Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Re: Rozpiski

Post autor: Chester22 »

Marek15 pisze:
Chester22 pisze:
Marek15 pisze:Statystycznie 50-60 nocników z 3 fanami wciąga nosem szarżę 30 white lionów, nawet się przy tym nie zasapie :)
Naprawde goblinki są tak zajebiste? Pytam bo nie wiem, nigdy nie przyjmowałem na nocniki WL :D
Nie jest tak fajnie jak myślałem, zapomniałem że gobo mają WS2 i trafiają na 5 a jak się przestraszą to na 6. I to psuje moje wyliczenia. Mea culpa. A patent z przyjęciem szarży 30 WL 60 nocników polega na tym: Puszczam fanoli z końca moich nocników, zadają mi 3d6 a elfom 6d6. Od fanoli pada (statystycznie) 8,75 goblina (paniki nie ma, dlatego trzeba ich 60) a elfów pada 17,5 (przypadkowo mogą się nawet spanikować). Pozostałe 13 elfów zabije 10 goblinków (pozostaje statystycznie 41 goblinów, sporo :), 30 ataków goblinów (zakładając starcie hord) liczyłem (błędnie) że zaciuka 5 elfów na turę. Tak dobrze nie jest bo trafiając na 5+ wyjdzie raczej 3 zabitych elfów. Jakby nie było jeśli gobo nie uciekną po kilku turach przemielą elfy.
Poza tym na euro 30 WL to 450 punktów, a więc zero CG, raczej wystawiają 27, a 3 na starcie mniej to trochę lepiej dla nocników.
Ważne jest żeby to WL szarżowali.
Tak statystycznie, a w realnych rzutach różnie to wychodzi jak wiadomo :)
Nawet jak sie przestraszą to i tak na 5 trafiają. Tu sie nic nie zmienia.
Btw, mozna tak że że wypuszcza sie fanoli z końca oddziału i kazać im iść na przód żeby przeszli przez nas? To troche dziwne, ale jak tak to bardzo fajnie :D
Teraz pytanie, nie ten temat ale nie chce mi sie drugiego posta pisać. W podręczniku jest napisane:

Any unit that moves into contacts with fanatic takes d6 hits from moving into the fanatic and and further d6 hits due to the fanatic's death throes .

Czyli, coś szarżuje na fanoli, w 8 calach ich wypuszczam, przykładowo żadnej nie doszedł, jednostka kończąc ruch szarży przeszła przez fanoli ale nie stanęła na nich to i tak dostaje 6d6? Bo jest napisane że wystarczy ze przejdzie przez fanoli to fanol ginie i wywala 2d6, a ja zawsze grałem że trzeba stanąć na nim żeby dostać 2d6. Która opcja jest prawdziwa?

SHWWA
Warzywo
Posty: 17

Post autor: SHWWA »

Co to znaczy ,,przestraszą się" ?
Na jakiej zasadzie to działa ?
podpis był regulaminowy i mimo wszystko został skasowany
STOP PRZEŚLADOWANIOM PATRIOTÓW!

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Tzn. nie zdadzą testu na fear'a. Działa to tak że na początku tury combatu zdajesz oddziałem test LD a jesli go nie zdasz to wszystkie modele w tym unicie do końca tej tury mają WS1.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

SHWWA
Warzywo
Posty: 17

Post autor: SHWWA »

No tak faktycznie, zapomniałem że mowa tu o strachu przed elfami :D
podpis był regulaminowy i mimo wszystko został skasowany
STOP PRZEŚLADOWANIOM PATRIOTÓW!

rauliq
Chuck Norris
Posty: 376
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów Wlkp

Post autor: rauliq »

Wystaczy ze oddzial przejdzie przez fanola
fanol ginie oddzial dostaje 2k6
podpis był nieregulaminowy

Kędzior
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Wolny Szczelec ze Stolicy

Post autor: Kędzior »

Czyli nie trzeba kończyć ruchu na fanatyku, żeby go zaciukać?
Warhammer to gra wyobraźni. Grajmy karteczkami.

Ereagorn
Wodzirej
Posty: 765
Lokalizacja: FENIX Włocławek

Post autor: Ereagorn »

Takie coś na euro wymyśliłem, w środę gram z tk (na euro)

Unnamed2500 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Black Orc Warboss @ 230.0 Pts
General; Choppa; Heavy Armour
Enchanted Shield [5.0]
Sword of Battle [20.0]
Talisman of Preservation [45.0]

1 Savage Orc Great Shaman @ 285.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Warpaint
Lucky Shrunken Head [50.0]
Obsidian Amulet [30.0]

1 Goblin Big Boss @ 151.0 Pts
Short Bow; Light Armour; Shield; Battle Standard
Spider Banner [85.0]

1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]

1 Night Goblin Shaman @ 85.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh

1 * Orc Big Boss @ 108.0 Pts
; Light Armour; Shield
Biting Blade [10.0]
Dragonhelm [10.0]
Talisman of Protection [15.0]
1 War Boar @ [0.0] Pts

53 Night Goblins @ 299.0 Pts
Netters; Shortbow; Standard; Musician
3 Fanatic @ [75.0] Pts

29 Savage Orc Big 'Uns @ 365.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; Standard; Musician
1 Savage Orc Boss @ [15.0] Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 55.0 Pts
Light Armour; Shield
5 Wolf @ [0.0] Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 55.0 Pts
Light Armour; Shield
5 Wolf @ [0.0] Pts

1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
2 Orc Crew @ [0.0] Pts
Spear
2 War Boar @ [0.0] Pts

1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
2 Orc Crew @ [0.0] Pts
Spear
2 War Boar @ [0.0] Pts

1 Arachnarok Spider @ 290.0 Pts
8 Forest Goblin Crew @ [0.0] Pts
Spear; Short Bow

1 Mangler Squig @ 65.0 Pts

1 Mangler Squig @ 65.0 Pts

1 Goblin Rock Lobber @ 85.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts

1 Doom Diver @ 80.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts

Models in Army: 103


Total Army Cost: 2498.0
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2012, o 17:37 przez Ereagorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

po co dzida na komboju?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Ereagorn
Wodzirej
Posty: 765
Lokalizacja: FENIX Włocławek

Post autor: Ereagorn »

W sumie to nie wiem... 2pkt. mi zostały :D
EDIT
już nie ma
Obrazek

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Chester22 pisze:
Czyli, coś szarżuje na fanoli, w 8 calach ich wypuszczam, przykładowo żadnej nie doszedł, jednostka kończąc ruch szarży przeszła przez fanoli ale nie stanęła na nich to i tak dostaje 6d6? Bo jest napisane że wystarczy ze przejdzie przez fanoli to fanol ginie i wywala 2d6, a ja zawsze grałem że trzeba stanąć na nim żeby dostać 2d6. Która opcja jest prawdziwa?
Właśnie o to chodzi, że gdy fanol dochodzi do jednostki to zadaje jej d6 i staje cal za jednostką a gdy jednostka wchodzi na fanola to dostaje 2d6 i fanol out. Nie musi kończyć ruchu w tym miejscu, może iść dalej. A szarża musi być kontunuowana (kiedyś w prehistorycznych czasach, 2 albo 3 edycje temu można było zatrzymać szarżę gdy fanatycy wyszli, ale to od wieków nieaktualne).
I właśnie dlatego poświęcam czasem trochę swoich puszczając fanatyków z końca swojej jednostki - żeby nie doszli do przeciwnika, tylko on do nich). Działa to oczywiście tylko w szarży przeciwnika.
Zasady wypuszczania fanatyka (z pamięci): wybierz punkt z którego wychodzi i kierunek w którym idzie. I to wszystko, można robić ten manewr z puszczaniem ich przez swoją jednostkę :)

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

piękny wałek. po prostu pomysłowość ludzka nie zna granic

cinne
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: cinne »

Juz się gubię z tymi fanolami, jak końcu jest?

1. Puszczam fanola przy szarży wroga z przodu mojego oddziału - wypłaca d6 i staje: w odległości ile wykulał na ruch (1 cal od wrogiej)?

2. Puszczam fanola przy szarży wroga z przodu mojego oddziału - wypłaca 2d6 i go zdejmuję?: w końcu jednostka przeciwnika było, nie było WJECHAŁA w fanola.

3. W przypadku gdy fanol wykula mniej jak 8 - jednostka szarzująca dostaje 2d6 bo wjeżdza, w przypadku wykulania 8 i więcej wrogi oddział dostaje 1d6 i fanol zostaje?

Z góry dzięki za odpowiedź, mam nadzieję, że jasno się wysłowiłem w pytaniach.

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Punkt numer 3 jest prawidłowy :D

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

jesli fanatyk stanie tak, ze oddzial sie na nim zatrzyma stykajac sie z gobosami to wyplaca 2k6 hitow i ginie. jesli oddzial jest w stanie przejechac przez fanatyka i zatrzymac sie za nim to wyplaca tylko k6 ale zostaje. tu nie ma znaczenia ile wykulasz

Awatar użytkownika
Khay
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Khay »

Żeby zabic fanatyka oddział musi sie na nim zatrzymac, fanol wypłaca 2d6 i schodzi, jesli oddzial skonczy ruch za fanatykiem dostaje d6 a fanatyk pozostaje w grze.
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Leszczu, Khay, odsyłam do ArmyBooka, w tej edycji za przejście po fanatyku, jest 2d6 i fanatyk ginie.

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Troll wrócił z białego

Brygu plus MILIARD. wystarczy go miźnąć żeby zdechł

kmina z fanolami ok, ale można zrobić to tak żeby nie tracić przy okazji gobosów. jeżeli masz ich 60 to mogą być szeroko, wtedy wypuszczasz po przekątnej z rogów oddziału ku środkowi. jeżeli szarżuje horda lwów to elfy nie wymanewrują między nimi
Obrazek

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

jakie lwy o czym wy mówicie??to nie eurowizja. orzeł co najwyżej i to 7,99 cala od ng. i jeszcze jak dożyje to posadzi kuper na manglerze :roll:
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2012, o 08:10 przez loko, łącznie zmieniany 1 raz.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

dożyje, kurczę.

Z fanolami jest tak, jak piszą Brygu i Baron.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

no pacz loko, ja zabijam orły, a maszyny mi nie umierają. sam nie wiem jak to robię
Obrazek

ODPOWIEDZ