nowe Vampire Counts 8ed [update w pierwszym poście]
Moderator: misha
Re: nowe Vampire Counts 8ed [update w pierwszym poście]
a nie będą one wtedy biły po inicjatywie? i czy czasem nie sa swarmy w specialach?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Raise Dead : 2D6+3 of each. The zombie version casts on a 9+, the skeleton one on a 14+
The Black Coach is 97.5 slaves, the Evocation of Death is now based on the number of power dice absorbed, from 1-6+. Still cumulative, and the Wraith has Chill Grasp. It is Vampiric.
+1Grolshek pisze:A ja ci obiecuję że jeszcze dzisiaj twoje pierdoły stąd znikną Na tym forum nikt się kradzieżą chwalił nie będzie.
I TERAZ UWAGA. KAŻDY POST NIEZWIĄZANY Z TEMATEM ZOSTANIE USUNIĘTY. PO CZĘŚCI WYWALIŁEM PIERDOŁY O DUPIE MARYNY, PIRACTWIE I WASZYCH DOCINKACH.
CHCECIE SOBIE O TYM POGADAĆ - MACIE PM, GG, SKYPE, ICQ, MAILE ALE NIE TUTAJ.
ROZMAWIAMY O NOWYCH VC - W DNIU POJAWIENIA SIĘ BOOKA TEN TEMAT ZOSTANIE ZAMKNIĘTY I MOŻECIE POSTAWIĆ NOWY.
WRACAM W NOCY Z PRACY ZOBACZĘ JAKIEŚ G...E POSTY USUWAM.
TO TYLE MIŁEJ KONWERSACJI ŻYCZĘ
Aro
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Z innej beczki: dosyć ciekawe czy Bat Swarms będą tą zasadę dawały tylko modelom z którymy się stykają czy całemu oddziałowi...
Ostatnio zmieniony 11 sty 2012, o 14:55 przez SaperHeart, łącznie zmieniany 1 raz.
zdziwiłbym się gdyby tylko modelom w kontakcie - do głowy mi to nie przyszedło
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
Generał musi mieć lore of vampire.
Wampir Lord zdrożał o 15 pkt.
wskrzeszanie kosztuje 9+ dla zombie i 14+. Nowo powstała jednostka nie daje victory points.
GG 11 pkt za model, z GW +1 za model
Zombie po ION odzyskuja 2K6 + lvl - to zmienia ich sytacje
Wampir Lord zdrożał o 15 pkt.
wskrzeszanie kosztuje 9+ dla zombie i 14+. Nowo powstała jednostka nie daje victory points.
GG 11 pkt za model, z GW +1 za model
Zombie po ION odzyskuja 2K6 + lvl - to zmienia ich sytacje
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
W 7ed było trochę rzeczy, które nawet nienajmocniejsze jednostki boostowy tak, że potrafiły nieźle kosić. Teraz widzę, polepszenie jednostek a zabranie tych "polepszarek" bo jakby one zostały to nowy army book byłby jeszcze bardziej gięty niż ten z 7ed.
Come crawling faster, obey your Master...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Tzn. ogólnie army book ma niestety sporo symptomów kiepskiego balansu wewnętrznego.
Kilka jednostek zostało potraktowanych wg zasady, która czasami przewija się w game design by GW i uwala army booki, a zasada ta brzmi: stwórzmy jednostkę szczególnie nadającą się do jakiejś roli, a następnie dajmy jej zasadę specjalną, która dramatycznie ogranicza jej użyteczność w tej roli. Przykładem są vargheisty - idealnie mogłyby pełnić rolę czegoś na kształt fiendów z DoC, moim zdaniem armia czysto ofensywna potrzebuje właśnie takich flankerów z "przytupem" mogących się przejechać po 10-15 strzelcach. Nawet nieco gorsze statsy byłyby do łyknięcia, jednak danie im frenzy sprawia, że poza zasięgiem generała i BSB ten oddział to latająca ruletka. Żaden dobry generał nie chce mieć flankera obarczonego tak idiotycznym ryzykiem.
Podobnie jest w wypadku corpse carta - model wspierający, którego cała użyteczność polega na byciu blisko głównej armii, jest chariotem z Mv 4. Drastycznie ogranicza to jego użyteczność - nie można polegać na tym, że się go zvanhalsuje (choćby zdarzy się nie wylosować tego czaru), a corpse cart 10" od głównych sił jest bezużyteczny. Dlaczego nie dać mu nieco słabszych statsów, większego kosztu (etc), ale jednak zadbać o to, by nie miał miażdżącego utrudnienia w swojej podstawowej roli?
Sporo tego rodzaju ograniczeń (np. generał musi mieć lore of vampires) po prostu frustruje i zmniejsza elastyczność army booka - najgorsze jest to, że są one zbędne i w gruncie rzeczy nieuzasadnione niczym poza kaprysem autora. Właśnie w ten sposób poniekąd udupiono stary army book do ogrów i trochę żal, że nie wyciągnięto z tego żadnych wniosków.
Dlatego kiepsko widzę przyszłość VCtów - poza jakimiś szachermacherami z eterykami, stawiałbym na build turniejowy w okolicy 2x10dużych ghuli, 2xterrorgheist, magowie+core+odginaczki. Inne jednostki wydają się po prostu gorsze w porównaniu, dużo za drogie lub ryzykowne.
Kilka jednostek zostało potraktowanych wg zasady, która czasami przewija się w game design by GW i uwala army booki, a zasada ta brzmi: stwórzmy jednostkę szczególnie nadającą się do jakiejś roli, a następnie dajmy jej zasadę specjalną, która dramatycznie ogranicza jej użyteczność w tej roli. Przykładem są vargheisty - idealnie mogłyby pełnić rolę czegoś na kształt fiendów z DoC, moim zdaniem armia czysto ofensywna potrzebuje właśnie takich flankerów z "przytupem" mogących się przejechać po 10-15 strzelcach. Nawet nieco gorsze statsy byłyby do łyknięcia, jednak danie im frenzy sprawia, że poza zasięgiem generała i BSB ten oddział to latająca ruletka. Żaden dobry generał nie chce mieć flankera obarczonego tak idiotycznym ryzykiem.
Podobnie jest w wypadku corpse carta - model wspierający, którego cała użyteczność polega na byciu blisko głównej armii, jest chariotem z Mv 4. Drastycznie ogranicza to jego użyteczność - nie można polegać na tym, że się go zvanhalsuje (choćby zdarzy się nie wylosować tego czaru), a corpse cart 10" od głównych sił jest bezużyteczny. Dlaczego nie dać mu nieco słabszych statsów, większego kosztu (etc), ale jednak zadbać o to, by nie miał miażdżącego utrudnienia w swojej podstawowej roli?
Sporo tego rodzaju ograniczeń (np. generał musi mieć lore of vampires) po prostu frustruje i zmniejsza elastyczność army booka - najgorsze jest to, że są one zbędne i w gruncie rzeczy nieuzasadnione niczym poza kaprysem autora. Właśnie w ten sposób poniekąd udupiono stary army book do ogrów i trochę żal, że nie wyciągnięto z tego żadnych wniosków.
Dlatego kiepsko widzę przyszłość VCtów - poza jakimiś szachermacherami z eterykami, stawiałbym na build turniejowy w okolicy 2x10dużych ghuli, 2xterrorgheist, magowie+core+odginaczki. Inne jednostki wydają się po prostu gorsze w porównaniu, dużo za drogie lub ryzykowne.
Po części się z Tobą zgadzam, choć dla mnie denerwujące są wynalazki związane z przedmiotami. Niektóre z nich pewnie nigdy nie będą w rozpiskach - po co więc w ogóle je dawać do booka?
Nie zgadzam się natomiast z narzekaniem na Vampiric Lore u generała - płacimy w tym wypadku za brak sypania po śmierci generała (jeśli mamy kogoś innego z vampiric lore). To taki drawback za naprawienie sypania.
Nie zgadzam się natomiast z narzekaniem na Vampiric Lore u generała - płacimy w tym wypadku za brak sypania po śmierci generała (jeśli mamy kogoś innego z vampiric lore). To taki drawback za naprawienie sypania.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
W porównaniu z innymi AB 8 ed, przedmioty nie są aż tak tragiczne. W wypadku miecza z krzykiem wychodzi dokładnie ten problem, o którym mówiłem (dajmy fajną zdolność, a potem naprawdę druzgocące antyzdolności, a całość wyceńmy na 75 pkt). Tak naprawdę wszystkie inne przedmioty mają jakiś sens i użyteczność, chociaż ogólnie rzecz biorąc są nieco przydrogie.
Co do lore of vampires, problem jest dwoisty: drzewiej VC miały bardzo dobrych bohaterów, ale słabsze oddziały. Obecnie bohaterów znerfiono do poziomu średniaków, zaś większość oddziałów pozostała bez zmian. Nie bardzo widzę, dlaczego nekros w koszcie imperialnego maga ma być od niego gorszy (a realnie jest gorszy - dużo mniejsza elastyczność w wyborze lore'ów). Nie widzę też, po co ograniczać w ten sposób wampira-maga, który jest w cenie 2 magów lordów imperium.
Sypanie ogólnie jest reliktem z czasów, kiedy śmierć generała powodowała test paniki w całej zwykłej armii. To głupia zasada, która zawsze ogromnie ograniczała buildy VC. Dobrze, że choć trochę ją ograniczyli, jak dla mnie mogli skasować w całości.
Co do lore of vampires, problem jest dwoisty: drzewiej VC miały bardzo dobrych bohaterów, ale słabsze oddziały. Obecnie bohaterów znerfiono do poziomu średniaków, zaś większość oddziałów pozostała bez zmian. Nie bardzo widzę, dlaczego nekros w koszcie imperialnego maga ma być od niego gorszy (a realnie jest gorszy - dużo mniejsza elastyczność w wyborze lore'ów). Nie widzę też, po co ograniczać w ten sposób wampira-maga, który jest w cenie 2 magów lordów imperium.
Sypanie ogólnie jest reliktem z czasów, kiedy śmierć generała powodowała test paniki w całej zwykłej armii. To głupia zasada, która zawsze ogromnie ograniczała buildy VC. Dobrze, że choć trochę ją ograniczyli, jak dla mnie mogli skasować w całości.
To prawda, że u nas strasznej biedy z przedmiotami nie ma, miałem na myśli raczej ogólną tendencję.
Porównywanie jednostek pod względem kosztu z jednostkami innych armii to temat rzeka, nic jednak mądrego nie można powiedzieć po takiej dyskusji ponad to, że balans to jest,,, ale tylko w szachach.
Porównywanie jednostek pod względem kosztu z jednostkami innych armii to temat rzeka, nic jednak mądrego nie można powiedzieć po takiej dyskusji ponad to, że balans to jest,,, ale tylko w szachach.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Nie wierzę. To ci sami Grave Guardzi, którzy mają Armour Save na 5+, WS:3, S:4 i T:4? Mają wszystkie statystyki identyczne jak Tomb Guardzi, tylko że większego save'a i kosztują tyle samo?!Markuene pisze:GG 11 pkt za model, z GW +1 za model
Tak, mają KB i stracili magiczne ataki
kmina z pojedynczą bazą bat swarma nie przejdzie, 35 pkt model i 2+ wystawiać je trzeba
Feel baty też 2+ i 16 za to, są pojedyncze spirit hosty po 45
miecz faktycznie daje devastating, frenzy, flamingi, krzyk na zasadzie 2d6 + Woundy pozostałe.
Co do śmierci modelu... zapis brzmi
vargheisty owszem, mają frenzy ale równocześnie są vampirami i mają LD 7
kmina z pojedynczą bazą bat swarma nie przejdzie, 35 pkt model i 2+ wystawiać je trzeba
Feel baty też 2+ i 16 za to, są pojedyncze spirit hosty po 45
miecz faktycznie daje devastating, frenzy, flamingi, krzyk na zasadzie 2d6 + Woundy pozostałe.
Co do śmierci modelu... zapis brzmi
No i blood kept tylko dla Blood knightów, żaden oddział ani nawet BSB go nie mogą braćFinally, such id Skabscrath's desire for bloodshed that if the bearer has not killed an enemy model in close combat when the game ends, he is removed as a casualty
vargheisty owszem, mają frenzy ale równocześnie są vampirami i mają LD 7
- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
Ale Tomb guardzi mają mocarne 8 LdNaviedzony pisze: Nie wierzę. To ci sami Grave Guardzi, którzy mają Armour Save na 5+, WS:3, S:4 i T:4? Mają wszystkie statystyki identyczne jak Tomb Guardzi, tylko że większego save'a i kosztują tyle samo?!
zapomniałeś dodać ze mogą maszerować, maja bardzo dobra szmatę do wzięcia i duzolatwiej się ich leczy.Naviedzony pisze:Nie wierzę. To ci sami Grave Guardzi, którzy mają Armour Save na 5+, WS:3, S:4 i T:4? Mają wszystkie statystyki identyczne jak Tomb Guardzi, tylko że większego save'a i kosztują tyle samo?!