Dostawianie do strefy szarzy

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1879
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Pasiak: chodzilo mi o samo sformulowanie, a nie o wartosc merytoryczna :)

Barb: czy chodzi Ci o to
1)Aby szarża na jednostkę wroga była możliwa, w momencie dojścia do szarżowanego oddziału, szarżujący musi być większą częścią oddziału we właściwej strefie. ?
Czy zgadzasz sie z tym?
Bo ja tak zrozumialem Twoja wypowiedz :P.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

1)Aby szarża na jednostkę wroga była możliwa, w momencie dojścia do szarżowanego oddziału, szarżujący musi być większą częścią oddziału we właściwej strefie. ?
Czy zgadzasz sie z tym?
Nie. Jest to bardzo kiepskie rozwiązanie - uniemożliwia legalne i nigdy nie budzące wątpliwości szarże.

Zaczynamy ruch w strefie przedniej oddziału, jedziemy na wprost omijając wrogie oddziały czy tereny, robimy wheela, nasz oddział znajduje się w strefie bocznej, ale zupełnie normalnie dojeżdżamy do strefy przedniej i robiąc free align nawet nie zahaczamy o nic innego. Zgodnie z takim zapisem nie możnaby było tak zaszarzować.

A ze złych rozwiązań najlepsze jest to, by róg oddziału nie był strefą. Żeby szarżowany wykonał align konieczne powinno być dojechanie do frontu/boku/tyłu a nie do rogu.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Co do rozsuwania oddziałów i takich tam:

Uwazam, ze manewr rozsuniecie oddzialow powinien byc wykonywany tak, aby jak najmniej zmienic sytuacje na polu bitwy oraz tylko za zgoda obydwu graczy.

Co do mojego rysunku - gdyby na lini potencjalnej gonitwy oddzialu kawalerii (ktory ma wiekszy US niz wilczki) stal samotny mag, uwazam, ze nie powinno sie wtedy na sile alignowac.

@Marek
kompletnie nie zgadzam sie ze sformulowaniem nr 1... rodzi zbyt wiele przegiec...

@Bless
powiedziales, ze "overruny z ostrego kata" nie dochodza (zgodnie z uscisleniami/rb - wpadasz w te strefe, do ktorej dojezdzasz). Jezeli to przejdzie :wink: to tez sie tak poustawiam, ze mi overruna nie zrobisz :)

pozdrawaim
Furion

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze: A ze złych rozwiązań najlepsze jest to, by róg oddziału nie był strefą. Żeby szarżowany wykonał align konieczne powinno być dojechanie do frontu/boku/tyłu a nie tylkodo rogu.
Mam nadzieje, ze o to Ci chodzilo? Bo inaczej powstaja nieszarzowalne orly...

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1879
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Zgadzam sie z Wami, dlatego ja od samego poczatku postuluje to rozwiazanie:
2)Aby szarża na jednostkę wroga była możliwa, w momencie dojścia do szarżowanego oddziału, szarżujący musi być dowolną częścią oddziału we właściwej strefie (róg oddziału szarżującego nie liczy się).

Zero minusow. Tylko, zeby sie schowac za obeliskiem trzeba do neigo przylegac. Okraglosc nie ma za bardzo nic do rzeczy, bo mozna sie ustawic rowno ze sztyczna i tez sie bedzie niezaszarzowywalnym (choc tylko z jednej strony).

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Furion pisze:
Jankiel pisze: A ze złych rozwiązań najlepsze jest to, by róg oddziału nie był strefą. Żeby szarżowany wykonał align konieczne powinno być dojechanie do frontu/boku/tyłu a nie tylkodo rogu.
Mam nadzieje, ze o to Ci chodzilo? Bo inaczej powstaja nieszarzowalne orly...
co Ty sie tak tego orla uczepiles?
tego nieszarzowalnego orla prawie nigdy nie ustaawisz... ale co tam...

co do Twojego sformuowania to sie zgodze... szarza niemozliwa jesli tylko do rogu dojezdzasz po stronie strefu z ktorej zaczynales... bo do boku to mozna dojechac w kazdym z waszych przypadkow ;)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

bigpasiak pisze:
co Ty sie tak tego orla uczepiles?
tego nieszarzowalnego orla prawie nigdy nie ustaawisz... ale co tam...
Nieszarzowalny orzel/smok powstaje wtedy, kiedy uznajemy ze rog nie nalezy do zadnej strefy. Czyli zeby do jakiejs strefy zaszarzowac, nalezy dojsc do lini podstawki, nie do rogu.

przy zalozeniu, ze rog nie nalzy do strefy, orla/smoka tak ustawie zawsze kiedy tylo bde tego chcial - odsylam do diagramu kilka stron wczesniej ;-)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Moze i mam ograniczoną wyobraznie, ale....
Jankiel pisze: Zaczynamy ruch w strefie przedniej oddziału, jedziemy na wprost omijając wrogie oddziały czy tereny, robimy wheela, nasz oddział znajduje się w strefie bocznej, ale zupełnie normalnie dojeżdżamy do strefy przedniej i robiąc free align nawet nie zahaczamy o nic innego. Zgodnie z takim zapisem nie możnaby było tak zaszarzować.
Jankielu, mozesz to narysowac?
Furion pisze: @Bless
powiedziales, ze "overruny z ostrego kata" nie dochodza (zgodnie z uscisleniami/rb - wpadasz w te strefe, do ktorej dojezdzasz). Jezeli to przejdzie :wink: to tez sie tak poustawiam, ze mi overruna nie zrobisz :)

Furion, mozesz to przedstawic na obrazku?
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

bo ja zawsze zrobie wheela i jest ok... rozumiem ze ty tak nie szarzujesz? po prostu jedziesz do przodu chocby nie wiem co???
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

bless pisze: "By moc skorzystać z zasady free align, w momencie dojscia do szarzowanego oddziału szarzujacy musi byc wieksza czescia oddzialu we wlasciwej strefie."
Obrazek

wg tego, co napisales, nie dochodzi.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

bigpasiak pisze:bo ja zawsze zrobie wheela i jest ok... rozumiem ze ty tak nie szarzujesz? po prostu jedziesz do przodu chocby nie wiem co???
Pawle, przeczytaj jeszce raz post, ktory napisalem i spojrz na rysunek kilka stron wczesniej odnosnie orla ;-) opis rysunku tez przeczytaj :-)
zworc uwage tez na to, odnosnie zego byl caly dowod.

bo ja normalnie tez robie wheele :-)

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Dobrze że to poruszyłeś bo sam też doszedłem do tego wniosku ... a więc oto moje rozwiązanie.


By moc skorzystać z zasady free align, w momencie dojscia do szarzowanego modele oddziału szarzujacego, które będą znajdować się w bezpośrednio w walce muszą byc wieksza czescia we wlasciwej strefie.


http://img241.imageshack.us/my.php?imag ... nt3po9.jpg

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1879
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

To nie lepiej to co ja proponuje? w praktyce wychodzi praktycznie prawie na to samo, marginalne roznice.
a o ile prosciej i zgodnie z zasadami.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Furion, Twój przykład jest słaby, bo musi być co najmniej jeden cal przerwy pomiędzy jednostkami, a wtedy dasz radę zrobić wheela.

Tekst "By moc skorzystać z zasady free align, w momencie dojscia do szarzowanego modele oddziału szarzujacego, które będą znajdować się w bezpośrednio w walce muszą byc wieksza czescia we wlasciwej strefie. " Uzupełniłbym o stwierdzenie, że chodzi tylko o szarżę na róg jednostki - bo szarże w odpowiednią strefę nie budzą wątpliwości.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Furion,
Pokaz mi, skad szarzujacy oddzial wzial sie w tym miejscu a pewnie bede mogl rozwiaz Twoje watpliwosci.
Bo chyba nie masz na mysli, ze oddzial z tego miejsca zaczyna szarze..... taki problem, jak wspomnial Jankiel, rozwiazuje 1" miedzy oddzialami.

Jankiel pisze:Uzupełniłbym o stwierdzenie, że chodzi tylko o szarżę na róg jednostki - bo szarże w odpowiednią strefę nie budzą wątpliwości.
Nie budza i nie ma tam mozliwosci pojawienia sie takich watpliwosci. Wiec nie ma sensu tego zapisywac.


Co do doprecyzowania zasady. Wiemy o co chodzi. Szkielet zasady zostaje w powyzszych przykladach taki sam. Doszlifowac go moze LS.

Grunt, zeby chciala sie tym zajac.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

bless pisze:Furion,
Pokaz mi, skad szarzujacy oddzial wzial sie w tym miejscu a pewnie bede mogl rozwiaz Twoje watpliwosci.
Bo chyba nie masz na mysli, ze oddzial z tego miejsca zaczyna szarze..... taki problem, jak wspomnial Jankiel, rozwiazuje 1" miedzy oddzialami.
overrun

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Furion pisze:
bless pisze:Furion,
Pokaz mi, skad szarzujacy oddzial wzial sie w tym miejscu a pewnie bede mogl rozwiaz Twoje watpliwosci.
Bo chyba nie masz na mysli, ze oddzial z tego miejsca zaczyna szarze..... taki problem, jak wspomnial Jankiel, rozwiazuje 1" miedzy oddzialami.
overrun
Z tego, co wiem w overrunach liczy sie pozycja wyjsciowa jednostki, a nie miejsce dojscia. Czyli patrzymy, gdzie stales, kiedy wymiotłes przeciwnika a nie miejsce, w ktore doszedles w dodatkowym ruchu. Jesli dochodzisz do oddzialu w inna strefe niz powinienes, to traktowane to jest jak zwykla szarza - po stwierdzeniu, ze wejdziesz w kontakt z wrogiem, odpowiednio wczensiej modyfikujesz ruch swojego oddzialu, zeby wejsc we wlasciwa strefe.

Chyba, ze to tez sie juz zmienilo....
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wlasnie to sie tez nie zmieniloi.. gdzie dochodzisz tam masz overruna

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

bless pisze: Z tego, co wiem ......
Źle wiesz.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jedy Knight pisze:
bless pisze: Z tego, co wiem ......
Źle wiesz.

Gdyby nie to, ze kompletnie nie ufam swojej pamieci, zaryzkowalbym twierdzenie, ze jestes jedna z osob, ktore mnie tak niegdys pouczyly. Ale nie ufam, wiec nie zaryzykuje.... ;)
Swoja droga, to niezly wał z takimi overrunami. To zdumiewajace, jak bardzo sie moga komplikowac proste zasady. :shock:

Enyłej, takie overruny sa rzadsze od szarz, wiec lepiej miec jasne zasady szarz, niz czepiac sie, ze nowe usciclenie nie ma zastosowania do overrunow, do ktorych i tak, jak widac, normalne zasady szarz nie maja zastosowania.

Nieprawdaz?
Obrazek

ODPOWIEDZ