8 edycja: WIN or FAIL?
Moderator: Barbarossa
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Re: 8 edycja: WIN or FAIL?
Moim zdaniem wszystkie problemu 8 ed. to:
kawaleria raczej ssie
magia trochę zbyt losowa i trochę zbyt mocne czary, szczególnie w niektórych matchupach
power scroll to zbędny przedmiot
scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
armie ewoluują w kierunku deathstarów
A więc jest lepiej, niż się zapowiadało, ale bynajmniej nie idealnie. W tej chwili uważam, że drobne "modyfikacje" turniejowe w zupełności wystarczą, by to wszystko dobrze grało.
kawaleria raczej ssie
magia trochę zbyt losowa i trochę zbyt mocne czary, szczególnie w niektórych matchupach
power scroll to zbędny przedmiot
scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
armie ewoluują w kierunku deathstarów
A więc jest lepiej, niż się zapowiadało, ale bynajmniej nie idealnie. W tej chwili uważam, że drobne "modyfikacje" turniejowe w zupełności wystarczą, by to wszystko dobrze grało.
kawaleria ma sie calkiem dobrze; przynajmniej ta jedyna,sluszna,bretonska. w kazdej innej armii sa jakies ciekawe zamienniki.
power scroll-mam mieszane uczucia. ale jakos nie zamierzam upychac do rozpy.
jak sie wprowadzi polowki za oddzialy to znaczaco wzmacnia "destruktywnosc magii" -> co jak czytam przeszkadza.
scenariusze powinny byc bardziej "wplywowe" -> 5 scenariuszy o dzialaniu jak B&G (kazdy z naciskiem na inny aspekt) to najlepsza metoda na urozmaicone rozpiski. im bardziej "specjalizujesz" rozpe tym wieksze szanse ze poplyniesz ze scenariusza (jak rozpa na 2500 z 5 "mientkimi" breakpointami)
power scroll-mam mieszane uczucia. ale jakos nie zamierzam upychac do rozpy.
jak sie wprowadzi polowki za oddzialy to znaczaco wzmacnia "destruktywnosc magii" -> co jak czytam przeszkadza.
scenariusze powinny byc bardziej "wplywowe" -> 5 scenariuszy o dzialaniu jak B&G (kazdy z naciskiem na inny aspekt) to najlepsza metoda na urozmaicone rozpiski. im bardziej "specjalizujesz" rozpe tym wieksze szanse ze poplyniesz ze scenariusza (jak rozpa na 2500 z 5 "mientkimi" breakpointami)
Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
+1Jankiel pisze:Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
gorzej Jankiel jak do np. watchtowera wejdzie gwardia z regenka i nie masz szans jej stamtad wyciagnac
albo jak grasz TK i kaszkiet z armia wystawi Ci scenariusz w jednym rogu a kinga z oddzialem w drugim (ja tak mialem w 2szej bitwie)
scenariusze sa calkiem ciekawe ale troszke trzeba je zmodyfikowac (albo te glupsze olac) i na pewno trzeba przywrocic pnkty za uciekajace oddzialy
albo jak grasz TK i kaszkiet z armia wystawi Ci scenariusz w jednym rogu a kinga z oddzialem w drugim (ja tak mialem w 2szej bitwie)
scenariusze sa calkiem ciekawe ale troszke trzeba je zmodyfikowac (albo te glupsze olac) i na pewno trzeba przywrocic pnkty za uciekajace oddzialy
Zembol, tu niestety nie masz racji. Ten scenariusz jest skopany. Nie ma takich oddziałów w grze, co mogłyby wykopac z domku gigantyczny oddział undeadów, które mają hełm i się leczą bez problemu.
Moim zdaniem powinno byc tak, że wystarczy wygrac brejka o 1, a oddział wygrany wchodzi do domku na miejsce przegranego - przegrany staje przed domkiem po przeciwnej stronie.
Moim zdaniem powinno byc tak, że wystarczy wygrac brejka o 1, a oddział wygrany wchodzi do domku na miejsce przegranego - przegrany staje przed domkiem po przeciwnej stronie.
-
- Oszukista
- Posty: 837
gawrdia z regenką zaczynająca w domku jest do usunięcia w sumie. Jak gwardii nie ma w polu, to nagle te wampirzaki robią się jakieś takie biedne, szczególnie jeżeli wampir-lord jest goły. Problemem jest raczej to, że można nie zdążyć ich wystrzelać/wymagować między zdjęciem lorda a końcem gry (co za ch** dał wight kingowi 9 ld?) Jeżeli gwardii jest 30 szt. to dwellersi zdejmują 10. Chętnie zobaczę oddział, który z płonącymi atakami nawet 10 chłopa zdejmie tyle trupów, żeby chociaż 1 mniej oddawał. Dlatego w watchtower domek powinien być zastąpiony innym budynkiem. (ten sam problem dotyczy też demonów, a to już są 2 popularne armie). Nie może być tak, żeby scenariusz ustawiał bitwę z 2 armiami, niezależnie od tego, co wsadzisz w rozpiskę...
Kołata pisze:Zembol, tu niestety nie masz racji. Ten scenariusz jest skopany. Nie ma takich oddziałów w grze, co mogłyby wykopac z domku gigantyczny oddział undeadów, które mają hełm i się leczą bez problemu.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
@Regis: jeśli gwardia zaczyna w domku, to nie może być jej więcej niż 20.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Absolutnie się nie zgadzam z komentarzem odnośnie scenariuszy - losowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.Jankiel pisze:Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.
Sposób liczenia VP - może nie połówki, ale na pewno uciekające na koniec bitwy powinny dawać punkty.
Barbarossa pisze:Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.
Watchtower (wg podręcznika) można obsadzić tylko core'ową piechotą do 20 modeli.
Więc Twój argument w tej kwestii jest bezpodstawny.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
![Obrazek](http://www.republika.pl/asur/banner_5.png)
No nie. Wystartować w domku może tylko taki oddział. Potem ładować może się już każdy...JaceK pisze:Barbarossa pisze:Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.
Watchtower (wg podręcznika) można obsadzić tylko core'ową piechotą do 20 modeli.
Więc Twój argument w tej kwestii jest bezpodstawny.
Co do punktacji to lepsze są punkty za połówki. Brak punktów za uciekających karze trochę te wszystkie armie z ItP/unbrejkiem - dobra rzecz.
Maciek
+1000000Barbarossa pisze:Absolutnie się nie zgadzam z komentarzem odnośnie scenariuszy - losowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.Jankiel pisze:Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.
Sposób liczenia VP - może nie połówki, ale na pewno uciekające na koniec bitwy powinny dawać punkty.
Na masterze w bitwie z imperium miałem taką akcję: oddział 3 swordsmanów + 2 arcymagów + bsb uciekali przez 3 ostatnie tury bitwy (mogli się zebrac tylko na 2x1). A to był scenariusz gdzie się rzuca, czy bitwa się nie skończy wcześniej (watchtower). Mialem farta i zagraliśmy pełne 6 tur i w ostatniej wyjechali za stól, ale 3 razy byla szansa na to, że za tak ładnie wydymany unit nie dostanę ani punkcika
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Na chwilę obecną jestem przeciw połówkom (ale można tu jeszcze podyskutowac), ale za uciekających powinny byc punkty.
Co do scenariuszy rownież popieram Barba. Trzeba je nieco zmodyfikowac i bedzie zajebiście
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
W ten sposób dostają po dupie wszystkie deathstary czy podobne rozpy bazujące na jednym-dwóch mocnych unitach i herosach. Ale duża ilość tańszych jednostek mniej to odczuwa. Co do watchtowers - ten scenariusz stwarza całą masę różnych możliwości - my wymyśliliśmy, że będzie dawał +5 dużych VP. Ale może dawać mniej, może dawać małe VP, można w niego grać bez budynku. Na pewno jest ciekawy i kilka fajnych bitew z wykorzystaniem tego scenariusza miało miejscelosowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.