Wielu graczy zapewne narzeka na brak modeli do najemników. Dzięki nowym, plastikowym wojakom z Imperium, tworzenie żądnych pieniędzy zawadiaków stało się dosyć proste i tanie.
Do wykonania konwersji użyłem:
1. Imperialnego piechura.
2. Noża.
3. Masy modelarskiej Green Stuff.
4. Spinacza.
5. Wiertarki ręcznej.
6. Scyzoryka.
7. Narzędzia rzeźbiarskiego Sculpting Tool.
8. Pilniczka do paznokci.
Zaczynamy od spinacza

Można go wyginać ręcznie albo za pomocą szczypiec ze scyzoryka. Po wyprostowaniu powinien wyglądać mniej więcej tak

Następnie używamy szczypiec, aby podzielić spinacz. Z jednego otrzymamy dwa trzony pik po 6 cm każdy i laskę.

Teraz pora pozbyć się linii podziału, niepotrzebnych fragmentów z rąk i wywiercić otwór na pikę.


Pikę można już przykleić.

Podobnie jak z rąk, teraz z grotu usuwamy niepotrzebne elementy. Strzałka wskazuje linie podziału.

Łączymy wszystkie części i otrzymujemy pikiniera



To jeszcze nie koniec poradnika. To była wersja podstawowa, nie wymagająca umiejętności rzeźbiarskich.
W Starym Świecie jednymi z najlepszych pikinierów są Estalijczycy. Używając trochę masy modelarskiej można przeciętnej figurce nadać bardzo klimatyczny wygląd.
Zacznijmy od najtrudniejszego czyli hełmu, a konkretniej morionu.

Wybieramy odpowiednią głowę i odcinamy pióro.

Mieszamy masę i nakładamy cienki pasek na jedną stronę hełmu. Lekko wyginamy ku górze.

Gdy wyschnie powtarzamy czynność po drugiej stronie. Następnie nakładamy trochę na tył i wydłużamy.

To samo na przodzie.

Przyklejamy cienki kawałek pośrodku.

Modelujemy grzebień za pomocą zwilżonych palców i narzędzia do rzeźbienia.

Do pośladka przyczepiamy jajowaty kawałek masy modelarskiej.

Robimy 3-4 nacięcia.

Powtarzamy czynność i otrzymujemy takie spodnie.

Podobnie jest z rękawami. Masę nakładamy gdzieś tak do łokcia.


Pora na but. Cienki pasek masy umieszczamy tuż pod kolanem.

Rzeźbimy obuwie. Strzałka wskazuje linie podziału, które powinno się usunąć.

Poprzednia pika nie zadowalała swoim wyglądem, dlatego używamy teraz masy. Nakładamy ją przy dłoni. Zwilżonymi palcami wykonujemy ruchy od ręki do końca piki. Należy pamiętać, żeby obracać co jakiś czas. W ten sposób będzie ona mniej krzywa i bardziej okazała.

Wszelkie nierówności i ślady palców usuwamy pilniczkiem do paznokci.

Oto efekty mojej pracy





Plusy:
- niski koszt ( w porównaniu do kupowania rzadkich, metalowych modeli GW )
- 100% legalność na turniejach ( nie zostały użyte żadne elementy z figurek innych firm )
- wyrównanie rachunków ze spinaczem

Minusy:
- słaby wygląd wersji podstawowej ( chyba, że pikę poprawi się masą modelarską )
- czasochłonność wersji estalijskiej ( hełm jest dosyć trudny do zrobienia, jeżeli się nie ma doświadczenia pracy z masami modelarskimi)
Uwagi:
- wiercąc otwór trzeba być ostrożnym, aby nie popsuć trzonu
- robienie zdjęć do poradnika było uciążliwe (momentami żałowałem, że nie posiadam czterech rąk jak Goro z Mortal Kombat)
Mam nadzieję, iż poradnik komuś się przyda. Jeśli macie jakieś pytania postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam
Krzyek