Wielu graczy zapewne narzeka na brak modeli do najemników. Dzięki nowym, plastikowym wojakom z Imperium, tworzenie żądnych pieniędzy zawadiaków stało się dosyć proste i tanie.
Do wykonania konwersji użyłem:
1. Imperialnego piechura.
2. Noża.
3. Masy modelarskiej Green Stuff.
4. Spinacza.
5. Wiertarki ręcznej.
6. Scyzoryka.
7. Narzędzia rzeźbiarskiego Sculpting Tool.
8. Pilniczka do paznokci.
Zaczynamy od spinacza
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/Spinaczpolski-1.jpg)
Można go wyginać ręcznie albo za pomocą szczypiec ze scyzoryka. Po wyprostowaniu powinien wyglądać mniej więcej tak
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/Spinaczkrew.jpg)
Następnie używamy szczypiec, aby podzielić spinacz. Z jednego otrzymamy dwa trzony pik po 6 cm każdy i laskę.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1259.jpg)
Teraz pora pozbyć się linii podziału, niepotrzebnych fragmentów z rąk i wywiercić otwór na pikę.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1253.jpg)
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1260.jpg)
Pikę można już przykleić.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1261.jpg)
Podobnie jak z rąk, teraz z grotu usuwamy niepotrzebne elementy. Strzałka wskazuje linie podziału.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1262.jpg)
Łączymy wszystkie części i otrzymujemy pikiniera
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1263.jpg)
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1264.jpg)
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1265.jpg)
To jeszcze nie koniec poradnika. To była wersja podstawowa, nie wymagająca umiejętności rzeźbiarskich.
W Starym Świecie jednymi z najlepszych pikinierów są Estalijczycy. Używając trochę masy modelarskiej można przeciętnej figurce nadać bardzo klimatyczny wygląd.
Zacznijmy od najtrudniejszego czyli hełmu, a konkretniej morionu.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1269.jpg)
Wybieramy odpowiednią głowę i odcinamy pióro.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1266.jpg)
Mieszamy masę i nakładamy cienki pasek na jedną stronę hełmu. Lekko wyginamy ku górze.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1268.jpg)
Gdy wyschnie powtarzamy czynność po drugiej stronie. Następnie nakładamy trochę na tył i wydłużamy.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1283.jpg)
To samo na przodzie.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1284.jpg)
Przyklejamy cienki kawałek pośrodku.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1285.jpg)
Modelujemy grzebień za pomocą zwilżonych palców i narzędzia do rzeźbienia.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1286.jpg)
Do pośladka przyczepiamy jajowaty kawałek masy modelarskiej.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1270.jpg)
Robimy 3-4 nacięcia.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1271.jpg)
Powtarzamy czynność i otrzymujemy takie spodnie.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1272.jpg)
Podobnie jest z rękawami. Masę nakładamy gdzieś tak do łokcia.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1273.jpg)
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1274.jpg)
Pora na but. Cienki pasek masy umieszczamy tuż pod kolanem.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1279.jpg)
Rzeźbimy obuwie. Strzałka wskazuje linie podziału, które powinno się usunąć.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1280.jpg)
Poprzednia pika nie zadowalała swoim wyglądem, dlatego używamy teraz masy. Nakładamy ją przy dłoni. Zwilżonymi palcami wykonujemy ruchy od ręki do końca piki. Należy pamiętać, żeby obracać co jakiś czas. W ten sposób będzie ona mniej krzywa i bardziej okazała.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1278.jpg)
Wszelkie nierówności i ślady palców usuwamy pilniczkiem do paznokci.
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1282.jpg)
Oto efekty mojej pracy
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1287.jpg)
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1288.jpg)
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1289.jpg)
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1290.jpg)
![Obrazek](http://i283.photobucket.com/albums/kk301/Krzyek/IMG_1291.jpg)
Plusy:
- niski koszt ( w porównaniu do kupowania rzadkich, metalowych modeli GW )
- 100% legalność na turniejach ( nie zostały użyte żadne elementy z figurek innych firm )
- wyrównanie rachunków ze spinaczem
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Minusy:
- słaby wygląd wersji podstawowej ( chyba, że pikę poprawi się masą modelarską )
- czasochłonność wersji estalijskiej ( hełm jest dosyć trudny do zrobienia, jeżeli się nie ma doświadczenia pracy z masami modelarskimi)
Uwagi:
- wiercąc otwór trzeba być ostrożnym, aby nie popsuć trzonu
- robienie zdjęć do poradnika było uciążliwe (momentami żałowałem, że nie posiadam czterech rąk jak Goro z Mortal Kombat)
Mam nadzieję, iż poradnik komuś się przyda. Jeśli macie jakieś pytania postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam
Krzyek