Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
Nie no rozpa imo bardzo ciekawa. ja z racji braku kawalerii będę brał śmieciarki. Ale pewnie gdy dokupię jazdę/potworka-ki, wywalę z rozpy.
Na euro STARE ogry miały +200, a ty grasz NOWYMIManfred pisze:nie rozumiem ?szeszej pisze:I jeszcze chciałem zauważyć, że twoje rozpy na 2400 też już powinny mieć 2400 punktów

Infernal Puppet pisze:Skavenom udaje się 100%, nieudane projekty to sabotaże konkurencji więc się nie liczą.
Złożyłem swoją pierwszą ogrzą rozpiskę. Zaznaczam jedynie, że to rozpiska oparte wyłącznie o modele które mam, bowiem wg planu nie będę kupował nic nowego. W sumie mi wyszło okrągłe 2400 pkt. Ewentualne modyfikacje widzę raczej wokół tej podstawy, chyba, że zasadna jest fundamentalna zmiana. A oto rozpiska:
Doomwave of Bataar 2400 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Bataar the Swashbuckler (Tyrant) (Tyrant) @ 300.0 Pts
General
Armour of Destiny [50.0]
Ogre Blade [40.0]
1 Chuulun (Bruiser BSB) (Bruiser) @ 144.0 Pts
Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; Battle Standard
1 Batzorig (Hunter) (Hunter) @ 183.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Great Throwing Spear
Arabyan Carpet [50.0]
1 Onggur (Butcher) (Butcher) @ 170.0 Pts
Magic Level 2; Lore of the Great Maw
Fencer's Blades [35.0]
2 Sabretusk Pack @ 42.0 Pts
7 Ironguts @ 379.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Gutlord @ [10.0] Pts
7 Ogres @ 291.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician
1 Crusher @ [10.0] Pts
3 Yhetees @ 132.0 Pts
4 Leadbelchers @ 172.0 Pts
Light Armour
1 Maneaters (heavy armour) @ 207.0 Pts
1 Maneater @ [66.0] Pts
Brace of Ogre Pistols
1 Maneater @ [66.0] Pts
Brace of Ogre Pistols
1 Maneater Captain @ [75.0] Pts
Great Weapon
1 Gorger @ 90.0 Pts
1 Gorger @ 90.0 Pts
1 Giant @ 200.0 Pts
Additional Casting Dice: 0
Additional Dispel Dice: 0
Models in Army: 33
Total Army Cost: 2400.0
Doomwave of Bataar 2400 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Bataar the Swashbuckler (Tyrant) (Tyrant) @ 300.0 Pts
General
Armour of Destiny [50.0]
Ogre Blade [40.0]
1 Chuulun (Bruiser BSB) (Bruiser) @ 144.0 Pts
Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour; Battle Standard
1 Batzorig (Hunter) (Hunter) @ 183.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Great Throwing Spear
Arabyan Carpet [50.0]
1 Onggur (Butcher) (Butcher) @ 170.0 Pts
Magic Level 2; Lore of the Great Maw
Fencer's Blades [35.0]
2 Sabretusk Pack @ 42.0 Pts
7 Ironguts @ 379.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Gutlord @ [10.0] Pts
7 Ogres @ 291.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Iron Fist; Light Armour; Standard; Musician
1 Crusher @ [10.0] Pts
3 Yhetees @ 132.0 Pts
4 Leadbelchers @ 172.0 Pts
Light Armour
1 Maneaters (heavy armour) @ 207.0 Pts
1 Maneater @ [66.0] Pts
Brace of Ogre Pistols
1 Maneater @ [66.0] Pts
Brace of Ogre Pistols
1 Maneater Captain @ [75.0] Pts
Great Weapon
1 Gorger @ 90.0 Pts
1 Gorger @ 90.0 Pts
1 Giant @ 200.0 Pts
Additional Casting Dice: 0
Additional Dispel Dice: 0
Models in Army: 33
Total Army Cost: 2400.0
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Ogólnie oddziały ujdą, tak itemki na bohaterach masz w cały świat. Moim zdaniem jak mają być ci bohaterowie co są to :
Tyrant:
Sword of Bloodshed
Potion of strengh
Charmed Shield
opal amulet
Heavy armour
Butcher
Crown of comand
Hunter
Harpoon luncher
Beast killer
BSB
Armour of destiny
Tak ja to wiedzę
Oczywiście mój układ bohaterów "zje" Ci więcej ptk, lecz IMO jest znacznie potężniejszy 
Tyrant:
Sword of Bloodshed
Potion of strengh
Charmed Shield
opal amulet
Heavy armour
Butcher
Crown of comand
Hunter
Harpoon luncher
Beast killer
BSB
Armour of destiny
Tak ja to wiedzę


Po usunięciu 1 leadbelchera ten układ jest jak najbardziej możliwy. Ale nie jestem przekonany do układu na Hunterze. Chciałem z niego zrobić lekkiego komandosa do szybkiego uderzenia, a w zaproponowanej przez Ciebie wersji to jest raczej samotny strzelec do ewent. wsparcia.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Ja łowce takie bym składał w ten sposób ustawiając go do walki z dużymi misiami - 6 siły +1 do zranienia daje nam sensowne ranienie na 4+/3+ lub nawet 2+(gigant, mały smok?), jednakże nie da rady sobie z steamtankiem czy sfinxem
Nie masz jednostek do walki z dużusiami, a jednak większość armii ma coś sensownego by ci krwi napsuć
Ewentualnie jak ma być jeszcze większy masta blasta na potworki to mu wrzucasz worrior bane i potion of speed 



-
- Mudżahedin
- Posty: 315
Kmin na lokala na 1600 bez lordów
Heroes:
Bruiser – 114 pts
General, Heavy Armour
Charmed Shield [5]
Bruiser - 160 pts
Battle Standard Bearer
Talisman of Endurance [30]
Firebelly – 125 pts
Potion of Speed [5]
Core:
3 Ogres – 93 pts
Light Armour, Extra Hand Weapon
9 Ironguts – 457 pts
Standard, Musican
Dragonhide Banner [50]
13 Gnoblar Warriors – 33 pts
Special:
3 Maneaters – 186 pts
Brace of Handguns, Sniper, Poison
2 Mournfang Riders – 150 pts
Ironfist, Heavy Armour, Standard
Gorger – 90 pts
Sabretusk – 21 pts
Rare:
Ironblaster – 170 pts
O co chodzi - mój standard czyli wuchta Ironow z bohaterami do wsparcia Mournfangi w opcji 2 - zobaczymy co z tego wyjdzie bo w sumie oddział tani a na papierze ładnie wyglada no i spróbujemy zaufać Maneaterom, jak dadza ciała to pokminie nad 3ka z ahw i swiftsridem i dorzuce psiaka albo drugie gnoby ew. jeszcze jedna parkę Mournów
Bohaterowie w wersji tesco - ale nie chciałem firebela za generała bo by mi armia zgrzała w 1 turze a bsb jest w rozpisce najwazniejszy, dlatego najbardziej zainwestowany. Ale jak na swój koszt to i tak robią sieke
Dlaczego gorger? Bo w Poznaniu co drugi gracz to krasnolud wiec mam do niego sentyment, tym bardziej ze jest o niebo lepszy 
Heroes:
Bruiser – 114 pts
General, Heavy Armour
Charmed Shield [5]
Bruiser - 160 pts
Battle Standard Bearer
Talisman of Endurance [30]
Firebelly – 125 pts
Potion of Speed [5]
Core:
3 Ogres – 93 pts
Light Armour, Extra Hand Weapon
9 Ironguts – 457 pts
Standard, Musican
Dragonhide Banner [50]
13 Gnoblar Warriors – 33 pts
Special:
3 Maneaters – 186 pts
Brace of Handguns, Sniper, Poison
2 Mournfang Riders – 150 pts
Ironfist, Heavy Armour, Standard
Gorger – 90 pts
Sabretusk – 21 pts
Rare:
Ironblaster – 170 pts
O co chodzi - mój standard czyli wuchta Ironow z bohaterami do wsparcia Mournfangi w opcji 2 - zobaczymy co z tego wyjdzie bo w sumie oddział tani a na papierze ładnie wyglada no i spróbujemy zaufać Maneaterom, jak dadza ciała to pokminie nad 3ka z ahw i swiftsridem i dorzuce psiaka albo drugie gnoby ew. jeszcze jedna parkę Mournów

Bohaterowie w wersji tesco - ale nie chciałem firebela za generała bo by mi armia zgrzała w 1 turze a bsb jest w rozpisce najwazniejszy, dlatego najbardziej zainwestowany. Ale jak na swój koszt to i tak robią sieke


- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Ja bym wywalił meneaterów i zrobił 4 mournfangów, co daje Ci w rozpie 2 uberwałki 

Jak wy gracie tymi czwórkami Kawy? Cztery w szeregu i mega problemy ze skrętami czy trzy i jedno warzywo jako zapas ran z tyłu?
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
jaki mega problem ze skrętem ? jeśli masz tam muzyka i banner +1 M to spokojnie tym jeździsz 

Ap drogie, +1ruch mniej potrzebny, dragonhide kluczowy? Sam nie wiem, zalezy o jak dużym unicie mówimy. Imo kawalerii naszej nei powinno być więcej niż 4. W kolejnych szeregach przecież chyba stowrki nei bijątylko jeźdźcy czy jak to jest? No chyba że wszyscy :d
Grałem pare bitew z DE i powinno dac radę - dużo celów na strzał / magię - więc większośc grubasków dojdzie. Zastanowiłbym sie nad zmieszczeniem 2x2 mournfangów- w tej konfiguracji bardzo dobrze mi sie sprawdzały jako flankowe oddziały - a jak uderzyły w strefę boczna to i klocek elitarnej piechoty zjadły.
Uwaga - hydra potrafi pogonić klocek irongutów solo - mi pogoniła 2 bitwach po jednym (firebelly nie pomógł) - fakt, że ani razu nie zdałem feara. Wniosek: omijac szerokim łukiem i ubić z ironblasterów
Uwaga - hydra potrafi pogonić klocek irongutów solo - mi pogoniła 2 bitwach po jednym (firebelly nie pomógł) - fakt, że ani razu nie zdałem feara. Wniosek: omijac szerokim łukiem i ubić z ironblasterów
dzięki za rady małe zmiany w rozpie na DE
1 Slaughtermaster @ 353.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 3; Iron Fist
Armour of Destiny [50.0]
Hellheart [50.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Rune Maw [60.0]
1 Firebelly @ 200.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
Potion of Speed [5.0]
Opal Amulet [15.0]
9+1 Ironguts @ 480.0 Pts
Look-Out Gnoblar;FCG
Standard of Discipline [15.0]
5 Ironguts @ 225.0 Pts
Musician
6 Maneaters @ 402.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x6); Light Armour;
Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
5+1 Maneaters @ 336.0 Pts
Scouts; Swiftstride; Additional Hand Weapon (x3); Light Armour; Standard;
Musician
2+1 Mournfang Cavalry @ 255.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Models in Army: 35
Total Army Cost: 2789.0
Edit niechcący skasowałem wcześniejsza wersję rozpy ;P
1 Slaughtermaster @ 353.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 3; Iron Fist
Armour of Destiny [50.0]
Hellheart [50.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Rune Maw [60.0]
1 Firebelly @ 200.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
Potion of Speed [5.0]
Opal Amulet [15.0]
9+1 Ironguts @ 480.0 Pts
Look-Out Gnoblar;FCG
Standard of Discipline [15.0]
5 Ironguts @ 225.0 Pts
Musician
6 Maneaters @ 402.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x6); Light Armour;
Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
5+1 Maneaters @ 336.0 Pts
Scouts; Swiftstride; Additional Hand Weapon (x3); Light Armour; Standard;
Musician
2+1 Mournfang Cavalry @ 255.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Models in Army: 35
Total Army Cost: 2789.0
Edit niechcący skasowałem wcześniejsza wersję rozpy ;P
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
Imo złożona wojowniczo 
Z tego co widzę powiększone jednostki ludojadów. Imo dobry kierunek - pozwala to dłużej zachować siłę do walki - tak ja też planuję.
Sądzę że wszystko jest ok. najważniejsze punkty rozpy są
, konkretne przedmioty pewnie uwarunkowane przeciwnikiem i swoim doświadczeniem.
Kończąc - podoba mi się, testuj, pisz na forum co się spradziło. Rozpa to imo część szans na wygranie. Jak jest mniej więcej dobrze złożona - mamy bonus. Reszta to fart w kościach no i umiejętności!

Z tego co widzę powiększone jednostki ludojadów. Imo dobry kierunek - pozwala to dłużej zachować siłę do walki - tak ja też planuję.
Sądzę że wszystko jest ok. najważniejsze punkty rozpy są

Kończąc - podoba mi się, testuj, pisz na forum co się spradziło. Rozpa to imo część szans na wygranie. Jak jest mniej więcej dobrze złożona - mamy bonus. Reszta to fart w kościach no i umiejętności!
Zastanawia mnie jeszcze opcja z tymi 2x2 Mournfangi :> wystarczy przyciąć IF Rzeźnikowi, opal amulet i level firebellemu, jednego additional weapona maneaterom i mam 2x2 miśki muz+champ :>
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
radzę przetestować! 2szt kosztują 150 pkt (hv arm, ironf, musican, ) - a maja nadal wygar.
dostajemy tez dodatkowe rozstawienie. jak sa 2 szt to juz nie jest takim łakomym kaskiem na strzelanie/ magię. jak stracimy 1 taki oddział to nas nie boli.
Siłe uderzeniowa tutaj robią meneaters i ironi, dajmy im troche szybkiego, mobilnego wsparcia nie do zignorowania.
- championa nie polecam dla konfiguracji 2x2 - gdyz jak jednego stracimy to muzyk musi odpaść, cięzko sie potem zebrać po panice
dostajemy tez dodatkowe rozstawienie. jak sa 2 szt to juz nie jest takim łakomym kaskiem na strzelanie/ magię. jak stracimy 1 taki oddział to nas nie boli.
Siłe uderzeniowa tutaj robią meneaters i ironi, dajmy im troche szybkiego, mobilnego wsparcia nie do zignorowania.
- championa nie polecam dla konfiguracji 2x2 - gdyz jak jednego stracimy to muzyk musi odpaść, cięzko sie potem zebrać po panice
Rozpa którą ostatecznie zagrałem przeciw DE. Trochę zdziwiłem się jak zobaczyłem 150+ DE vs 36 moich grubasków
ostatecznie wynik 20:0 dla mnie, oczyściłem stół do ostatniego elfa, sam straciłem tylko generała i pół małych gutków ;P
1 Slaughtermaster @ 353.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 3; Full Spell List; Iron Fist
Armour of Destiny [50.0]
Hellheart [50.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Rune Maw [60.0]
1 Firebelly @ 165.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
Potion of Speed [5.0]
Opal Amulet [15.0]
9+1 Ironguts @ 480.0 Pts
FCG; Look-Out Gnoblar;
Standard of Discipline [15.0]
5 Ironguts @ 225.0 Pts
Musician
6 Maneaters @ 402.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x6); Light Armour;
Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
5+1 Maneaters @ 336.0 Pts
FCG; Scouts; Swiftstride; Additional Hand Weapon (x3); Light Armour;
2 Mournfang Cavalry @ 150.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Musician
2 Mournfang Cavalry @ 150.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Musician
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Models in Army: 36
Total Army Cost: 2799.0
To co mi się spodobało w tej rozpie:
-Gut magic, jak trafi się regenkę to jest mega; kolejna bitwa w której zwiększona regeneracja daje ostrego kopa tej armii
-maneaterzy ze swiftstridem na 3 szarże mieli dwa razy 10+
w szarży zjedli hydrę 
-ironblastery, nie ma nic lepszego do ściągania LT (kociołek zszedł w 2 turze)
-2x2 MF za swą cenę są mega naprawdę, jako dodatkowy oddział szarżujący na flankę, czy nawet od frontu to jest to
a dwa takie odzialiki dają sporego boosta taktycznego 
-hellheart - dwie rany w duża magicę i rana w mała plus zredukowanie kości Pd przeciwnika z 9 do 2 to jest to
To co zostało do przemyślenia to Rune Maw który w sumie nic mi nie dał
oraz oddział sniperów. zastanawiam się czy nie lepiej leadów za nich ;>

1 Slaughtermaster @ 353.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 3; Full Spell List; Iron Fist
Armour of Destiny [50.0]
Hellheart [50.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Rune Maw [60.0]
1 Firebelly @ 165.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
Potion of Speed [5.0]
Opal Amulet [15.0]
9+1 Ironguts @ 480.0 Pts
FCG; Look-Out Gnoblar;
Standard of Discipline [15.0]
5 Ironguts @ 225.0 Pts
Musician
6 Maneaters @ 402.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Brace of Ogre Pistols (x6); Light Armour;
Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
5+1 Maneaters @ 336.0 Pts
FCG; Scouts; Swiftstride; Additional Hand Weapon (x3); Light Armour;
2 Mournfang Cavalry @ 150.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Musician
2 Mournfang Cavalry @ 150.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Musician
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Models in Army: 36
Total Army Cost: 2799.0
To co mi się spodobało w tej rozpie:
-Gut magic, jak trafi się regenkę to jest mega; kolejna bitwa w której zwiększona regeneracja daje ostrego kopa tej armii
-maneaterzy ze swiftstridem na 3 szarże mieli dwa razy 10+


-ironblastery, nie ma nic lepszego do ściągania LT (kociołek zszedł w 2 turze)
-2x2 MF za swą cenę są mega naprawdę, jako dodatkowy oddział szarżujący na flankę, czy nawet od frontu to jest to


-hellheart - dwie rany w duża magicę i rana w mała plus zredukowanie kości Pd przeciwnika z 9 do 2 to jest to

To co zostało do przemyślenia to Rune Maw który w sumie nic mi nie dał

Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all
Wg mnie oddział z handgunami i poisone i flamingami jest dobry, tylko sniper nie działa. Ale taki oddział ściąga regenki przed strzałem ironblastera, albo poisonem dobija jakieś monstra. Ja będę dlatego testował poison + stubborn, albo poison+vanguard
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5