Idzie nowe...

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Re: Idzie nowe...

Post autor: likaon »

Tak używałem już ich dwa razy, są strasznie ważywni, połowa z nich trafia w najlepszym razie. A po pierwszej turze tracą KB.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

katerek
Masakrator
Posty: 2984
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

właśnie stałem sie szczęśliwym posiadaczem nowego AB więc jak macie jakieś pytanka to walcie śmiało wieczorkiem postaram się na wszystkie odpowiedzieć :).

Zmykam się poślinić nad nim :)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Dokladny opis:
- czaru hand of gork
- waagh generalskiego
- koszty punktowe herosów, bo wszystkich nie pamiętam (nocnik szaman 50 czy 55? ile ork szaman)
- minimum size squig herda
- czy savage warboss/bigboss może mieć magic armour
- czy zasada choppa działa na bronie z rulebooka
- czy jak się używa Big Stabbas to się traci jakieś ataki oddziału? jeśli tak, to czy trzeba zawsze używać?

katerek
Masakrator
Posty: 2984
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

ad. 1. HoG koszt 8+ :działa na przyjazną jednostkę w promieniu 24". Wystawiamy dowolny model z 1 szeregu i umieszczamy go 3D6" od oryginalnej pozycji, mordka w dowolnym kierunku. Następnie dostawiamy resztę jednostki do niego zachowując oryginalną formację sprzed rzucenia czaru (nie dotyczy rydwanów, pojedynczych itp.). Modele nie mogą wylądować na imapsiblu oraz !!!! :evil: poniżej 1" od innej jednostki. Szaman może zwiększyć zasięg teleporta jednostki do 5D6" koszt wtedy wynosi 14+

ad. 2 Po deklaracji szarży Warboss zanim określone są reakcje na szarżę może krzyknąć Waaagh (raz na grę). W tej turze wszystkie jednostki 5+modeli OB, SOB, BO, BB i SOBB dostają +1 do CR. Generał i jego jednostka D3.

ad 3. Lordowie : OW 115, SOW 150, BOW 160, GW 65, NGW 55, OGS 165, SOGS 170, GGS 145, NGSH 140.
Herosi : OBB 55, SOBB 75, BOBB 90, GBB 35, NGBB 30, OS 65, SOS 70, GS 55, NGS 50

ad 4. 10+ (minimum 1 NG na 3 pomidory), modele zdejmuje się z tyłu tego typu jaki się zabiło (nareszcie okreslili to jasno w zasadach) koszt: pomidor 8, NG: 3

ad. 5 nie bardzo kumam pytania ma napisane "May take Magic Items up to a total of 100(lord)/50(hero)" czyli chyba może bo nie ma napisane że nie.

ad. 6 choppa działa na wszystkie bronie dodatkowo do wszelakich bonusów wynikających z itemków, czarów, zdolności broni "and so on". Czyli zawsze w 1 rundzie masz +1S

ad. 7 niestety nie ma napisane że tracisz lub że nie tracisz jedyne jest powiedziane że modele z wielkimi dzidami są jako symboliczne żeby było wiadomo że jednoska ma big stabbę. Na początku rundy wyznaczasz dowolny model w 1 szeregu któy będzie zadawał impacty z siła 5. Wygląda racze to na to że się nie traci ataków a kosztem +20 dostajemy D3 impakty S5 D3W na LT

EDIT: teraz coś od siebie :
Manglersi koszt 65 pkt

NGSHoppers koszt 12 size 5+ Cav,Extra boingy (przy 3 x 6 na ruch każdy pomidor zadaje 1 impact), Hatred (Dwarfs), Obnoxious (nie mogą się dolączac do nich bohaterowie), Imm to Psych, Random Mov (3D6), Skirmish

Nettersi +45 pkt

NGSH mają grzyby w koszcie (Magic Mushrooms) : Przy każdym rzuceniu czaru muszą je jeść dopiero po rzucie na casting value. Dodaje D6 do wyniku ta kostka nie liczy się do IF. Przy 1 należy rzucić jeszcze raz na 4+ nic się nie dzieje. Poniżej 4 szaman dostaje 1 rane bez ASv i czar nie wychodzi jeśli nie było IFki.

DD naprowadza się D6" w dowolnym kierunku, niestety dokładnie tyle ile na kości, Misfire taki jak bodaj w 4 edycji czyli 1-2 wtopa, 3-4 disabled, 5 szura po glebie i trafia w 1 napotkany unit zadajac D6 S5 hitow bez ASv, 6 lot losowo D6" x 10

Gigant może mieć Warpaint tylko gdy w armii jest SOSH/SOGSH za +20 pkt. no rewelacja =D>
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, o 22:55 przez katerek, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Vinncent
Plewa
Posty: 9

Post autor: Vinncent »

Do pytania o Big Stabass:

a jak wsadze 2 Big Stabass to wale dwa razy impakta?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, o 22:29 przez Vinncent, łącznie zmieniany 1 raz.

katerek
Masakrator
Posty: 2984
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Możesz mieć unit składający się z samych Big Stabów to tylko modele symboliczne zawsze masz tylko D3 impacty. Czytaj ze zrozumieniem.

Dodam tylko że żeby użyć tych BS jednostka musi mieć min 2 szeregi 5 modelowe. To jest upgrade całej jednostki jak nettersi w NG.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, o 22:31 przez katerek, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Vinncent
Plewa
Posty: 9

Post autor: Vinncent »

dziekuje

Vinncent
Plewa
Posty: 9

Post autor: Vinncent »

wybacz może durne pytania zadaje ale zaczynam tak naprawdę grać od 8. edycji w battla;

zatem jeszcze jedno gwoli wyjaśnienia:
model, który wytypowałem do impact hita też potem sypie normalnie?

katerek
Masakrator
Posty: 2984
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Vinncent pisze:wybacz może durne pytania zadaje ale zaczynam tak naprawdę grać od 8. edycji w battla;

zatem jeszcze jedno gwoli wyjaśnienia:
model, który wytypowałem do impact hita też potem sypie normalnie?
Na to wygląda, w AB nie ma napisane że ten model już nie bije impacty to dodatkowy "atak" tak jak np lord ze zbroją gorka. ładuje impacty i potem normalnie bije.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Vinncent
Plewa
Posty: 9

Post autor: Vinncent »

jeszcze raz dzięki za pomoc i wybacz przynudzanie :)

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

A czy do Squig hopperów może dołączać się NGBB na Giant Squigu ? (plota o przerzucie Mv) i czy przy doomdiverze muszę go przesunąć o dokładny wynik z k6 a nie "up to D6"?

MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MeanGreen »

No Orc Warboss za 115 pkt miażdży BOWB (za 45 pkt dostajemy +1WS, Heavy Armor, ItP, AtT) czy SOWB (Frenzy i WS 6+ za 35 pkt), z uwagi na to że i tak dajemu mu magiczne przedmioty, które często nadpisują te wszystkie zasady to chyba nie za wiele będzie warbossów niezwyklaków.

Gigson niby bez zmian niby dalej plewny ale jednak za 10% wzrost kosztu dostajemy 16% więcej woundów (ten wardzik)- to jak tak o tym pomyślimy to już brzmi ciut lepiej. Choć i tak dalej jako całość jego przydatność jest dokładnie taka sama jak była :).

Ja mam takie pytanie o gigsona - czy jak się wywala to czy partiale z jego template są dalej na 4+ czy tym razem wszystko dostaje? (osobiście nigdy mi się nie wywalił porządnie we właściwą stronę ale tak mnie zastanowiło)

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Czy jednostka NG zatrzymuje się 8 cali by wypuścić fanole, czy też wypuszcza je z miejsca do którego się przeteloportowały za pomocą HoG.
Jeżeli druga werjsa jest prawdziwa, oddziała kamikaze z fanolami(20+fanole) byłby fajną opcją. Czy jest to liczone jako ruch, bo jeśli to wysłanie na wroga jednostki łuczników strzelających z bliska było by całkiem niezłe.
Jeżeli jednak było by to liczone jako ruch to też nie jest źle bo można poruszyć fanatyka a w lepszym wypadku manglera.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

likaon pisze:Czy jednostka NG zatrzymuje się 8 cali by wypuścić fanole, czy też wypuszcza je z miejsca do którego się przeteloportowały za pomocą HoG.
Jeżeli druga werjsa jest prawdziwa, oddziała kamikaze z fanolami(20+fanole) byłby fajną opcją. Czy jest to liczone jako ruch, bo jeśli to wysłanie na wroga jednostki łuczników strzelających z bliska było by całkiem niezłe.
Jeżeli jednak było by to liczone jako ruch to też nie jest źle bo można poruszyć fanatyka a w lepszym wypadku manglera.
HoG nie działa na pojedyncze cele. Nie przeniesiesz fanola ani manglera.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Król Goblinów pisze:A czy do Squig hopperów może dołączać się NGBB na Giant Squigu ? (plota o przerzucie Mv) i czy przy doomdiverze muszę go przesunąć o dokładny wynik z k6 a nie "up to D6"?
juz o tym pisal:
NGSHoppers koszt 12 size 5+ Cav,Extra boingy (przy 3 x 6 na ruch każdy pomidor zadaje 1 impact), Hatred (Dwarfs), Obnoxious (nie mogą się dolączac do nich bohaterowie), Imm to Psych, Random Mov (3D6), Skirmish


1)orc warboss jest calkiem milusi.
2)jezeli DD nie ma dopisku "up to d6" to znowu sie oslabil.
3)gigant to detal-skoro i tak mu nie zmienili zasad to zalicza kolejna edycje na poleczce.
4)hoppersi beda towarzyszyc gigsonowi.

5)ktos pisal o tym jak zajebisty jest oddzial rydwanow. oswieci mnie czemu?


pozostaje jedna kwestia: czy GW postanowilo tonowac podreczniki (co by bylo fajne) czy tez zieloni znowu sie potkneli. a jezeli tworca AB to ten sam co szczurow i uwaza ze oba AB maja podobny powerlvl to nie ma pytan.

ps. drogi likaonie...czy to jest ruchem mialoby znaczenie przy oddzialach strzelajacych. bo po magii juz sie bardzo slabo porusza (w zasadzie ograniczone to jzu jest do panik i manewrow wynikajacych z walki wrecz)

Awatar użytkownika
Dawidos
Wałkarz
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dawidos »

Czy goblińskie rydwany wciąż maja ostrza i D6 impact hitów?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

DD z tego co czytałem ma up to d6 cali i ogólnie jest maaasakryczny. Na pierwszy rzut oka najmocniejsza jednostka w booku (jeszcze template!). Pozostaje jedno kluczowe pytanie - czy można sobie znosić do kombatu.

Co do hand of gork to też akurat czytałem ten fragment, i odział się nie przesuwa, tylko teleportuje. Czyli nie można sobie przesuwać manglerów/fanoli przez oddziały przeciwnika, ale można z 1 cala wypuścić komuś w twarz komplet fanoli :P

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Nie wiem czy nie doczytałem.

Manglery umierają jak walną w siebie.
Fanole umierają jak walną w siebie.

A co się stanie jak mangler pierdzielnie w fanatyka, albo odwrotnie? Jest jakiś zapisek?
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

ugh
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105

Post autor: ugh »

może ktoś mi powiedzieć ile ataków razem ma pająk z ekipą ? 8 + jeden z nich D6. a ile zadają gobliny ?

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

Sorki sorki, nie jestem zorientowany ale czy plota: "Jest tylko 8 przedmiotów z księgi armii" jest prawdziwa :P? Nie mogę sprawdzić będąc za granicą, w necie nie ma różnych "wersji", i byłbym wdzięczny za odpowiedź.

ODPOWIEDZ