Jak startować?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak startować?

Post autor: mnp21 »

Witam kolegów!

W WFB gram już uu no półtora roku będzie. Wybrałem na początek armię ogrów (tak kiedy jeszcze była słaaaba) i grało mi się nią zawsze super. Problem w tym że to był wybór "last minute" bo miało być imperium :lol2: . Zawsze w fantasy lubiłem "fluff" ludzi. Głównie w LotRze, D&D no i WFB, bo zazwyczaj są tacy właśnie jak my czyli dobrzy, źli, niby słabi, kłótliwi, chciwi a jednak w chwilach próby staną na wysokości zadania. Na a ogry... bo po prostu zobaczyłem modele i oryginalny fluff. A głównie to modele zobaczyłem :) oraz koncepcję armii opartej na wielkich potworach. No a poza tym te modele...

Imperium podoba mi się jako taki właśnie bastion ludzkości na przeciw morzu chaosu. Co do klimatu modeli, do naszej gry - zajebistość! Zawodowa armia! - tak widzę moje imperium, bo właśnie wracam do planów z przed półtora roku i dołączam do was, szlachetni elektorzy! Na razie zamówię 2 bataliony, konny generał+BSB, mag+mag. "Tanio" (jak na 1500pkt...) i dobrze :D. Armaty zagrzmią, strzelby przemówią, ziemia zatrzęsie się, gdy odział opancerzonych rycerzy pogna na przeciwnika, a on zadrży widząc legion moich mieczników - świetnie wyszkolonej, zawodowej, imperialnej piechoty! Marzy mi się też czołg parowy (KLASYK) i wielkie miecze, ale to niestety na później (finanse).

Już "niedługo" więc pierwsze fotki pomalowanych modeli i bitewne raporty, specjalnie dla Was! Niestety niedługo u mnie trwa w takich sprawach 1,5 miesiąca :(, bo lubię figsy fajnie odpicować :D

Sorry za być może głupi post, jakby mod uznał że nic nie wnosi/nie potrzebny to można śmiało usunąć. Chciałem po prostu podzielić się entuzjazmem, że w końcu zostanę prawdziwym generałem, jak to chciałem zrobić już dawno :) no i przywitać się, bo póki co nosa na tym forum, poza góry lamentu nie wyściubiałem 8)

Może jednak zadam jakieś pytanie - jak radzicie robić podstawki? Chciałbym raczej trawiaste... ale zdecydowanie nie tak cukierkowo jak w HElfach... myślałem nad takim konceptem - ten nowy texture Nuln Earth (czy coś takiego :lol2: ), drybrush i do tego w niektórych miejscach trawka elektrostatyczne + 1-dwie kępy tuftu z Army Painter i jakieś kamyczki... tylko nie wiem czy można ufać tym texture, jak to w praktyce wygląda i przede wszystkim na ile to starcza oraz czy jest wart swojej ceny...
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

Witam kolegę Elektora!
Jaka prowincja , jesli można spytać? :wink:

Plan na początki armii jak najbardziej gites, brak tylko księży, którzy aktualnie są zarąbistymi boosterami dla wojaków co CC

Czkamy na galerię i życzymy powodzenia na progu nowej jakości gier bitewnych :mrgreen:

Podstawki:
Farby texture bym odpuścił, stary dobry wikol (300ml 4zł) + piasek przesiany przez sito i pomalowany to naprawde super metoda. Co do trawki to najfajniejsze są kępki made by GW/Army Painter, ale robienie własnych z sypkiej trawki jest tańsze. Polecam również skałki robione z kory sosny połamanej na kształt.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Witam w imieniu Theoderica Gaussera, jego wysokości Elektora Nordlandu :)

Przyznam, że sam jestem ciekaw jak działają nowe teksturki, więc wypowiedzieć się nie mogę.
Jeżeli chodzi o podstawki, to zapraszam do tematu "Galeria Imperium".
Może tam znajdziesz coś co Cię zainteresuje :)

Pozdrawiam,

Yourself
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yourself »

Co polecacie aby kupić na początek? Na razie mam księdza, box 2 magów,box BSB i generała i box demi-gryfów. Armia ma być w założeniu w barwach Middenlandu. Z góry dzięki za odpowiedź.
matilizaki napisał:
Na brete

wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Polecam batalion. Dostajesz działo, 20 piechoty (bardzo przydatne), 8 rycerzy (mniej przydatne) i 10 strzelców (nie przydatne) w naprawdę dobrej cenie. Następnie chyba celestial huricanum
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

a ja polecam 2 battaliony

masz:
-dwa działa (do tego blaster i masz kompletny park maszynowy na dowolne pkt)
-40 halabrd (podstawa, na większe pkt potrzebujesz jeszcze drugie tyle)
-18 konnych ( z warrior priestami mogą nawet coś zadziałać, dobrze bunkrują )
- 20 strzelców (jak nie masz parcia turniejowego, to nie zaszkodzą, zawsze jakieś urozmaicenieod halabard)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Nowy batalion rzeczywiście jest super (polecam)
Tak na przyszłość może rozbiję tu koszt fajnej armii (zanim zbeszta mnie Martin ,dodam ,zę wziąłem tylko ceny GW pod uwagę:) )

BSB+Generał - 90zł
2x magowie - 90zł
2x kapłani - 100zł
mistrz inżynier- 45zł
2x batalion - 640zł
Hurricanum - 150zł
Czołg parowy- 175zł
Demigryfy - 165zł
Piekielnik - 75zł

Razem za 1530 zł macie grywalną ,tureniejową armię. Zawsze można zmniejszyć koszt kupując według innych cen. Pamiętajcie ,że w czołgu jest piękny inżynier ,który na szeregowej podstawce może robić za Mistrza inżyniera.
Wiem ,ze poruszyłem najgorszy temat w tym wspaniałym hobby ,ale jak to się rozłoży na "kupię co jakiś czas" to tak żle to nie wychodzi. Ja zbieram od roku i stoi u mnie dużo niepotrzebnych (kiedyś grywalnych) modeli. Czekają na następna edycję ;)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Z gory przepraszam za brak polskich znakow. Mam uszkodzonego laptopa, a stacjonarny nie chce wspopracowac. Poprawie to jak tylko bede mogl.
Wypowiem sie w tym temacie.
zanim zbeszta mnie Martin
E tam, dobrze iz robisz spis zg. ze strona producenta. Wierze iz jednak mnp21 tam kupowac nie bedzie. Chociaz moze ma jakies znizki.
Ja osobiscie polecam w tej kwestii zakupy na allegro (jak sie chce koniecznie armie z odlewni GW). Za swoje 2,6k. pkt. dalem ok. 850 zl, moze troche wiecej. Wiadomo, teraz wozkow ani demigryfow tanio na allegro nie kupisz, ale reszte to jak najbardziej. Nie ma co sie rzucac na - mym zdaniem - taki sobie batalion (ale lepszy niz poprzedni), skoro mozesz zrobic lepszy biznes.

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

a ja polecam wizyte na arenie i dwa "takie sobie" batki+ model konnego księdza z GZ, scrachbuildowego BSB i magika z allegro :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Kordelas pisze:Pamiętajcie ,że w czołgu jest piękny inżynier ,który na szeregowej podstawce może robić za Mistrza inżyniera.
Dodam jeszcze, że z wózka heaven/light można złożyć normalnego maga, a przy dobrych wiatrach nawet dwóch. Więc zamiast mamy gratis, w jednym boxie są dwa ;]

Podoba Mi się taki entuzjazm, jeżeli chodzi o modelarstwo, bo sam często odmawiam tej przyjemności. Polecam sklejać strzelców na kuszników (zdecydowanie lepsze od broni palnej) oraz piechotę zawodową na halabardy (zdecydowanie najlepsze w CC i do tego nawet ładnie wyglądają razem). Czekam na prace!
Obrazek

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

i dwa "takie sobie" batki
Owszem, takie sobie.
Cena dwoch batalionow (z GW) to 640 zlotych. Dostajesz przydatna horde halabardnikow (musowa), dwa dziala (musowe)... i "zmiotki magazynowe" czyli rycerzy (jak niektorzy mowa "wystawianych z braku innych modeli", czyli demigryfow) plus strzelcow, ktorych wystawia margines.
Horda halabardnikow sama w sobie to ok. 300 zl. Dwa dziala to 130 zl. Masz jeszcze 210 zl w sam raz na swietne demigryfy (sa tansze niz rycerze i robia lepszy lomot, oj o wiele lepszy)... zostaje 60... na helke. Ew. kup wozek, inzyniera i helke.
A jak bedzie kupowac zwykle jednostki na allegro - np. dzial z obsluga za 10-20 zlotych jest w cholere.
Nie chce w tym temacie rozpisywac sie o cenach, ale iz potem mialbym wyrzuty sumienia iz tego nie zrobilem - pisze.

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Tylko, że niektórzy już rezygnują z piechoty na rzecz rycerstwa. Dobre wsparcie dla demigryfów i do tego można zapchać slot core. Więc nie wiem, czy są tak nieprzydatni.
Obrazek

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

W rozpiskach konnych, do ktorych niektorzy daza (zreszta taka armia prezentuje sie bardzo fajnie, AS+1, o tym juz pisalem) to ta konnica jest jak najbardziej. Tylko po co nam wowczas ta piechota z batalionu? Zamiast 300 zl na piechote 200 na jazde IC, 130 na dziala, reszta na dwa pudla demigryfow no i mamy juz cos fajnego

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nie ma zasady, która zabrania posiadania w rozpisce zarówno piechoty jak i kawalerii.
Z piechoty można złożyć oddział do w miarę bezpiecznego trzymania magów i ewentualnego bicia słabszych oddziałów przeciwnika, natomiast kawalerię wykorzystać jako całkowicie ofensywny oddział, w którym siedzi np. Grand Master. Jest to lord który daje dość ciekawe możliwości gry, a w demigryfach ciężko mu siedzieć, bo nie ma LoS.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

albo wykorzystać ją w bardziej konwencjonalny sposób- umieścić na flance ( z księdzem/hussem) i wjechać komuś w pupkę/flankę
Obrazek

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Ja z reguły wystawiam 8 do 11 IC na flance, do nich ksiądz i generał lub grand master. Dobrze się spisują jak lecą do przodu albo wbijają się w bok czegoś co w piechocie ugrzęzło.
Kiedyś na turnieju zagrałem 13 IC z księdzem i grand masterem i bardzo dobrze się spisali. Takich 15 dobrze straszy.
Z dwóch batalionów na początek można zrobić 11 IC (albo reiksguardów ze stubbornem w specjalnych) i jeszcze 5 zwykłej kawalerii do zapchania corów z 40 piechoty.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

rycerze IC+ksiądz + magia light - szczególnie bironna. Przy szarży mają lepsze pierdo**ięcie niż rycerze chaosu.

Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Post autor: Piotr »

Od momentu publikacji nowej księgi armii nie wystawiłem żadnego piechociarza... 8)

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

przeciwko jakim armiom radzisz sobie na kawalerii najlepiej?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

nocnikom :wink:
Obrazek

ODPOWIEDZ