Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: kubencjusz »

Chcesz mi powiedzieć, że jak dam miotaczowi ognia, ogre balde (2+ do siły) to będzie zionąć z6 :idea: :shock:

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

Czy wy nie rozumiecie co ja piszę? Właściwości broni nie wpływają na zionięcie lul :>
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

czy moza uzywac breath weapon z drugiego szeregu ? Jak atakuje sie bohaterow w drugim szeregu ?

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Czyli jedyną bronią mającą wpływ na breath weapon jest sword of swift slaying ? :(
A nie ma nic o tym, z którego szeregu można chchuać, za to jest napisane, że musisz być w "base contact"

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

Xet pisze:czy moza uzywac breath weapon z drugiego szeregu ? Jak atakuje sie bohaterow w drugim szeregu ?
Przy ataku z BW jest napisane że zadaje 2D6 w unit in base contact więc raczej nie.
kubencjusz pisze:Czyli jedyną bronią mającą wpływ na breath weapon jest sword of swift slaying ? :(
Nie wiem czy nawet ta wpływa, trzeba by się kogoś sprytniejszego zapytać ;>
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

kubencjusz pisze:Czyli jedyną bronią mającą wpływ na breath weapon jest sword of swift slaying ? :(
Nie wiem czy nawet ta wpływa, trzeba by się kogoś sprytniejszego zapytać ;>
Sword of Swift Slaying:
The wielder of the SoSS has the ASF special rule
Z czego wynika, że nie tylko na potrzeby wykonywania ataków, lecz w ogóle dostajemy takową zasadę :)

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Jest napisane, że unit w base contact z modelem mającym breath weapon, więc z drugiego szeregu nie zionie. A z opisu miecza wynika, że model ma asf, więc zionięcie też działa z asf.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Hmm... Racja, chyba faktycznie nie da rady... Trzeba do rozpiski dorzucić bruisera z ww itemem :].
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Biały
Mudżahedin
Posty: 324
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Biały »

W podręczniku jest napisane, że zionięcie wykonuje się zgodnie z inicjatywą, wątpie by ASF to zmieniał

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Najwyżej Będzie combo potiona + ward na +5 i ew. jakiś pytoarkan.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Afro pisze:Jest napisane, że unit w base contact z modelem mającym breath weapon, więc z drugiego szeregu nie zionie. A z opisu miecza wynika, że model ma asf, więc zionięcie też działa z asf.
racja, dostaje asf i wszystkie ataki + zioniecie wykonuje w tym samym czasie zgodnie z zasadą.

przy sword of might pisze, close combat atacks are at +1 S, a tutaj hero dostaje ogolna zasade specjalna asf.

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Ale zionięcie wykonuje się zawsze po inicjatywie. Np. jak Firebelly ma GW to nie zionie z ASL tylko po I2.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

faktycznie, bo GW opóźnia zwykłe ataki, wykonywane tą bronią, czyli w końcu jedyne co daje bonus doc czasu wykonania zionięcia to potion of speed ... Ale to pogmatwane #-o

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Majestic pisze:Ale zionięcie wykonuje się zawsze po inicjatywie. Np. jak Firebelly ma GW to nie zionie z ASL tylko po I2.
Według mnie jak ma ASF to zionie pierwszy.

W zasadach jest powiedziane, że zionięcie to dodatkowy atak w combacie z własną inicjatywą. ASF mówi, że się jest pierwszym niezależnie od inicjatywy.

Jak ma dwuraka to zionie ostatni.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Panowie za dwa tygodnie duży turniej i trzeba szykować rozpiski na 2600 punktów.
Wstępnie (tak z głowy jak sobie liczyłem):
Oprawca z hellhart/GS, ifronfista+destiny, - zastanawiałem się nad 5+wardem,dragonhelmem,potionem +3I i jakiś bitting blade czy warrior bane... ale sam nie wiem
BSB - preservation,charmed shield,dwurak,

7ironów z dragonem, 6ironów na wsparcie, FCG,
No i teraz:
Z racji że tak mi w figurkach pasuje to poprzerabiałem swoich reidersów na ironblasterów. Jakoś genialnie to nie wygląda ale za jakiś czas wrzucę na neta to popatrzycie. tak więc
2xironblaster,
2xśmieciarka,
3xpiesek,
3xludojady z ironfistami/add(muszę to przemyśleć) w scaucie i swiftstrider, muzol,
4xludjoady ze sniper,poison+eternal.

Jeśli dobrze pamiętam to w tym miejscu armia jest za 2400 punktów i zostaje mi 200 na buczera/firebelly lub 2dżordże, insze pomysły?

Daje to razem:
10wystawień głównych + scauci+herosi.
Wiadomo ironblastery na flaneczki tak samo jak śmieciarki. Przeważnie nikt na flankach nic nie ma bo wszyscy pakują punkty w grube kloce. A machiny na flankach to potem największy problem. Poza tym nasze machinki to nie jest przeciwnik dla harpi, i faścika. Aby je klepnąć to właściwie musi iść coś silnego (albo szeregowego...)
Tyle że na zwierzaki to mamy ironblastera, a na klocki heehhe śmieciarkę więc jakoś to będzie.

Ludojady - strzelcy - ich zadań nie muszę opisywać,
Ludojady scauci - to taki test. Wydaje się koncepcja ciekawa do zaatakowania flanek wroga. Jest to potrzebna jednostka na imperium, kraśki, ale również haj elfy, orki tK itp. Taki atak z flanki to może być to co ich zaskoczy, tym bardziej, że dałem im ironfisty co w połączeniu z ha, da 4+pancerz,pary save...Jak dobrze się rozstawie, a przeciwnik o nich zapomni to mu już w pierwszą turę ma szarżę na plecach i ewentualna ucieczkę regimentu przez część swojej armii. Opcja z add też fajna bo to zawsze 3 dodatkowe ataki... ale chyba ironfist tutaj lepiej mi się sprawdzi.
Ironi - wiadomo jeden regiment główny który ma pokonać te cięższe przeciwnika. Jednak nie jest to oddział do walki z GG/WL itp. Tutaj liczę że sniperkowaty oddział ludojadów spowoduje że wampiry będą trzymać sie na dystans.

Pozostaje mi 200 punktów. Myślę nad dodatkowym magiem z dispel scrolem który by stał w drugim regiemencie ironów i walczył ewentualnie ze słabszymi unitami wroga. W takim wypadku korci wzięcie firebelly, by swoim 2d6 s4 troszkę uszczuplił wrogów. magiczny pocisk też niczego sobie :P
Jako że figurek zbyt dużo do kombinowania nie posiadam, myślałem opcjonalnie nad 2 dżordżami. Do wsparcia działań ludojadów.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Firebelly jest genialny, w armii na takie pkt. jest must be. ja go składam z dodatkową bronią, potion of speed i wystarczy: tani, dobrze się bije i poczaruje- a jego strata nas nie boli :wink:

na bsb brakuje mi magicznej broni.

maneaterzy w scoucie, to raczej darmowe pkt. dla przeciwnika (empire, dwarfs, skav, we). żeby szarżować na początku, to muszą widzieć- gdy widzą przeciwnik widzi ich i w takiej sytuacji podbramkowej będą pierwszym celem.

na resztę armii mogą być dość ciekawe, bo raczej nie ma jak ich ustrzelić w pierwszej turze.

edit

na ironach powinien być sztandar +1 Ld.
Ostatnio zmieniony 5 wrz 2011, o 10:45 przez Pająk, łącznie zmieniany 1 raz.

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

Sam poczekam z ciekawością na opinie :), nietypowo jak dla mnie ale ja mało wiem.

Tak mnie naszło:

Jak by się sprawdził 2x tyrant, zostaje 105 na przedmioty, więc jednego masakratora nie zrobimy, ale dwóch na 3/4 jest więcej warte niż 1. Dwóch takich do ironów na czołowe, wspierani przez maneaterów ze sniper/poison żeby główny wrogi Lord/herosi w uber regimencie nie mieli prostej ścieżki? Jak ich złożyć to inna sprawa ale może by byli kontrpropozycją dla oprawcy?

/dwóch (prawie) gołych oprawców też "wchodzi"/

Albo 4x firebelly :)

Wogóle opcja 2x tyrant + 4x firebelly (bez bsb wtedy) chyba by zszokowała przeciwnika. Ciekawe tylko jak by się dla nas skończyła.
Ostatnio zmieniony 5 wrz 2011, o 10:48 przez _reszka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

nie nie to dosyc kiepski pomysl. jak chcesz klepaczy to wystarcza zwykli bruiserzy.

Awatar użytkownika
Biały
Mudżahedin
Posty: 324
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Biały »

Varden pisze:
Majestic pisze:Ale zionięcie wykonuje się zawsze po inicjatywie. Np. jak Firebelly ma GW to nie zionie z ASL tylko po I2.
Według mnie jak ma ASF to zionie pierwszy.

W zasadach jest powiedziane, że zionięcie to dodatkowy atak w combacie z własną inicjatywą. ASF mówi, że się jest pierwszym niezależnie od inicjatywy.

Jak ma dwuraka to zionie ostatni.

AFS wpływa na normalne ataki, a nie zionięcie, chyba że masz kosmiczną broń dającą ASF z zionięciem. A takie cuś nie istnieje.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

4x Firebelly to raczej słaba opcja. Wydajesz 150pkt dla samego zionięcia? Bo we 4 na pewno nie poczarują.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

ODPOWIEDZ