Idzie nowe...
Moderator: Kołata
Re: Idzie nowe...
Tak używałem już ich dwa razy, są strasznie ważywni, połowa z nich trafia w najlepszym razie. A po pierwszej turze tracą KB.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Dokladny opis:
- czaru hand of gork
- waagh generalskiego
- koszty punktowe herosów, bo wszystkich nie pamiętam (nocnik szaman 50 czy 55? ile ork szaman)
- minimum size squig herda
- czy savage warboss/bigboss może mieć magic armour
- czy zasada choppa działa na bronie z rulebooka
- czy jak się używa Big Stabbas to się traci jakieś ataki oddziału? jeśli tak, to czy trzeba zawsze używać?
- czaru hand of gork
- waagh generalskiego
- koszty punktowe herosów, bo wszystkich nie pamiętam (nocnik szaman 50 czy 55? ile ork szaman)
- minimum size squig herda
- czy savage warboss/bigboss może mieć magic armour
- czy zasada choppa działa na bronie z rulebooka
- czy jak się używa Big Stabbas to się traci jakieś ataki oddziału? jeśli tak, to czy trzeba zawsze używać?
ad. 1. HoG koszt 8+ :działa na przyjazną jednostkę w promieniu 24". Wystawiamy dowolny model z 1 szeregu i umieszczamy go 3D6" od oryginalnej pozycji, mordka w dowolnym kierunku. Następnie dostawiamy resztę jednostki do niego zachowując oryginalną formację sprzed rzucenia czaru (nie dotyczy rydwanów, pojedynczych itp.). Modele nie mogą wylądować na imapsiblu oraz !!!! poniżej 1" od innej jednostki. Szaman może zwiększyć zasięg teleporta jednostki do 5D6" koszt wtedy wynosi 14+
ad. 2 Po deklaracji szarży Warboss zanim określone są reakcje na szarżę może krzyknąć Waaagh (raz na grę). W tej turze wszystkie jednostki 5+modeli OB, SOB, BO, BB i SOBB dostają +1 do CR. Generał i jego jednostka D3.
ad 3. Lordowie : OW 115, SOW 150, BOW 160, GW 65, NGW 55, OGS 165, SOGS 170, GGS 145, NGSH 140.
Herosi : OBB 55, SOBB 75, BOBB 90, GBB 35, NGBB 30, OS 65, SOS 70, GS 55, NGS 50
ad 4. 10+ (minimum 1 NG na 3 pomidory), modele zdejmuje się z tyłu tego typu jaki się zabiło (nareszcie okreslili to jasno w zasadach) koszt: pomidor 8, NG: 3
ad. 5 nie bardzo kumam pytania ma napisane "May take Magic Items up to a total of 100(lord)/50(hero)" czyli chyba może bo nie ma napisane że nie.
ad. 6 choppa działa na wszystkie bronie dodatkowo do wszelakich bonusów wynikających z itemków, czarów, zdolności broni "and so on". Czyli zawsze w 1 rundzie masz +1S
ad. 7 niestety nie ma napisane że tracisz lub że nie tracisz jedyne jest powiedziane że modele z wielkimi dzidami są jako symboliczne żeby było wiadomo że jednoska ma big stabbę. Na początku rundy wyznaczasz dowolny model w 1 szeregu któy będzie zadawał impacty z siła 5. Wygląda racze to na to że się nie traci ataków a kosztem +20 dostajemy D3 impakty S5 D3W na LT
EDIT: teraz coś od siebie :
Manglersi koszt 65 pkt
NGSHoppers koszt 12 size 5+ Cav,Extra boingy (przy 3 x 6 na ruch każdy pomidor zadaje 1 impact), Hatred (Dwarfs), Obnoxious (nie mogą się dolączac do nich bohaterowie), Imm to Psych, Random Mov (3D6), Skirmish
Nettersi +45 pkt
NGSH mają grzyby w koszcie (Magic Mushrooms) : Przy każdym rzuceniu czaru muszą je jeść dopiero po rzucie na casting value. Dodaje D6 do wyniku ta kostka nie liczy się do IF. Przy 1 należy rzucić jeszcze raz na 4+ nic się nie dzieje. Poniżej 4 szaman dostaje 1 rane bez ASv i czar nie wychodzi jeśli nie było IFki.
DD naprowadza się D6" w dowolnym kierunku, niestety dokładnie tyle ile na kości, Misfire taki jak bodaj w 4 edycji czyli 1-2 wtopa, 3-4 disabled, 5 szura po glebie i trafia w 1 napotkany unit zadajac D6 S5 hitow bez ASv, 6 lot losowo D6" x 10
Gigant może mieć Warpaint tylko gdy w armii jest SOSH/SOGSH za +20 pkt. no rewelacja
ad. 2 Po deklaracji szarży Warboss zanim określone są reakcje na szarżę może krzyknąć Waaagh (raz na grę). W tej turze wszystkie jednostki 5+modeli OB, SOB, BO, BB i SOBB dostają +1 do CR. Generał i jego jednostka D3.
ad 3. Lordowie : OW 115, SOW 150, BOW 160, GW 65, NGW 55, OGS 165, SOGS 170, GGS 145, NGSH 140.
Herosi : OBB 55, SOBB 75, BOBB 90, GBB 35, NGBB 30, OS 65, SOS 70, GS 55, NGS 50
ad 4. 10+ (minimum 1 NG na 3 pomidory), modele zdejmuje się z tyłu tego typu jaki się zabiło (nareszcie okreslili to jasno w zasadach) koszt: pomidor 8, NG: 3
ad. 5 nie bardzo kumam pytania ma napisane "May take Magic Items up to a total of 100(lord)/50(hero)" czyli chyba może bo nie ma napisane że nie.
ad. 6 choppa działa na wszystkie bronie dodatkowo do wszelakich bonusów wynikających z itemków, czarów, zdolności broni "and so on". Czyli zawsze w 1 rundzie masz +1S
ad. 7 niestety nie ma napisane że tracisz lub że nie tracisz jedyne jest powiedziane że modele z wielkimi dzidami są jako symboliczne żeby było wiadomo że jednoska ma big stabbę. Na początku rundy wyznaczasz dowolny model w 1 szeregu któy będzie zadawał impacty z siła 5. Wygląda racze to na to że się nie traci ataków a kosztem +20 dostajemy D3 impakty S5 D3W na LT
EDIT: teraz coś od siebie :
Manglersi koszt 65 pkt
NGSHoppers koszt 12 size 5+ Cav,Extra boingy (przy 3 x 6 na ruch każdy pomidor zadaje 1 impact), Hatred (Dwarfs), Obnoxious (nie mogą się dolączac do nich bohaterowie), Imm to Psych, Random Mov (3D6), Skirmish
Nettersi +45 pkt
NGSH mają grzyby w koszcie (Magic Mushrooms) : Przy każdym rzuceniu czaru muszą je jeść dopiero po rzucie na casting value. Dodaje D6 do wyniku ta kostka nie liczy się do IF. Przy 1 należy rzucić jeszcze raz na 4+ nic się nie dzieje. Poniżej 4 szaman dostaje 1 rane bez ASv i czar nie wychodzi jeśli nie było IFki.
DD naprowadza się D6" w dowolnym kierunku, niestety dokładnie tyle ile na kości, Misfire taki jak bodaj w 4 edycji czyli 1-2 wtopa, 3-4 disabled, 5 szura po glebie i trafia w 1 napotkany unit zadajac D6 S5 hitow bez ASv, 6 lot losowo D6" x 10
Gigant może mieć Warpaint tylko gdy w armii jest SOSH/SOGSH za +20 pkt. no rewelacja
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, o 22:55 przez katerek, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Możesz mieć unit składający się z samych Big Stabów to tylko modele symboliczne zawsze masz tylko D3 impacty. Czytaj ze zrozumieniem.
Dodam tylko że żeby użyć tych BS jednostka musi mieć min 2 szeregi 5 modelowe. To jest upgrade całej jednostki jak nettersi w NG.
Dodam tylko że żeby użyć tych BS jednostka musi mieć min 2 szeregi 5 modelowe. To jest upgrade całej jednostki jak nettersi w NG.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, o 22:31 przez katerek, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Na to wygląda, w AB nie ma napisane że ten model już nie bije impacty to dodatkowy "atak" tak jak np lord ze zbroją gorka. ładuje impacty i potem normalnie bije.Vinncent pisze:wybacz może durne pytania zadaje ale zaczynam tak naprawdę grać od 8. edycji w battla;
zatem jeszcze jedno gwoli wyjaśnienia:
model, który wytypowałem do impact hita też potem sypie normalnie?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
A czy do Squig hopperów może dołączać się NGBB na Giant Squigu ? (plota o przerzucie Mv) i czy przy doomdiverze muszę go przesunąć o dokładny wynik z k6 a nie "up to D6"?
No Orc Warboss za 115 pkt miażdży BOWB (za 45 pkt dostajemy +1WS, Heavy Armor, ItP, AtT) czy SOWB (Frenzy i WS 6+ za 35 pkt), z uwagi na to że i tak dajemu mu magiczne przedmioty, które często nadpisują te wszystkie zasady to chyba nie za wiele będzie warbossów niezwyklaków.
Gigson niby bez zmian niby dalej plewny ale jednak za 10% wzrost kosztu dostajemy 16% więcej woundów (ten wardzik)- to jak tak o tym pomyślimy to już brzmi ciut lepiej. Choć i tak dalej jako całość jego przydatność jest dokładnie taka sama jak była .
Ja mam takie pytanie o gigsona - czy jak się wywala to czy partiale z jego template są dalej na 4+ czy tym razem wszystko dostaje? (osobiście nigdy mi się nie wywalił porządnie we właściwą stronę ale tak mnie zastanowiło)
Gigson niby bez zmian niby dalej plewny ale jednak za 10% wzrost kosztu dostajemy 16% więcej woundów (ten wardzik)- to jak tak o tym pomyślimy to już brzmi ciut lepiej. Choć i tak dalej jako całość jego przydatność jest dokładnie taka sama jak była .
Ja mam takie pytanie o gigsona - czy jak się wywala to czy partiale z jego template są dalej na 4+ czy tym razem wszystko dostaje? (osobiście nigdy mi się nie wywalił porządnie we właściwą stronę ale tak mnie zastanowiło)
Czy jednostka NG zatrzymuje się 8 cali by wypuścić fanole, czy też wypuszcza je z miejsca do którego się przeteloportowały za pomocą HoG.
Jeżeli druga werjsa jest prawdziwa, oddziała kamikaze z fanolami(20+fanole) byłby fajną opcją. Czy jest to liczone jako ruch, bo jeśli to wysłanie na wroga jednostki łuczników strzelających z bliska było by całkiem niezłe.
Jeżeli jednak było by to liczone jako ruch to też nie jest źle bo można poruszyć fanatyka a w lepszym wypadku manglera.
Jeżeli druga werjsa jest prawdziwa, oddziała kamikaze z fanolami(20+fanole) byłby fajną opcją. Czy jest to liczone jako ruch, bo jeśli to wysłanie na wroga jednostki łuczników strzelających z bliska było by całkiem niezłe.
Jeżeli jednak było by to liczone jako ruch to też nie jest źle bo można poruszyć fanatyka a w lepszym wypadku manglera.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
HoG nie działa na pojedyncze cele. Nie przeniesiesz fanola ani manglera.likaon pisze:Czy jednostka NG zatrzymuje się 8 cali by wypuścić fanole, czy też wypuszcza je z miejsca do którego się przeteloportowały za pomocą HoG.
Jeżeli druga werjsa jest prawdziwa, oddziała kamikaze z fanolami(20+fanole) byłby fajną opcją. Czy jest to liczone jako ruch, bo jeśli to wysłanie na wroga jednostki łuczników strzelających z bliska było by całkiem niezłe.
Jeżeli jednak było by to liczone jako ruch to też nie jest źle bo można poruszyć fanatyka a w lepszym wypadku manglera.
juz o tym pisal:Król Goblinów pisze:A czy do Squig hopperów może dołączać się NGBB na Giant Squigu ? (plota o przerzucie Mv) i czy przy doomdiverze muszę go przesunąć o dokładny wynik z k6 a nie "up to D6"?
NGSHoppers koszt 12 size 5+ Cav,Extra boingy (przy 3 x 6 na ruch każdy pomidor zadaje 1 impact), Hatred (Dwarfs), Obnoxious (nie mogą się dolączac do nich bohaterowie), Imm to Psych, Random Mov (3D6), Skirmish
1)orc warboss jest calkiem milusi.
2)jezeli DD nie ma dopisku "up to d6" to znowu sie oslabil.
3)gigant to detal-skoro i tak mu nie zmienili zasad to zalicza kolejna edycje na poleczce.
4)hoppersi beda towarzyszyc gigsonowi.
5)ktos pisal o tym jak zajebisty jest oddzial rydwanow. oswieci mnie czemu?
pozostaje jedna kwestia: czy GW postanowilo tonowac podreczniki (co by bylo fajne) czy tez zieloni znowu sie potkneli. a jezeli tworca AB to ten sam co szczurow i uwaza ze oba AB maja podobny powerlvl to nie ma pytan.
ps. drogi likaonie...czy to jest ruchem mialoby znaczenie przy oddzialach strzelajacych. bo po magii juz sie bardzo slabo porusza (w zasadzie ograniczone to jzu jest do panik i manewrow wynikajacych z walki wrecz)
DD z tego co czytałem ma up to d6 cali i ogólnie jest maaasakryczny. Na pierwszy rzut oka najmocniejsza jednostka w booku (jeszcze template!). Pozostaje jedno kluczowe pytanie - czy można sobie znosić do kombatu.
Co do hand of gork to też akurat czytałem ten fragment, i odział się nie przesuwa, tylko teleportuje. Czyli nie można sobie przesuwać manglerów/fanoli przez oddziały przeciwnika, ale można z 1 cala wypuścić komuś w twarz komplet fanoli
Co do hand of gork to też akurat czytałem ten fragment, i odział się nie przesuwa, tylko teleportuje. Czyli nie można sobie przesuwać manglerów/fanoli przez oddziały przeciwnika, ale można z 1 cala wypuścić komuś w twarz komplet fanoli
Nie wiem czy nie doczytałem.
Manglery umierają jak walną w siebie.
Fanole umierają jak walną w siebie.
A co się stanie jak mangler pierdzielnie w fanatyka, albo odwrotnie? Jest jakiś zapisek?
Manglery umierają jak walną w siebie.
Fanole umierają jak walną w siebie.
A co się stanie jak mangler pierdzielnie w fanatyka, albo odwrotnie? Jest jakiś zapisek?
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).