nowe Vampire Counts 8ed [update w pierwszym poście]

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Re: nowe Vampire Counts 8ed [update w pierwszym poście]

Post autor: Marks »

a nie będą one wtedy biły po inicjatywie? i czy czasem nie sa swarmy w specialach?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Markuene pisze:a nie będą one wtedy biły po inicjatywie? i czy czasem nie sa swarmy w specialach?
Są na pewno jednostką special. A co do ASL vs ASL to nie pamiętam, nie biją czasem równocześnie ?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Fajnie się zapowiadają te wąpierze. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 sty 2012, o 15:03 przez Grolshek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Raise Dead : 2D6+3 of each. The zombie version casts on a 9+, the skeleton one on a 14+

The Black Coach is 97.5 slaves, the Evocation of Death is now based on the number of power dice absorbed, from 1-6+. Still cumulative, and the Wraith has Chill Grasp. It is Vampiric.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Grolshek pisze:A ja ci obiecuję że jeszcze dzisiaj twoje pierdoły stąd znikną :roll: Na tym forum nikt się kradzieżą chwalił nie będzie.
+1

I TERAZ UWAGA. KAŻDY POST NIEZWIĄZANY Z TEMATEM ZOSTANIE USUNIĘTY. PO CZĘŚCI WYWALIŁEM PIERDOŁY O DUPIE MARYNY, PIRACTWIE I WASZYCH DOCINKACH.
CHCECIE SOBIE O TYM POGADAĆ - MACIE PM, GG, SKYPE, ICQ, MAILE ALE NIE TUTAJ.
ROZMAWIAMY O NOWYCH VC - W DNIU POJAWIENIA SIĘ BOOKA TEN TEMAT ZOSTANIE ZAMKNIĘTY I MOŻECIE POSTAWIĆ NOWY.
WRACAM W NOCY Z PRACY ZOBACZĘ JAKIEŚ G...E POSTY USUWAM.
TO TYLE MIŁEJ KONWERSACJI ŻYCZĘ ;)

Aro
Obrazek

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Z innej beczki: dosyć ciekawe czy Bat Swarms będą tą zasadę dawały tylko modelom z którymy się stykają czy całemu oddziałowi...
Ostatnio zmieniony 11 sty 2012, o 14:55 przez SaperHeart, łącznie zmieniany 1 raz.
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Summoned units GIVE NO VICTORY POINTS
Malak pisze: Z innej beczki: dosyć ciekawe czy Bat Swarms będą tą zasadę dawały tylko modelom z którymy się stykają czy całemu oddziałowi...
Całemu oddziałowi

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

zdziwiłbym się gdyby tylko modelom w kontakcie - do głowy mi to nie przyszedło
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Azgaroth pisze: Całemu oddziałowi
Czyli oddział który będzie jedną z podstawowych jednostek w grze...nie widzę innej mozliwości...
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Generał musi mieć lore of vampire.
Wampir Lord zdrożał o 15 pkt.
wskrzeszanie kosztuje 9+ dla zombie i 14+. Nowo powstała jednostka nie daje victory points.
GG 11 pkt za model, z GW +1 za model
Zombie po ION odzyskuja 2K6 + lvl - to zmienia ich sytacje
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

W 7ed było trochę rzeczy, które nawet nienajmocniejsze jednostki boostowy tak, że potrafiły nieźle kosić. Teraz widzę, polepszenie jednostek a zabranie tych "polepszarek" bo jakby one zostały to nowy army book byłby jeszcze bardziej gięty niż ten z 7ed.
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Tzn. ogólnie army book ma niestety sporo symptomów kiepskiego balansu wewnętrznego.

Kilka jednostek zostało potraktowanych wg zasady, która czasami przewija się w game design by GW i uwala army booki, a zasada ta brzmi: stwórzmy jednostkę szczególnie nadającą się do jakiejś roli, a następnie dajmy jej zasadę specjalną, która dramatycznie ogranicza jej użyteczność w tej roli. Przykładem są vargheisty - idealnie mogłyby pełnić rolę czegoś na kształt fiendów z DoC, moim zdaniem armia czysto ofensywna potrzebuje właśnie takich flankerów z "przytupem" mogących się przejechać po 10-15 strzelcach. Nawet nieco gorsze statsy byłyby do łyknięcia, jednak danie im frenzy sprawia, że poza zasięgiem generała i BSB ten oddział to latająca ruletka. Żaden dobry generał nie chce mieć flankera obarczonego tak idiotycznym ryzykiem.

Podobnie jest w wypadku corpse carta - model wspierający, którego cała użyteczność polega na byciu blisko głównej armii, jest chariotem z Mv 4. Drastycznie ogranicza to jego użyteczność - nie można polegać na tym, że się go zvanhalsuje (choćby zdarzy się nie wylosować tego czaru), a corpse cart 10" od głównych sił jest bezużyteczny. Dlaczego nie dać mu nieco słabszych statsów, większego kosztu (etc), ale jednak zadbać o to, by nie miał miażdżącego utrudnienia w swojej podstawowej roli?

Sporo tego rodzaju ograniczeń (np. generał musi mieć lore of vampires) po prostu frustruje i zmniejsza elastyczność army booka - najgorsze jest to, że są one zbędne i w gruncie rzeczy nieuzasadnione niczym poza kaprysem autora. Właśnie w ten sposób poniekąd udupiono stary army book do ogrów i trochę żal, że nie wyciągnięto z tego żadnych wniosków.

Dlatego kiepsko widzę przyszłość VCtów - poza jakimiś szachermacherami z eterykami, stawiałbym na build turniejowy w okolicy 2x10dużych ghuli, 2xterrorgheist, magowie+core+odginaczki. Inne jednostki wydają się po prostu gorsze w porównaniu, dużo za drogie lub ryzykowne.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Po części się z Tobą zgadzam, choć dla mnie denerwujące są wynalazki związane z przedmiotami. Niektóre z nich pewnie nigdy nie będą w rozpiskach - po co więc w ogóle je dawać do booka?

Nie zgadzam się natomiast z narzekaniem na Vampiric Lore u generała - płacimy w tym wypadku za brak sypania po śmierci generała (jeśli mamy kogoś innego z vampiric lore). To taki drawback za naprawienie sypania.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

W porównaniu z innymi AB 8 ed, przedmioty nie są aż tak tragiczne. W wypadku miecza z krzykiem wychodzi dokładnie ten problem, o którym mówiłem (dajmy fajną zdolność, a potem naprawdę druzgocące antyzdolności, a całość wyceńmy na 75 pkt). Tak naprawdę wszystkie inne przedmioty mają jakiś sens i użyteczność, chociaż ogólnie rzecz biorąc są nieco przydrogie.

Co do lore of vampires, problem jest dwoisty: drzewiej VC miały bardzo dobrych bohaterów, ale słabsze oddziały. Obecnie bohaterów znerfiono do poziomu średniaków, zaś większość oddziałów pozostała bez zmian. Nie bardzo widzę, dlaczego nekros w koszcie imperialnego maga ma być od niego gorszy (a realnie jest gorszy - dużo mniejsza elastyczność w wyborze lore'ów). Nie widzę też, po co ograniczać w ten sposób wampira-maga, który jest w cenie 2 magów lordów imperium.

Sypanie ogólnie jest reliktem z czasów, kiedy śmierć generała powodowała test paniki w całej zwykłej armii. To głupia zasada, która zawsze ogromnie ograniczała buildy VC. Dobrze, że choć trochę ją ograniczyli, jak dla mnie mogli skasować w całości.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

To prawda, że u nas strasznej biedy z przedmiotami nie ma, miałem na myśli raczej ogólną tendencję.
Porównywanie jednostek pod względem kosztu z jednostkami innych armii to temat rzeka, nic jednak mądrego nie można powiedzieć po takiej dyskusji ponad to, że balans to jest,,, ale tylko w szachach.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Markuene pisze:GG 11 pkt za model, z GW +1 za model
Nie wierzę. To ci sami Grave Guardzi, którzy mają Armour Save na 5+, WS:3, S:4 i T:4? Mają wszystkie statystyki identyczne jak Tomb Guardzi, tylko że większego save'a i kosztują tyle samo?!

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Tak, mają KB i stracili magiczne ataki

kmina z pojedynczą bazą bat swarma nie przejdzie, 35 pkt model i 2+ wystawiać je trzeba
Feel baty też 2+ i 16 za to, są pojedyncze spirit hosty po 45

miecz faktycznie daje devastating, frenzy, flamingi, krzyk na zasadzie 2d6 + Woundy pozostałe.
Co do śmierci modelu... zapis brzmi
Finally, such id Skabscrath's desire for bloodshed that if the bearer has not killed an enemy model in close combat when the game ends, he is removed as a casualty
No i blood kept tylko dla Blood knightów, żaden oddział ani nawet BSB go nie mogą brać

vargheisty owszem, mają frenzy ale równocześnie są vampirami i mają LD 7

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Naviedzony pisze: Nie wierzę. To ci sami Grave Guardzi, którzy mają Armour Save na 5+, WS:3, S:4 i T:4? Mają wszystkie statystyki identyczne jak Tomb Guardzi, tylko że większego save'a i kosztują tyle samo?!
Ale Tomb guardzi mają mocarne 8 Ld :wink:

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Naviedzony pisze:Nie wierzę. To ci sami Grave Guardzi, którzy mają Armour Save na 5+, WS:3, S:4 i T:4? Mają wszystkie statystyki identyczne jak Tomb Guardzi, tylko że większego save'a i kosztują tyle samo?!
zapomniałeś dodać ze mogą maszerować, maja bardzo dobra szmatę do wzięcia i duzolatwiej się ich leczy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Jestem głęboko oburzony. :|

Zablokowany