Pivot a 1" apart

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Re: Pivot a 1" apart

Post autor: kudłaty »

ABOMINACJA JEST NIEBLOKOWALNA.

Ideą wirtualnych pivotów jest koniec z 7edycyjnymi sytuacjami jakichś dziwnych blokad gry, tak jak nielegalne są wszystkie zagrania z sekcji worstplay. Natomiast przedstawiona logika ma jedną istotną wadę, skoro żeby była szarża trzeba się zetknąć, a nie stykając się nie można wejść w cal, zatem żadna szarża random movementu nie jest legalna gdyż zanim się zetknie musi wejść w cal a tego nie może zrobić, ergo Abominacja nie szarżuje a jedynie może być zaszarżowana. Brawo chłopie.

pozdrawiam
kudłaty

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

???? model stoi przed nia wiec jedyne co robi abominacja to bez pivota rzuca do przodu i szarzuje na 1 cal.

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Abomka ma trochę inny zapis. W nim, jeżeli w wyniku random move zetkniesz się z przeciwnikiem, jesteś traktowany jako szarżujący.

Natomiast teoretycznie nie mógłbyś się zetknąć z oddziałem przez 1" apart.

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

kudłaty pisze:ABOMINACJA JEST NIEBLOKOWALNA.

Ideą wirtualnych pivotów jest koniec z 7edycyjnymi sytuacjami jakichś dziwnych blokad gry, tak jak nielegalne są wszystkie zagrania z sekcji worstplay. Natomiast przedstawiona logika ma jedną istotną wadę, skoro żeby była szarża trzeba się zetknąć, a nie stykając się nie można wejść w cal, zatem żadna szarża random movementu nie jest legalna gdyż zanim się zetknie musi wejść w cal a tego nie może zrobić, ergo Abominacja nie szarżuje a jedynie może być zaszarżowana. Brawo chłopie.

pozdrawiam
kudłaty
Po kilkukrotnej lekturze dochodzę do wnioski, że to chyba niewybredny żart.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Procedura dla random movement:
-sprawdzasz czy normalnym dystansem wejdzie szarża, jak tak to ją dostawiasz,
-jak nie wejdzie szarża to dopiero zaczynasz się martwić o 1' apart i wykonujesz ruch,

Natomiast jak model stoi przed nią, a gracz skaveński znajdzie cel, na który ma legalną szarżę (czy to w tył, czy w bok pod jakimś kątem) to może tą szarżę wykonać.
Thain pisze:
kudłaty pisze:...
Po kilkukrotnej lekturze dochodzę do wnioski, że to chyba niewybredny żart.
To poprosiłbym w takim razie punkt po punkcie jak chcesz zaszarżować cokolwiek abominacją mając na uwadze zasadę 1' apart jako świętość. (tu dodatkowy konkurs dla co inteligentniejszych jak wykonać taką szarżę).

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

ruch abominacji


1. pivotujesz abominacje zgodnie z zasadami do kierunku, w którym chcesz sie poruszyć. right ?

2. rzucasz kostkami.

3. wykonujesz ruch.

4. jezeli na drodze jest odzial przeciwnika, a wykulany zasieg mowi ze dochodzisz, ruch ten traktowany jest jako szarza.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Dlaczego zachowujesz 1' apart w pivocie, a nie zachowujesz go w dalszym ruchu? Zero konsekwencji. Albo traktujemy cały ruch random movementów jako niepodlegający zasadzie 1' apart (za wyjątkiem zbliżania się do własnych oddziałów/impasów, co jest w niej zresztą opsiane), albo nie da się wykonać w ogóle szarży czymś takim (w compulsory).

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

dalszy ruch to szarza. mam zachowywac 1 cal apart to odzialu ktory szarzuje ? Kudłaty have u been smoking ?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

kudłaty pisze:Procedura dla random movement:
-sprawdzasz czy normalnym dystansem wejdzie szarża, jak tak to ją dostawiasz,
-jak nie wejdzie szarża to dopiero zaczynasz się martwić o 1' apart i wykonujesz ruch,

Natomiast jak model stoi przed nią, a gracz skaveński znajdzie cel, na który ma legalną szarżę (czy to w tył, czy w bok pod jakimś kątem) to może tą szarżę wykonać.
ale na poczatku wykonujesz pivot, by pokazac w ktorym kierunku abomka sie ma poruszac a nastepnie rzucasz trzema kosmi na ruch/szarze.
tak wiec w trakcie wykonywania pivota moze i nie trzeba zachowac odleglosci 1" od innych, jednak trzeba go legalnie zakonczyc. dopiero po pivocie mierzony jest dystans i turlanie. jak wypadlo wystarczajaco wiele by wejsc w kontakt z wrogiem to znaczy, ze szarza udana. tylko, ze w trakcie szarzy juz nie mozna sobie nia krecic tylko isc do przodu.
co jest wyraznie napisane w AB s.57 - shambling horro:
"First, pivot the Hell Pit Abomination to face the direction in which you wish it to travel and then roll 3D6 (...)"

sadze, ze idea tego "uscislenia" bylo to, ze jesli w trakcie wykonywania pivota abomka przodem zetknie sie z przeciwnikiem to szarzuje.
jednak sam pivot powinien sie chyba legalnie konczyc by takie zetkniecie uznac za szarze. gdyz jak sama nazwa wskazuje jest to 'virtual pivot'.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

abominacja nie pivotuje w szarzy, nie moze tez szarzowac pivotem, poniewaz jest on przed jej ruchem. Ewentualne szarze rozpatrujesz po rzucie na zasieg, a wiec po zakonczonym poprawnie piwocie (1 cal od).

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Już widzę ten płacz, jak dwa orły sprawiają, że abominacja może biec tylko w tył. Kocham to forum :mrgreen:

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

I <serduszko> raw :wink: me too


ps : plakac bedziemy razem.

ps2: kto pierwszy zaczyna placz ? :wink:

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

"there is a chance that the model' peculiar movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it counts as charging, and this is resolved using the normal rules for charges..."
Miło że cytujecie mi ruch z AB skavenów, niestety:
Page 57 – Shambling Horror
Change the first paragraph to “The Hell Pit Abomination has
the Random Movement special rule, with the following
exceptions.
Uwielbiam to forum, dąłem się tak trolować tej przedziwnej koalicji Pomorsko-Śląskiej że aż przepisałem fragment z booka i zajrzałem do FAQ.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

kudłaty pisze: Uwielbiam to forum, dąłem się tak trolować tej przedziwnej koalicji Pomorsko-Śląskiej że aż przepisałem fragment z booka i zajrzałem do FAQ.
This forum has few advantages, but this is one of them.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

no i mamy tez:
when the model moves, first pivot it about its center (...). then, roll the dice (...). finally, move the model directly forwards
Mozemy podejsc dwojako albo pivot jest juz ruchem, albo nie. Jesli nie to czy przy tej operacji obowiazuje 1" apart? jesli jest to wg RB mamy sytuacje ruch+ruch lub ruch+szarza. i pierwsza czesc tego manewru powinna obowiazywac zasada 1" apart.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

kudłaty pisze: Uwielbiam to forum, dąłem się tak trolować tej przedziwnej koalicji Pomorsko-Śląskiej że aż przepisałem fragment z booka i zajrzałem do FAQ.
z których to dalej nic nie zrozumiałeś....

kudłaty pisze:"there is a chance that the model' peculiar movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it counts as charging, and this is resolved using the normal rules for charges..."
to mierzenie odbywa sie po rzucie na dystans, a wiec po piwocie.


faq do skavenow nic nie zmienia. abominacja posiada random movement, a wiec :

1. pivot in the direction you want to move.
2. move the model directly forward.
3. use the distance rolled as its charge range.

Wynika z tego, ze abominacja moze szarzowac tylko w strone w ktora sie patrzy.

Nie wiem po co sam wklejasz cytaty skoro ich nie opisujesz ? You are the troll here.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

A czemu nie mogę mierzyć w linii prostej przy pivocie? ;)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Bo nie wiesz o czym prowadzona jest dyskusja, pytanie które zadałeś nie ma sensu.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

szeszej pisze:A czemu nie mogę mierzyć w linii prostej przy pivocie? ;)
Nie ma czegoś takiego jak: "przy pivocie".

Jest natomiast "po pivocie". >>> Po jakim pivocie ? Cal od.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Furion pisze:Bo nie wiesz o czym prowadzona jest dyskusja, pytanie które zadałeś nie ma sensu.
Tak samo jak twój post :roll:

Nie widzę jak z tego wynika, że może szarżować tylko do przodu. Najpierw jest opis ruchu:

"When the model
moves, first pivot it about its centre to face the
direction in which you wish it to travel. Then, roll
the dice shown in the model's profile. Finally,
move the model directly forwards a number of
inches equal to the total rolled by the dice. No
other pivots can be made. "

Potem jest:

" If the
move is found to take the unit into contact
with an enemy, then it counts as charging,"

Jest "the move", które może odnosić się do całego ruchu, czyli tak samo pivot i ruch do przodu.

Zablokowany