Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: BOGINS »

Król Goblinów pisze:Super Bogis, go4it! ja niestety odpadłem z DMP, wiec fajnie ze ogry będą reprezentowane :wink:
DMP to troszku nietypowy tur jako ze masz +/- szanse dostawia się do preferowanych armii.. osobiście wywaliłem z rozpy scrappy gdyż w teamie chciałem mieć jak najmniej losowości. natomiast gnoby bym zostawił (2x40 + trapsy) , bardzo ułatwiają czasami gre na remis.
Cieszę się że podjęta dyskusja.
W sumie to nie o to chodzi, z kim będę grał. Zawsze staram się grać by zminimalizować straty - niezależnie jaką armią grałem wcześniej.
Prawdą jest też że czym więcej katapult, tym bardziej na nie liczysz, a czym im gorzej pójdzie, tym więcej punktów utopiłeś w czymś co ci się nie sprawdziło... więc przeciwnik ma w ten sposób przewagę...
2x40 gnobków zmusza do wzięcia dwóch jednostek bulli, którzy w ogóle mi się nie uśmiechają. Poczułem ostatnio moc Ironów i wydaje mi się, iż ok 23 lipca w Poznaniu będę tesotwał dwie takie jednostki - w jednej bsb+maglord z siegem, w drugiej coś co się żadko zdarza w armii, zwykły hiroł z destiny.
Wynika to z mojej poprzedniej rozkiminki turneijowej opisanej w temacie - ogry na turneijach:
BOGINS pisze:
Wnioski z gry:
Podstawowym założeniem wszystkich bitew było zblokowanie głównego regimentu wrogiego przy pomocy tyranta i ludojadów w kresce. Służy to dwóm celom. Mój mały regiment trzyma duży i napakowany punktowo wrogi, przeważnie udaje się dzięki ciosom tyranta i z supportu ludojada ubić jakiegoś maga, bsb czy lorda. W tym samym czasie ironi niszczą inny wrogi unit. Rozkminka dobra, tyle że ... no cóż okazało się - wcześniej do mnie to nie docierało), że przeciwnik ma 2-4 silnych unitów, który prawie zawsze ejst porównywalny w sile z moim... jednym! Ups.
Co by nie było mamy wtedy:
1. Tyranta do klepania,s7
2. maga lorda z siegem, s7
3. Hiroła z dwurakiem, s7
4. BSb z s6.
Dodając że każdy z nich stoi w regimencie z s6+ daje to duże możliwości w walce i zabijania wrogich modeli - szczególnie tych z t4.
Wracając więc do wypowidzi twojej Królu Goblinów - nie znajdę punktów na małych pokórczy. Zresztą notorycznie zapominam że mam runemaw :)

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

nie umiem niestety twojej rozpy znaleźć, dammit. ale z tego co piszesz:
2x 8 Ironów jest pro,ale! zamiast tego hiroła lepszy jest butcher , bo dopiero wtedy magia zaczyna działac ( a bez buffów często sie ironi nie przegryzają).
Jeżeli planujesz mieć tylko Slaughtermastera, to nie wiem czy jest sens go wystawiać ( i wtedy wziąsc tylko małego maga z DSem)
Jako ze musisz mieć 1 oddział bulli, nie warto może : 3x bull,muso +xhw, 40gnobsów +8trapsów? na to co robią chyba dobra inwestycja ( a jeden oddział gnobów trzeba mieć dla runemawa)

i tak btw. totalnie nie wierze w tą kmine Tyrant+Maneater. pomijając brak runemawa, jest to tak łatwo rozkręcić ze masakra :D a za 90p. masz juz gnoblary.


@Waldi co do twojej rozpy- jak chcesz lokować bohaterów? bo imho nie są do końca optymalnie złożeni ( hunter,hohoho 8) )

pzdr,KG

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Król Goblinów pisze:

@Waldi co do twojej rozpy- jak chcesz lokować bohaterów? bo imho nie są do końca optymalnie złożeni ( hunter,hohoho 8) )
Tyrant i bsb pewnie do ironów, a rzeźnik do byków - taka wstępna myśl :P
Nie wiem jak powinno się składać - tak złożyłem trochę w ciemno. Hunter mi się podoba jako chodząca balista (może coś trafi).

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Jeśli chodzi o ludojadów, to zwróć uwagę na to co napisałem tutaj – opis z turnieju (połowa strony):
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=500

Jak się okazało – o ile nie trafisz na armie strzelającą, zagrywka z ludojadami udaje się dopóki dopóty mają oni chronione flanki. W momencie kiedy ktoś ich atakuje z boczku, nie mówiąc o tyłach – jesteś w czarnej pupie....No ale jeśli poszłoby tak jak napisałem w wyżej wspomnianym temacie, to właściwie nie ma o czym mówić. Walka z wampirami, częściowo chaosem, zwierzakami, bretonią, nawet demonami, układała by się o wiele lepiej. Ale napisz dlaczego tego nie widzisz :D
Swoją rozpiskę na DMP już niedługo zaprezentuję. Dość duże zmiany. Właśnie liczę ogrów i myślę nad drobnymi konwersjami (tzn doklejaniem dwuraków).

Waldi. Pamiętaj tylko że hunter nie może strzelać po ruchu.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

BOGINS pisze: Waldi. Pamiętaj tylko że hunter nie może strzelać po ruchu.
No to mnie zasmuciłeś... ale będę już o tym pamiętał. Ale jak mam już figurkę to mogę jej użyć... w sumie i tak nie mam w co punktów włożyć (śmieciarki nie mam), chyba żeby wywalić leadziów i yeti, a zamiast nich wstawić drugi oddział bulli... ale chcę skorzystać choć z tych leadziów... yeti niekoniecznie.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

za czasów Balancing Patcha Hunter biegacz z pancerzem mastodonta był super, teraz już raczej nie jest opłacalny w jakimkolwiek setupie :(
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Loke
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190
Lokalizacja: Bristol/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: Loke »

W niedzielę gram turniej na 2250p, a że Pudzianami gram zbyt krótko by wyrobić sobie tzw standard, więc chętnie posłucham sugestii bardziej doświadczonych graczy. Ograniczeniami ETC nie musicie sobie głowy zawracać, bo tu gdzie gram nikt sobie czymś takim głowy nie zawraca. Wiem na pewno, że będą 2 lub 3 armie Skavenów, co przy 12 - 15 graczach daje sporą szansę na trafienie na szczury, dlatego pomyślałem sobie o patencie Skull Mantle + Brahimir Statue na jednym oddziale - w towarzyskich bitwach dzięki temu patentowi spędzałem Braingobblerem szczurzy deathstar ze stołu już w 1szej turze. Co byście polecali? Jeszcze jedno dość ważne info, wszystkie największe czary są tu pocięte, np. Pit of zadaje tylko 1 ranę multi modelom, Wrota zadają 4 + d6 hitów na 11, 12 itp. Za porady z góry dziękuję!

Ps.
Rozpiski są tu tajne
o.b-one pisze:
Barbarossa pisze:(..) co przynosi mieszaninę ulgi, że turlanina skończyła się, oraz niesmaku, że imba.
Podobne uczucia towarzyszą mi po czytaniu tych wszystkich żali. Pod koniec każdego takiego posta pozostaje niesmak i jednocześnie ulga, że to już koniec... :wink:

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

No to bedzie nas sporo na DMP, a trzeba sie wybrac coby dyplomik odebrać :D Swoja droga wybieram sie tez grubasami na DMW juz za tydzien wiec trzymajcie kciuki :P

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

No trzeba uważać na ich magię.
Piorunami plus armatą mogą porzeźbić oddziały ogrów całkiem sensownie. niektórzy nawet używają warpfira co może drastycznie zaboleć Pudzianatorów.
Ale w combacie jest dużo lepiej, szczególnie gdy inwestujesz w ironów - wtedy najlepiej dwa oddziały.
Skaveni charakteryzują się właśnie dużą ilością du zatrzymajkiej w postaci 3-4 nawet oddziałów slejwów (po 40często), przez których bez s5 się nie przebijesz. Dlatego ironi, albo nawet yeti są dobrą na nich bronią.
Jednak jedną z najlepszych są śmieciarki. Odpalenie pocisku skutkuje zawsze jakimś stratami, a BSB nie może być wszędzie. tą rasę najlpeij własnie panikować od flanki. Więc nawet dwóch magów 2 poziomu może być przydatnych.
Tak więc:
2 magów,
2 śmieciarki
jeden klocek ironów - nie musi być koniecznie 7+ wystarczy by gnieć wszystko prócz abomki (warto na turniej może wziąć na wszelki wypadek banner of eternal flame?).
Jak chcsz się doobrać do pupy warpaconom itp sprawom, albo zatrzymać jakiś plewny klocek, weź dżordże.
Chłopaki może nie zatłuką zbyt wielu, ale nie pozwolą na dłuższy okres czasu niektórym jednostkom wroga z combatu wyleźć.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

szeregowiec ryan pisze:No to bedzie nas sporo na DMP, a trzeba sie wybrac coby dyplomik odebrać :D Swoja droga wybieram sie tez grubasami na DMW juz za tydzien wiec trzymajcie kciuki :P
zapodaj rozpę

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Identyczna jak w bitwie z Tobą. Sprawdza sie swietnie - najwyzsza porazka jaka nia dostałem to 11:9 :D

Awatar użytkownika
Loke
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190
Lokalizacja: Bristol/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: Loke »

No to co powiecie na coś takiego? Jak już zaznaczyłem wyżej istnieje duże prawdopodobieństwa gry ze szczurami (będzie także Woch, a kombinacja Skull Mantle+Brahimir Statute również fajnie tu działa). Wybór modeli jest taki, bo takie akurat mam pomalowane, a ocenę z malowania chcę mieć max. Tyran, Bsb i Uber rzeznik w jednym oddziale Ironów, z tym że bsb i rzeznik siedza w drugim szeregu. Drugi rzeźnik siedzi w bulach i pozostaje w zasięgu do rzucania czarów na deathstar Ironów. Cała reszta armii służy jedynie do odginania, blokowania i przeszkadzania.


1 Tyrant @ 286.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Heavy Armour
Trickster's Helm [50.0]
Mawseeker [10.0]
Gold Sigil Sword [15.0]

1 Slaughtermaster @ 250.0 Pts
Luck Gnoblar (x1)
Skull Mantle [20.0]
The Terryfying Mask of Eee! [25.0]

1 Bruiser @ 205.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Battle Standard
Brahmir Statue [35.0]
Mawseeker [10.0]

1 Butcher @ 155.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]

40 Gnoblars @ 80.0 Pts
Sharp Stuff

8 Gnoblar Trappers @ 48.0 Pts
Sharp Stuff

6 Ironguts @ 343.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Runemaw Banner [20.0]

3 Ogre Bulls @ 120.0 Pts
Ogre Club; Iron Fist

3 Ogre Bulls @ 120.0 Pts
Ogre Club; Iron Fist

2 Leadbelchers @ 120.0 Pts
Light Armour; Musician

2 Leadbelchers @ 120.0 Pts
Light Armour; Musician

1 Maneater (heavy armour) @ 90.0 Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour

1 Maneater (light armour) @ 86.0 Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Light Armour

1 Gorger @ 75.0 Pts

1 Gorger @ 75.0 Pts

1 Gorger @ 75.0 Pts
o.b-one pisze:
Barbarossa pisze:(..) co przynosi mieszaninę ulgi, że turlanina skończyła się, oraz niesmaku, że imba.
Podobne uczucia towarzyszą mi po czytaniu tych wszystkich żali. Pod koniec każdego takiego posta pozostaje niesmak i jednocześnie ulga, że to już koniec... :wink:

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Nie możesz mieć 3 gorgerów. Max 2 razy taki sam rare na mniej niż 3000 punktów.

Awatar użytkownika
Loke
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190
Lokalizacja: Bristol/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: Loke »

Hmmm, a czemu w AB nic nie wyskakuje? Czy to nie czasem ograniczenie Euro? Pisałem, że u mnie nie obowiązuje
o.b-one pisze:
Barbarossa pisze:(..) co przynosi mieszaninę ulgi, że turlanina skończyła się, oraz niesmaku, że imba.
Podobne uczucia towarzyszą mi po czytaniu tych wszystkich żali. Pod koniec każdego takiego posta pozostaje niesmak i jednocześnie ulga, że to już koniec... :wink:

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

str. 135 "An army cannot contain more than 3 special choices of the same type and 2 rare choices of the same type."

Awatar użytkownika
Loke
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190
Lokalizacja: Bristol/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: Loke »

Dzięki Waldi za przypomnienie czegoś tak oczywistego. Podręcznik kurzy się na półce, a człowiek za bardzo nauczył się opierać na programach typu AB.

No to poprawka wygląda tak:


Ogry 2250Pts - Ogre Kingdoms Army

1 Tyrant @ 306.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Cathayan longsword ; Heavy Armour
Trickster's Helm [50.0]
Mawseeker [10.0]
The Terryfying Mask of Eee! [25.0]

1 Slaughtermaster @ 250.0 Pts
Skull Mantle [20.0]
Bloodcleaver [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Bruiser @ 214.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Heavy Armour; Battle Standard
Brahmir Statue [35.0]
Mawseeker [10.0]
Warrior Bane [5.0]

1 Butcher @ 155.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]

42 Gnoblars @ 84.0 Pts
Sharp Stuff

8 Gnoblar Trappers @ 48.0 Pts
Sharp Stuff

6 Ironguts @ 343.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Runemaw Banner [20.0]

4 Ironguts @ 202.0 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Musician

3 Ogre Bulls @ 129.0 Pts
Ogre Club; Light Armour; Iron Fist

3 Ogre Bulls @ 129.0 Pts
Ogre Club; Light Armour; Iron Fist

2 Leadbelchers @ 120.0 Pts
Light Armour; Musician

2 Leadbelchers @ 120.0 Pts
Light Armour; Musician

1 Gorger @ 75.0 Pts

1 Gorger @ 75.0 Pts

Models in Army: 70


Total Army Cost: 2250.0
o.b-one pisze:
Barbarossa pisze:(..) co przynosi mieszaninę ulgi, że turlanina skończyła się, oraz niesmaku, że imba.
Podobne uczucia towarzyszą mi po czytaniu tych wszystkich żali. Pod koniec każdego takiego posta pozostaje niesmak i jednocześnie ulga, że to już koniec... :wink:

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

Nie lepiej złączyc w całośc np leadbercherów?
dwójeczką nic nie zrobisz zaś czwóreczka już dobrze może naparzac?
złożenie bohaterów też jest raczej na szczury i chaos a co jak trafisz na coś innego?

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Osobiście zrezygnowałbym z jednego muzyka i dał Tyrantowi demonkiller scars, wtedy dalej będzie budział terror, a będzie mógł też rozdawać LD.

A sama rozpiska mi się nie podoba, side straszny.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Loke
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190
Lokalizacja: Bristol/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: Loke »

No tak jak juz wyzej wspomnialem, na 12 graczy beda 3 x Sk i 1 Woch, a byc moze 2. Prawdopodobienstwo gry z Sk i Wochem jest wiec spore, poza tym tylko te modele mam pomalowane, a zalozenie jest takie by grac full painted.

A propos tych 2 x leadbelchers, gram w ten sposob bo wygodniej jest ich w ten sposob uzywac jako odginaczek, strzela sobie, daja flee, zaladuja, pozbieraja sie i znow sobie strzela-zwykle 3mam ich blisko tyrana.

Blizny kilera to dobry pomysl, trzeba przetasowac itemy na bohaterach zeby efekt pozostal ten sam, dzieki.

Edit:
Zagrałem dziś sparing powyższą rozpiską na Sk. Wynik 12 - 8 dla moich Pudzianów. Po przeciwnej stronie morze modeli, 2 cannony, abomka i inne cuda. Akcja bitwy to zepchnięcie Braingobblerem Abomki ze stołu. Świetnie się też sprawdza te -4 do ld w reakcji na szarżę z terrorem. Większość strat poniosłem z dział, mortarów i wszelkich placków. Na szczęście w 3 i 4 turze wyszły Dźordże i warpcannony przeszły do historii.
o.b-one pisze:
Barbarossa pisze:(..) co przynosi mieszaninę ulgi, że turlanina skończyła się, oraz niesmaku, że imba.
Podobne uczucia towarzyszą mi po czytaniu tych wszystkich żali. Pod koniec każdego takiego posta pozostaje niesmak i jednocześnie ulga, że to już koniec... :wink:

Awatar użytkownika
Loke
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190
Lokalizacja: Bristol/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: Loke »

W minioną niedzielę zagrałem turniej na 2250p i tak jak już napisałem kilka postów wyżej wśród 12 uczestników było 3 Skavenów i 1 Woch. Zawierzyłem szczęściu i zagrałem rozpiską, którą tu zaprezentowałem - z tą drobną zmianą, że BSB dostał Terror a Tyran Brahimir Statue,jak mi to wcześniej zasugerował Majestic i efekt -4 do Ld dla SK i WoCh pozostał ten sam, a Tyran mógł rozdawać swoje 9ld. Ostatecznie to wyglądało tak:

1 Tyrant @ 311.0 Pts
General; Cathayan longsword ; Heavy Armour
Trickster's Helm [50.0]
Mawseeker [10.0]
Brahmir Statue [35.0]

1 Slaughtermaster @ 250.0 Pts
Skull Mantle [20.0]
Bloodcleaver [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Bruiser @ 209.0 Pts
Ogre Club; Heavy Armour; Battle Standard
The Terryfying Mask of Eee! [25.0]
Gold Sigil Sword [15.0]
Mawseeker [10.0]

1 Butcher @ 155.0 Pts
Dispel Scroll [25.0]

42 Gnoblars @ 84.0 Pts
Sharp Stuff

8 Gnoblar Trappers @ 48.0 Pts
Sharp Stuff

6 Ironguts @ 343.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Runemaw Banner [20.0]

4 Ironguts @ 202.0 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Musician

3 Ogre Bulls @ 129.0 Pts
Ogre Club; Light Armour; Iron Fist

3 Ogre Bulls @ 129.0 Pts
Ogre Club; Light Armour; Iron Fist

2 Leadbelchers @ 120.0 Pts
Light Armour; Musician

2 Leadbelchers @ 120.0 Pts
Light Armour; Musician

1 Gorger @ 75.0 Pts

1 Gorger @ 75.0 Pts

Pierwszą bitwę miałem z WoChem - najlepszy gracz na wyspie, zaskoczyłem go zupełnie, bo nie dość, że tu gramy na tajne armylisty to jeszcze kto by się spodziewał rozpiski ułożonej specjalnie pod Sk&Woch. Uratował remis, ale tylko dzięki 300p extra za wykonanie scenariusza. Druga bitwa to... Skaveny! Gościu nigdy nie grał na ogry. Wygrałem zaczynanie i liderkowe combo ruszyło do akcji od pierwszych minut bitwy. W 3 turze przeciwnik poddał bitwę... No i ostatnie starcie mogłem wpaść na De, We lub Sk, no i zgadnijcie na kogo trafiłem? Niestety, nie wygrałem zaczynania, nie było gdzie się schować i trochę brakło szczęścia w kościach-w ostatniej turze tyran nie zdaje look outa i dostaje z cannona 5 ran, w chwile pozniej dzialo ginie od Dżordży, ale niestety strata tych 300p + 100p kosztowała mnie remis. Na szczęście układ innych gier dał mi z 50p (max za hobby) drugie miejsce. Wkrótce wrzucę w stosownym dziale małą relację. Warto się jednak zastanowić co mógłby takim złożeniem armii zrobić Sk i Wochowi bardziej doświadczony gracz. Myślę, że w dobie drużynówek można by wykorzystać armię OK do parowania jej z Sk czy Wochem. Czy może się mylę? Chetnie posłucham kogoś bardziej ogranego co myśli na ten temat.
o.b-one pisze:
Barbarossa pisze:(..) co przynosi mieszaninę ulgi, że turlanina skończyła się, oraz niesmaku, że imba.
Podobne uczucia towarzyszą mi po czytaniu tych wszystkich żali. Pod koniec każdego takiego posta pozostaje niesmak i jednocześnie ulga, że to już koniec... :wink:

ODPOWIEDZ