Pivot a 1" apart
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pivot a 1" apart
ABOMINACJA JEST NIEBLOKOWALNA.
Ideą wirtualnych pivotów jest koniec z 7edycyjnymi sytuacjami jakichś dziwnych blokad gry, tak jak nielegalne są wszystkie zagrania z sekcji worstplay. Natomiast przedstawiona logika ma jedną istotną wadę, skoro żeby była szarża trzeba się zetknąć, a nie stykając się nie można wejść w cal, zatem żadna szarża random movementu nie jest legalna gdyż zanim się zetknie musi wejść w cal a tego nie może zrobić, ergo Abominacja nie szarżuje a jedynie może być zaszarżowana. Brawo chłopie.
pozdrawiam
kudłaty
Ideą wirtualnych pivotów jest koniec z 7edycyjnymi sytuacjami jakichś dziwnych blokad gry, tak jak nielegalne są wszystkie zagrania z sekcji worstplay. Natomiast przedstawiona logika ma jedną istotną wadę, skoro żeby była szarża trzeba się zetknąć, a nie stykając się nie można wejść w cal, zatem żadna szarża random movementu nie jest legalna gdyż zanim się zetknie musi wejść w cal a tego nie może zrobić, ergo Abominacja nie szarżuje a jedynie może być zaszarżowana. Brawo chłopie.
pozdrawiam
kudłaty
Po kilkukrotnej lekturze dochodzę do wnioski, że to chyba niewybredny żart.kudłaty pisze:ABOMINACJA JEST NIEBLOKOWALNA.
Ideą wirtualnych pivotów jest koniec z 7edycyjnymi sytuacjami jakichś dziwnych blokad gry, tak jak nielegalne są wszystkie zagrania z sekcji worstplay. Natomiast przedstawiona logika ma jedną istotną wadę, skoro żeby była szarża trzeba się zetknąć, a nie stykając się nie można wejść w cal, zatem żadna szarża random movementu nie jest legalna gdyż zanim się zetknie musi wejść w cal a tego nie może zrobić, ergo Abominacja nie szarżuje a jedynie może być zaszarżowana. Brawo chłopie.
pozdrawiam
kudłaty
Procedura dla random movement:
-sprawdzasz czy normalnym dystansem wejdzie szarża, jak tak to ją dostawiasz,
-jak nie wejdzie szarża to dopiero zaczynasz się martwić o 1' apart i wykonujesz ruch,
Natomiast jak model stoi przed nią, a gracz skaveński znajdzie cel, na który ma legalną szarżę (czy to w tył, czy w bok pod jakimś kątem) to może tą szarżę wykonać.
-sprawdzasz czy normalnym dystansem wejdzie szarża, jak tak to ją dostawiasz,
-jak nie wejdzie szarża to dopiero zaczynasz się martwić o 1' apart i wykonujesz ruch,
Natomiast jak model stoi przed nią, a gracz skaveński znajdzie cel, na który ma legalną szarżę (czy to w tył, czy w bok pod jakimś kątem) to może tą szarżę wykonać.
To poprosiłbym w takim razie punkt po punkcie jak chcesz zaszarżować cokolwiek abominacją mając na uwadze zasadę 1' apart jako świętość. (tu dodatkowy konkurs dla co inteligentniejszych jak wykonać taką szarżę).Thain pisze:Po kilkukrotnej lekturze dochodzę do wnioski, że to chyba niewybredny żart.kudłaty pisze:...
ruch abominacji
1. pivotujesz abominacje zgodnie z zasadami do kierunku, w którym chcesz sie poruszyć. right ?
2. rzucasz kostkami.
3. wykonujesz ruch.
4. jezeli na drodze jest odzial przeciwnika, a wykulany zasieg mowi ze dochodzisz, ruch ten traktowany jest jako szarza.
1. pivotujesz abominacje zgodnie z zasadami do kierunku, w którym chcesz sie poruszyć. right ?
2. rzucasz kostkami.
3. wykonujesz ruch.
4. jezeli na drodze jest odzial przeciwnika, a wykulany zasieg mowi ze dochodzisz, ruch ten traktowany jest jako szarza.
Dlaczego zachowujesz 1' apart w pivocie, a nie zachowujesz go w dalszym ruchu? Zero konsekwencji. Albo traktujemy cały ruch random movementów jako niepodlegający zasadzie 1' apart (za wyjątkiem zbliżania się do własnych oddziałów/impasów, co jest w niej zresztą opsiane), albo nie da się wykonać w ogóle szarży czymś takim (w compulsory).
ale na poczatku wykonujesz pivot, by pokazac w ktorym kierunku abomka sie ma poruszac a nastepnie rzucasz trzema kosmi na ruch/szarze.kudłaty pisze:Procedura dla random movement:
-sprawdzasz czy normalnym dystansem wejdzie szarża, jak tak to ją dostawiasz,
-jak nie wejdzie szarża to dopiero zaczynasz się martwić o 1' apart i wykonujesz ruch,
Natomiast jak model stoi przed nią, a gracz skaveński znajdzie cel, na który ma legalną szarżę (czy to w tył, czy w bok pod jakimś kątem) to może tą szarżę wykonać.
tak wiec w trakcie wykonywania pivota moze i nie trzeba zachowac odleglosci 1" od innych, jednak trzeba go legalnie zakonczyc. dopiero po pivocie mierzony jest dystans i turlanie. jak wypadlo wystarczajaco wiele by wejsc w kontakt z wrogiem to znaczy, ze szarza udana. tylko, ze w trakcie szarzy juz nie mozna sobie nia krecic tylko isc do przodu.
co jest wyraznie napisane w AB s.57 - shambling horro:
"First, pivot the Hell Pit Abomination to face the direction in which you wish it to travel and then roll 3D6 (...)"
sadze, ze idea tego "uscislenia" bylo to, ze jesli w trakcie wykonywania pivota abomka przodem zetknie sie z przeciwnikiem to szarzuje.
jednak sam pivot powinien sie chyba legalnie konczyc by takie zetkniecie uznac za szarze. gdyz jak sama nazwa wskazuje jest to 'virtual pivot'.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Już widzę ten płacz, jak dwa orły sprawiają, że abominacja może biec tylko w tył. Kocham to forum
Miło że cytujecie mi ruch z AB skavenów, niestety:"there is a chance that the model' peculiar movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it counts as charging, and this is resolved using the normal rules for charges..."
Uwielbiam to forum, dąłem się tak trolować tej przedziwnej koalicji Pomorsko-Śląskiej że aż przepisałem fragment z booka i zajrzałem do FAQ.Page 57 – Shambling Horror
Change the first paragraph to “The Hell Pit Abomination has
the Random Movement special rule, with the following
exceptions.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
This forum has few advantages, but this is one of them.kudłaty pisze: Uwielbiam to forum, dąłem się tak trolować tej przedziwnej koalicji Pomorsko-Śląskiej że aż przepisałem fragment z booka i zajrzałem do FAQ.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
no i mamy tez:
Mozemy podejsc dwojako albo pivot jest juz ruchem, albo nie. Jesli nie to czy przy tej operacji obowiazuje 1" apart? jesli jest to wg RB mamy sytuacje ruch+ruch lub ruch+szarza. i pierwsza czesc tego manewru powinna obowiazywac zasada 1" apart.when the model moves, first pivot it about its center (...). then, roll the dice (...). finally, move the model directly forwards
z których to dalej nic nie zrozumiałeś....kudłaty pisze: Uwielbiam to forum, dąłem się tak trolować tej przedziwnej koalicji Pomorsko-Śląskiej że aż przepisałem fragment z booka i zajrzałem do FAQ.
to mierzenie odbywa sie po rzucie na dystans, a wiec po piwocie.kudłaty pisze:"there is a chance that the model' peculiar movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it counts as charging, and this is resolved using the normal rules for charges..."
faq do skavenow nic nie zmienia. abominacja posiada random movement, a wiec :
1. pivot in the direction you want to move.
2. move the model directly forward.
3. use the distance rolled as its charge range.
Wynika z tego, ze abominacja moze szarzowac tylko w strone w ktora sie patrzy.
Nie wiem po co sam wklejasz cytaty skoro ich nie opisujesz ? You are the troll here.
Bo nie wiesz o czym prowadzona jest dyskusja, pytanie które zadałeś nie ma sensu.
Tak samo jak twój postFurion pisze:Bo nie wiesz o czym prowadzona jest dyskusja, pytanie które zadałeś nie ma sensu.
Nie widzę jak z tego wynika, że może szarżować tylko do przodu. Najpierw jest opis ruchu:
"When the model
moves, first pivot it about its centre to face the
direction in which you wish it to travel. Then, roll
the dice shown in the model's profile. Finally,
move the model directly forwards a number of
inches equal to the total rolled by the dice. No
other pivots can be made. "
Potem jest:
" If the
move is found to take the unit into contact
with an enemy, then it counts as charging,"
Jest "the move", które może odnosić się do całego ruchu, czyli tak samo pivot i ruch do przodu.