Plotki na temat army booka do 7. edycji

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

Zablokowany
Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

ajpinus pisze:Magnus: Ja nie wiem co ty oczekujesz, zawsze tak bylo i tak bedzie ze jak sie nie przebijemy w 1 turze to potem jest juz trudniej. Ta zasada ma sie pwoiedzmy do wszystkich ciezkich kawalerii, moze nie do tych z bazowa sila 5 i kilkoma atakami. Ale dzieki hate bedzie sie naprawde latwo przebic w pierwszej turze. Ile razy tak mialem ze szarzowalem cos Cokami np. Chaos knightow rzucam 12 kostkami na tafienie i ztego 2 weszly. A teraz bierzesz te 10 kosci i przerzucasz i ztego np. 5 wchodzi. I masz elegancko. Docenicie to jak wejdzie zobaczycie.

Biadolicie ze nawet jak dostaniemy hata to bedziemy miec przesrane z HE, kazdy ma znimi teraz ciezko. Co maja powiedziec O&G ktorych np. squig hoperzy traca zastosowanie, kawaleria savage orcow ktora robi rzez innym armia ale z HE ma przesrane. Zas krasnoludy na ASF High elfow sraja, bo zawsze walili ostatni i zawsze beda. Albo lanca bretonska szarzujaca na WL albo SM tez ma teraz przesrane. Po prostu HE w walce wrecz teraz wymiataja i trzeba sie z tym pogodzic i unikac niektorych kombatow, a jak juz szrazowac to regimentami dowodzonymi podpakowanymi bohaterami, mysle ze taki nasz assasin robi sieke ze SM i WL wiec czemu by go nie brac przeciwko HE na dzien dzisiejszy. Hate dla DE jak pisalem wyzej to blogoslawienstwo.

Ale mi chodzi o piechote :roll: kawaleria w porzadku, jasne jest ze leci z lanca i powinna sie przebic, tylko widzisz, mi sie nie widzi granie na zasadzie szarza-pogon lub szarza-stoimy a nastepnie uciekamy, bo tracimy caly impet. Tylko wlasnie dziwnym trafem, piechota HE nic nie traci, jest potega w 1 i 6 turze CC.Tak jak slusznie powiedzial Dr Crane, w tej grze liczy sie glownie sila, i dlatego ASF jest tak potezne-bo kazda wielka bron daje ogromna sile, a kruche DE z T3 i slabym save'em jesli nawet maja bic wielka bronia bija ostatnie, a wowczas zaatakuje tylko czempion i gowno zrobi, a jesli nie bija z GW--> to plakac sie chce. Sam hate z Armour Piercing, a juz na pewno sam Armour Piercing w kolejnych turach to jest smiech na sali przy ASF. Chyba ze nagle GW niewiadomo jak przypakuje jednostki DE. No i jeszcze taka drobna co dla niektorych kwestia, klimat. Rozumiem ze niektorzy by chcieli najlepiej zeby ceny pkt sie nie zmienily, ale co za tym idzie-jestesmy tansi od HE-> jest nas wiecej od HE->ale jestesmy tez slabsi w bezposrednich starciach. Co mnie obchodzi jak wielce ciezko jest goblinom, skavenom, to sa slabiaki hordowe a MY jestesmy elitarnymi elfami, takimi samymi niegdys jak HE, wiec czemu mamy sie rownac z takimi zerami? Te bitwy powinny byc wyrownane a nie ze DE chowaja sie i probuja wystrzelac HE ze lzami w oczach ze strachu by te nie doszly. Jestem przekonany, obym sie mylil, ze jesli wyjdzie taka kombinacja hate+AP to wszyscy i tak beda narzekali, ze takie cos to nic przy ASF i znowu GW skopalo booka DE :roll:

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

marudzicie

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Te bitwy powinny byc wyrownane a nie ze DE chowaja sie i probuja wystrzelac HE ze lzami w oczach ze strachu by te nie doszly
Mnie nie przeszkadza, że HE będą biegły do nas przez 4 tury i modliły się, by chociaż dwóch swordmasterów zostało.

HE mają całe dwa groźne dla DE oddziały - swordmasters i white lions. Kusz na nich wystarczy.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Tak jak pisze Jankiel unikamy SM i WL i walimy do nich z kusz a pociskow to mamy sporo. Po za tym sugerujecie sie zbyt armybookiem do HE. Oczekujecie od DE niewiadomo czego bo HE dostaly ASF. Pamietam jak wyszedl w koncu armybook do WE wszyscy nie mogli uwierzyc ze driady sa takie zajebiste i wogole cala armia, ale sie przyzwyczaili i nikt juz nie marudzi na driady. Skoro HE maja ASF to trzeba obrac na nich odpowiedni styl gry, czegos unikac i do tego strzelac cos zwiazac walka i tyle i grac tak jak z kazda inna armia. Mysle ze nawet na dzisiejszym armybooku mozna spokojnie zrobic rozpiske ktora zje niejedne HE. A hate i AP tylko w tym pomoga. Po za tym kiedys tez nie bylo latwo z HE, 4 balisty, lucznicy i 8 rydwanow do tego komplet magow i co ??? latwo bylo ??

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Jednym moze odpowiadac armia z 30 kusznikow 4 boltow i 4 magow, no ale mi taka armia do gustu nie przypada... (to teraz wyscig z czasem kto pierwszy da komentarz-to zmien armie!) Chce miec armie w ktorej wiedzmy sa zabojcze, exeki scinaja wszystko co popadnie a hydra sieje terror a nie smiech u przeciwnika. Tyle.


PS gralem ze starymi HE na full magii i ostrzale, w prawdzie bez masy rydwanow (choc dla kogos kto gra przeciw imperium to w miare zrozumiale) i wcale wielce sie nie meczylem. I nie mowie ze teraz jest latwiej czy trudniej, jest inaczej, nowa edycja dla HE przyniosla graczom ogrom nowych mozliwosci, i tego samego zycze DE.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Po co od razu takie ekstrema?
20 kuszników, 2x5DR z kuszami, shades, 4 RBT i zionięcie od smoka. Piechota HE najprawdopodobniej nie dojdzie nawet do połowy stołu.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ajpinus
Chuck Norris
Posty: 415

Post autor: ajpinus »

Magnus: jezeli chcesz sie latwo przebic przez SM swoja piechota, to najlepiej daj klocek warriorsow z assasinem, dzieki sztandarowi, przewadze, 3 ranki i nabitm ranom przez assasina powinienes sie spokojnie przebic przez SM w 1 rundzie walki. WL sa stubborn wiec wal w nich z kusz w cos bedziesz przeciez musial walic z kusz. Belty zostaw na DP i smoki. Chcialbys wszystko zalatwic w walce wrecz, ale po cos masz kusze powtarzalne i +1 do czarowania. Korzystaj z tego.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Ale ja nie neguje tego zeby korzystac z kusz, po prostu najbardziej w calym WFB lubie CC ;). Juz motyw assasina tez rozwazalem, jeszcze nie mialem okazji go przetestowac. Ja na SM wysylam beastmastera na mantysi z blood armourem od boku najlepiej, da sie ich zalatwic (choc ostatnio bylem wielce poirytowany kiedy mantysia zaszarzowalem na lucznikow, w 1 turze CC zdjeli mi jezdzca a w drugiej uszkodzili rane mantysi i ja pogonili) magia dark uwazam ze jest naprawde fajna, wprawdzie na mniej niz 2 k gram na jednym magu z dodatkowa koscia mocy ale chodze w korsarzach i czaruje, i magia jest waznym elementem w mojej armii ;]

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

Jankiel: Hmmm, fajna armia. Ale HE zazwyczaj też dają 3/4 RBT, 20 łuczników i 5SW/Ellyrianów z łukami. A co do zioniecia smoka, to myślę że przy HE smoczku , ten DE sobie dużo nie pozionie.

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Pierwsze słysze żeby ktos Ellyrianow wystawiał

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

20 łuczników na stole też nie widziałem (chyba, że grały HE vs HE)

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Jankiel pisze:Po co od razu takie ekstrema?
20 kuszników, 2x5DR z kuszami, shades, 4 RBT i zionięcie od smoka. Piechota HE najprawdopodobniej nie dojdzie nawet do połowy stołu.
Jankiel bez przesady jak trafisz na ofensywną armię piechotną to ok , ale jak defensywną z full shootingiem (4 Rbt, 20 łuczników , shadow warriors i book of heaoth albo inna silna armia) to musisz do HE iść a kusze nie mają super zasięgu jakiegoś aby łatwo polować na HE. Pozatym nie wiadomo co będzie z jednostkami bo herosi pójdą w góre napewno z hate'm , jednostki typu shades, dark riders pewnie też więc mniej Ci się w armii zmieści, jeżeli wogóle dark riders wylądują w Core, bo jak GW pójdzie w tą stronę co przy HE to może dostaniecie rozszerzoną tabelkę z Dark Riders w special wedy nie będzie już tak wesoło. Witch Elves, Executioners napewno pójdą do góry w koszcie, podobnie jak 80% jednostek.

A hate i nawet armour piercing nie ratują DE sprawy z tego powodu że jak coś przypieprzy w DE to nawet nie użyją tego hate'a , dlatego w żadnym wypadku nie równoważy to ASF

a DE to boli wszystko swordmasters, white lions , spearmeni (jakieś 18A S3 wystarczy aby wyciąc pierwszy rank prawie każdego unitu DE).

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Muszę przyznać że mi opcja armour piercingu odpowiada- pytanie tylko czy bedą ją miały DE tylko w hth czy też np. repeater crossbow?

A gdzies czytałem że kusze mają miec poison ( nie wiem czy nie na borderach własnie) i to by było naprawde ciekawe- szczerze wątpie jednak że tak się stanie.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Loremaster pisze:
Jankiel pisze:Po co od razu takie ekstrema?
20 kuszników, 2x5DR z kuszami, shades, 4 RBT i zionięcie od smoka. Piechota HE najprawdopodobniej nie dojdzie nawet do połowy stołu.
Jankiel bez przesady jak trafisz na ofensywną armię piechotną to ok , ale jak defensywną z full shootingiem (4 Rbt, 20 łuczników , shadow warriors i book of heaoth albo inna silna armia) to musisz do HE iść a kusze nie mają super zasięgu jakiegoś aby łatwo polować na HE. Pozatym nie wiadomo co będzie z jednostkami bo herosi pójdą w góre napewno z hate'm , jednostki typu shades, dark riders pewnie też więc mniej Ci się w armii zmieści, jeżeli wogóle dark riders wylądują w Core, bo jak GW pójdzie w tą stronę co przy HE to może dostaniecie rozszerzoną tabelkę z Dark Riders w special wedy nie będzie już tak wesoło. Witch Elves, Executioners napewno pójdą do góry w koszcie, podobnie jak 80% jednostek.

A hate i nawet armour piercing nie ratują DE sprawy z tego powodu że jak coś przypieprzy w DE to nawet nie użyją tego hate'a , dlatego w żadnym wypadku nie równoważy to ASF

a DE to boli wszystko swordmasters, white lions , spearmeni (jakieś 18A S3 wystarczy aby wyciąc pierwszy rank prawie każdego unitu DE).

Podpisuje sie pod tym.

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Dr Crane pisze:Muszę przyznać że mi opcja armour piercingu odpowiada- pytanie tylko czy bedą ją miały DE tylko w hth czy też np. repeater crossbow?

A gdzies czytałem że kusze mają miec poison ( nie wiem czy nie na borderach własnie) i to by było naprawde ciekawe- szczerze wątpie jednak że tak się stanie.
Poison na kuszach to przesada, ale jakby shades dostali na kuszach nie ma nic przeciwko , ale corowa piechota z AS4+ w walce , BS4 i reapterem i poisionem to przesada trochę.
w armour piercng wierzę fajna zasady nawet jakby każdy DE to miał.
Zresztą za armour piercing i hate'a DE zapłacą i to nie tylko punktowo bo to napewno elity pójdą do 15punktów pewnie, shades to już z 18-19 będą kosztować z poisonem na strzelanie, hate-m i AP, Dark riders min +2punkty. Ale też zapłacą stratą jakiejś jednostki z core , bo Dark Riders z kuszami, fast cavalery, hate'm , armour piercing to byłoby trochę za dużo, a GW odchodzi o takich właśnie core jednostek (vide HE Silver Helms, Imperium IC, O&G).

Zresztą jak na DE się patrzy to aby ta armia była bardzo grywalna właśnie wzrost w punktach to najgorsze co się może stać. Jak dla mnie DE i to nie wynika z tego że zawsze grałem HE powinni być bardziej w ilość a nie w elitarność  zresztą fluff tak też sugeruje.
i mi się osobiście zawsze Dark Elves bardzo podobały i aby ta armia była bardzo grywalna ale nie jakimś samograjem wystarczy

- dać im tego hate'a ale bez podrażania jednostek bardzo , tylko herosi o jakieś 10punktów i jednostki które najbardziej zyskają(ale max 1 punkt do góry)
- usprawnić magię aby Dark Magic był na poziomie dobrego loru z dużą ilością przydatnych ofensywnych czarów
- cory zostawić takie jakie są
- COK dać 2A z Cold One'a i sztandar do re-rollu głupoty, bez zmieniania kosztu punktowego.
- Witch Elves powinny dostać warda na 5+, i zatrzymać to co mają z hate'em będą ogólnie super i wardem, WS6 pewnie też, ale koszt penwie z 13punktów
- dać dużo nowych przydatnych przedmiotów
- Executioners zostawić tak jak są bez zmiany punktowej albo dać im jakąś inną zasadę zamiast Killing Blow-a
- Black Guard zostawić jak są z eternal hatred obniżyć koszt do 15 dać jeszcze fear , wtedy będą całkiem całkiem.
- Hydrze dać regenrację i M7
- Beastmaster aby mógł brać przedmioty za 50punktów ,
- zrobić coś z Assassinem - dać mu ASF, killing blowa, scouta wbudowanego powinien być wtedy niezły za jakieś 110punktów

bo jak DE pójdą w special rules i jakieś duperele to skończy się że będzie ich mniej niż HE , a hate ma sens jak masz dużo unitów szybkich , bo sam z siebie nie chroni jednostek jak to robi ASF

o.b-one
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: o.b-one »

Loremaster pisze:
A hate i nawet armour piercing nie ratują DE sprawy z tego powodu że jak coś przypieprzy w DE to nawet nie użyją tego hate'a , dlatego w żadnym wypadku nie równoważy to ASF

a DE to boli wszystko swordmasters, white lions , spearmeni (jakieś 18A S3 wystarczy aby wyciąc pierwszy rank prawie każdego unitu DE).
A teraz porównaj hate i ASF wykorzystywane przez kawalerie (lekkie i ciężkie) potwory a nawet szarżującą piechotę...
Ten drugi nie daje NIC a hate ogromnie dużo jeśli chodzi o siłę przebicia (nie wspominając już o ewentualnym połączeniu tego ze wspomnianym AP)

Spearmani nie są groźni dla COK, COC czy smoka -czyli głównych jednostek uderzeniowych...

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

o.b-one pisze:
Loremaster pisze:
A hate i nawet armour piercing nie ratują DE sprawy z tego powodu że jak coś przypieprzy w DE to nawet nie użyją tego hate'a , dlatego w żadnym wypadku nie równoważy to ASF

a DE to boli wszystko swordmasters, white lions , spearmeni (jakieś 18A S3 wystarczy aby wyciąc pierwszy rank prawie każdego unitu DE).
A teraz porównaj hate i ASF wykorzystywane przez kawalerie (lekkie i ciężkie) potwory a nawet szarżującą piechotę...
Ten drugi nie daje NIC a hate ogromnie dużo jeśli chodzi o siłę przebicia (nie wspominając już o ewentualnym połączeniu tego ze wspomnianym AP)


Spearmani nie są groźni dla COK, COC czy smoka -czyli głównych jednostek uderzeniowych...
O geez mi chodzi o to że ASF pozwala na przyjęcie szarży czegokolwiek bez konsekwencji, z hate-m giną tak samo jak bez niego. a to jest bolączką piechoty.
Hate+Armour piercing to koszt każdej jednostki oprócz o 2-4punkty jak u HE(oprócz corów).
Wiesz jak chcesz płacić za COK ponad 30punktów, za herosów +15/25, za Dark Riders 25 (z kuszami) to tych jednostek uderzeniowych nie będzie duzo

heh chyba żartujesz COK odiją się do Spearmenów bezproblemowo. Wystarczy że 1-2 padnie od ASF a przy 19A na 4+ 4+ to nie jakiś wielki problem. zostanie z 4 w ranku i się nawalczą napewno nawet z hatem. Jak nie złamią ich w pierwszej turze to pogrzebane. a jak pójdzie koszt wszystkiego w góre dramatycznie jak w HE to nie będzie punktów na ostre strzelanie. Bo to się wydaje ale nawet wzrost bohaterów o te 15/25 punktów wiecej to jest strata jednego unitu.

Hate ma zastosowanie przy ataku, ASF ma zastosowanie przy obronie i o to chodzi, tylko nie widzę piechoty DE w natarciu bo zostanie zmieciona przez pierwszą lepszą kawalerię , Dragon Princes w liczbie 6 za 180 robią sieczkę z jakiejkolwiek piechoty DE/

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

co do wzrostu cen jednostek;
sam hate i AP wydaje mi się powinni dostać z automatu, nie podrażając za te zasady kosztów, a dlaczego, wystarczy spojrzeć na HE, wyłanczając sam asf

-najwięcej zyskali phoenixi: 4+ ward (za darmo)...
-SM: dodatkowy atak (za 2 pkt)
-WL: stubborn i heavy armour (2 pkt)
-DP: dodatkowy atak, kosztem mova (4pkt, co przy kawalerii jest dobrym dealem, wole ich takich niż z 18 calami ale 1 atakiem)
-SW: hate, WS +1 (1pkt)

cóz wiec wynika z tego, ze za asf prawie się nie płaci, jest darmowy.

podobnie powinno być u DE, te dwie zasady za darmo, a koszt jednostek w góre tylko wtedy gdy dostaną jeszcze coś ekstra, tak jak np. ward na wiedzmach, dodatkowy atak na coldzie etc.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Czy ja wiem może i tak mi to w sumie obojętne ,ale HE zapłaciły stratą Silver Helms, stratą 2za1slot wszystkiego i podrożeniem znacznym herosów
herosi w DE napewno pójdą w górę z hatem i AP o 25/15 łącznie z czarodziejkami( o 5 punktów) a to jest już dużo.

Jakma być za darmo to lepiej ale nie sądzę aby GW wypuśiło fast cavalery za 23punkty z kuszami, 18 ruchu, dobrymi statsami , hate-m i AP. Dlateo wróżę DR przejściem do speciala

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

tak.

tylko właśnie przypłącili tym, że wiele poszło do speciali ale to nie boli aż tak przy innej tabelce, dlatego gdyby się miało tak stać to u DE też musi być inna tabelka.

a co do herosów, oni to fakt, z automatu nie powinni dostać tych zasad tylko do tego trzebaby było dopłacić...

zaś np warriorzy powinni i tak stanieć o 1pkt, bo przecież to jest jakaś paranoja w porównaniu do spearelfów, zobaczymy :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Zablokowany