MR a czar obszarowy

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Panowie ale nie mylmy pojec. Sa zasady jednoznaczne, ze MR dziala. Problem jest tylko w sytuacji, gdy sa watpliwosci czy jest 12". Nie ma w tej kwestii zasad, wiec trzeba zrobic tak, aby bylo sensownie. Vermitide to czar z gatunku 'komet' i na niego MR nie dziala.

Truepunkt, sorry ale ja nie uwazam, zeby to byla ogromna przewaga :P. Dispellujacy ma chyba prawo zadecydowac ile kosci uzywa :P.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

A czym sie vermin tide różni od burning heada ?

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Marek Golan pisze: Truepunkt, sorry ale ja nie uwazam, zeby to byla ogromna przewaga :P. Dispellujacy ma chyba prawo zadecydowac ile kosci uzywa :P.
To jak przeciwnik mi rzuci magic missla'a to jak jest zasieg do chce dispelowac, na 3 kosciah, a jak zasiegu niema to nie chce dispelowac, przeciez mam prawo zdecydowac ile kosci zuzyje,. Dlaczego mam byc sratny w porownaniu gdybym mial MR :wink: :roll:

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Gogol, vermintide ma losowy zasieg.

Charki, jakos trzeba to rozwiazac. Przypadek, gdy sa watpliwosci czy jest 12" do oddzialu z MR zdaza sie sporadycznie (mnie sie nigdy nie zdazyl).

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Marek Golan pisze:Gogol, vermintide ma losowy zasieg.

Charki, jakos trzeba to rozwiazac. Przypadek, gdy sa watpliwosci czy jest 12" do oddzialu z MR zdaza sie sporadycznie (mnie sie nigdy nie zdazyl).
A jezeli oddział z MR już na starcie pokrywany jest templatką ? Tzn stoi powiedzmy 1-2 cale przed rzucającym . Losowość zasięgu IMO nie ma nic do rzeczy tzn jak masz oddział X z MR stojący na 18,5 - 17,5 calu od castera burning heada który leci jeszcze po kilku innych rzeczach to rozumiem MR jest jeśli okaże sie ze jesteś na 18-17,5 calu a niema jesli 18,5 natomiast od vermin tida nie masz nzwet jak tona wyczarowanych szczurów startuje swój bieg prosto z twojego łba :D bezsęs

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

W faq jest napisane, ze jak czar ma losowy range or effect to mr nie dziala. Nie ma co kombinowac. Po co?

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Żadna przewaga z MR - po prostu tak jest bardziej przejrzyście jeśli gracz jasno zadeklaruje co robi jak MR jest, a co jak nie ma. Jest albo albo.

Często stosuję granie na takie umowy i nigdy to problemu nie sprawiło. Np. - jeśli moje WRy widzą ten oddział to szarżuję nimi i tymi driadami. Jak nie widzą, to tu nie szarżuję - proste. Zamiast przykładać od razu kartkę z sightem i przy okazji oceniać zasięg do dalszych deklaracji.

Nie wiem skąd i dlaczego takie narzekanie na proste i przejrzyste rozwiązanie. Lepiej szukać dziury w całym i liczyć, że w oparciu o RB uda się znaleźć odpowiedź.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Scimitar pisze:Żadna przewaga z MR - po prostu tak jest bardziej przejrzyście jeśli gracz jasno zadeklaruje co robi jak MR jest, a co jak nie ma. Jest albo albo.

Często stosuję granie na takie umowy i nigdy to problemu nie sprawiło. Np. - jeśli moje WRy widzą ten oddział to szarżuję nimi i tymi driadami. Jak nie widzą, to tu nie szarżuję - proste. Zamiast przykładać od razu kartkę z sightem i przy okazji oceniać zasięg do dalszych deklaracji.

Nie wiem skąd i dlaczego takie narzekanie na proste i przejrzyste rozwiązanie. Lepiej szukać dziury w całym i liczyć, że w oparciu o RB uda się znaleźć odpowiedź.
jak sie okazuje czesto to jest elastyczny system
i jak ludzie do tego tak podchodza to gra sie calkiem szybko i przyjemnie

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Scimi, zsatanów się nad tym co Charki pisał.

Sytuacja gdy w zasiegu działania czaru obszarowego może byc tylko jedna jednostaka. Np na oko koło 12" od maga stoi oddział Wildów. I teraz wg twojej teori moge powiedziec:
"Jesli jest zasięg to dispelluje na 3 kościach (w tym ta jedna z MR), a jesli nie ma zasięgu to uzywam 0 kości (albo niech nawet bedzie że jedna)"

I co? Może byc? No niby jak sie umówimy to wszystko może być, ale to już nie sa zasady tylko house rule.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Od biedy moze przejsc wczesniejsza deklaracja ile kosci uzywamy, wtedy dopiero zmierzenie - i jesli oddzial z MR sie lapie w 12 calach, to dodajemy MR do wczesniej zadeklarowanej puli (jesli oddzialu z MR nie ma, noto rzucamy na tylu ile zadeklarowalismy).
chociaz to tez strasznie naciagane

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Christos pisze:Scimi, zsatanów się nad tym co Charki pisał.

Sytuacja gdy w zasiegu działania czaru obszarowego może byc tylko jedna jednostaka. Np na oko koło 12" od maga stoi oddział Wildów. I teraz wg twojej teori moge powiedziec:
"Jesli jest zasięg to dispelluje na 3 kościach (w tym ta jedna z MR), a jesli nie ma zasięgu to uzywam 0 kości (albo niech nawet bedzie że jedna)"

I co? Może byc? No niby jak sie umówimy to wszystko może być, ale to już nie sa zasady tylko house rule.
No w tę stronę to jest niestety naginanie nieco. Ale alternatywę masz taką, by wszystkie zasięgi na ledwo ledwo brać, że są (czyli np. 12,5 '' - jest MR, choć po zmierzeniu wychodzi, że nie powinno - itd.)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Scimitar pisze:
Christos pisze:Scimi, zsatanów się nad tym co Charki pisał.

Sytuacja gdy w zasiegu działania czaru obszarowego może byc tylko jedna jednostaka. Np na oko koło 12" od maga stoi oddział Wildów. I teraz wg twojej teori moge powiedziec:
"Jesli jest zasięg to dispelluje na 3 kościach (w tym ta jedna z MR), a jesli nie ma zasięgu to uzywam 0 kości (albo niech nawet bedzie że jedna)"

I co? Może byc? No niby jak sie umówimy to wszystko może być, ale to już nie sa zasady tylko house rule.
No w tę stronę to jest niestety naginanie nieco. Ale alternatywę masz taką, by wszystkie zasięgi na ledwo ledwo brać, że są (czyli np. 12,5 '' - jest MR, choć po zmierzeniu wychodzi, że nie powinno - itd.)
To dopiero naaaaciąganie :lol:

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Scimitar pisze:Zamiast przykładać od razu kartkę z sightem i przy okazji oceniać zasięg do dalszych deklaracji.
Na to nie wpadłem ;) . Teraz już wiem, dlaczego niektóre osoby non stop sprawdzają gdzie widzą...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

hmmmm... powiedz tylko kto...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ