Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)
Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych
Czółnem,
W nawiązaniu do tematu "pytań":
1) Czy pegazy mogą przelecieć (20 cali?) nad linią wroga?
2) Czy mają w tej/następnej turze darmowy reform (mogą odwrócić się np 180 stopni i zaszarżować w plecy?)
3) Fanole wyskakują na pegazy, które chcą nad nimi przelecieć?
4) Jak działa darmowy reform u harcowników? Znaczy jeśli nie przemaszeruj maksymalnego zasięgu to mogę obracać się jak chce choćby został mi 1 cal?
5) Jeśli ukryję pegazy za kawalerią to jaką one mają osłonę w przypadku ostrzału z goblińskich wyrzutni (z tymi optymistycznie nastawionymi do aeronautyki przedstawicielami jeszcze nie zagrożonego goblińskiego gatunku?)
6) Optymalnie wygląda zestawienie (2000/2400pkt) oddziału Graali przeciwko Zielonym? (itemki sztandary etc)
7) Jak wykorzystać najlepiej Graali przeciwko Zileonym? Pytanie może trochę od czapy, ale mam na myśli w co najlepiej przycelować a czego unikać (siatkarze, fanole, skulkerzy?)
Jak sensownie osłaniać flanki? KoTR kryją Graali? Wiązanie małymi lancami zamykającego się pierścienia? etc
9)Przeciwko orasom nastawić się na kontrę i zainwestować w łuki/trebusze - narażając się na masakrownia przez latających samobójców? Stawiać na żelazną pięść i uciekać do przodu bez względu na to kto przed nami? Rozumiem, że jest jeszcze kwestią zestawienia armii O&G ale jakieś 2-3 warianty na to co zazwyczaj na stole się pojawia?
W nawiązaniu do tematu "pytań":
1) Czy pegazy mogą przelecieć (20 cali?) nad linią wroga?
2) Czy mają w tej/następnej turze darmowy reform (mogą odwrócić się np 180 stopni i zaszarżować w plecy?)
3) Fanole wyskakują na pegazy, które chcą nad nimi przelecieć?
4) Jak działa darmowy reform u harcowników? Znaczy jeśli nie przemaszeruj maksymalnego zasięgu to mogę obracać się jak chce choćby został mi 1 cal?
5) Jeśli ukryję pegazy za kawalerią to jaką one mają osłonę w przypadku ostrzału z goblińskich wyrzutni (z tymi optymistycznie nastawionymi do aeronautyki przedstawicielami jeszcze nie zagrożonego goblińskiego gatunku?)
6) Optymalnie wygląda zestawienie (2000/2400pkt) oddziału Graali przeciwko Zielonym? (itemki sztandary etc)
7) Jak wykorzystać najlepiej Graali przeciwko Zileonym? Pytanie może trochę od czapy, ale mam na myśli w co najlepiej przycelować a czego unikać (siatkarze, fanole, skulkerzy?)
Jak sensownie osłaniać flanki? KoTR kryją Graali? Wiązanie małymi lancami zamykającego się pierścienia? etc
9)Przeciwko orasom nastawić się na kontrę i zainwestować w łuki/trebusze - narażając się na masakrownia przez latających samobójców? Stawiać na żelazną pięść i uciekać do przodu bez względu na to kto przed nami? Rozumiem, że jest jeszcze kwestią zestawienia armii O&G ale jakieś 2-3 warianty na to co zazwyczaj na stole się pojawia?
Gaude Mater Bretonnia
1. Mogą normalnie latać nad przeciwnikiem, ale muszą zakończyć swój ruch przynajmniej 1 cal od innego oddziału.
2. Podczas całego swojego ruchu mają darmowe reformy, czyli jeśli polecisz za plecy przeciwnika to możesz się obrócić tak aby go widzieć i w następnej turze szarżować.
3. Jeśli znajdziesz się 8 cali od oddziału z fanatykami to lądujesz, fanatycy wylatują, a potem kontynuujesz swój lot po rozpatrzeniu ewentualnych hitów.
4. Podczas całego ruchu masz darmowe reformy, tzn. możesz np. złożyć się w kreskę aby przejść w wąskim miejscu. Ogólnie to po wykonaniu ruchu ustawiasz ich w dowolnej formacji, ale tak aby żaden model nie przeszedł więcej niż może (czyli 2xM w przypadku marszu).
5. Przeciwko doom diverowi? Zależy od zasad LoS na jakie gracie. Na SLoS (euro) nie mają żadnej, na VLoS doom diver nie może strzelać w pegazy bo ich nie widzi.
6-9 na temat taktyki niech się wypowie ktoś mądrzejszy
2. Podczas całego swojego ruchu mają darmowe reformy, czyli jeśli polecisz za plecy przeciwnika to możesz się obrócić tak aby go widzieć i w następnej turze szarżować.
3. Jeśli znajdziesz się 8 cali od oddziału z fanatykami to lądujesz, fanatycy wylatują, a potem kontynuujesz swój lot po rozpatrzeniu ewentualnych hitów.
4. Podczas całego ruchu masz darmowe reformy, tzn. możesz np. złożyć się w kreskę aby przejść w wąskim miejscu. Ogólnie to po wykonaniu ruchu ustawiasz ich w dowolnej formacji, ale tak aby żaden model nie przeszedł więcej niż może (czyli 2xM w przypadku marszu).
5. Przeciwko doom diverowi? Zależy od zasad LoS na jakie gracie. Na SLoS (euro) nie mają żadnej, na VLoS doom diver nie może strzelać w pegazy bo ich nie widzi.
6-9 na temat taktyki niech się wypowie ktoś mądrzejszy
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Nie wiem co znaczy LoS, SLoS i VLoS. Pewnie coś strasznie noobowatego ale poprostu niewiem. Jeżeli już, w temacie "widzenia". Gdzie mogę znaleźć informację "co widzie co". Czy rydwan jest widziany zza piechoty? Czy elfy są widziane zza goblinów. Czy właśnie pegaz jest widziany zza koni i dlaczego nie?
akt.
LoS - line of sight no oczywiście. A co znaczy to S, V i L przed?
akt.
LoS - line of sight no oczywiście. A co znaczy to S, V i L przed?
Ostatnio zmieniony 23 lip 2012, o 13:33 przez Gorrador, łącznie zmieniany 1 raz.
Gaude Mater Bretonnia
LoS=line of sight
SLoS=simple line of sight, zasada z euro; oddziały są przezroczyste (widać przez nie) ale dają hard cover przy strzelaniu (jeśli ponad połowa celu jest zasłonięta), górki, domki, obeliski są "do nieba"
VLoS=virtual line of sight; oddziały mają rozmiary: swarmy 0, piechota i war beast 1, kawaleria i charioty 2, monstery i large targety 3, każdy poziom górki 2, oddział na górce ma rozmiar górki + swój własny. Oddziały nie są przezroczyste, ale większe rozmiary widzą "przez" mniejsze (kawaleria przez piechotę widzi, ale już przez inną kawalerię nie)
W RB jest jeszcze TLoS (true LoS) ale na to chyba nikt nie gra
SLoS=simple line of sight, zasada z euro; oddziały są przezroczyste (widać przez nie) ale dają hard cover przy strzelaniu (jeśli ponad połowa celu jest zasłonięta), górki, domki, obeliski są "do nieba"
VLoS=virtual line of sight; oddziały mają rozmiary: swarmy 0, piechota i war beast 1, kawaleria i charioty 2, monstery i large targety 3, każdy poziom górki 2, oddział na górce ma rozmiar górki + swój własny. Oddziały nie są przezroczyste, ale większe rozmiary widzą "przez" mniejsze (kawaleria przez piechotę widzi, ale już przez inną kawalerię nie)
W RB jest jeszcze TLoS (true LoS) ale na to chyba nikt nie gra
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Monster. cav. to 2, a maszynki mają 1
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Gdzieś widziałem i nie mogę znaleźć albo mi się przyśniło. Pegazy mają z rycerzami 3 woundy (i dlaczego?) czy 2?
edit
1) Czy potencjalnie ataki wspierające m. cav. wypłacają też pegazy czy tylko rycerze?
2) Czy Deptanie jest tylko w fazie szarży? Czy może być wypłacane z ataków wspierających?
3) Czy pegazy można wystawić w hordzie? Skoro zwykła jazda jest wystawiana w szerokości 4 modeli a Bretońska w sile 3 modeli to - m. cav. pegazów jest wystawiane w liczbie 3 modeli? (jak ma to miejsce w przypadku "innych" nacji czy inaczej?)
4) Jeśli można czy ma rację bytu "horda" pegazów?
5) Czy istnieje możliwość uderzenie dezorganizującego (flanki, tyły) Pegazami?
edit2
6) Czy damselka z 2 szeregu ma LoS "tak jakby stałą w pierwszej linii"?
edit
1) Czy potencjalnie ataki wspierające m. cav. wypłacają też pegazy czy tylko rycerze?
2) Czy Deptanie jest tylko w fazie szarży? Czy może być wypłacane z ataków wspierających?
3) Czy pegazy można wystawić w hordzie? Skoro zwykła jazda jest wystawiana w szerokości 4 modeli a Bretońska w sile 3 modeli to - m. cav. pegazów jest wystawiane w liczbie 3 modeli? (jak ma to miejsce w przypadku "innych" nacji czy inaczej?)
4) Jeśli można czy ma rację bytu "horda" pegazów?
5) Czy istnieje możliwość uderzenie dezorganizującego (flanki, tyły) Pegazami?
edit2
6) Czy damselka z 2 szeregu ma LoS "tak jakby stałą w pierwszej linii"?
Gaude Mater Bretonnia
2) Deptanie jest w każdej fazie walki, Twojej i przeciwnika, po tym jak rozliczono wszystkie standardowe ataki obu stron.
3) Pegazy są skirmishem, nie mają zwartej formacji z szeregami i zasadami hordy.
4) nie, bo patrz punkt 3
5) nie, niezależnie od liczby modeli pegazy nie kasują przeciwnikowi premii za szeregi, jedynie mają premię za atak z boku lub tyłu
6) tak, ma
3) Pegazy są skirmishem, nie mają zwartej formacji z szeregami i zasadami hordy.
4) nie, bo patrz punkt 3
5) nie, niezależnie od liczby modeli pegazy nie kasują przeciwnikowi premii za szeregi, jedynie mają premię za atak z boku lub tyłu
6) tak, ma
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
Pegazy ze speciali mają 2 woundy. Bohaterowie na pegazach mają po 3.
1. tylko rycerze
2. nie tylko w szarży, nie może być z ataków wspierających
3. nie wiem czy mają, ale jeśli pegazy miałyby hordę to od 6 modeli, ale nie jest to chyba istotne, bo nikt tylu w jednym oddziale i tak nie wystawia
4. j.w.
5. nie
6. tak
EDIT: ech, Gniewko szybszy
1. tylko rycerze
2. nie tylko w szarży, nie może być z ataków wspierających
3. nie wiem czy mają, ale jeśli pegazy miałyby hordę to od 6 modeli, ale nie jest to chyba istotne, bo nikt tylu w jednym oddziale i tak nie wystawia
4. j.w.
5. nie
6. tak
EDIT: ech, Gniewko szybszy
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
zbliża się moje kolejne starcie z skavenami i proszę o pomoc w strategi i rozpisce.
Jak na razie wymyśliłem coś takiego:
Biorę lorda na pegazie, żeby zdjąć limit 0-1 na pegazach oprócz tego 3 składy po 3 pagazy, 2 trebki, trochę łuków i kawaleria.
Strategia wygląda tak : pegazy mieszają mu pod nosem żeby skupił się na nich, łucznicy podchodzą tak żeby mieli zasięg, mając pegazy pod nosem nie powinien zwrócić na to większej uwagi, trebki cały czas go tępią a kawaleria spokojnie podjeżdża i wciąga w combat wszystko co się da, ewentualnie mogę jeszcze lepszą czarodziejkę na pegazie posłać żeby też go czarami tępiła.
Czy taka strategia może się udać ?
Jak na razie wymyśliłem coś takiego:
Biorę lorda na pegazie, żeby zdjąć limit 0-1 na pegazach oprócz tego 3 składy po 3 pagazy, 2 trebki, trochę łuków i kawaleria.
Strategia wygląda tak : pegazy mieszają mu pod nosem żeby skupił się na nich, łucznicy podchodzą tak żeby mieli zasięg, mając pegazy pod nosem nie powinien zwrócić na to większej uwagi, trebki cały czas go tępią a kawaleria spokojnie podjeżdża i wciąga w combat wszystko co się da, ewentualnie mogę jeszcze lepszą czarodziejkę na pegazie posłać żeby też go czarami tępiła.
Czy taka strategia może się udać ?
nie, nie można dołączyć do oddziału lataczy. A nawet jeśli to i tak nie miałaby look out sir
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Siemka, chce zbierac bretkow i nie wiem co kupic, posiadam box lucznikpw(16). Mam do wydania 430zl jeszcze na bretke i prosze o pomoc w tym co moge za ta cene dokupic.
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy
Na pewnym polskim serwisie aukcyjnym pojawiają się od czasu do czasu kompletne armie Bretonni za 250-350 zeta. Poczekaj, wylicytuj. Osobiście (jak zawsze) odradzam kupowanie całej armii na raz.palber pisze:Siemka, chce zbierac bretkow i nie wiem co kupic, posiadam box lucznikpw(16). Mam do wydania 430zl jeszcze na bretke i prosze o pomoc w tym co moge za ta cene dokupic.
9 rycerzy to 240 pkt, więc dwa oddziały 480
16 łuczników - jakieś 100 pkt
trebusz - 90 pkt
3 rycerzy na pegazach - 175 pkt
czarodziejka - bazowo 80 pkt na pierwszym poziomie
paladyn ze sztandarem - 74 pkt (goły)
Nie liczyłem kosztu przedmiotów magicznych jakie się wykupuje bohaterom, bo każdy dobiera je indywidualnie do sowich potrzeb. W tym przypadku możesz na nie 100 pkt przeznaczyć.
16 łuczników - jakieś 100 pkt
trebusz - 90 pkt
3 rycerzy na pegazach - 175 pkt
czarodziejka - bazowo 80 pkt na pierwszym poziomie
paladyn ze sztandarem - 74 pkt (goły)
Nie liczyłem kosztu przedmiotów magicznych jakie się wykupuje bohaterom, bo każdy dobiera je indywidualnie do sowich potrzeb. W tym przypadku możesz na nie 100 pkt przeznaczyć.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.