8 edycja: WIN or FAIL?

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ

8 edycja: win or fail

Czas głosowania minął 4 sie 2010, o 15:39

Win: najlepsza edycja Warhammera
93
41%
Fail: prosta i głupia
78
34%
Nie mam zdania / trudno powiedzieć
56
25%
 
Liczba głosów: 227
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Re: 8 edycja: WIN or FAIL?

Post autor: Barbarossa »

Moim zdaniem wszystkie problemu 8 ed. to:

kawaleria raczej ssie
magia trochę zbyt losowa i trochę zbyt mocne czary, szczególnie w niektórych matchupach
power scroll to zbędny przedmiot
scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
armie ewoluują w kierunku deathstarów

A więc jest lepiej, niż się zapowiadało, ale bynajmniej nie idealnie. W tej chwili uważam, że drobne "modyfikacje" turniejowe w zupełności wystarczą, by to wszystko dobrze grało.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

:wink:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

kawaleria ma sie calkiem dobrze; przynajmniej ta jedyna,sluszna,bretonska. w kazdej innej armii sa jakies ciekawe zamienniki.
power scroll-mam mieszane uczucia. ale jakos nie zamierzam upychac do rozpy.
jak sie wprowadzi polowki za oddzialy to znaczaco wzmacnia "destruktywnosc magii" -> co jak czytam przeszkadza.
scenariusze powinny byc bardziej "wplywowe" -> 5 scenariuszy o dzialaniu jak B&G (kazdy z naciskiem na inny aspekt) to najlepsza metoda na urozmaicone rozpiski. im bardziej "specjalizujesz" rozpe tym wieksze szanse ze poplyniesz ze scenariusza (jak rozpa na 2500 z 5 "mientkimi" breakpointami)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Jankiel pisze:
scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
+1
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Fojtu
Mudżahedin
Posty: 238

Post autor: Fojtu »

gorzej Jankiel jak do np. watchtowera wejdzie gwardia z regenka i nie masz szans jej stamtad wyciagnac

albo jak grasz TK i kaszkiet z armia wystawi Ci scenariusz w jednym rogu a kinga z oddzialem w drugim (ja tak mialem w 2szej bitwie)

scenariusze sa calkiem ciekawe ale troszke trzeba je zmodyfikowac (albo te glupsze olac) i na pewno trzeba przywrocic pnkty za uciekajace oddzialy

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Ale właśnie o to chodzi. Wymyśl taką rozpiskę, żeby jednak wyciągnąć.
Np. dwellers below + klocek piechoty z banner of eternal flame.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Zembol, tu niestety nie masz racji. Ten scenariusz jest skopany. Nie ma takich oddziałów w grze, co mogłyby wykopac z domku gigantyczny oddział undeadów, które mają hełm i się leczą bez problemu.
Moim zdaniem powinno byc tak, że wystarczy wygrac brejka o 1, a oddział wygrany wchodzi do domku na miejsce przegranego - przegrany staje przed domkiem po przeciwnej stronie.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

gawrdia z regenką zaczynająca w domku jest do usunięcia w sumie. Jak gwardii nie ma w polu, to nagle te wampirzaki robią się jakieś takie biedne, szczególnie jeżeli wampir-lord jest goły. Problemem jest raczej to, że można nie zdążyć ich wystrzelać/wymagować między zdjęciem lorda a końcem gry (co za ch** dał wight kingowi 9 ld?) Jeżeli gwardii jest 30 szt. to dwellersi zdejmują 10. Chętnie zobaczę oddział, który z płonącymi atakami nawet 10 chłopa zdejmie tyle trupów, żeby chociaż 1 mniej oddawał. Dlatego w watchtower domek powinien być zastąpiony innym budynkiem. (ten sam problem dotyczy też demonów, a to już są 2 popularne armie). Nie może być tak, żeby scenariusz ustawiał bitwę z 2 armiami, niezależnie od tego, co wsadzisz w rozpiskę...

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

z tym eliminowaniem gwardii- nie zawsze wprowadzisz ten ethernal flame do tego combatu. przeciwnik ma jeszcze inne jednostki ktore moze wrzucac do karmienia i po prostu braknie ci czasu.

wygranie breaka=przejecie domku to calkiem rozsadna mysl.

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Kołata pisze:Zembol, tu niestety nie masz racji. Ten scenariusz jest skopany. Nie ma takich oddziałów w grze, co mogłyby wykopac z domku gigantyczny oddział undeadów, które mają hełm i się leczą bez problemu.
:? Chyba rzeczywiście entuzjazm zaćmił mą ocenę...

@Regis: jeśli gwardia zaczyna w domku, to nie może być jej więcej niż 20.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Fojtu
Mudżahedin
Posty: 238

Post autor: Fojtu »

gwardia nie moze nawet zaczac w domku. ale jaki problem postawic tam 20 ghuli i 2giej turze wyjsc nimi i wejsc gwardia?

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Fojtu pisze:gwardia nie moze nawet zaczac w domku.
why?
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Fojtu
Mudżahedin
Posty: 238

Post autor: Fojtu »

musi byc corowy oddzial jesli dobrze pamietam scenariusz

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Fojtu pisze:musi byc corowy oddzial jesli dobrze pamietam scenariusz
o, fucktycznie, sorry.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jankiel pisze:
scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
Absolutnie się nie zgadzam z komentarzem odnośnie scenariuszy - losowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.

Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.

Sposób liczenia VP - może nie połówki, ale na pewno uciekające na koniec bitwy powinny dawać punkty.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Barbarossa pisze:Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.

Watchtower (wg podręcznika) można obsadzić tylko core'ową piechotą do 20 modeli.
Więc Twój argument w tej kwestii jest bezpodstawny.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

JaceK pisze:
Barbarossa pisze:Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.

Watchtower (wg podręcznika) można obsadzić tylko core'ową piechotą do 20 modeli.
Więc Twój argument w tej kwestii jest bezpodstawny.
No nie. Wystartować w domku może tylko taki oddział. Potem ładować może się już każdy...

Co do punktacji to lepsze są punkty za połówki. Brak punktów za uciekających karze trochę te wszystkie armie z ItP/unbrejkiem - dobra rzecz.

Maciek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Barbarossa pisze:
Jankiel pisze:
scenariusza ssą w większości
sposób liczenia VP do poprawy
Scenariusze ssa, jesli sie nie wezmie ich pod uwage na etapie składania rozpiski.
A liczenie VP premiuje armie combatowa, a nie strzelajaco-magujace. Moim zdaniem obie rzeczy sa na plus.
Absolutnie się nie zgadzam z komentarzem odnośnie scenariuszy - losowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.

Analogicznie watchtower + niebrejkowalny klocek (zapewniam, że 40 horrorów z heraldem jest równie dobre w bunkrowaniu budynku, co gwardia) to aberracja.

Sposób liczenia VP - może nie połówki, ale na pewno uciekające na koniec bitwy powinny dawać punkty.
+1000000

Na masterze w bitwie z imperium miałem taką akcję: oddział 3 swordsmanów + 2 arcymagów + bsb uciekali przez 3 ostatnie tury bitwy (mogli się zebrac tylko na 2x1). A to był scenariusz gdzie się rzuca, czy bitwa się nie skończy wcześniej (watchtower). Mialem farta i zagraliśmy pełne 6 tur i w ostatniej wyjechali za stól, ale 3 razy byla szansa na to, że za tak ładnie wydymany unit nie dostanę ani punkcika :?
Na chwilę obecną jestem przeciw połówkom (ale można tu jeszcze podyskutowac), ale za uciekających powinny byc punkty.

Co do scenariuszy rownież popieram Barba. Trzeba je nieco zmodyfikowac i bedzie zajebiście :)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

losowe wystawianie zwiększa po prostu szansę, że jakaś biedna armia zacznie bitwę bez generała/arcymaga i dostanie z tego powodu czoko w pierwszej. Nie mam bladego pojęcia, jak chcesz to "brać pod uwagę" na etapie składania rozpiski.
W ten sposób dostają po dupie wszystkie deathstary czy podobne rozpy bazujące na jednym-dwóch mocnych unitach i herosach. Ale duża ilość tańszych jednostek mniej to odczuwa. Co do watchtowers - ten scenariusz stwarza całą masę różnych możliwości - my wymyśliliśmy, że będzie dawał +5 dużych VP. Ale może dawać mniej, może dawać małe VP, można w niego grać bez budynku. Na pewno jest ciekawy i kilka fajnych bitew z wykorzystaniem tego scenariusza miało miejsce
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ