Pivot a 1" apart

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Re: Pivot a 1" apart

Post autor: Xet »

Przeprowadz zatem taka "szarze".

Obrazek


Czerwonymi kreskami stykasz sie z czarnym kwadratem jak pivotujesz.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

I tym pivotem szarżuję, dokładnie. "The move" w podręczniku może równie dobrze odnosić się do całości ruchu, razem z pivotem.


EDIT:
NVM, źle zrozumiałem rysunek. W takiej pozycji jak dla mnie albo do przodu albo do tyłu.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2011, o 23:46 przez szeszej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Xet fajnie, że tak dbasz o to żeby Abomka nie zaszarżowała innych armii bo Ogrami będzie Ci ją ciężko przyblokować. Już Hitler w 1939 narzekał na brak lataczy w ograch i do teraz nic się w tej sprawie nie zmieniło :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Dbam tak samo jak Scimitar o magiczne ataki dla koni wildow za co odszedł z LS, a jak sie skonczylo wszyscy pamietamy ;)


szeszej dalej nie odpisales jak to wyglada dalej. jaka strefa sie stykasz ? Boczna ? Czy moze teleportujesz sie i przednia ? Moze blizej jest do tylniej ?


Na powyzszym rysunku aboma nie moze szarzowac poniewaz:

RB str 20 movement.

Obrazek

Szarzuje sie tylko przodem.


To pokrywa sie z random move. Nie mozesz deklarowac szarz. Jestes w fazie ruchu i zachowujesz cal od. Szarze rozpatrujesz dopiero po rzucie na zasieg. Rzucasz gdy stoisz legalnie.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Sry, w momencie kiedy pisałeś edytowałem swojego posta :)

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

"there is a chance that the model' peculiar movement will cause it to come into contact with an enemy, so measure the distance in a straight line before the model is moved. If the move is found to take the unit into contact with an enemy, then it counts as charging, and this is resolved using the normal rules for charges..."
Dla Xeta (strasznie słabe jest to co przewalasz) i innych którzy wymagają komentarza w języku Polskim.

Co widzimy w tym zdaniu:
-jest wyraz chance, zatem jeżeli może zajść dalej postawiony warunek należy stosować się do dalszych poleceń,
-warunek brzmi że jeżeli jest szansa że wejdziemy w kontakt, to musimy zmierzyć przed ruchem (pivot to jednak ruch, a pivotowanie maszyn to wyjątek, pivotujący się stegadon ma już minus za move and fire), nie przed ruchem prosto tylko zanim w ogóle przesuniesz model,

Pomijam w ogóle że podniecasz się uściśleniem które prawdopodobnie zmieni swój wording skoro są z nim wątpliwości.

pozdrawiam
kudłaty

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Słabe to jest szarżowanie piwotem.

Został Ci wiec tylko rysunek z góry strony.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Proste, mierze, jest zasięg, vitualny pivot i wchodzę.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

bokiem ?

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Słabe to jest to, że po 4-ech stronach tematu nie dokopaliście się do jednej "właściwej" odpowiedzi.

Kudłaty... każdy wie, że jeśli chcesz w coś szarżować to musisz widzieć...Abomka do momentu, aż się nie obróci w kierunku celu nie może go zaszarżować... to jest chyba oczywiste więc nic ci nie da wirtualny pivot jeżeli Abomka nie może się obrócić w kierunku jednostki na którą chce szarżować...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

Jeśli dobrze czytam rysunek to abomka nie może zaszarżować budki bo jej nie widzi nawet a szarża nie może iść w coś czego nie widzi. a widoczność sprawdza się 45 stopni na boki z frontu modelu nie po długości boku. Skoro stoi tak jak strzałka to nie może zaszarżować ni szarżą ni pivotem. Dziwi mnie szukanie dziwnych obejść na szarże i ich brak a zapominacie o podstawowych zasadach jak choćby to widzenie.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

crovaxus pisze:Jeśli dobrze czytam rysunek to abomka nie może zaszarżować budki bo jej nie widzi nawet a szarża nie może iść w coś czego nie widzi. a widoczność sprawdza się 45 stopni na boki z frontu modelu nie po długości boku. Skoro stoi tak jak strzałka to nie może zaszarżować ni szarżą ni pivotem. Dziwi mnie szukanie dziwnych obejść na szarże i ich brak a zapominacie o podstawowych zasadach jak choćby to widzenie.
Random movement nie musi widzieć żeby szarżować więc dziwi mnie, że piszesz takie bzdury #-o
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Kudłaty, może jednak wysiliłbyś się i napisałbyś trochę więcej o tej sytuacji w prostszy sposób (z przykładami), bo widać nie jest to takie oczywiste dla większości osób. Mógłbyś zacząć od tego obrazka:

Obrazek
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Już wcześniej o tym pisałem i pokazywałem.
Abominacja nie jest w stanie szarżować w coś co ją tak blokuje.
Nawet po wirtualnym pivocie nie da rady bo jej gabaryty na to nie pozwalają...
Ma za długą podstawkę względem szerokości i tyle.

A wording random movement z RB jest bardzo podobny do abomkowego.
Tam jest dokładnie jak pisałem:
Pivotujesz w wybranym kierunku;
Turlasz kosteczkami;
Mierzysz czy w coś wpadasz;
Jak nie, to ruszasz się i zatrzymujesz 1" od czegokolwiek co tego wymaga;
Jak tak, to jest szarża.
Pivotem się nie szarżuje kudłaty i nie mierzysz przed nim a po jego wykonaniu.

Bo teraz musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czy pivot jest częścią ruchu czy nie.
Jeśli jest to abominacja nie-szarżując nie może się tak spivotować by wejść w cal od bocznego blokera.
Jeśli nie to pivotujący stegadon nie ma kar za ruch...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Nawet mając foremną podstawkę nie byłaby w stanie zaszarżować nie łamiąc zasady 1" apart.

Argument za tym, że abomka jest nieszarżowalna został przedstawiony i jest bardzo prosty. Na potrzeby szarży 1" apart nie obowiązuje -> RB. Nie wchodź w 12"-13" i tyle.

Poza tym mam nadzieję, że LS dyskutuje o tym aby uściślić jedną konkretną (nawet uwalającą wersję, bo jeszcze mi się nie zdarzyło aby ktokolwiek mi przyblokował abomkę), żeby skończyć z dyskusjami jak "Never Ending Story" i "Again, & again & again..."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Teraz uściśliliśmy, że Shino i JJ mają zapuścić brody, bo nie pasują do reszty LS. Abomka jest druga w kolejce.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Andrzej pisze:Kudłaty, może jednak wysiliłbyś się i napisałbyś trochę więcej o tej sytuacji w prostszy sposób (z przykładami), bo widać nie jest to takie oczywiste dla większości osób. Mógłbyś zacząć od tego obrazka:

Obrazek
Abominacja na virtualnym pivocie zbliża się do celu na nie bliżej niż 5,4mm, ponieważ jest to szarża ignoruje 1' apart i wchodzi w combat.

Paragraf drugi, kulasz jest zasięg bo musi być na 3k6 co najmniej 1. Wykonujesz szarżę, pivot przed rzutem nie dotyczy szarż, paragraf pierwszy opisuje ruch abominacji, drugi opisuje szarżę, jeżeli jest szansa że będzie szarża to wykonujemy ten rzut od razu a dopiero potem wykonujemy ruch. Koncepcja że ruch się dzieli na pivot nie będący ruchem ale dający -1 do hita w shootingu, i ruch właściwy będący ruchem i dający ten sam minus jest księżycowa. Cieszę się że są ośrodki gdzie się blokuje abominacje, aczkolwiek wedle mojej interpretacji zasad nie jest to czyste zagranie.

Natomiast dyskutujemy o tym wewnętrznie i coś ustalimy, bo na Silesiana gdzie hipotetycznie można grać dwoma przyda się spójna wersja.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Ok, czyli na razie nic nie wiadomo i trzeba czekać na głosowanie. Dzięki :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Andrzej pisze:Ok, czyli na razie nic nie wiadomo i trzeba czekać na głosowanie. Dzięki :)
jeśli chodzi o Silesiana to wystarczy poczekać na decyzje Liddera ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jak co to decyzję podejmę w piątek przed masterem, jak zobaczę ile abomek i kółek mamy :D

Zablokowany