Oj chyba ty Thurion pochrzaniłeś, albo twój standard zapisu jest inny. Najpierw modele, potem ranki. Na Lorensie jak sobie ustawiasz oddziały to zawsze piszesz ILE w ILU SZEREGACH. 5x4 - 5 modeli na froncie oraz 4 szeregi.thurion pisze:generalnie to pochrzanilesCzłekokształtny pisze:Mam pytanie jeżeli szarżuję przykładowo lekką jazdą na flankę piechoty(5x4) i przegrywam starcie i załóżmy zdałem break'a to wtedy piechota ma prawo wykonać zwrot do przeciwnika i :
a) Dostawia 5 modeli do walki i ma szeregi
b) Dostawia 4 modele do walki i nie ma bonusu za szeregi(stoi w formacji 4x5)?piechota jak dostaje szarze na flanke stoi 4x5 (a nie 5x4
), jak zdales breaka to koles obracajac sie traci szeregi, bo po obrocie jest w formacji 5x4 (nie 4x5
) , generalnmie przyjmuje sie ze w wyrazeniach z rank x file, zawsze pierwsza jest liczba rzedow, druga ilosc modeli w rzedzie, przynajmniej ja tak zawsze przyjmowalem i odczytywalem..
zeby nie zakrecic bardziej, prawidlowa jest odp b
Turn
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
errata, strona pierwsza lewy dolny rogMurass pisze:Ale jak wrzucasz go na koniec to moze zmniejszyc sie ilosc walczacych modeli, co jest niezgodne z zasada manewrow po walce.



"These maneuvers can be executed only if the winning unit is engaged just to just one of its sides and only in order to bring more models in base contact with the enemies. They cannot be executed if the winning unit is engaged on 2 or more sides or if the maneuver would result in reducing the number of models in base contact with the enemy."
W erracie jest napisane, ze ignorujemu zapis "... only in order to bring more models in base contact with the enemies." Ale dalej zostaje wymog pozostawienia takiej samej ilosci modeli w kontakcie z wrogiem.
Takim czymś, gdzie się w Warhamca przez neta grathurion pisze:na czym??Scimitar pisze: Na Lorensie jak sobie ustawiasz oddziały to zawsze piszesz ILE w ILU SZEREGACH.

Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
aaa, na tym czego nie wykumalem o co chodzi i uznalem ze mam to w d.Scimitar pisze:Takim czymś, gdzie się w Warhamca przez neta grathurion pisze:na czym??Scimitar pisze: Na Lorensie jak sobie ustawiasz oddziały to zawsze piszesz ILE w ILU SZEREGACH.

Herr Flik ma rację.
po obrocie jest:
czyli to samo co:
I to jak obrócimy z powrotem to mamy to samo, a nie jak w przypadku
Tym bardziej, że wtedy niepełny rank staje się pełnym i funkcjonuje na odwrót. 
GW zwaliło z tymi niepełnymi rankami i faktycznie wyprodokuwało idiotyzm, bo w zasadzie macie rację, acz nie do końca, bo nie wiadomo która zasada jest nadrzędna (tzn żadna nie jest).
Thurion: Lorens to warhammer przez internet (flashowy emulator stołu).
Kod: Zaznacz cały
|||
|||
| |
Kod: Zaznacz cały
---
---
--
Kod: Zaznacz cały
---
--
---
Kod: Zaznacz cały
----
----

GW zwaliło z tymi niepełnymi rankami i faktycznie wyprodokuwało idiotyzm, bo w zasadzie macie rację, acz nie do końca, bo nie wiadomo która zasada jest nadrzędna (tzn żadna nie jest).
Thurion: Lorens to warhammer przez internet (flashowy emulator stołu).


Na forum tym ktoś dał taki fajny tutorialthurion pisze:aaa, na tym czego nie wykumalem o co chodzi i uznalem ze mam to w d.Scimitar pisze:Takim czymś, gdzie się w Warhamca przez neta grathurion pisze: na czym??

Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild


gdzie on dokladnie jest bo go nie moglem znalezc?Murass pisze:"These maneuvers can be executed only if the winning unit is engaged just to just one of its sides and only in order to bring more models in base contact with the enemies. They cannot be executed if the winning unit is engaged on 2 or more sides or if the maneuver would result in reducing the number of models in base contact with the enemy."
W erracie jest napisane, ze ignorujemu zapis "... only in order to bring more models in base contact with the enemies." Ale dalej zostaje wymog pozostawienia takiej samej ilosci modeli w kontakcie z wrogiem.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Shino czasami ręce mi opadaja jak czytam co piszesz 
RB str 46 "Free manoeuvres" (koniec drugiego akapitu)
"Thay cannot be executed if the winning unit is engaged on two or more sides or if the manoeuvre would result in reducing the number of models in base contact with the enemy"!
Errata likwiduje jedynie zapis o konieczności zwiększenia liczby walczących. Zakaz zmniejszenia liczby modeli nadel pozostaje.

RB str 46 "Free manoeuvres" (koniec drugiego akapitu)
"Thay cannot be executed if the winning unit is engaged on two or more sides or if the manoeuvre would result in reducing the number of models in base contact with the enemy"!
Errata likwiduje jedynie zapis o konieczności zwiększenia liczby walczących. Zakaz zmniejszenia liczby modeli nadel pozostaje.
Oczywiście - ale warto podkreślić tę część o kontakcie z wrogiem. Moim zdaniem oznacza to, że nie mogę zmniejszyć liczby walczących moich modeli, natomiast, jeśli zmniejszy się liczba modeli wroga w wynku tego to mogę ten manewr zrobić.Christos pisze:Zakaz zmniejszenia liczby modeli nadel pozostaje.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Hmm, nad tym trzeba by sie dobrze zastanowić (nie ma przypadkiem gdzies indziej wzmianki o obu stronach?).Scimitar pisze:Oczywiście - ale warto podkreślić tę część o kontakcie z wrogiem. Moim zdaniem oznacza to, że nie mogę zmniejszyć liczby walczących moich modeli, natomiast, jeśli zmniejszy się liczba modeli wroga w wynku tego to mogę ten manewr zrobić.Christos pisze:Zakaz zmniejszenia liczby modeli nadel pozostaje.
To ważne w przypadku kawy gdy od boku walczy z nią jakis wróg. Tu najczęsciej turna zrobic nie mozna bo znacznie zmniejsza to ilośc walczących przeciwników. Jesli było by tak jak pisze Scimi to duzy plus dla kawaleri.
No to miałem na myśliBłażej pisze:to oznacza, że nie możesz zmniejszyć ilości własnych modeli walczących z wrogiemor if the manoeuvre would result in reducing the number of models in base contact with the enemy

Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild