Turn

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

thurion pisze:
Człekokształtny pisze:Mam pytanie jeżeli szarżuję przykładowo lekką jazdą na flankę piechoty(5x4) i przegrywam starcie i załóżmy zdałem break'a to wtedy piechota ma prawo wykonać zwrot do przeciwnika i :

a) Dostawia 5 modeli do walki i ma szeregi

b) Dostawia 4 modele do walki i nie ma bonusu za szeregi(stoi w formacji 4x5)?
generalnie to pochrzaniles :) piechota jak dostaje szarze na flanke stoi 4x5 (a nie 5x4 ;) ), jak zdales breaka to koles obracajac sie traci szeregi, bo po obrocie jest w formacji 5x4 (nie 4x5 :) ) , generalnmie przyjmuje sie ze w wyrazeniach z rank x file, zawsze pierwsza jest liczba rzedow, druga ilosc modeli w rzedzie, przynajmniej ja tak zawsze przyjmowalem i odczytywalem..

zeby nie zakrecic bardziej, prawidlowa jest odp b
Oj chyba ty Thurion pochrzaniłeś, albo twój standard zapisu jest inny. Najpierw modele, potem ranki. Na Lorensie jak sobie ustawiasz oddziały to zawsze piszesz ILE w ILU SZEREGACH. 5x4 - 5 modeli na froncie oraz 4 szeregi.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Murass pisze:Ale jak wrzucasz go na koniec to moze zmniejszyc sie ilosc walczacych modeli, co jest niezgodne z zasada manewrow po walce.
errata, strona pierwsza lewy dolny rog :P nigdzie nie ma natomiast, ze nie mozesz w ten sposob zmniejszyc ilosci modeli walczacych :P nadal czekam na satysfakcjonujace mnie cytaty :)

Awatar użytkownika
Murass
Wałkarz
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Murass »

"These maneuvers can be executed only if the winning unit is engaged just to just one of its sides and only in order to bring more models in base contact with the enemies. They cannot be executed if the winning unit is engaged on 2 or more sides or if the maneuver would result in reducing the number of models in base contact with the enemy."

W erracie jest napisane, ze ignorujemu zapis "... only in order to bring more models in base contact with the enemies." Ale dalej zostaje wymog pozostawienia takiej samej ilosci modeli w kontakcie z wrogiem.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Scimitar pisze: Na Lorensie jak sobie ustawiasz oddziały to zawsze piszesz ILE w ILU SZEREGACH.
na czym??

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

thurion pisze:
Scimitar pisze: Na Lorensie jak sobie ustawiasz oddziały to zawsze piszesz ILE w ILU SZEREGACH.
na czym??
Takim czymś, gdzie się w Warhamca przez neta gra :)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Scimitar pisze:
thurion pisze:
Scimitar pisze: Na Lorensie jak sobie ustawiasz oddziały to zawsze piszesz ILE w ILU SZEREGACH.
na czym??
Takim czymś, gdzie się w Warhamca przez neta gra :)
aaa, na tym czego nie wykumalem o co chodzi i uznalem ze mam to w d. :wink:

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Herr Flik ma rację.

Kod: Zaznacz cały

|||
|||
| |
po obrocie jest:

Kod: Zaznacz cały

---
---
 --
czyli to samo co:

Kod: Zaznacz cały

---
 --
---
I to jak obrócimy z powrotem to mamy to samo, a nie jak w przypadku

Kod: Zaznacz cały

----
----
Tym bardziej, że wtedy niepełny rank staje się pełnym i funkcjonuje na odwrót. ;)

GW zwaliło z tymi niepełnymi rankami i faktycznie wyprodokuwało idiotyzm, bo w zasadzie macie rację, acz nie do końca, bo nie wiadomo która zasada jest nadrzędna (tzn żadna nie jest).

Thurion: Lorens to warhammer przez internet (flashowy emulator stołu).
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

thurion pisze:
Scimitar pisze:
thurion pisze: na czym??
Takim czymś, gdzie się w Warhamca przez neta gra :)
aaa, na tym czego nie wykumalem o co chodzi i uznalem ze mam to w d. :wink:
Na forum tym ktoś dał taki fajny tutorial ;) Nie powiem - fajna sprawa. Chłopaki od nas z klubu ostro tnąw to, poza spotkaniami cotygodniowymi of cors.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

moze dac ktos link do tego lorensa?

Awatar użytkownika
pingus
Oszukista
Posty: 878
Lokalizacja: W-wski Kult

Post autor: pingus »

Inferno pisze:moze dac ktos link do tego lorensa?
http://lwhfb.lorenzonuvoletta.com/
I koniec OT ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Murass pisze:
"These maneuvers can be executed only if the winning unit is engaged just to just one of its sides and only in order to bring more models in base contact with the enemies. They cannot be executed if the winning unit is engaged on 2 or more sides or if the maneuver would result in reducing the number of models in base contact with the enemy."

W erracie jest napisane, ze ignorujemu zapis "... only in order to bring more models in base contact with the enemies." Ale dalej zostaje wymog pozostawienia takiej samej ilosci modeli w kontakcie z wrogiem.
gdzie on dokladnie jest bo go nie moglem znalezc?

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Shino czasami ręce mi opadaja jak czytam co piszesz :(


RB str 46 "Free manoeuvres" (koniec drugiego akapitu)
"Thay cannot be executed if the winning unit is engaged on two or more sides or if the manoeuvre would result in reducing the number of models in base contact with the enemy"!

Errata likwiduje jedynie zapis o konieczności zwiększenia liczby walczących. Zakaz zmniejszenia liczby modeli nadel pozostaje.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Christos pisze:Zakaz zmniejszenia liczby modeli nadel pozostaje.
Oczywiście - ale warto podkreślić tę część o kontakcie z wrogiem. Moim zdaniem oznacza to, że nie mogę zmniejszyć liczby walczących moich modeli, natomiast, jeśli zmniejszy się liczba modeli wroga w wynku tego to mogę ten manewr zrobić.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Murass
Wałkarz
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Murass »

Czyli ogolnie w przypadku piechoty mozna zrobic turna po combacie tylko wtedy, jesli ostatni szereg jest pelny, co jest generalnie zasada bezsensowna. Ciekawe kiedy wyjdzie errata ;P

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Scimitar pisze:
Christos pisze:Zakaz zmniejszenia liczby modeli nadel pozostaje.
Oczywiście - ale warto podkreślić tę część o kontakcie z wrogiem. Moim zdaniem oznacza to, że nie mogę zmniejszyć liczby walczących moich modeli, natomiast, jeśli zmniejszy się liczba modeli wroga w wynku tego to mogę ten manewr zrobić.
Hmm, nad tym trzeba by sie dobrze zastanowić (nie ma przypadkiem gdzies indziej wzmianki o obu stronach?).
To ważne w przypadku kawy gdy od boku walczy z nią jakis wróg. Tu najczęsciej turna zrobic nie mozna bo znacznie zmniejsza to ilośc walczących przeciwników. Jesli było by tak jak pisze Scimi to duzy plus dla kawaleri.

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

or if the manoeuvre would result in reducing the number of models in base contact with the enemy
to oznacza, że nie możesz zmniejszyć ilości własnych modeli walczących z wrogiem

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Błażej pisze:
or if the manoeuvre would result in reducing the number of models in base contact with the enemy
to oznacza, że nie możesz zmniejszyć ilości własnych modeli walczących z wrogiem
No to miałem na myśli :) Ale to nie oznacza, że nie mogę zmniejszyć liczby modeli przeciwnika. Cały akapit jest napisany z perspektywy wykonującego manewr.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

ODPOWIEDZ