Domowo (ze wzglądu na lenistwo jestem housegameremTemple Guard pisze:Zed - a używasz Wojowników/Chosenów? Turniejowo czy domowo? Jak złożeni i z jakim skutkiem?
Specjale - czyli co oprócz knightów
Moderator: JarekK
- Zed Zediculus
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: Poznań
Re: Specjale - czyli co oprócz knightów
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Rozumiem, że tarcze też mają, nie wyobrażam sobie, by nie dać tarcz. Bez znaków? Za 10 punktów masz MoS i spokój z psychologią! Sztandary WoCh mają dobre, warto rozważyć, szczególnie Rapturous jest świetny i tani, dając go Slaaneshytom mamy trudny do złamania oddział, który nie ucieknie od głupiej paniki czy strachu. 2 Helenki i 2 x Wojownicy - czyli próbujesz grać defensywnieZed Zediculus pisze:Domowo (ze wzglądu na lenistwo jestem housegameremTemple Guard pisze:Zed - a używasz Wojowników/Chosenów? Turniejowo czy domowo? Jak złożeni i z jakim skutkiem?). W kwestii Wojowników to jestem twardziel i preferuję jeden/dwa oddziały po 18, najlepiej z halabardami, bez znaków. Często bez sztandaru. W obstawie Hellcannonów dają radę
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Zed Zediculus
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: Poznań
Fakt - MoS to jedyny, opłacalny znak.
Tarcze? Rzadko. Jeśli już to tarcze to broń ręczną, by mieli 2+ sv w hth, natomiast jeśli puszczam chłopców z halabardami to tarcz nie dorzucam. Szkoda mi punktów. Wojownicy i tak kosztują bardzo dużo, więc tnę koszty
Helki - wiadomo jak to z helkami - trafiają tam gdzie nie mają, nie gwarantują takiego wsparcia jak chociażby armaty. Aczkolwiek hity wypadają częściej niż powinny
Z nimi jest problem jak jest zagęszczenie jednostek w środku pola...
Co do 18 Wojowników - z reguły rozprawią się z każdym oddziałem, zmiękczonym przez helkę. Jedyne co boli to ciężkie manewrowanie takim oddziałem.
Tarcze? Rzadko. Jeśli już to tarcze to broń ręczną, by mieli 2+ sv w hth, natomiast jeśli puszczam chłopców z halabardami to tarcz nie dorzucam. Szkoda mi punktów. Wojownicy i tak kosztują bardzo dużo, więc tnę koszty
Helki - wiadomo jak to z helkami - trafiają tam gdzie nie mają, nie gwarantują takiego wsparcia jak chociażby armaty. Aczkolwiek hity wypadają częściej niż powinny
Co do 18 Wojowników - z reguły rozprawią się z każdym oddziałem, zmiękczonym przez helkę. Jedyne co boli to ciężkie manewrowanie takim oddziałem.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
IMO nie tylko MoS się opłaca 
Tarcze dla mnie najważniejsze. Mogą nawet nie mieć halabard, ale tarcze muszą mieć
A właściwie zawsze daję i tarcze i halabardy. W ten sposób mamy save 3+ na ostrzał oraz fajną elastyczność - albo broń ręczna i save 2+ albo halabarda i save 4+, zależnie od sytuacji i przeciwnika. Przetestuj, 18 punktów to nie majątek, a Wojownicy z tarczami są znacznie lepsi, przynajmniej przy szarży kawalerii zostaje im jakiś save
No i przez M4 to oni głównie dostają szarżę, a z savem 4+ za dużo nie zdziałają 
Tarcze biorę zawsze, nawet gdybym miał gwarancję, że dzięki MoS i tabelce miałbym +1 save, +1T lub nawet warda 3+
Tarcze dla mnie najważniejsze. Mogą nawet nie mieć halabard, ale tarcze muszą mieć
Tarcze biorę zawsze, nawet gdybym miał gwarancję, że dzięki MoS i tabelce miałbym +1 save, +1T lub nawet warda 3+
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
No są całkiem spoko przy ws3 w combacie nurgle jest całkiem pomocny coś więcej trafisz na 4 i jest wiele oddziałów które już cię na 3 nie trafiają.
Gdyby nie to że gram tzeentch+slanesh to może....
A jeśli chodzi o odp. na ostrzał to IMO tzeentch był by lepszy ale rzeczy typu katapulty i armaty jakoś bardziej lubią knightów więc nurgle jest na ograch wporzo.
Gdyby nie to że gram tzeentch+slanesh to może....
A jeśli chodzi o odp. na ostrzał to IMO tzeentch był by lepszy ale rzeczy typu katapulty i armaty jakoś bardziej lubią knightów więc nurgle jest na ograch wporzo.
- Zed Zediculus
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: Poznań
Oddział Chaos Ogrów z MoN jest bardzo ciekawą opcją. Ja preferuję taki oddział w liczbie 4 Ogrów z GW, ale bez Chaos Armoura. W Ogry z reguły nic nie strzela (a nawet jak to mają -1 to hit), a w walce wręcz sv 4+ czy 5+, prawie nie ma różnicy. MoN pozwala nam trafiać Orków czy Giganty na 3+, a to jest światna sprawa.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Zed, po pierwsze IMO warto zainwestować w Chaos Armour, save 4+ jest już całkiem niezły i uratuje pewnie niejedną ranę w oddziale (a oddział ogórków to 9-12 ran).Zed Zediculus pisze:Oddział Chaos Ogrów z MoN jest bardzo ciekawą opcją. Ja preferuję taki oddział w liczbie 4 Ogrów z GW, ale bez Chaos Armoura. W Ogry z reguły nic nie strzela (a nawet jak to mają -1 to hit), a w walce wręcz sv 4+ czy 5+, prawie nie ma różnicy. MoN pozwala nam trafiać Orków czy Giganty na 3+, a to jest światna sprawa.
Po drugie powtórzę po raz któryś, bo widzę, że myli się to wielu osobom, że MoN dziwnie działa (według mnie to głupie) i ten -1WS jest tylko gdy jesteśmy atakowani, a nie gdy my atakujemy. Więc oddziały z WS4 nie trafiają nas na 3+, tylko na 4+, ale oddziały z WS3 trafiamy nadal na 4+.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Zed Zediculus
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: Poznań
A faktycznie z tym MoN. Pomyliło mi się z homerules. Wybaczcie
Co do Ogrów i Chaos Armour. W dwóch bitwach zrobiłem sobie analizę - zapisywałem ile wyrzuciłem na save, ile ran obroniłem i ile mógłbym obronić. Okazało się, że wybroniłem tym pancerzem 1, słownie jedną ranę, która i tak nie miała wpływu na wynik walki (bo na Break Test miałem 2 punkty 'nadwyżki'). Również jedną mógłbym wybronić, ale to również nie miało wpływu na dalszą walkę.
Moja teoria - Chaos Armour się nie opłaca
Ale jeszcze porobię pare analiz
Co do Ogrów i Chaos Armour. W dwóch bitwach zrobiłem sobie analizę - zapisywałem ile wyrzuciłem na save, ile ran obroniłem i ile mógłbym obronić. Okazało się, że wybroniłem tym pancerzem 1, słownie jedną ranę, która i tak nie miała wpływu na wynik walki (bo na Break Test miałem 2 punkty 'nadwyżki'). Również jedną mógłbym wybronić, ale to również nie miało wpływu na dalszą walkę.
Moja teoria - Chaos Armour się nie opłaca
Ale jeszcze porobię pare analiz
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Może masz rację, to zależy od preferencji, ja mam takie zboczenie, że lubię maksymalnie chronić oddziałyZed Zediculus pisze:Co do Ogrów i Chaos Armour. W dwóch bitwach zrobiłem sobie analizę - zapisywałem ile wyrzuciłem na save, ile ran obroniłem i ile mógłbym obronić. Okazało się, że wybroniłem tym pancerzem 1, słownie jedną ranę, która i tak nie miała wpływu na wynik walki (bo na Break Test miałem 2 punkty 'nadwyżki'). Również jedną mógłbym wybronić, ale to również nie miało wpływu na dalszą walkę.
Moja teoria - Chaos Armour się nie opłaca
Ale jeszcze porobię pare analiz
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Zed Zediculus
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: Poznań
Nie zawsze mówię 'nie' Pancerzom Chaosu, Temple Guard.
Dla mnie oddziały Chaos Ogrów są za drogie...często tylko postraszą wroga, dostaną z armaty i uciekną...choć zdarza się, że w walce np. ze Sword Masterami wybroni się ze trzy rany przy pancerzu 6+
Chyba, że gram przeciwko łucznikom, wtedy Chaos Armour jest jak najbardziej pożądany, ale mało takich armii
Dla mnie oddziały Chaos Ogrów są za drogie...często tylko postraszą wroga, dostaną z armaty i uciekną...choć zdarza się, że w walce np. ze Sword Masterami wybroni się ze trzy rany przy pancerzu 6+
Chyba, że gram przeciwko łucznikom, wtedy Chaos Armour jest jak najbardziej pożądany, ale mało takich armii
Ogry imo obsysają całkowicie.. z niczym praktycznie nie mogą powalczyć a swoje kosztują. 3AS6 trafiające zwykle na 4+ a padają łatwo (T4 i sv4/5+). Może z marką khorna mieli by sens.
Za to trolle (jeśli jest w pobliżu heros) są niezłe. Nieźle sie biją, mogą rzygać i ten ward 4+ dający mutacje
Za to trolle (jeśli jest w pobliżu heros) są niezłe. Nieźle sie biją, mogą rzygać i ten ward 4+ dający mutacje
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
No ja sobie kmienie właśnie teraz taką "potworną" rozpe na dragonograch, trollach i ograch Chaosu, bez rycerstwa. Też uważam, że trolle chaośnickie są fajne, chociaż jeszcze ich nie testowałem, no i trzeba wrzucic w nich boha lub trzymac blisko generała... A ta mutacja przy regenkach wydaje się miodna 
Trolle w armiach magujących z piechotnymi magami w odziałach np. marauderów wydają sie grywalni, ale nie testowałem, nie wiemTrolls - dziękuję, postoję. Zalety: Mutant Regeneration, czasem przyda się Troll Vomit. Wady: S5, Ld4 i głupota (ktoś musi ich niańczyć, a postcie WoCh są od walki a nie od zajmowania się głupotą trolli). Dla mnie oddział z kategorii "nigdy".
Ogry , kiedyś myślałem nad taką czwórką z markiem khorna i dodatkową bronią, 20 ataków z St4 może być ciekawe, wystawiam jednak standardowo (chyba) mark nurgla, chaos armour i GW...
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
A Helena to przypadkiem nie rar?
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
nie wiem czy to pod temat , chyba nie ale innego bardziej sensownego nie znalazłem
swoja przygodę zacząłem właśnie z chaosem w 6 edycji. Od demonów mnie odrzucało , moze za wyjątkiem furii, więc byłem zmuszony do grania na knightsac, psach i konnych maruderach.
muszę przyznać , ze pokochałem klimat warriorów okutych w "chaosiron".
Zastanawiam sie czy można zmieścić 3 odziały knightsów w rozpisce na 1500 i zeby zostały jeszcze punkty na jeden mały odział warriorów.
chodzi o to ze jak przeciwnik zobaczy 3 regimenty szybko zblizających sie knightsów to nie wie w co strzelać knightsi czy piechota , czy coś innego . Z doświadczenia wiem ze wali wszystkim po knightsach a oni sa w miare wytrzymali . Jak knightsi skupią na siebie cały czy tez wiekszość ognia to jest spora szansa ze warriorzy dojdą.
I teraz mam parę pytań do was
1- jesli gramy na 1500pkt to jakie zrobić 3 regimenty knoghtsów zeby było to w miare jak najtaniej i miało to jakiś sens(stosunek ceny do jakosci)
2-jak uzbroić warriorów którzy maja dojsć w 3 turze do wroga i ubić go (regiment raczej mało liczebny , z braku punktów)
swoja przygodę zacząłem właśnie z chaosem w 6 edycji. Od demonów mnie odrzucało , moze za wyjątkiem furii, więc byłem zmuszony do grania na knightsac, psach i konnych maruderach.
muszę przyznać , ze pokochałem klimat warriorów okutych w "chaosiron".
Zastanawiam sie czy można zmieścić 3 odziały knightsów w rozpisce na 1500 i zeby zostały jeszcze punkty na jeden mały odział warriorów.
chodzi o to ze jak przeciwnik zobaczy 3 regimenty szybko zblizających sie knightsów to nie wie w co strzelać knightsi czy piechota , czy coś innego . Z doświadczenia wiem ze wali wszystkim po knightsach a oni sa w miare wytrzymali . Jak knightsi skupią na siebie cały czy tez wiekszość ognia to jest spora szansa ze warriorzy dojdą.
I teraz mam parę pytań do was
1- jesli gramy na 1500pkt to jakie zrobić 3 regimenty knoghtsów zeby było to w miare jak najtaniej i miało to jakiś sens(stosunek ceny do jakosci)
2-jak uzbroić warriorów którzy maja dojsć w 3 turze do wroga i ubić go (regiment raczej mało liczebny , z braku punktów)

