8 edycja: WIN or FAIL?
Moderator: Barbarossa
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Re: 8 edycja: WIN or FAIL?
Moim zdaniem wszystkie problemu 8 ed. to:
kawaleria raczej ssie
magia trochę zbyt losowa i trochę zbyt mocne czary, szczególnie w niektórych matchupach
power scroll to zbędny przedmiot
scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
armie ewoluują w kierunku deathstarów
A więc jest lepiej, niż się zapowiadało, ale bynajmniej nie idealnie. W tej chwili uważam, że drobne "modyfikacje" turniejowe w zupełności wystarczą, by to wszystko dobrze grało.
kawaleria raczej ssie
magia trochę zbyt losowa i trochę zbyt mocne czary, szczególnie w niektórych matchupach
power scroll to zbędny przedmiot
scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
armie ewoluują w kierunku deathstarów
A więc jest lepiej, niż się zapowiadało, ale bynajmniej nie idealnie. W tej chwili uważam, że drobne "modyfikacje" turniejowe w zupełności wystarczą, by to wszystko dobrze grało.
kawaleria ma sie calkiem dobrze; przynajmniej ta jedyna,sluszna,bretonska. w kazdej innej armii sa jakies ciekawe zamienniki.
power scroll-mam mieszane uczucia. ale jakos nie zamierzam upychac do rozpy.
jak sie wprowadzi polowki za oddzialy to znaczaco wzmacnia "destruktywnosc magii" -> co jak czytam przeszkadza.
scenariusze powinny byc bardziej "wplywowe" -> 5 scenariuszy o dzialaniu jak B&G (kazdy z naciskiem na inny aspekt) to najlepsza metoda na urozmaicone rozpiski. im bardziej "specjalizujesz" rozpe tym wieksze szanse ze poplyniesz ze scenariusza (jak rozpa na 2500 z 5 "mientkimi" breakpointami)
power scroll-mam mieszane uczucia. ale jakos nie zamierzam upychac do rozpy.
jak sie wprowadzi polowki za oddzialy to znaczaco wzmacnia "destruktywnosc magii" -> co jak czytam przeszkadza.
scenariusze powinny byc bardziej "wplywowe" -> 5 scenariuszy o dzialaniu jak B&G (kazdy z naciskiem na inny aspekt) to najlepsza metoda na urozmaicone rozpiski. im bardziej "specjalizujesz" rozpe tym wieksze szanse ze poplyniesz ze scenariusza (jak rozpa na 2500 z 5 "mientkimi" breakpointami)
Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
+1Jankiel pisze:Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
gorzej Jankiel jak do np. watchtowera wejdzie gwardia z regenka i nie masz szans jej stamtad wyciagnac
albo jak grasz TK i kaszkiet z armia wystawi Ci scenariusz w jednym rogu a kinga z oddzialem w drugim (ja tak mialem w 2szej bitwie)
scenariusze sa calkiem ciekawe ale troszke trzeba je zmodyfikowac (albo te glupsze olac) i na pewno trzeba przywrocic pnkty za uciekajace oddzialy
albo jak grasz TK i kaszkiet z armia wystawi Ci scenariusz w jednym rogu a kinga z oddzialem w drugim (ja tak mialem w 2szej bitwie)
scenariusze sa calkiem ciekawe ale troszke trzeba je zmodyfikowac (albo te glupsze olac) i na pewno trzeba przywrocic pnkty za uciekajace oddzialy
Zembol, tu niestety nie masz racji. Ten scenariusz jest skopany. Nie ma takich oddziałów w grze, co mogłyby wykopac z domku gigantyczny oddział undeadów, które mają hełm i się leczą bez problemu.
Moim zdaniem powinno byc tak, że wystarczy wygrac brejka o 1, a oddział wygrany wchodzi do domku na miejsce przegranego - przegrany staje przed domkiem po przeciwnej stronie.
Moim zdaniem powinno byc tak, że wystarczy wygrac brejka o 1, a oddział wygrany wchodzi do domku na miejsce przegranego - przegrany staje przed domkiem po przeciwnej stronie.
-
- Oszukista
- Posty: 837
gawrdia z regenką zaczynająca w domku jest do usunięcia w sumie. Jak gwardii nie ma w polu, to nagle te wampirzaki robią się jakieś takie biedne, szczególnie jeżeli wampir-lord jest goły. Problemem jest raczej to, że można nie zdążyć ich wystrzelać/wymagować między zdjęciem lorda a końcem gry (co za ch** dał wight kingowi 9 ld?) Jeżeli gwardii jest 30 szt. to dwellersi zdejmują 10. Chętnie zobaczę oddział, który z płonącymi atakami nawet 10 chłopa zdejmie tyle trupów, żeby chociaż 1 mniej oddawał. Dlatego w watchtower domek powinien być zastąpiony innym budynkiem. (ten sam problem dotyczy też demonów, a to już są 2 popularne armie). Nie może być tak, żeby scenariusz ustawiał bitwę z 2 armiami, niezależnie od tego, co wsadzisz w rozpiskę...
Chyba rzeczywiście entuzjazm zaćmił mą ocenę...Kołata pisze:Zembol, tu niestety nie masz racji. Ten scenariusz jest skopany. Nie ma takich oddziałów w grze, co mogłyby wykopac z domku gigantyczny oddział undeadów, które mają hełm i się leczą bez problemu.
@Regis: jeśli gwardia zaczyna w domku, to nie może być jej więcej niż 20.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Absolutnie się nie zgadzam z komentarzem odnośnie scenariuszy - losowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.Jankiel pisze:Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.
Sposób liczenia VP - może nie połówki, ale na pewno uciekające na koniec bitwy powinny dawać punkty.
Barbarossa pisze:Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.
Watchtower (wg podręcznika) można obsadzić tylko core'ową piechotą do 20 modeli.
Więc Twój argument w tej kwestii jest bezpodstawny.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
No nie. Wystartować w domku może tylko taki oddział. Potem ładować może się już każdy...JaceK pisze:Barbarossa pisze:Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.
Watchtower (wg podręcznika) można obsadzić tylko core'ową piechotą do 20 modeli.
Więc Twój argument w tej kwestii jest bezpodstawny.
Co do punktacji to lepsze są punkty za połówki. Brak punktów za uciekających karze trochę te wszystkie armie z ItP/unbrejkiem - dobra rzecz.
Maciek
+1000000Barbarossa pisze:Absolutnie się nie zgadzam z komentarzem odnośnie scenariuszy - losowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.Jankiel pisze:Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.
Sposób liczenia VP - może nie połówki, ale na pewno uciekające na koniec bitwy powinny dawać punkty.
Na masterze w bitwie z imperium miałem taką akcję: oddział 3 swordsmanów + 2 arcymagów + bsb uciekali przez 3 ostatnie tury bitwy (mogli się zebrac tylko na 2x1). A to był scenariusz gdzie się rzuca, czy bitwa się nie skończy wcześniej (watchtower). Mialem farta i zagraliśmy pełne 6 tur i w ostatniej wyjechali za stól, ale 3 razy byla szansa na to, że za tak ładnie wydymany unit nie dostanę ani punkcika
Na chwilę obecną jestem przeciw połówkom (ale można tu jeszcze podyskutowac), ale za uciekających powinny byc punkty.
Co do scenariuszy rownież popieram Barba. Trzeba je nieco zmodyfikowac i bedzie zajebiście
W ten sposób dostają po dupie wszystkie deathstary czy podobne rozpy bazujące na jednym-dwóch mocnych unitach i herosach. Ale duża ilość tańszych jednostek mniej to odczuwa. Co do watchtowers - ten scenariusz stwarza całą masę różnych możliwości - my wymyśliliśmy, że będzie dawał +5 dużych VP. Ale może dawać mniej, może dawać małe VP, można w niego grać bez budynku. Na pewno jest ciekawy i kilka fajnych bitew z wykorzystaniem tego scenariusza miało miejscelosowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.