MALOWANIE OCZU

Kompletne artykuły na konkretny temat.

Moderatorzy: Ziemko, Arbiter Elegancji

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rizzen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146
Lokalizacja: Har Ganeth

Re: MALOWANIE OCZU

Post autor: Rizzen »

Czyta się super, ale potem czas na powrót do figurki... Rzut okiem i ... Cholera, moja ma jakieś malutkie oczy, prawie ich nie widzę, a co dopiero żeby tam tyle kolorów zmieścić!
Mam pytanie, czy wspomagacie się szkiełkiem powiększającym?

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

mikroskopem elektronowym o zasilaniu atomowym własnej produkcji :D :D :D

ja używam do tego okularów ale szkiełko też jest pomocne, tylko trzeba się pod nim nauczyć malować

Awatar użytkownika
Rizzen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146
Lokalizacja: Har Ganeth

Post autor: Rizzen »

Skorzystałem z porad i jest wyraźnie lepiej. Zrobiłem błąd, bo wydawało mi się, że farba jest za rzadka (konsystencja mleka) i mi się rozlewała. Tymczasem rzadsza farba i mniej jej na pędzlu i od razu cud nad Wisłą. Dziękuję za świetny poradnik :)
Jak już namaluję tak ze sto oczek to zacznę się zastanawiać nad tym w którą stronę patrzą i tym podobne... Mam nadzieję, że szybko to pójdzie [-o<

Awatar użytkownika
Yameso
Plewa
Posty: 7

Post autor: Yameso »

W sumie chyba nie spotkałem się z tym nigdym a warto by pomyśleć nad jedną opcją przy malowaniu oczu.

Swego czasu byłem w bractwie i strzelałem z łuku historycznego. Nie spotkałem się jeszcze z tym żeby figurki łuczników miały jedno oko przymknięte. Jest to naturalne zachowanie przy strzelaniu z łuku, tak samo zresztą jak pistoletu. W końcu trzeba przymierzyc :)

W tym przypadku zamalowałbym najpierw przestrzeń oka czarną farbą (czy też fioletową/czerwoną zależy od pożadanego efektu) a następnie zamalował kolorem skóry zostawiając tylko dolną czarna kreskę (co miałoby zasymulować zamkniętą powiekę). Oko najbliżej strzały (z reguły prawe) zostałoby otwarte i pomalowane wg poradnika.

Jak myślicie? :)

Awatar użytkownika
Sławol
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3876
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Sławol »

Eeeeeeee tam, Rambo nie przymykał oka, jak strzelał z łuku ;)

A tak poważnie - ciekawa uwaga i można to wypróbować, ale modele najczęściej mają oczy otwarte i zamalowanie jednego z nich nie zawsze będzie dobrze wyglądać. Chodzi mi o wypukłą gałkę oczną, a człowiek często przy przymykaniu oka robi to "mocno", czyli tak "ściska" tę powiekę, że aż się zmarszczki pojawiają i oko już nie jest wtedy takie okrągłe, bo wszystko się zwęża w szczelinkę. Jak strzelałem z kałacha w woju, to trochę "niewygodnie" mi było normalnie oko zamknięte utrzymać, a jak mocniej zacisnąłem, to było lepiej i "stabilniej". W modelach takiego efektu nie ma :)

Ale dobrze, że zwróciłeś na to uwagę i podałeś pomysł na wykonanie :) Dzięki wielkie, na pewno się przyda!
Pozdrawiam
Sławomir Borysowski
Obrazek
Galeria

Awatar użytkownika
Yameso
Plewa
Posty: 7

Post autor: Yameso »

Zawsze mozna przeprowadzic mala operacje - tu podszlifowac, tam wygladzic... ;) Pomyslalem o tym, jako ze w przyszlosci zamierzam zajac sie WE, a tam co jak co, ale lucznik to podstawa:)

Awatar użytkownika
Sławol
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3876
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Sławol »

No to nie zapomnij pochwalić się tutaj efektem swojej pracy! :)
Pozdrawiam
Sławomir Borysowski
Obrazek
Galeria

Awatar użytkownika
^Karpiu^
Kretozord
Posty: 1614
Lokalizacja: Nowa Huta

Post autor: ^Karpiu^ »

Ja z doswiadczenia moge dodac ze lepiej maloje mi sie najpierw oczy a poem wykancza cala glowe modelu. Zawsze mam wrazenie ze jak pomaluje napierw twarz to oko spiernicze i bede musial calosc poprawiac :)

Awatar użytkownika
syrius
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Bastion

Post autor: syrius »

Yameso pisze:W sumie chyba nie spotkałem się z tym nigdym a warto by pomyśleć nad jedną opcją przy malowaniu oczu.

Swego czasu byłem w bractwie i strzelałem z łuku historycznego. Nie spotkałem się jeszcze z tym żeby figurki łuczników miały jedno oko przymknięte. Jest to naturalne zachowanie przy strzelaniu z łuku, tak samo zresztą jak pistoletu. W końcu trzeba przymierzyc :)

W tym przypadku zamalowałbym najpierw przestrzeń oka czarną farbą (czy też fioletową/czerwoną zależy od pożadanego efektu) a następnie zamalował kolorem skóry zostawiając tylko dolną czarna kreskę (co miałoby zasymulować zamkniętą powiekę). Oko najbliżej strzały (z reguły prawe) zostałoby otwarte i pomalowane wg poradnika.

Jak myślicie? :)
Sorki za offtop. Gdzie uczą, że strzela się przy zamkniętym oku z historycznego? Zawsze wydawało mi się, że w wypadku takiego strzelania po prostu robi się to intuicyjnie? Dominujące oko średnio jest potrzebne przy historykach ;). Choć może zależy od szkoły :X.

Awatar użytkownika
Yameso
Plewa
Posty: 7

Post autor: Yameso »

Ekhm - jak sie strzela na duze odległości to tak, patrząc "po strzale" widzielibyśmy niebo co raczej jest bez sensu, dlatego w tym przypadku po prostu robi sie korekte każdego kolejnego strzału.

Przy małych odległościach można celować jak z pistoletu/strzelby, czyli po strzale. I tutaj już musisz przymknąć oko, chyba że masz zeza rozbieżnego :P Chodziło mi o naturalne zachowanie. Przy kuszy już nie masz takiego celowania po paraboli. Mają większą siłę, prędkość - celujesz patrząc wzdłuż bełtu.

Post dot nie tylko łuczników, ale też innych jednostek z miotanymi pociskami ^^

twarzorekpl
Pseudoklimaciarz
Posty: 25

Post autor: twarzorekpl »

Jak zrobić oczy dla konia i oczy świecące :?:

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

W sumie dołączam się do pytania w sprawie koni. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Lechu
Kretozord
Posty: 1864
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lechu »

Koń ma z reguły niemal albo całkiem czarne oko na modelu. Tylko w chwili przerażenia oczy ma tak wytrzeszczone, że widać białko (w googlowych zdjęciach ładnie to widać).

Oczy maluję dzięki ARBALOWI i jego tutorialowi :)Efekt jest dla mnie w 100% zadowalający. :)

Awatar użytkownika
sernikwystygl
Wałkarz
Posty: 74
Lokalizacja: 51° 13' 14" N; 22° 42' 5" E

Post autor: sernikwystygl »

dzieki wielkie za tuta :D rewelka heh dzieki Tobie moje figsy widza :D
pozdrawiam :D

ODPOWIEDZ