Specjale - czyli co oprócz knightów

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zed Zediculus
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: Poznań

Re: Specjale - czyli co oprócz knightów

Post autor: Zed Zediculus »

Temple Guard pisze:Zed - a używasz Wojowników/Chosenów? Turniejowo czy domowo? Jak złożeni i z jakim skutkiem?
Domowo (ze wzglądu na lenistwo jestem housegamerem ;) ). W kwestii Wojowników to jestem twardziel i preferuję jeden/dwa oddziały po 18, najlepiej z halabardami, bez znaków. Często bez sztandaru. W obstawie Hellcannonów dają radę :)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Zed Zediculus pisze:
Temple Guard pisze:Zed - a używasz Wojowników/Chosenów? Turniejowo czy domowo? Jak złożeni i z jakim skutkiem?
Domowo (ze wzglądu na lenistwo jestem housegamerem ;) ). W kwestii Wojowników to jestem twardziel i preferuję jeden/dwa oddziały po 18, najlepiej z halabardami, bez znaków. Często bez sztandaru. W obstawie Hellcannonów dają radę :)
Rozumiem, że tarcze też mają, nie wyobrażam sobie, by nie dać tarcz. Bez znaków? Za 10 punktów masz MoS i spokój z psychologią! Sztandary WoCh mają dobre, warto rozważyć, szczególnie Rapturous jest świetny i tani, dając go Slaaneshytom mamy trudny do złamania oddział, który nie ucieknie od głupiej paniki czy strachu. 2 Helenki i 2 x Wojownicy - czyli próbujesz grać defensywnie :) Jakie rezultaty?
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Zed Zediculus
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zed Zediculus »

Fakt - MoS to jedyny, opłacalny znak.
Tarcze? Rzadko. Jeśli już to tarcze to broń ręczną, by mieli 2+ sv w hth, natomiast jeśli puszczam chłopców z halabardami to tarcz nie dorzucam. Szkoda mi punktów. Wojownicy i tak kosztują bardzo dużo, więc tnę koszty ;)
Helki - wiadomo jak to z helkami - trafiają tam gdzie nie mają, nie gwarantują takiego wsparcia jak chociażby armaty. Aczkolwiek hity wypadają częściej niż powinny ;) Z nimi jest problem jak jest zagęszczenie jednostek w środku pola...
Co do 18 Wojowników - z reguły rozprawią się z każdym oddziałem, zmiękczonym przez helkę. Jedyne co boli to ciężkie manewrowanie takim oddziałem.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

IMO nie tylko MoS się opłaca ;)
Tarcze dla mnie najważniejsze. Mogą nawet nie mieć halabard, ale tarcze muszą mieć :) A właściwie zawsze daję i tarcze i halabardy. W ten sposób mamy save 3+ na ostrzał oraz fajną elastyczność - albo broń ręczna i save 2+ albo halabarda i save 4+, zależnie od sytuacji i przeciwnika. Przetestuj, 18 punktów to nie majątek, a Wojownicy z tarczami są znacznie lepsi, przynajmniej przy szarży kawalerii zostaje im jakiś save :) No i przez M4 to oni głównie dostają szarżę, a z savem 4+ za dużo nie zdziałają ;)
Tarcze biorę zawsze, nawet gdybym miał gwarancję, że dzięki MoS i tabelce miałbym +1 save, +1T lub nawet warda 3+ :)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Co sądzicie o ograch Nurgla z Chaos armourem i GW? Mam w planach taki oddział i wydaje mi się, że może okazać się całkiem niezły.
Obrazek

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

No są całkiem spoko przy ws3 w combacie nurgle jest całkiem pomocny coś więcej trafisz na 4 i jest wiele oddziałów które już cię na 3 nie trafiają.
Gdyby nie to że gram tzeentch+slanesh to może....
A jeśli chodzi o odp. na ostrzał to IMO tzeentch był by lepszy ale rzeczy typu katapulty i armaty jakoś bardziej lubią knightów więc nurgle jest na ograch wporzo.

Awatar użytkownika
Zed Zediculus
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zed Zediculus »

Oddział Chaos Ogrów z MoN jest bardzo ciekawą opcją. Ja preferuję taki oddział w liczbie 4 Ogrów z GW, ale bez Chaos Armoura. W Ogry z reguły nic nie strzela (a nawet jak to mają -1 to hit), a w walce wręcz sv 4+ czy 5+, prawie nie ma różnicy. MoN pozwala nam trafiać Orków czy Giganty na 3+, a to jest światna sprawa.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Zed Zediculus pisze:Oddział Chaos Ogrów z MoN jest bardzo ciekawą opcją. Ja preferuję taki oddział w liczbie 4 Ogrów z GW, ale bez Chaos Armoura. W Ogry z reguły nic nie strzela (a nawet jak to mają -1 to hit), a w walce wręcz sv 4+ czy 5+, prawie nie ma różnicy. MoN pozwala nam trafiać Orków czy Giganty na 3+, a to jest światna sprawa.
Zed, po pierwsze IMO warto zainwestować w Chaos Armour, save 4+ jest już całkiem niezły i uratuje pewnie niejedną ranę w oddziale (a oddział ogórków to 9-12 ran).
Po drugie powtórzę po raz któryś, bo widzę, że myli się to wielu osobom, że MoN dziwnie działa (według mnie to głupie) i ten -1WS jest tylko gdy jesteśmy atakowani, a nie gdy my atakujemy. Więc oddziały z WS4 nie trafiają nas na 3+, tylko na 4+, ale oddziały z WS3 trafiamy nadal na 4+.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Zed Zediculus
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zed Zediculus »

A faktycznie z tym MoN. Pomyliło mi się z homerules. Wybaczcie :wink:
Co do Ogrów i Chaos Armour. W dwóch bitwach zrobiłem sobie analizę - zapisywałem ile wyrzuciłem na save, ile ran obroniłem i ile mógłbym obronić. Okazało się, że wybroniłem tym pancerzem 1, słownie jedną ranę, która i tak nie miała wpływu na wynik walki (bo na Break Test miałem 2 punkty 'nadwyżki'). Również jedną mógłbym wybronić, ale to również nie miało wpływu na dalszą walkę.
Moja teoria - Chaos Armour się nie opłaca ;)
Ale jeszcze porobię pare analiz :)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Zed Zediculus pisze:Co do Ogrów i Chaos Armour. W dwóch bitwach zrobiłem sobie analizę - zapisywałem ile wyrzuciłem na save, ile ran obroniłem i ile mógłbym obronić. Okazało się, że wybroniłem tym pancerzem 1, słownie jedną ranę, która i tak nie miała wpływu na wynik walki (bo na Break Test miałem 2 punkty 'nadwyżki'). Również jedną mógłbym wybronić, ale to również nie miało wpływu na dalszą walkę.
Moja teoria - Chaos Armour się nie opłaca ;)
Ale jeszcze porobię pare analiz :)
Może masz rację, to zależy od preferencji, ja mam takie zboczenie, że lubię maksymalnie chronić oddziały ;) Może nie jest to "must have", ale jeśli akurat nie trzeba ściubić punktów to IMO warto wziąć ChA.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Zed Zediculus
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zed Zediculus »

Nie zawsze mówię 'nie' Pancerzom Chaosu, Temple Guard.
Dla mnie oddziały Chaos Ogrów są za drogie...często tylko postraszą wroga, dostaną z armaty i uciekną...choć zdarza się, że w walce np. ze Sword Masterami wybroni się ze trzy rany przy pancerzu 6+ :)
Chyba, że gram przeciwko łucznikom, wtedy Chaos Armour jest jak najbardziej pożądany, ale mało takich armii :wink:

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Ogry imo obsysają całkowicie.. z niczym praktycznie nie mogą powalczyć a swoje kosztują. 3AS6 trafiające zwykle na 4+ a padają łatwo (T4 i sv4/5+). Może z marką khorna mieli by sens.
Za to trolle (jeśli jest w pobliżu heros) są niezłe. Nieźle sie biją, mogą rzygać i ten ward 4+ dający mutacje :D

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

No ja sobie kmienie właśnie teraz taką "potworną" rozpe na dragonograch, trollach i ograch Chaosu, bez rycerstwa. Też uważam, że trolle chaośnickie są fajne, chociaż jeszcze ich nie testowałem, no i trzeba wrzucic w nich boha lub trzymac blisko generała... A ta mutacja przy regenkach wydaje się miodna :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

A do kompletu rzygnięcie jest magiczne... W moich rozpiskach obowiązkowa jednostka...

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Trolls - dziękuję, postoję. Zalety: Mutant Regeneration, czasem przyda się Troll Vomit. Wady: S5, Ld4 i głupota (ktoś musi ich niańczyć, a postcie WoCh są od walki a nie od zajmowania się głupotą trolli). Dla mnie oddział z kategorii "nigdy".
Trolle w armiach magujących z piechotnymi magami w odziałach np. marauderów wydają sie grywalni, ale nie testowałem, nie wiem

Ogry , kiedyś myślałem nad taką czwórką z markiem khorna i dodatkową bronią, 20 ataków z St4 może być ciekawe, wystawiam jednak standardowo (chyba) mark nurgla, chaos armour i GW...

MarsnTwix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148

Post autor: MarsnTwix »

Też myślałem o Trollach w towarzystwie Chosenów, może opcjonalnie Hellcannona, jakichś czarodziejów i warriorów chaosu. Co o tym myślicie i na kogo by było dobre?

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

A Helena to przypadkiem nie rar?
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

MarsnTwix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148

Post autor: MarsnTwix »

A Troll to nie special? :D Jak tak to chyba wypróbuję trolle, bo są kapkę ciekawsze.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Dla mnie to tak ciekawa jednostka że sobie różnych 7 sztuk zakupiłem, ładnie się je "schaosuje" i będzie można nawet klocuszek wystawić...

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

nie wiem czy to pod temat , chyba nie ale innego bardziej sensownego nie znalazłem
swoja przygodę zacząłem właśnie z chaosem w 6 edycji. Od demonów mnie odrzucało , moze za wyjątkiem furii, więc byłem zmuszony do grania na knightsac, psach i konnych maruderach.
muszę przyznać , ze pokochałem klimat warriorów okutych w "chaosiron".
Zastanawiam sie czy można zmieścić 3 odziały knightsów w rozpisce na 1500 i zeby zostały jeszcze punkty na jeden mały odział warriorów.
chodzi o to ze jak przeciwnik zobaczy 3 regimenty szybko zblizających sie knightsów to nie wie w co strzelać knightsi czy piechota , czy coś innego . Z doświadczenia wiem ze wali wszystkim po knightsach a oni sa w miare wytrzymali . Jak knightsi skupią na siebie cały czy tez wiekszość ognia to jest spora szansa ze warriorzy dojdą.
I teraz mam parę pytań do was
1- jesli gramy na 1500pkt to jakie zrobić 3 regimenty knoghtsów zeby było to w miare jak najtaniej i miało to jakiś sens(stosunek ceny do jakosci)
2-jak uzbroić warriorów którzy maja dojsć w 3 turze do wroga i ubić go (regiment raczej mało liczebny , z braku punktów)

ODPOWIEDZ