[Demony] Miasma a przedmioty dające bonusy do WS, S, T itp.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

[Demony] Miasma a przedmioty dające bonusy do WS, S, T itp.

Post autor: KrzysiekW »

Witam,
jako że lubię mieć ten czar (i czasami wychodzi ;) ), a do tego czasami spotkam kogoś ze sword of might, firestorm blade czy czyms innym o podobnym działaniu, to powstaje pytanie. Tradycyjnie wolę je zadać tutaj niż potem dyskutować na turnieju. :)
Opis czaru w pierwszym poście dyskusji (już zamkniętej).
Problem:
Jak rozwiązać działanie czaru na postacie z przedmiotami jak powyżej? Czy:
a) zredukować siłę (czy inny współczynnik) do 1 już po dodaniu bonusów?
b) zredukować siłę modelu do 1 i dopiero dodawać bonusy?
Z góry dziękuję za odpowiedzi. :)

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

może to troche daleko idące, ale smiem twierdzić ze jak obniża to obniza totalnie, juz po liczeniu bonusów.

Gdyby było "base statistics", albo "before modifiers", ale tu jest wyraźnie i ewidentnie "masz 1 siły i tafa". I co za róznica czy masz 5, czy 6 z słomka? I tak masz 1.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Z tego co pamietam tak samo było z hełmem VC redukuje się do tego np. 1 maksymalną wartość jaką masz na modelu.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

szafa@poznan pisze:może to troche daleko idące, ale smiem twierdzić ze jak obniża to obniza totalnie, juz po liczeniu bonusów.
Ja się też przychylam do tej opcji (i to nie dlatego, że to ja najczęściej rzucam ten czar ;) ).
Problem pojawił się na turnieju, ale przeciwnik był na tyle uprzejmy, że oparliśmy się na 4+ :) Gorzej jak się trafi na twardogłowego - będzie dym. ;)
Anyway, dziękuję za dopowiedzi.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

szafa@poznan pisze:może to troche daleko idące, ale smiem twierdzić ze jak obniża to obniza totalnie, juz po liczeniu bonusów.

Gdyby było "base statistics", albo "before modifiers", ale tu jest wyraźnie i ewidentnie "masz 1 siły i tafa". I co za róznica czy masz 5, czy 6 z słomka? I tak masz 1.
hmm... nie bylbym taki pewny co do sword of might i innych przedmiot dzialajacych w ten sposob.

przeciez jak masz zdac T, to bonusu z SoM nie uwzgledniasz. SoM odnosi sie tylko do sily ataku.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

ale to wynika z tego ze sa itemy "+1 s in close combat". Dlatego nie stosujesz ich do testów statystyk normalnie.

A tutaj nawet jak item ma bonus w kombacie, ty jego bonusy tez jedynkujesz.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

wg mnie dziala to +1 bo rozliczane jest [ imho ] po innych modyfikatorach... czemu? a czemu ma byc rozliczne przed? wydawac by sie moze ze to wlasciciel modelu moze zadecydowac o kolejnosci dzialania statystyk...
gdyby mialo byc inaczej napisali by
"always s1 ..." oczywiscie to tak wg mnie... przyklad to trafianie zasze na 6 przy WE...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Mort
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121

Post autor: Mort »

a czy jak masz kogos z zaluzmy mieczem +1S i oszczepem to dodajesz +1S przy rzucaniu nim?....na tej samej zasadzie Imo miasma modyfikuje do 1 a potem sie dodaje premie

No dobrze nie slomka....moze mi sie nazwa po prostu pomylila;]
Ostatnio zmieniony 8 paź 2008, o 20:45 przez Mort, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

chyba cos sie Tobie pomylilo kolego...
poczytaj jak dziala slomka...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

jakby w bitwie ze mną ktoś ten czar rzucił to bym się upierał za opcją b), która imo jest słuszna

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

no a jak chcecie użyć tego czaru w połączeniu z 'Sword of the Lady`s Champion'(bretka):
"The character always counts their Strength as one higher than their target`s Toughness, unless their Strength would normally be more than this. In effect this means that they will always wound opponents on at least a 3+. This modified Strength is also used to calculate Armour save modifiers. "

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

akurat z tym majchrem to prosta sprawa-bo nie wazne jaka jest bazowa sila-po prostu ranisz przeciwnika na 3+

odnosnie SoM-to podobnie rzecz by sie miala np do lancy w szarzy i gw; tez bym sie przychylal ze uderza sie wtedy z sila 2(som) albo 3(gw); ten czar modyfikuje parametry a nie zdolnosci broni itp.

za to prosto jest z przedmiotami typu "gain+1T"

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

spoko modyfikuje parametr do wartosci jeden ale twoje bronie tez modyfikuja ten sam parametr. Nie jestes w stanie wykazac ze najpierw na sile dzila czar a dopiero potem bonus z broni. Dokladnie to samo bylo z kombinacja Manbane + Rending Stars u DE i imho skoro tam zdecydowano ze ograniczenie sily jest niemodyfikowalne to zeby sie nie osmieszac tutaj powinno byc podobne rozstrzygniecie. No chyba ze bawilmy sie w FaQ by GW :wink:

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Co do za babolenie?
Opis jasno mówi: "reduce their WS, S, T, I and A to 1"
Zaś w RB przy opisie Strength Bonus (str 54), jest mowa o ty, że bonus dodaje się do S na potrzeby ataków daną bronią, statystyka pozostaje bez zmian.
Jest wręcz powiedziane, model z siłą 3 używający halabardy ma atak rozstrzygnięty jak z siłą 4.
Jego siła pozostaje 3.
Podobnie powinno być tutaj, cecha modelu jest zredukowana do 1, ale ataki są rozstrzygane z odpowiednio modyfikowaną siłą. Czar wpływa na wojownika, a nie na jego oręż czy pancerz.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

JJ gdzie jesteś?...

Panie Byro - nikt tu nie ma "broblemów" z halabardą, lancą itp., a przynajmniej nie autor tematu. Więc żeś pan przywalił jak przysłowiowy dzik w sosnę w dębowym lesie. :) Jak walczyłem z white lions, to atakowali mojego heralda Nurgle'a z całą siłą 3 i nie miałem z tym problemu.
Autor ma problem z takimi rzeczami, które bezpośrednio w charakterystyce dodają coś do obniżanych współczynników i są brane pod uwagę w różnych testach, nie tylko do tabelki trafienia/ranienia - choć tam głównie (firestorm blade, orkowym mieczem dodającym do współczynników, fellblade chyba też tu podchodzi itp.) Nie upiera się ze sword of might, bo działa trochę inaczej (choć możnaby się posprzeczać przy odrobinie chęci ;) ). Ze sword of lady's champion nie ma problemu (opis jest dla mnie jasny), choć z kimś nieuprzejmym mógłbym się posprzeczać w czasie bitwy. :P ;)
Autorowi chodzi o kolejność "dodawania bonusu z przedmiotu i obniżania z Miasma of Pestilence". Autor uważa, podobnie jak szafa, że najpierw powinno się dodać bonus, a potem go "zjedynkować". Uzasadnia to samym opisem czaru, ze współczynniki są od razu obniżane do 1.
Ponadto, stosując kolejnośc w drugą stronę (najpierw "jedynkowanie" a potem zmiany współczynnika), można zredukować:
- ataki do zera (np. grając w parze ze skavenem z tarczą),
- WS do zera (np. dochodząc do b2b modelem z nowym mark of Nurgle, efekt: trafienia automatyczne),
- a może nawet (nie umiem z pamięci przywołac rzeczy obniżających S i T, a "przekleństwo Andrzeja" czyli "curse of the leper" z nowych wojowników to osobny temat :) ) zabić model - wpierw jedynkujemy, potem jeszcze obniżamy, wychodzi S lub T "0", model ist kaputt :) .
Matusz pisze:jakby w bitwie ze mną ktoś ten czar rzucił to bym się upierał za opcją b), która imo jest słuszna
Brawo, a ja bym się upierał że opcja a) bo imo jest słuszna...
Autorów takich postów zachęcam do lektury tego co kiedyś napisał JJ. (którego tu brakuje, z wielkimi nożycami...)
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=169955#169955
Już naprawdę nie (że wrócę do tego słowa :) ) upieram się przy cytatach z Tory, oparciu się na jakiejś filozofii itp. ale takie posty dla samego postu to może jednak nie, co? Może jakieś uzasadnienie, poza sławetnym "IMO"? ;)

Autor nie dąży za wszelką cenę do wymaksowania demonów, bo mu daleko do tego, tylko do wyjaśnienia sytuacji spornej, żeby nie musiał się sprzeczać w czasie gry. :)
Ew. proszę gorąco członków LS o wypowiedzi i/lub wzięcie tego tematu na warsztat.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ok, przepraszam, może nieco zbyt agresywnie podszedlem do tematu, ale miło widzieć , że ktoś potrafi kulturalnie naprostować rozmówcę :)
W takim układzie temat jest cholernie ciężki. Niemniej i tak skłaniałbym się do jedynkowania cechy, a dopiero potem dodawaniu bonusów z przedmiotów. W końcu czar ten nie powoduje, że przedmiot staje się gorszy tylko jego użytkownik. Przedmiot wciąż daje mu dokładnie te same bonusy co zawsze.

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

"bardzo podobne" pytanie pada w FAQ do woodów, co gdy w model trafiany na 6+ celuje model trafiający automatycznie - odp. rzuć na 4+ który przedmiot działa akurat w tej turze.

tutaj to samo, akurat w żadnym miejscu nie jest to tak sprecyzowane żeby wyciągać aż tak jednoznaczne wnioski.
Obrazek
ja tam (po jakiejś niezobowiązującej kłótni przy stole) ustaliłbym że rzucam co turę na 4+ w którym momencie powinny się liczyć modyfikatory

Awatar użytkownika
Corvus Albus
Kretozord
Posty: 1960
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Corvus Albus »

No tak tylko, że jakby bonusy z broni się liczyły to by była wzmianka nie dotyczy bonusów z broni, a tu jest jasno napisane model przeciwnika w kontakcie b2b redukuje swoje ws, s t, i a do 1 czyli nie ważne ile ma bonusów i tak bedzie miał 1. Jak dla mnie za dużo kombinujecie jak to obejść.
Obrazek

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

ale są przedmioty w rodzaju 'trafia na 2+ niezależnie od innych modyfikatorów'. W opisie czaru nie ma wzmianki o modyfikatorach, więc IMO działają .

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

No tak tylko, że jakby bonusy z broni się liczyły to by była wzmianka nie dotyczy bonusów z broni,
biorac pod uwage inne rzeczy wplywajace na sile to raczej bylby wzmianka, ze wplywa na bron ;)

sprawa jest rzeczywiscie dosc sporna i trudno mi okreslic jak powinno byc ;)

Zablokowany