Night Goblins

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Zamierzam złożyć sobie armię opartą wyłącznie na nocnikach (wiem, wiem chory pomysł) tak gdzieś do 1500. No i tu jest problem, bo samymi goblinami i squigami daleko nie zajadę, a armia będzie monotonna. Przydałyby się jakieś maszynki, tylko czy one nie psują klimatu? W końcu nocne gobliny często zasiedlają krasnoludzkie twierdze i może tam mogłyby znaleźć jakieś porzucone/podniszczone maszynki i je uruchomić. Nie jest to aby zbyt naciągane? Co Wy o tym sądzicie?
Z maszynkami niezabardzo, bo załogi krasnoludzkie są bardzo przywiązane do nich i raczej nieporzucą :wink: .
Czy możliwe jest że nocniki dobrały się do zbrojwni krasnoludzkiej i zwedzily im troche toporów...bo chce przerobic speary na hw i mam tylko bitsy z krasnali
Tu bym bardziej stawiał, że te gobliny co przeżyły bitwe z krasnalami po nich pozbierały :wink:
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Hej

Wracając do dyskusji o NG dodam swoje spostrzeżenia.
Sam używam obecnie dwóch kloców po około 25 nocników z FCG, netami oraz pojedyńczym fanolem. Muszę stwierdzić że taki klocek jest dość drogi (150-160 pkt. ), ale jest nad wyraz mocny. Wydaje się odporniejszy nawet od kloca orc boyzów.
Dobry static CR, nety wspaniale zniechęcają rydwany czy inne tałatajstwo na szarżowanie w nie.
Fanol z ostatnich testów wydaje się mi najmniej użyteczny. Nie zamierzam ich jednak usuwać ponieważ odstraszają:) no i oczywiście mają potencjał bojowy.

Moje doświadczenie opiera sie przedewszystkim na walce z DE i Dwarfami.

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

zniechęcają rydwany czy inne tałatajstwo na szarżowanie w nie.
Że co? :roll: Rydwany i tak impacty z s5 wypłacają potem zarzucasz siatki.

Szkoda tylko, że te goblinki od strzelania tak łatwo padają... :?
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Jesteś tego pewien?

Bo nie mam rulebooka w domu i nie mam jak sprawdzić.
Przy siatkach pisze że rzuca sie je na początku CC a o ile dobrze pamiętam impacty rzuca sie przed atakami w CC.

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

No wlasnie, impakty ida przed combatem, potem na poczatku ida siatki, zreszta bylo przerabiane kiedys.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Nie śledzę wszystkich dyskusji więc jak możesz to daj linka.

Mi się wydaje że impacty rzuca sie przed atakami ale już w CC, bo jak nie w CC to niby w jakiej fazie?

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

No to ta burzliwa dyskusuja mnie nie do końca przekonuje;)Trzeba będzie zadać pytanie komuś innemu. Szkoda że nie mam rulebooka.

Przykład fanatyka jest zły bo on hituje w fazie ruchu a nie w CC więc nety na niego nie mają kiedy działać.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

wlasnie
impacty ida przed CC
siatki na poczatku CC

akurat na rydwanik to boyzi sa bardziej wyporni...przebijanie sie na 3+ to nie to samo co na 2+
a za 180pkt jest oddzial 25 z FCG...nie wiem czy fanatyk jest tego warty
poza tym-siatka dziala tylko na 2+ a 4T jest zawsze :twisted:

ja opieram armie na oddzialach boyzow...ale dla 1 oddzialu nocnikow tez sie znajduje miejsce(kiedys 2 oddzialki...ale ciezko objac oba Ld generala(bez tego taki oddzial jest mega plewny)

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Mam rozumieć że impacty skoro są przed CC nie wliczają się do CC - wydaje mi się że tam jest napisane że są na początku CC.
Oczywiście wiem że impacty liczą sie do CC-kurka szkoda że nie mam rulebooka w domu.

Odnośnie netów no to prawda że T4 działa nonstop a one tylko na 2+ ale bohater w takim oddziale czuje się bezpieczniej - oczywiście na 2+.

Choć nad tą ostatnią tezą będe musiał się jeszcze zastanowić.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

A ja mam taką koncepcję 1 odział 25 gobali z 3 fanolami i sieciami miedzy dwoma oddzialami orków oraz 2 odzialiki jak najtansze goblinow po 20 bez niczego jako screen i miecho armatnie oraz do poswiecen scierwo.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Koncepcja spoko - ale te oddziły mięsa armatniego będą mieć muzyków? to nie droga inwestycja a bardzo im potrzebna.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Hm w sumie moze i racja. W razie remisów sie przyda.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

No i jakby od czegoś spanikowalii odbiegli za bardzo od generała - to łatwiej im się będzie ciut zbierać:)

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Gobliny maja to do siebie ze wieją tak więc sie specjalnei tym bym nie przejął, orków nie spanikują .
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

ale zawsze lepiej jak się zbiorą i będą jeszcze coś walczyć lub conajmniej punktów ine oddadzą.

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Gobliny są o tyle fajne, że nie panikują orków - więc mozna ich poświęcać jak się chce.
I tak wolę orki :P Ale i one mają jedną wadę - to są strasznie duże oddziały i czasem wręcz blokuja się nawzajem (a to niezdana animozja, a to za wąski stół itd - dzisiaj tak miałem)

Awatar użytkownika
TomCio
Masakrator
Posty: 2720
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TomCio »

Takie 20stki goblinów są fajne, bo mogą też iść w linii przed oddziałami orków i np. jak organki by waliły to w gobole tylko :P . Tylko jedno jest w tym z dupy, jak się pokłucą to praktycznie stoimy.
Obrazek
http://www.pajacyk.pl <klikać w pajaca, bo wp***dol! Obrazek
a goryl we mnie mówi mi..

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Taki jest urok animozji :P
To jest imo jedna z najbardziej wkurzających zasad, choć potrafi być miła ;)

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

oj ile kosci juz nie śwignełem w przeciwnika(bojcie sie gry ze mna :twisted: ) po nieudanej animozji.... a co so tematu to mi sie nocki zawsze splacaja na lizaki bo schodza tak samo jak orki od tych przekletych poisonow, a sa bardziej manewrowne i latwiej im ganiac po lasach za skinkami :D

ODPOWIEDZ