po 5 hitów?

- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
1. możesz wygrać na cel, nie ma LOS'a ale ma warda na 4+ jeśli jest w 3" od jednostki macierzystej.
2. za każdy osobno
2. za każdy osobno
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
@Gremli
Arbiter ma rację - skaveńskie weapon teamy mają taką swoją zasadę, mylisz to z nową zasadą działającą na samotnych bohaterów znajdujących się bodajże do 3 cali od swojego oddziału podobnej wielkości co oni sami.
Arbiter ma rację - skaveńskie weapon teamy mają taką swoją zasadę, mylisz to z nową zasadą działającą na samotnych bohaterów znajdujących się bodajże do 3 cali od swojego oddziału podobnej wielkości co oni sami.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Laik - 3 cale od unitu 5+ modeli, który nie ucieka. ;]
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
zgadza się, to ich specjalna zasada opisana na str.60 Skaveńskiego armybookaLaik pisze:skaveńskie weapon teamy mają taką swoją zasadę, mylisz to z nową zasadą działającą na samotnych bohaterów znajdujących się bodajże do 3 cali od swojego oddziału podobnej wielkości co oni sami.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Mam pytanie do dlugobrodych, na czym polega dokladnie odginanie szarz ?

Polega to mniej więcej na tym, że ustawiasz jeden ze swoich oddziałów (raczej mniej warty punktowo) tak by przeciwnik nie miał innych atrakcyjnych opcji ruchu poza zaszarżowaniem tego oddziału. W momencie, gdy przeciwnik deklaruje szarżę na ten oddział Ty deklarujesz Flee! Ważne jest w tym wypadku pamiętanie, iż ucieka się względem linii środek-środek obu oddziałów - goniącego i uciekającego - dlatego można się tak ustawić, by uciekając pociągnąć przeciwnika za sobą lekko w bok. Pozwala to wystawić oddział przeciwnik, tak jak byś sobie tego życzył - tak by jego flanka ustawiona była na szarżę Twego innego oddziału, na ostrzał lub po prostu odciągnięcie oddziału wroga i przedłużenie jego egzystencji poza walką.Slayer Zabójców pisze:Mam pytanie do dlugobrodych, na czym polega dokladnie odginanie szarz ?
Taktyka ta miała duże znaczenie w 7ed. Teraz jako, że można szarżę przekierowywać na inny oddział w momencie, gdy przeciwnik deklaruje na szarżę Flee! straciła ona nieco na swej atrakcyjności.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Tak była mowa o tych flame atakach i zdejmowaniu regernki, wiem na czym to polega. Gdzie to mogę znaleźć w roolbooku jakby ktoś na turnieju się do mnie przyczepił, że reszta oddziału jak bije to dalej to coś nie ma regenki ?
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Str.74 małego RB (na końcu opisu zasad Regeneracji)
Wręcz śmieszne by było gdyby ktoś się o tą zasadę wykłócał
Wręcz śmieszne by było gdyby ktoś się o tą zasadę wykłócał
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Ekhem.... a tak przypadkiem nie jest w tej edycji?
Kule działają jak bolce? Jak pierwszego nie zabije to dalej nie leci? Chyba, że to działa tylko na modele, które mają po kilka woundów. Nie mam teraz podręcznika aby to sprawdzić ale coś się chyba w tej kwestii zmieniało teraz...
To jest tak, że jeśli kula nie zabije wielo-woundowego targetu to się jakby w/na nim zatrzymuje i nie leci dalej. Czyli jak bolec. Przez zwykłe leci po całości.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
tez nie do konca tak.cahir pisze:To jest tak, że jeśli kula nie zabije wielo-woundowego targetu to się jakby w/na nim zatrzymuje i nie leci dalej. Czyli jak bolec. Przez zwykłe leci po całości.
hero (na piechote) ma wiele W a nie musisz go zabic by kula poleciala dalej.
na s.113 - who's been hit? - jest to dokladnie opisane.
z kuli armatniej trzeba zabic monstrous infantry/cavalry/beast by pocisk polecial dalej, inaczej zatrzymuje sie na nie zabitym modelu. tak jak na jakiejs przeszkodzie.
troche niescislosci jest z monsterami. jest napisane, ze bouncuje przez nie, natomiast nizej jest obrazek z przeciwnya zasada.
tak czy inaczej: przez infantr, beasty, cavalry kula leci normalnie (bez znaczenia jest tutaj wspolczynnik W).
i tutaj jest moje pytanie. czy kula wlatuje do domku? czy rozwala sciane?
jesli druga opcja to czy strzelajac pozniej z czegos innego to czy oddzial ma hard cover?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie


